Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:07

Marrit13 schreef:
Eh die vraag heb je gesteld al, boven aan de pagina toch?! :+


Ja sorry ik zag het.. Ik probeer het te verwijderen maar t wil niet lukken haha :P

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:11

Leuke schim! Wat is zijn afstamming?

Ik denk dat die rug wel meevalt hoor. 17/17,5 inch moet lukken :D mijn pony heeft ook een normale richting korte rug.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:14

Saaams schreef:
Ik heb een tribal dressuurzadel 17,5 inch MW boom en een tribal eventingspringzadel 17.5 inch M boom. Ik heb gelukkig geen pony met een korte rug :D. Voeding is hier pas geleden nog besproken. Minder dan 10 paginas terug.

Gefeliciteerd met je connie! Heb je een naam, afstamming en foto?


Ik heb natuurlijk een foto *\o/* Hij heet Flynn. Officieel heet tie anders, maar dat vond ik zo'n afschuwelijke naam dat hij nu gewoon Flynn heet haha. Vader heette: Staboe Prince en moeder heette Coagh Annie.. In Nederland niet mega bekend..


Afbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:18

koetjeboe schreef:
kwa voeding zou ik altijd een mineralen brok geven. iets van pavo vital,marstall force. metazoa vital bix.
Dan krijgt je paard altijd alles binnen wat ze nodig hebben.
Rex heb ik nu een paar maanden komt ook uit ierland en had een fors mineralen te kort


Ik heb inderdaad nu mineraalbrok gekocht van Lexa, daarbij geef ik Luzerne en nog een klein handje van PAVO condition.. Hij is gelukkig niet afgevallen.. Bevalt hem prima in de kudde.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:19

Majabeestje schreef:
Zadel: nu Rossner vzh 17 inch medium boom. Ben zoekende naar een dressuurzadel. Pony past veel, ik niet.. :+ (stoelzit en bekkenklachten).
Voer: Vitaminebrok Vitalbix daily complete, genoeg 'schraal' hooi en ze staat nog een aantal uren op de wei maar minimaal gras nu. Ze valt redelijk vlot in dus ga bietenpulp bijgeven en na het werken krijgt ze nog een beetje draversbrok of een bult kuil.


Ik heb idd ook bekkenklachten vanwege vier operaties. Ik zou het liefste een dressuurzadel wat vlak is en weinig kniewrong.. Ik zit ook nog te denken aan een ijslanderzadel.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:27

Gefeliciteerd met je aanwinst! Leuke schimmel!

Ik heb een 17" Hulsebos endurance zadel waar ik dressuur mee rij. En een 17" roma prestige jump voor springen. Buitenrijden doe ik meestal met het Hulsebos zadel, dan kan ik makkelijker wat dressuur meepakken in het bos. ( geen binnenbak en matig gedraineerde buitenbak, dus in de winter veel op het bos aangewezen).


vandaag was meneer buitengewoon stuiterig.
Samen met andere ruiter op pad en gaandeweg werd Rebel steeds drukker. Een en al gedribbel, gehups en zijwaarts. Mafkees :D Gelukkig hoef ik nooit bang te zijn dat hij er echt vandoor gaat. Hij is altijd wel te houden, maar stap zat er echt niet in. Leuk beest. <3

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:29

koeke schreef:
Gefeliciteerd Gizeppie! Foto en zo???

Hier een Albion SL (dressuur dus), 17.5", W boom. Had eerder een Mansion House (voorloper van Albion) veelzijdigheid/dressuur erop liggen. Ook 17.5" en W boom. Maar daar groeide KB uit. Gelukkig paste de Albion toen, daar verzoop hij eerder in. Zo zie je maar hoe vreemd, vrijwel zelfde merk en maat maakt soms nog verschil. Ik vind het zelf heel fijn als een zadelpasser dan even meedenkt en -kijkt.

Wat leuk die pauzeplek bij Woody's koetjeboe. Nooit gezien daar. Waar hadden jullie geparkeerd? En ook naar de Eik geweest voor de boscross zo te zien. Balen dat Rex onzuiver was, hoop dat het meevalt. Van wie zou je crossles hebben?

Beaut springt hoog zat saaams! Bijtende hindernissen ;) Zag die foto van de picknicktafel. Daar kunnen jullie toch ook zat overheen? Smalletje op de achtergrond lijkt me veel meer gedoe.

Wow Marrit wat een geweldig bos om zo bij stal te hebben. Ziet er prachtig uit. Fijn Jacobien dat de fysio wat heeft kunnen vinden. Lekker aan het opbouwen?

Esje: Verstandige Rebel! Bloemen zien er Zeer Gevaarlijk uit. Maar goed dat hij zo oplet! Geen punten om je voor te schamen met de eerste keer L toch?

