Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:47

Hé Tribunals. Wat gaaf zeg dat Jack nog altijd bij jou is. +:)+
Sky gaat goed. Paar jaar geleden een tweede connemarapony erbij gekocht.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 00:04

Hier ook alles goed. Paddy word deze maand 5j en hij is zo zalig om te rijden. Het is echt een 4x4. En hij doet alles voor je. Maar het is ook mijn eerste paard die duidelijk maakt tijdens het rijden dat hij een totaal andere mening er op na houd. En dan bijvoorbeeld bij schijn overgangen. Waarbij hij niet mag krabbelen achter maar ruimer moet worden met actieve passen. hij schud dan met zijn hoofd en zijn kont.
Ik probeer om hem 4x per week te rijden. Waarvan 1 rit helemaal in het bos en 1 training van 20 min dressuur en die we afsluiten in het bos.

In december hebben wij een rhino uitbraak op stal gehad. Zeer heftig om mee te maken. En eind januari zijn we vervolgens verhuisd naar een pensionstal tegen het bos aan ideaal.

En paddy heeft inmiddels de prognose gekregen van astma patiënt. Maar zijn longen zijn momenteel helemaal zuiver. Dus voorlopig gaat het goed.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:18

Okay, stiekem een fotootje dan :D meet Spook, een 5-jarige (als de januari regel niet van toepassing zou zijn zou hij nog 4 zijn :P) ruin van 1.68 groot. Hij is nog een beetje wereldvreemd en erg groen, maar goudeerlijk! Een echte knuffel en ik ben super blij met hem :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat leuk Sky! Heb je daar een foto van? :D ik heb sommige van jullie op facebook gelukkig dus zie nog wel eens het een en ander voorbij komen maar ik mis ook een hele hoop :') En ja, Jack mag voor altijd blijven. Die gaat nooit meer weg :D

Wat fijn om te lezen Kito! Van de rhino uiteraard wat minder.. dat lijkt me inderdaad super heftig om mee te maken. Een stal tegen het bos aan klinkt heerlijk! Hopelijk blijven zijn longen zuiver. :)


Nog een foto van Jack afgelopen najaar, het blijft immers een connemara topic }>
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:40

Hij ziet erg echt super uit!!

En Spook is leúk!!
Bijzonder dat hij vanuit Deens Nederlandse ouders het crème gen heeft meegekregen,
Zoveel paarden met crème zijn er niet. En dan is hij ook verder nog eens knap :j

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 10:10

Punz schreef:
Hij ziet erg echt super uit!!

En Spook is leúk!!
Bijzonder dat hij vanuit Deens Nederlandse ouders het crème gen heeft meegekregen,
Zoveel paarden met crème zijn er niet. En dan is hij ook verder nog eens knap :j


Excuses, moet mezelf even verbeteren, Deens/Duits én en een beetje nederlands.

Dankjewel!! :D

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:35

Jack gister weer eens meegenomen naar het bos :D

Afbeelding

ConnemaraP
Berichten: 124
Geregistreerd: 31-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:54

Lang een stille meelezer geweest maar vind het toch leuk om mijn avonturen met mijn knappe Connemara te delen bij ons gaat alles goed we maken heerlijk buitenritten dressurmatig gaan we ook vooruit, is beide niet ons sterkste punt. Vandaag tijden de buitenrit me over mijn angst heen gezet een sprongetje gewaagd ongeveer 50 cm hoog maar mevrouw werd me er toch een potje vrolijk van... bokken en springen joh. _O- Maar bovenal weer heerlijk genoten :o en nog even eennfoto van mijn knapperd Afbeelding

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:22

Welkom, en het ziet er uit als een leuke pony, ConnemaraP!

jill

Berichten: 226
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 19:45

Hallo allemaal ik heb een vraag voor de kenners van het ras.
Ik heb een leuke connemara pony gezien en deze is nu 16 jaar oud.
Is dit oud voor een connemara of nog een prima leeftijd om vele jaren fijn te kunnen rijden ( recreatief)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 20:35

jill schreef:
Hallo allemaal ik heb een vraag voor de kenners van het ras.
Ik heb een leuke connemara pony gezien en deze is nu 16 jaar oud.
Is dit oud voor een connemara of nog een prima leeftijd om vele jaren fijn te kunnen rijden ( recreatief)


Ik kreeg mijn pony toen hij 15 was, hij is inmiddels 30 en nog steeds hartstikke fit. Om die reden heb ik vorig jaar weer een connemara gekocht, ze gaan meestal toch wel erg lang mee.

