Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 379 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het Connemara topic, deel 2!

 
Profiel   

SkyMarian, je weet dat je ze wel pokon moet bijvoeren, toch? :D :Y)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:26 



 
Profiel   

Die van mij is in ierland gemeten op 3 jarige leeftijd op 1.44, toen heb ik haar laten meten bij aankoop via de KNHS op 7 jaar op 1.46, en later is ze elk jaar gemeten tijdens het jaarlijkse weegmoment op 1.48 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:43 



 
Profiel   

vanaf 2,5 in 1,5 jaar tijd ca 2/3 cm. De schoft lijkt er nu wat meer uit te gaan komen dus ik verwacht dat ze nog ongeveer 2 cm zal groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 23:52 



 
Profiel   

Mijn importmerrie is als 2 jarige in Ierland gemeten op 1.48, ze is uitgegroeid tot 1.54
Haar dochter die in mei 2 word lijkt nu rond de 1.42/1.43 te zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:28 



 
Profiel   

SkyMarian schreef
Niet. :D
Ze was 1.42 met 2,5 en nu bijna 6 en nog steeds 1.42. :=


Haha dat is niet hoopvol :+

Onze andere connemara hebben we met 4,5 gekregen en is ook nog wel iets gegroeid vooral in breedte. Die toont ook vooral erg groot nu.

De nieuweling is al wel stukken ronder geworden in 2 maanden tijd. Tijd dat hij iets meer aan het werk gaat denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:42 



 
Profiel   

curly2day schreef
Mijn importmerrie is als 2 jarige in Ierland gemeten op 1.48, ze is uitgegroeid tot 1.54
Haar dochter die in mei 2 word lijkt nu rond de 1.42/1.43 te zitten


Ik zou ervoor tekenen voor 1,54, weet je ook hoe groot de ouders zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 00:43 



 
Profiel   

esje007 schreef
SkyMarian, je weet dat je ze wel pokon moet bijvoeren, toch? :D :Y)


Sjit … -O- :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 07:58 



 
Profiel   

romyvs schreef
curly2day schreef
Mijn importmerrie is als 2 jarige in Ierland gemeten op 1.48, ze is uitgegroeid tot 1.54
Haar dochter die in mei 2 word lijkt nu rond de 1.42/1.43 te zitten


Ik zou ervoor tekenen voor 1,54, weet je ook hoe groot de ouders zijn?


Moeder: Lochan an Bhfeach 1.41
Vader: Seoigeach 1.48

Volgens de Ierse database

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 13:33 



 
Profiel   

Die van mij was in Ierland gemeten op 1.37 op 3 jarige leeftijd. Ze is nu 1.45, aardig doorgegroeid dus .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 15:40 



 
Profiel   

Ik heb paddy kruising connemara x iers sport paard gekocht toen hij net geen 2j was. En toch wel ondervoed was. Toen hij aankwam heb ik hem gemeten en was hij 1m 45 3 weken later met goed voer erin al 1m 48. En hij is blijven groeien. Inmiddels 4j en 8maanden Hij was in november al enige tijd 1m58. Maar ik heb een vermoeden dat hij weer gegroeid is. Volgende week nog maar eens opmeten. Maar ik moet zeggen ik vind rond de 1.60 echt wel een fijne maat.

En onze sky 100% connemara was destijds 1m63 geworden en moest ook nog 5j worden. Misschien gaat paddy hem wel achterna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:05 



 
Profiel   

kitobeer schreef
Ik heb paddy kruising connemara x iers sport paard gekocht toen hij net geen 2j was. En toch wel ondervoed was. Toen hij aankwam heb ik hem gemeten en was hij 1m 45 3 weken later met goed voer erin al 1m 48. En hij is blijven groeien. Inmiddels 4j en 8maanden Hij was in november al enige tijd 1m58. Maar ik heb een vermoeden dat hij weer gegroeid is. Volgende week nog maar eens opmeten. Maar ik moet zeggen ik vind rond de 1.60 echt wel een fijne maat.

En onze sky 100% connemara was destijds 1m63 geworden en moest ook nog 5j worden. Misschien gaat paddy hem wel achterna.



Wauw dat zijn wel hele mooie maatjes! Die hopen wij ook ooit een te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 20:12 



 
Profiel   

Ships, wij moeten naar een nieuw zadel.
Ze is te breed geworden terwijl ze echt niet te dik is. Pff net even zadels van buren gepast maar geen 1 ligt er naar mijn zin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-22 21:45 



 
Profiel   

Altijd een dure en lastige grap, die zadels. Ik hoop dat onze "senior" (nu 16 jaar) "in model" blijft en het zadel fijn blijft liggen. Onze "junior" wordt dit jaar 5 en is nog volop in de groei. Nu is het al een tijdje stabiel, maar we zijn al wel vrij snel op een bredere boom overgestapt na aanschaf van het zadel. Omdat we verwachtten dat ze zou groeien hebben we voor een wintec zadel gekozen, dat ligt eigenlijk tot nu toe heel fijn. Maar dus al wel 3 boommaten gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:51 