Leuk Birgit, zo'n internationale buitenrit. Hier gaat dat naar Duitsland :) Springen ziet er fijn uit.

Punz: wat super van Jou en EK! Knap hoor *\o/* Fijn dat je zelf zo lekker gelest hebt. Leste zelf eerder weleens voor het werk. Als het dan lekker gegaan was kon mijn hele dag niet meer stuk! Dus herken het helemaal.

Wat ga je fijn met je jonkie Kitobeer. Supergevoel moet dat zijn, als je hem zo van jongs af aan hebt. Lekker 'Rienig' bezig ook zag ik!

Wat een super weer vandaag hè. Hier lopen de paardjes nog heerlijk in de wei. In november nog groeiend gras, onwijs gewoon.


Dankje dankje! Hierbij een foto!
Afbeelding

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:32

esje007 schreef:
Gefeliciteerd met je aanwinst! Leuke schimmel!

Ik heb een 17" Hulsebos endurance zadel waar ik dressuur mee rij. En een 17" roma prestige jump voor springen. Buitenrijden doe ik meestal met het Hulsebos zadel, dan kan ik makkelijker wat dressuur meepakken in het bos. ( geen binnenbak en matig gedraineerde buitenbak, dus in de winter veel op het bos aangewezen).


vandaag was meneer buitengewoon stuiterig.
Samen met andere ruiter op pad en gaandeweg werd Rebel steeds drukker. Een en al gedribbel, gehups en zijwaarts. Mafkees :D Gelukkig hoef ik nooit bang te zijn dat hij er echt vandoor gaat. Hij is altijd wel te houden, maar stap zat er echt niet in. Leuk beest. <3


Ik sta indd ook primitief. Ik kan zo het bos in rijden, heb een buitenbak maar met een beetje regen is het niet prettig rijden. Daarnaast is mijn connemara vriendje nog erg groen. Hij leert overigens wel snel! Dank voor de tips!

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:39

wat een leukerd!!
ik rij zelf met een hulsebos wb dressuur zadel en voor t springen t oude kieffer van mn mama :')
Qua voer krijgt Robin 0,5 schep niks en 0,5 schep Lucerne maar door zn blessure dat even geminderd. Pony loopt anders redelijk intensief dressuur.

Robin vandaag lekker gelogeerd met bijzet. Voor het eerst helemaal geen stijve/kreupele pony meer gezien zoooo blij!!! Aankomende week toetsweek dus deze week alleen even longeren zodat hij zn conditie weer wat terug krijgt. Het is nu zo'n hele smerige langhaar shetlander dus we gaan weer aan de slag :j

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:43

Leukste typefout ever Jacobien; “een schep niks” _O-

Edit; fijn dat je pony weer goed loopt!!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:34

Even jullie advies.
Kennis van mij wilt misschien een connemara kopen.
naja ze zoekt iets braafs wat kan springen en het meiske is niet al te groot en ik heb haar beetje gek gemaakt met rex.

Nu heeft ze een connemara merrie gezien is nu 2 maanden in nederland.
Maar ze schijnt lucht te zuigen.
Wat is jullie ervaringen daar mee.
ze staat vlak bij dus we gaan toch ff kijken.
Maar wil haar behoeden voor ellende

Saaams

Berichten: 13271
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:36

Luchtzuigers zijn gevoelig voor maagzweren. Maar ik denk ook dat het erg ligt aan de huisvesting. Als zo’n paardje minimaal 3/4 van de dag buiten kan staan zal je weinig last hebben. Staat hij veel op stal ben je de pineut.

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:41

Hij komt dan bij een boer te staan en zal overdag buiten lopen

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:46

koetjeboe schreef:
Even jullie advies.
Kennis van mij wilt misschien een connemara kopen.
naja ze zoekt iets braafs wat kan springen en het meiske is niet al te groot en ik heb haar beetje gek gemaakt met rex.

Nu heeft ze een connemara merrie gezien is nu 2 maanden in nederland.
Maar ze schijnt lucht te zuigen.
Wat is jullie ervaringen daar mee.
ze staat vlak bij dus we gaan toch ff kijken.
Maar wil haar behoeden voor ellende


Ik zou zo'n pony wel kopen als hij/zij voornamelijk buiten kan staan.. Zoals er al gezegd wordt, kans op maagzweren wordt groter. Bij ons zijn er ook een aantal die lucht zuigen, maar doordat die pony's nu 24 uur buiten staan doen ze het niet meer.

Mijn Connemara komt ook uit het buitenland (8 maanden in nederland), waardoor ik veel dingen nu aan het rechttrekken ben door slechte ervaringen van de pony.

Het is een beetje afwegen denk ik toch. Hangt van meerdere factoren af denk ik toch.. Zowel huisvesting, vraagprijs, ervaring van de pony etc.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:14

Ik zou mooi laten staan :D Er is zoveel te koop, en je kan je geld maar 1x uitgeven. Maar ben daar wel een zeikerd in :')

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:26

Ik zou de pony ook laten staan, je neemt het probleem van een ander over en er is geen garantie dat het luchtzuigen voorbij gaat met genoeg weidegang. Genoeg andere leuke pony's te koop zou ik zeggen!

Op sporthorses.nl staan ook een paar leuke kindvriendelijke connemara's te koop!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:47

Ik zou het ook niet doen.

koeke

Berichten: 870
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:50

Marrit13 schreef:
Leukste typefout ever Jacobien; “een schep niks” _O-
Briljant! Ga ik ze zo meteen ook geven, mooi voordelig :D

Mooi debuut in de M1 Punz *\o/* Wat zul je daar blij mee zijn!

Wat een lief hoofd heeft je pony Gizeppie! Vlak dressuurzadel met weinig wrong is tegenwoordig lastig geloof ik. Allemaal van die gevaartes met super diepe zit en megawrongen.

Koetjeboe: Luchtzuiger laat ik staan, tenzij de kwaliteit het compenseert. Je kunt niet alles hebben :o

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:46

De laatste tijd wat meer in de meelees stand sorry. Maar ik zie dat de grenzen her en der verlegd worden pony's aangekocht worden **\O/**
Goed bezig allemaal.
Ik mag morgen weer **\O/**
En afgelopen week eindelijk weer het complete gevoel ervaren met sky mijn rots in de branding. Zo pril en eigenlijk toch stiekem nu al dat gevoel ik kan er mee lezen en schrijven. Voor zover weg de ladder beklommen hebben. Zonder schuldgevoel te hebben tegenover Eamonn.

Wat betreft welk zadel ik heb. Momenteel past het zadel van Eamonn voor sky nagenoeg goed. Maar ik wil hem wel nog laten nakijken. Het is een Albion dressuur 17 inch. We hebben handvatten gekregen om zadel te beoordelen tijdens de massage opleiding. Maar ik ben inmiddels wel zover dat een goed passend zadel vinden erg moeilijk is en dat het nog geen garanties geeft. Zadel aanpassen zou je eigenlijk vanaf een kalender boom moeten doen.

Afbeelding

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 07:56

Gizeppe gefeliciteerd! Lief koppie hoor, veel plezier met je mooie pony.

Wat betreft zadels, hier ligt er een passier dressuur op en stubben springzadel.
Verder zweer ik bij daaleman, als ik de loterij nog eens win.....

Punz ik vind je GEWELDIG!!

Sanne hier gister lekker weer een foutloos rondje gesprongen en nog een 3e prijs, omdat ze de laatste was van de hele dag vroeg de parcoursbouwer of ze nog even wilde springen, ales wat omhoog, driesprong nog een keer, jeetje dat was nog eens leuk, hij vond het een gave pony en sanne sprong zo netjes, tja ik was echt even verbaasd dat dit gebeurde op wedstrijd, wat kun je dan weer blij naar huis gaan.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:02

Even een paar stills uit het filmpje van gisteren, beetje wazig maar dat mag de pret niet drukken
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jacobienx

Berichten: 111
Geregistreerd: 16-02-17

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:32

super Tineke!

Whahahaha lees het net beetje onozel :P

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:34

kitobeer schreef:
De laatste tijd wat meer in de meelees stand sorry. Maar ik zie dat de grenzen her en der verlegd worden pony's aangekocht worden **\O/**
Goed bezig allemaal.
Ik mag morgen weer **\O/**
En afgelopen week eindelijk weer het complete gevoel ervaren met sky mijn rots in de branding. Zo pril en eigenlijk toch stiekem nu al dat gevoel ik kan er mee lezen en schrijven. Voor zover weg de ladder beklommen hebben. Zonder schuldgevoel te hebben tegenover Eamonn.

Wat betreft welk zadel ik heb. Momenteel past het zadel van Eamonn voor sky nagenoeg goed. Maar ik wil hem wel nog laten nakijken. Het is een Albion dressuur 17 inch. We hebben handvatten gekregen om zadel te beoordelen tijdens de massage opleiding. Maar ik ben inmiddels wel zover dat een goed passend zadel vinden erg moeilijk is en dat het nog geen garanties geeft. Zadel aanpassen zou je eigenlijk vanaf een kalender boom moeten doen.

[ [url=m/v0cHOW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje voor je reactie!

koetjeboe

Berichten: 4413
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:10

ik ga vanavond met mijn kennis toch maar ff kijken bij de lucht zuigende connie. ze schijnt het op de wei niet te doen tot ze naar binnen moet en dan doet ze het op stal soms.
ze staat in de buurt dus toch maar ff kijken wat het voor beestje is

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:00

Wij hebben bij onze pony een Thorowgood T8 (verstelbaar). Bevalt erg goed.