Zwart veulentje met appaloosa ouders

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Zwart veulentje met appaloosa ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 02:32

Bij ons is vorige week een hengstenveulentje geboren met zwarte kleur. Nu ben ik er zeker met het oog op zijn lichte benen en appaloosa status van zijn ouders niet geheel zeker van welke kleur hij werkelijk heeft. Is het bij appaloosa's net zo als bij pony's en paarden die donker geboren worden maar later hun schimmel kleur doorkrijgen of blijf hij grotendeels of geheel donker?
Ik heb totaal geen verstand van kleuren. :+ De eigenaar van deze pony's dacht wel dat een panterbonte pony uit deze combinatie kwam (hij wist niet meer wie de moeder was, maar de hengst in dit verhaal is sowieso de vader geweest). Ook heeft deze hengst inderdaad een keer een zwart veulen gehad, maar dit was met een zwarte merrie. Maar veel lijkt mogelijk bij hem.


Afbeelding
^ kleintje

Afbeelding
^ met mama vlak naast hem en papa daar weer achter
Laatst bijgewerkt door Maanoogje op 10-07-16 03:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 02:37


Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 03:04

Daar was ik ook al bang voor, hoewel ik hem wel een erg mooi zwartje vind. Geen aftekeningen, behalve z'n kolletje. Het zou hem niet slecht staan als hij z'n hele leven zwart blijft. Ook minder schoonmaak werk (vermoedelijk voor mij). :+ Z'n papa en mama mogen er inderdaad wel zijn, ook qua karakter trouwens. :D

Ik zal even naar het linkje kijken, dankjewel!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zwart veulentje met appaloosa ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 06:01

Het kan best zijn dat hij op latere leeftijd nog gaat doorkleuren :)

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 06:20

Cayenne schreef:
Het kan best zijn dat hij op latere leeftijd nog gaat doorkleuren :)

Dan bedoel je dat hij toch nog stippen krijgt toch?

Maar hebben appaloosa's niet altijd appa kenmerken?
Roze lippen gestreepte hoeven dat soort dingen?
Het fijne weet ik er niet van hoor!!

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Zwart veulentje met appaloosa ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 09:47

Het zou best kunnen dat hij inderdaad gaat verkleuren, en ik las net dat dit meestal zichbaar was als veulens hun eerste vacht verliezen. Het zou kunnen dat hij appaloosa kenmerken heeft, hoewel die me op zijn ouders ook nooit echt zijn opgevallen. Ik weet toevallig van een al ouder vos-kleurig paard die officieel ook appaloosa is dat de verkleuring nauwelijks plaats hoeft te vinden. Hij heeft een paar nauwelijks lichtere vlekken op zn bil, en verder alleen gewone aftekeningen. Wel heeft hij dunne manen en staart, maar als ik hier naar de hengst kijk hoop ik toch dat het kleintje daar de haardos van krijgt. :+