 
Profiel   

Hier hetzelfde. Ik dacht een ruin van 3 jaar, die schijnen nog lang te groeien, nou geen cm, nog altijd 1.45. De merrie gekocht met 2 van 1.42 naar 1.52

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 00:17 



 
Profiel   

Ik heb 2 jaar geleden een nieuw zadel gekocht en terwijl hij qua boom nog steeds netjes past drukt hij op de schouder. Hier moet dus ook een nieuw zadel komen en wil iets dat op zoveel mogelijk fronten aanpasbaar is en blijft. Heb m’n oog laten vallen op een Sella, hebben jullie ervaring hiermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 07:43 



 
Profiel   

Ja, fijne zadels.
Ik heb een springzadel gehad van sella. Recent verkocht. Dressuurzadels getest. Maar kon ik helaas niet goed in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-22 07:55 



 
Profiel   

Ik heb in augustus een albion revelation zadel aangeschaft voor paddy. Heerlijk zadel. Volgende maand moeten ze nog eens komen checken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-22 00:10 



 
Profiel   

Hey hoe gaat het hier met iedereen? Lekker weer de laatste dagen dus vele zullen wel in het bos vertoefd hebben.

Hoe staan jullie er eigenlijk nu in met de oorlog in oekraine?
Als ik denk aan de paarden die daar los gelaten zijn vanwege de bombardementen. Ik kan mij dat niet voorstellen eerlijk gezegd.
Maar ook de granen die straks stervens duur worden. Hebben jullie al voorzorgen genomen?
Ik heb al enkele zakken voer extra ingeslagen. Ik kan nu 6 maanden verder.

Vorige week heb ik een e- bike gekocht om te beginnen fietsen voornamelijk naar werk en de helft van de tijd naar stal.
Maar inmiddels hier in Belgie heb ik de keuze nauwelijks een week later gemaakt om mijn auto te verkopen aangezien mijn brandstof van aardgas voor mijn auto afschuwelijk duur is geworden namelijk 4,95 euo voor 1 kilo wat maakt dat een volle tank 140 kost en ik amper 475 km kan rijden.
En ik doe toch al gauw een 1300 km per maand. Niet meer betaalbaar wat mij betreft.
En volgens mij gaat het hier niet bij blijven.
Gelukkig is woon werkverkeer maar 2,6 km enkel en is paddy 11 km enkel.
Maar met een e- bike gaat dat echt super vlotjes.

Hierdoor ga ik dus echt wel flink besparen en hopelijk niet teveel meer moeten inboeten op de rest.
Maar ik ben echt bang op wat er ons te wachten staat.
Hierdoor kan ik momenteel zelfs niet ten volle genieten wanneer ik aan het rijden ben.
Hebben jullie dat ook ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 20:06 



 
Profiel   

Los van het feit dat ik elke keer denk, beter wat meer betalen dan zelf in de oorlog moeten zitten.
Qua prijzen vind ik het erg lijken op paniekvoetbal en misbruik. Zelfde met de Corona, prijzen gingen enorm omhoog zgn door corona, maar zijn daarna nooit meer naar beneden gegaan terwijl nu de meeste fabrieken gewoon weer draaien.

Maar goed, Oekraine in Rusland vormen 30% van de export wereldmarkt, dat is natuurlijk aanzienlijk. Maar ik begreep dat er in andere werelddelen een overschot is.

Het is denk ik vooral de onzekerheid die de prijzen opdrijft.

qua gas, de prijzen zijn nog nooit zo laag geweest. Nu gaan we stevig omhoog maar als je het vergelijke met afgelopen jaren dan is het maar iets duurder. Gelukkig komt de zomer er aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 09:39 



 
Profiel   

EllyC schreef
Los van het feit dat ik elke keer denk, beter wat meer betalen dan zelf in de oorlog moeten zitten.


Dat is waar als we er met meer betalen van gespaard blijven dan ben ik al bij al ook tevreden.

Maar of alles betaalbaar gaat blijven dat weet ik nier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-22 23:35 



 
Profiel   

Wat een rust hier, long time no see :D hoe gaat het met jullie en de pony’s?

Jack (v. Carraigh Thunder) vorige week, dit jaar 7 jaar in mijn bezit <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 16:10 



 
Profiel   

Oh Lang geleden dat ik wat van hem gezien heb. Hij ziet er super uit zeg!
Gaat het goed met jullie?

Hier alles gelukkig goed met de ponys ( en natuurlijk 'gezinsuitbreiding' :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 21:19 



 
Profiel   

Ha Tribunals, leuk om Jack weer eens te zien, je hebt nu ook een cremello toch? Zit daar ook connie bloed in?

Hier alles prima, Carol is inmiddels 12 en Maeve (haar dochter alweer 2)

[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 22:23 



 
Profiel   

Fijn dat het goed met jullie gaat! Ja wat een heerlijk veulen van een mooie merrie Punz <3

Ze zien er super uit curly! Wat gaat dat snel zeg.

Ik heb er inderdaad een cremello bij :D zit geen Connemara in, nederlands/deens gefokt en een flink stuk groter :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 22:36 



 
Profiel   

Ohh.. daar mag vast stiekem wel een foto van in dit topic :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-22 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 379 van de 382 [ 9533 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen