Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 18:20

Dank je wel !

Ja, ze zijn nog steeds blij dat Tika bij mij is en ook gebruikt wordt.
Ik ben voor haar zo'n 20kg afgevallen om haar te kunnen rijden.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 21:45

Oh... dat moet hier ook gebeuren....20 kilo afvallen!
Wat stoer dat het jou gelukt is!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:28

Ik val weer eens binnen. Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een Connemara, ik ga mijn pony's verkopen. Ik ga stoppen met rijden.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 17:02

Ik heb zelf geen interesse in nog een pony erbij, maar wil je attenderen op een Facebook groep: connemara maatje. Misschien dat je je pony's daar kan presenteren en een fijn huis voorze kan vinden.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:46


Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:50


EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:52

Nu op naar leuke veulentjes en in september de Centrale keuring en ONCK>

Skye93
Berichten: 44
Geregistreerd: 15-03-23
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:44

:wave:

Ik wil me hier ook eens komen melden, ondanks dat het topic vrij rustig is. Ik lees al een poosje mee en sinds januari ben ik in het bezit van een erg leuke lieve connemaramerrie. Ze komt oorspronkelijk uit Ierland en is sinds ze een halfjaar oud is in Nederland.

Ze is nu bijna 6. Officiƫle naam is Leaguard Lorraine, maar wij (ik en mijn vriendin Eline, Sadira hier op bokt) noemen haar Lily.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ik ben altijd al gek op Connemara's geweest. En nadat ik afgelopen jaar mijn Skye en daarna ook nog eens mijn nieuwe pony Noa heb moeten laten inslapen, ben ik eind december Lily tegen het lijf gelopen. We zijn echt mega blij met haar, het is een ontzettend lieve, zachte en slimme pony.

De eerste paar maanden heeft ze op een reguliere pensionstal bij ons in de buurt gestaan, maar sinds afgelopen weekend staat ze bij onze andere pony op stal. Dat is een grote paddock paradise. Op dit moment staat ze nog in quarantaine, maar in mei mogen ze ook de track op.

Afbeelding


Ze staat heel toevallig nu samen met een andere connemara en die twee waren meteen dikke maatjes!
Afbeelding


Ik wil vooral lekker veelzijdig met haar aan het werk. Ik doe zelf veel grondwerk en pak dat dan ook zeker op met haar. Dressuur vind ik ook leuk, net als lekkere buitenritten. Ook is bij haar het voorwerk om haar voor de kar te zetten al gedaan en hebben we haar tuig ook, onze andere pony loopt ook voor de kar bij ons dus we willen haar in de toekomst ook nog voor de wagen beleren. En ik wil met haar toch ook wel wat gaan springen (maar niet hoog haha, ik ben geen held daarmee meer).

Bovenal gewoon samen lol maken. Met mijn vorige pony Skye reed ik ook regelmatig met neckrope en deed veel libertywerk, dat zou ik in de toekomst ook graag met Lily kunnen! Dus genoeg doelen.