Afbeelding

Afbeelding

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 00:42

Onze connemara's zijn 31 en 29 geworden, kunnen prima wat langer mee

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 06:57

Het is net maar wat de plussen en minnen zijn tov bijvoorbeeld een 8 jarige.
Als het goed is moet een 16 jarige minder duur zijn. Misschien ook wel braver.
Nadeel bij deze leeftijd is dat als je hem ooit weer zou moeten/willen verkopen de dan nog verder gevorderde leeftijd het lastig kan maken.
Ook moet je er rekening mee houden dat je bv 5 a 10 jaar rijplezier kan hebben en dan nog 5 a 10 jaar wellicht niet meer kan rijden en dan dus wel de zorgkosten hebt en je misschien ook niet een nieuw rijpaard erbij kan kopen.

Dat zijn natuurlijk allemaal persoonlijke beslissingen.
De connemara zelf staat bekend als een robuust, sterk ras dus daar ligt het niet aan.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 11:35

Tja, wat is oud. De hengst Brimstone van Graaf Janshof is altijd aangespannen gereden, was al een eindje in de 20 voordat hij ingereden is, en was 2 jaar later Z dressuur.

Aan de andere kant:
Statistisch gezien neemt de levensverwachting én inzetbaarheid/"bruikbaarheid natuurlijk wel af met de jaren.


Denk dat je vooral naar het individu moet kijken, hoe staat het dier er voor etc..

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:44

Mijn eerste connemara werd net geen 17. En mijn 2 de niet eens 5. Mijn 3 de is recent 5 geworden. Ik hoop toch dat mijn toppertje richting de 25j mag gaan.

jill

Berichten: 226
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 18:30

Bedankt voor alle reacties, geeft weer een hoop om over na te denken.

Ik zoek inderdaad braaf en met wat ervaring in een lage prijs klasse maar ik wil ook niet al heel snel weer afscheid moeten nemen.
Paarden die bij ons komen gaan in principe niet meer weg en ik heb al 2 arabieren waar ik niet op rijden kan.
8 jarige en een 4 jarige merrie die voor mij te klein blijft.
Dus met de pony die er bij komt wil ik graag fijn recreatief kunnen rijden en ik ben helaas geen 18 meer dus dit zou dan waarschijnlijk mijn laatste rijpaard worden.

Helaas geeft de verkoper geen antwoord op mijn vragen dus ik kan nog even rustig bedenken hoe ik verder ga.
Ik zou wel graag een connemara willen, prachtige sterke pony's met over het algemeen een fijn karakter.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:30

Je mag altijd eens langs komen om kennis te maken met dit prachtige ras Jill. Weet niet waar jij zit maar wij wonen in Drenthe

jill

Berichten: 226
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:32

TinekeVD schreef:
Je mag altijd eens langs komen om kennis te maken met dit prachtige ras Jill. Weet niet waar jij zit maar wij wonen in Drenthe


Dank je voor je aanbod !
Ik heb besloten om toch voor een jongere pony te gaan kijken en heb al gezien dat ik dan beter nog wat door
kan sparen ;)

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:26

O jongens, die van mij wordt echt breed. Ze is wat aan de zware kant maar niet mega dik.
De rode boom van Wintec
Afbeelding
Die past ook nog niet. Wordt lastig om een goed zadel te vinden als ze ook nog dikker wordt (en waarschijnlijk blijft) door drachtigheid.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:48

Haha wacht maar af

Ik zit op XW. Het is drama :+

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:51

Mijn vorige connemara's hadden gewoon medium/wide.
Echt niet normaal dit.

Heb jij Wintec, Saams?

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:30

Ja, ik had altijd maatwerk.
Maar vanwege haar zeer wisselende bouw en blessures ben ik voor wintec gegaan.

:+
Afbeelding

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 14:32

wow zoveel verandering in een paar maanden.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:30

En dat schommelt werkelijk élke keer :+

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 10:17

Mijn hemel, wat een uitdaging Saams!

Hier ligt al jaren het zelfde zadel erop. Eigenlijk geen aanpassingen aan hoeven doen. Tijdje terug een beetje bijgevuld. Het is een Henri de Rivel, dacht medium wide.

Succes Elly, denk dat bijv. een wintec wel handig kan zijn, hebben aardig wat verschillende breedtes dacht ik.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 21:26

Jill prijzen zijn idd hoog op t moment. Mocht je eens willen komen kijken ben je welkom dan geef maar n seintje.

Elly dat is idd behoorlijk breed. We hebben hier ook medium en medium wide. Je zou ook eens voor een jc kunnen kijken of een ruitergilde zadel.