Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Franse draver onevenwichtig?

 
Profiel   

Hoi Bokkers,

Ik ben bezig om mijn grote wens in vervulling te laten gaan, namelijk het kopen van een eigen paard! Na jaren studeren, ben ik eindelijk in een hele stabiele situatie met een vaste baan, huis en vriend. En heb ik ruimte in tijd en geld voor een beste vriendje! <3

Ik ben al een tijdje fan van Dravers. Nu lees ik online over Franse Dravers dat hun karakter 'onevenwichtig' zou zijn. Maar ik ben heel benieuwd of mensen dit herkennen, en wat hier precies mee bedoelt wordt :).

Ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 13:16 



 
Profiel   

Ik zou eigenlijk niet eens weten wat ze ermee zouden kunnen bedoelen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 13:27 



 
Profiel   

Licor schreef
Ik zou eigenlijk niet eens weten wat ze ermee zouden kunnen bedoelen :+


Ben ik niet de enige die er niks van snapt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 13:28 



 
Profiel   

Draver is eigenlijk het ras en daarbinnen heb je verschillende types, of eigenlijk meer bloedlijnen, waaronder de franse en Amerikaanse..

Qua uiterlijk zijn ze wel iets verschillend aan elkaar zijn maar normaal gesproken moet je echt de papieren erbij hebben om te zeggen bij welk type het paard hoort..

Qua karakter is er niet zoveel verschil tussen beide types.. uiteraard kan het zijn dat een bepaalde bloedlijn wat nerveuzer is dan een andere maar in het algemeen komen de karakters goed overeen..

Ik vind het zelf super paarden en zou niets anders meer willen.. maar ze zijn niet voor iedereen geschikt.. niet iedereen kan met hun karakter omgaan en wanneer je een draver niet goed begrijpt levert dat van beide kanten veel frustratie op..
Ze zijn eerlijk, gevoelig en kritisch.. harde werkers die altijd hun beste beentje voor zetten..

Ik zou gewoon eens bij een aantal Dravers gaan kijken dan merk je vanzelf of het iets voor jou is.. je zou ruitje hier op bokt eens kunnen vragen.. zij hebben meerdere Dravers op stal staan en ze kan je goed helpen uitvogelen of het iets voor je is denk ik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 13:43 



 
Profiel   

Ik heb een Franse draver gehad :) Super paard en ging voor me door het vuur. Maar wel een met een kleine gebruiksaanwijzing.
Ik kon er alles mee maar hij kon ook een grote zenuwpees zijn.

Ik denk dat het meer de achtergrond is dan het ras zelf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 13:44 



 
Profiel   

Dravers zijn volboeden en die zijn meestal vrij heftig. Thoroughbreds are crazy is niet voor niks een leus :'). Maar ze zijn over het algemeen wel goed te handelen, goed op te voeden en mensgericht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 13:49 



 
Profiel   

Ik heb een tijdje een Franse draver gereden en het was echt een geweldig dier! Wel pittig en je moest wel consequent zijn, maar dan deed hij ook echt zijn best voor je. Ik heb er dus hele positieve ervaringen mee, maar het is denk ik wel een ras dat je moet liggen en elk paard is andere natuurlijk ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 14:00 



 
Profiel   

Licor schreef
Draver is eigenlijk het ras en daarbinnen heb je verschillende types, of eigenlijk meer bloedlijnen, waaronder de franse en Amerikaanse..

Qua uiterlijk zijn ze wel iets verschillend aan elkaar zijn maar normaal gesproken moet je echt de papieren erbij hebben om te zeggen bij welk type het paard hoort..

Qua karakter is er niet zoveel verschil tussen beide types.. uiteraard kan het zijn dat een bepaalde bloedlijn wat nerveuzer is dan een andere maar in het algemeen komen de karakters goed overeen..

Ik vind het zelf super paarden en zou niets anders meer willen.. maar ze zijn niet voor iedereen geschikt.. niet iedereen kan met hun karakter omgaan en wanneer je een draver niet goed begrijpt levert dat van beide kanten veel frustratie op..
Ze zijn eerlijk, gevoelig en kritisch.. harde werkers die altijd hun beste beentje voor zetten..

Ik zou gewoon eens bij een aantal Dravers gaan kijken dan merk je vanzelf of het iets voor jou is.. je zou ruitje hier op bokt eens kunnen vragen.. zij hebben meerdere Dravers op stal staan en ze kan je goed helpen uitvogelen of het iets voor je is denk ik ;)


Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb zelf wel ervaring met het ras, maar dan met het Amerikaanse type. Ik ben helemaal weg ervan, en hou juist van dat eerlijke en gevoelige karakter. Helemaal mijn type paard :j .

Vandaar dat ik me nou zo afvroeg wat er wordt bedoelt met het ´onevenwichte´ als beschrijving van de Franse Draver. Kom het op veel sites tegen, maar herken het in mijn ervaring niet ..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-17 14:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen