Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras voor mijn moeder en ik?

 
Profiel   

Hoi hoi! Geen idee of het hier mag maar zou niet weten waar anders.

Stel mijn moeder (1.62 lang en wat forser gebouwd, en weegt dus ook wat meer) en ik ( 1.67 lang en 42 kilo) zouden een paardje nemen, wat zou ons dan passen?
Ik weet wel dat je niet op ras moet zoeken etc maar een shet gaat ook niet :D

We houden beide wel van een uitdaging (en dan liever inhouden als naar voor moeten drijven).
Maar de pony/ het paard moet wel netjes een proefje kunnen lopen en het moet dus niet een al te moeilijke zijn. Mijn moeder vond 1.42 schoft al te klein aangezien ik waarschijnlijk nog wel wat groei (ben nu bijna 14). En ik er nog wel een tijd op moet kunenn.

Wij zouden eerder kijken naar een lease paardje als naar eentje kopen, maar ik wilde wel graag weten wat zou passen.

Wij willen beslist geen Arabier /3
En het paardje moet (behalve als het echt niet kan wegens de stal hier ofzo) wel buiten kunnen staan zonder deken ( niet persee 24/7 maar moet wel een dag of paar uur buiten kunnen (in de winter mag een deken, ook op stal, wel!)


Wat denken jullie dat zal passen?

Groetjes! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:16 



 
Profiel   

Ligt aan je budget en wat je wilt doen. Mijn voorkeur zijn Paints en Quarters. Lekker voorwaarste maar koele paarden. Misschien een haflinger een idee voor jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:25 



 
Profiel   

Gewoon gaan kijken bij paarden met de gewenste schofthoogte ook arabieren kunnen geschikt zijn.

Gewoon duidelijk de omschrijvingen lezen (en naar de verkoper luisteren) die vermeld worden bij de aangeboden paarden.
Daarbij maak een lijstje en ga vandaar uit op zoek naar een paard die daaraan kan voldoen.

Ook een leeftijd is niet te zeggen, je hebt brave 3 jarigen en je hebt draken van >20 jarigen

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:27 



 
Profiel   

friesiszwart schreef
Gewoon gaan kijken bij paarden met de gewenste schofthoogte ook arabieren kunnen geschikt zijn.

Gewoon duidelijk de omschrijvingen lezen (en naar de verkoper luisteren) die vermeld worden bij de aangeboden paarden.
Daarbij maak een lijstje en ga vandaar uit op zoek naar een paard die daaraan kan voldoen.

Ook een leeftijd is niet te zeggen, je hebt brave 3 jarigen en je hebt draken van >20 jarigen


Nee wij finden Arabieren helemaal niks haha vinden we geen leuke beestjes, net zoals je sommige honden leuk kan vinden en niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:28 



 

Niet kijken naar rassen maar naar karakters. Ga gewoon verschillende paarden af, hebben jullie bij een paard beiden een klik, dan weet je het. :)

Tuurlijk kan je selecteren op schofthoogte etc.
Ik heb een fors gebouwde Tinkermerrie die bijvoorbeeld echt geen deken op hoeft en die makkelijk wat zwaardere types kan dragen. :)
En ik was echt niet van plan om een merrie te kopen en al helemaal geen Tinker. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:29 



 
Profiel   

_Dominique schreef
Niet kijken naar rassen maar naar karakters. Ga gewoon verschillende paarden af, hebben jullie bij een paard beiden een klik, dan weet je het. :)

Tuurlijk kan je selecteren op schofthoogte etc.
Ik heb een fors gebouwde Tinkermerrie die bijvoorbeeld echt geen deken op hoeft en die makkelijk wat zwaardere types kan dragen. :)
En ik was echt niet van plan om een merrie te kopen en al helemaal geen Tinker. :')


Nee maar stel we hebben hier alleen maar een stal in de buurt, dan moet je geen paardje hebben wat naar buiten moet altijd. En andersom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:30 



 

Dat is een beetje een gekke beredenering.. :=

Een paard moet hoe dan ook altijd x aantal uur per dag naar buiten vind ik. Mijn paard kan ook makkelijk op stal. Maar ik vind dat zij lekker 24/7 buiten mag staan.

Edit; ga ook eens kijken naar de doelen die jullie hebben. Wedstrijd? Recreatief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:33 



 
Profiel   

_Dominique schreef
Dat is een beetje een gekke beredenering.. :=

Een paard moet hoe dan ook altijd x aantal uur per dag naar buiten vind ik. Mijn paard kan ook makkelijk op stal. Maar ik vind dat zij lekker 24/7 buiten mag staan.

Mag ik vragen waarom jullie dan geen paard willen die een deken op moet?


Tuurlijk willen we die wel! Maar er vallen dus ook een aantal paarden af. Wegens dat we misschien niet de mogelijkheid hebben om bepaalde singen te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:35 



 
Profiel   

Een stevig gebouwde Ijslander? Heerlijke paarden die over het algemeen goed voorwaarts zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:44 



 
Profiel   

Eerst maar eens uitzoeken wat jullie zelf kunnen en willen doen. Het heeft weinig zin om over een paard na te denken als je nog niet weet wat je wil gaan doen (dressuur, springen, buitenrijden, ...) en waar en hoe je hem wil stallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 10:58 



 
Profiel   

Mara2000 schreef
Eerst maar eens uitzoeken wat jullie zelf kunnen en willen doen. Het heeft weinig zin om over een paard na te denken als je nog niet weet wat je wil gaan doen (dressuur, springen, buitenrijden, ...) en waar en hoe je hem wil stallen.


We hebben mijn manege, alleen stallen geen paddock etc wel kleine bak waar je kan losgooien. En een pensionstal met alles, maar je betaald veel en je moet zelf bijvoeren, eigenaar denkt alleen aant geld etc. En we hebben een grote stal met alles maar vele die daar lopen hebben commentaar etc (heb daar verzorgpony gehad) en er is een mooie stal maar die heb ik alleen zien staan en dus geen naam ofzo.
En we willen sprongetje kunnen maken, naar buiten kunnen zowel in groep als alleen. En we wille ook kunnen meedoen aan onderlinge wedstrijden enzovoorts

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 11:01 



 

Paarden zijn nu eenmaal duur..

Waarom niet wat verder reizen? Of is dat geen optie.

Nogmaals zoals Mara2000 zegt, ga eerst maar eens kijken wat jullie doeleinden zijn en hoe je hem/haar gaat stallen.

Het is allemaal nog veel te vaag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 11:07 



 
Profiel   

_Dominique schreef
Paarden zijn nu eenmaal duur..

Waarom niet wat verder reizen? Of is dat geen optie.

Nogmaals zoals Mara2000 zegt, ga eerst maar eens kijken wat jullie doeleinden zijn en hoe je hem/haar gaat stallen.

Het is allemaal nog veel te vaag.


Nee. Dat is het enige in de buurt waar ik naartoe zou kunnen fietsen. Maar we willen gewoon een niet te klein, niet te oud, recreatiepaardje wat van alle markten thuis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 11:09 



 

Oke, nogmaals. Dan gewoon in ieder geval selecteren op schofthoogte en vervolgens kijken wat je tegen komt via Bokt Markt, Marktplaats etc. etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 11:14 



 
Profiel   

vilheide schreef
Een stevig gebouwde Ijslander? Heerlijke paarden die over het algemeen goed voorwaarts zijn.


Helemaal mee eens! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 11:17 



 
Profiel   

Dan weet ik nu genoeg hoe we moeten kijken etc :p *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-16 11:22 



 
Profiel   

Idd gewoon lekker op zoek naar een leuk karaktertje.
Elk paard verschilt. Gewoon bij een paard dat je wel leuk vind kijken. Ras zegt vrij weinig :) sommige paarden zijn bijv. Kruizingen of ras onbekend maar toch heel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-16 20:24 



 
Profiel   

Open :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-17 11:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen