Draver informatie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wortel_beau
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-01-17

Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 09:35

Goedemorgen Bokkers,

Het is voor mij eindelijk zo ver om ook mijn droom financieel te kunnen verwezenlijken, ik wil (en kan) dit jaar een paard kopen! Ik ben nog erg aan het twijfelen tussen de verschillende rassen, mogelijkheden en opties. Ik ben ondertussen rustig verder aan het sparen tot ik hét paard vind *D .

Wat ik hoop te vinden: een paard tussen de 3-9 jaar, beleerd onder het zadel, nieuwsgierig aangelegd. Ik hou zelf van dressuur trainingen, maar niet om wedstrijden maar omdat ik de basis heel belangrijk vind. Hier haal ik veel plezier uit. Dit wissel ik graag af met buitenritjes, sprongetjes, vrijheidsdressuur, longeren, agility etc. Kortom, ik zoek een all-rounder die niet per se ergens in uit hoeft te blinken.

Ik heb vroeger een tijd een draver bijgereden (heeft ooit op de baan gedraafd) en dat vond ik een heerlijk beestje. Ik ben ook eigenlijk benieuwd of iemand meer informatie over dravers heeft of een goede stal weet waar ik eens kan kijken! Gewoon voor mij om te ontdekken of dit iets voor mij zou kunnen zijn.

Alvast bedankt!

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:46

Ik ken niet meteen een stal waar je een draver kan kopen, ik heb de mijne gewoon van een particulier gekocht. Hij liet zijn paard door anderen uitbrengen op koersen :)
Het zijn zeker geweldige allrounders (heb er twee gehad), ze zijn meestal ook heel verkeersmak omdat ze zoveel drukte gewend zijn.
Maar als ik op de dijk aan het rijden ben en er steekt een fietser ons voorbij wil het race-instinct wel nog eens naar boven komen :+ Heel grappig :P

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 09:49


Anoniem

Re: Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:06

Stuur ruitje op bokt eens een pb. Zij is veel bezig met dravers.

wortel_beau
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 10:21

Anoniem schreef:
Stuur ruitje op bokt eens een pb. Zij is veel bezig met dravers.


Thanks! Meteen gedaan :)

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:25

Niet alle dravers zijn gek op veel in de bak rijden vind ik wel iets waar je een beetje rekening mee moet houden . De mijne vind het namelijk helemaal niks maar kan er wel weer heel super mee buiten rijden en springen ging ook wel aardig dat ik dat nog deed !! Maar voor mij ook niks anders dan een draver .

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:27

Ik heb die van mij bij stalwestfriesedijk.nl vandaan. Ik vind het geweldige paarden en inderdaad ook echte alrounders die daarnaast al aan veel dingen gewent zijn door het koers leven, wat er dus voor zorgt dat ze in vele situaties onwijs nuchter reageren. Wel heeft de ene draver meer aanleg voor de dressuur dan een ander. Maar dat merk je snel genoeg denk ik.

Ik hoop voor je dat je snel een leuk en geschikt maatje voor het leven vindt.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:28

Dravers zijn geweldige allrounders, maar ook gevoelige en slimme dieren. Ik heb de mijne bij stal westfriesedijk vandaan, een handelaar met verstand en eerlijk, ik wist precies wat ik kocht, paarden zijn alleen niet verder dan zadelmak, dus doorrijden moet je zelf doen. Verder kan je idd bij ruitje terecht, die heeft vaak leuke paarden staan

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:32

Ik heb een paar dravers gehad en een kruising met Paint. Heerlijke beesten vooral de draver kruising. Moet ook eerlijk bekennen dat ik de kruising mis. Heerlijk voorwaarts en veel power hadden ze alle drie. Ik merkte wel dat er vershil zat tussen de duitse en amerikaanse dravers. De amerikaanse was imo een stabieler en minder vlugtig dier. Deze was ook wat meer wendbaar en ietsjes kleiner. Op dravers.nl word er veel over ze verteld

Ibbel

Berichten: 49124
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:32


Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:42

wapitie schreef:
http://stalwestfriesedijk.nl/ hier kun je dravers kopen die van af de baan worden omgeschoold naar rijpaard.

Daar komt mijn Draver ook vandaan :j
Ik zocht trouwens een beetje hetzelfde; een allround maatje wat niet perse ergens goed in hoeft te zijn.

Ik zou je willen aanraden gewoon eens te gaan kijken. Bij westfriesedijk hebben ze vaak meerdere paarden staan, dan kun je er ook meerdere bekijken. Een Draver moet je liggen, het zijn bijzondere dieren! In mijn ervaring vind je ze fantastisch of verschrikkelijk.

Mijn Draver is mijn spiegel, zo gevoelig en afgesteld op mij. Ze doet altijd haar uiterste best en kan echt depressief en boos worden als iets haar niet lukt. Het is een eerlijk en vriendelijk paard dat teruggeeft wat ze krijgt. Ben je rustig en respectvol? Dan is zij dat ook. Gestressed en boos? Dan moet je er niet opstappen. Ze heeft veel afwisseling nodig en ik moet haar wel bezig houden, ze is namelijk heel slim en verveelt zich snel als we weer 'hetzelfde rondje in de bak' maken. Dus ook met dressuurwerk blijf ik haar uitdagen.

Mijn vriend heeft een KWPN dressuurpaard. Wat een volkomen ander type paard, echt niet te vergelijken.

Ik heb zelf ook vele verschillende type paarden gereden, maar mijn paard is het meest gevoellige dier dat ik ooit gereden heb. En dat zonder angstig, loperig of bang te zijn hoor! Ze is behoorlijk bomproof met haar 5 jaar.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:50

Ik heb ook een draver en die heeft dus ook echt een schurfthekel aan rijden in de bak. Ze wordt er echt chagrijnig van en gaat kleine protestbokjes geven. Zet er een sprongetje in en ze vind het weer oke.
Maar eigenlijk vind ze het alleen leuk om naar buiten te gaan en lange stukken te rijden.

Inderdaad wel iets om rekening mee te houden. Dat jij niet heel graag dressuurmatig in de bak rijdt en vervolgens een paard neemt die dat niet leuk vind. Merk je waarschijnlijk vanzelf wel bij het rijden. Hoewel die van mij bij het proefrijden daar niks van liet merken.

wortel_beau
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-01-17

Re: Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 10:53

Wat lief dat jullie zo de moeite nemen om jullie ervaringen te delen! :)

Ik denk dat het niet houden van rijden in de bak vaak ook een karakter dingetje is. Sommige paarden vinden het leuker dan andere natuurlijk. Wel goed dat meerdere het aangeven, dan kan ik dit meenemen bij m'n zoektocht! Ik houd heel veel van afwisselen, dus hij zal niet elke dag in de bak rijden :).

Ik hoor/lees veel over stal westfriesedijk inderdaad! Zijn ze daar wel al omgeschoold? Helaas is het niet om de hoek (woon praktisch in België, haha). Maar goed om eens te kijken!

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:55

Ik heb sinds 1,5 maand ook een draver en rij er inmiddels 2 jaar 1 bij voor iemand anders. Mijn eigen draver vind in de bak rijden echt niet leuk, maar neem je hem mee naar buiten, dan is hij echt blij, met hem rij ik dus ook eigenlijk altijd buiten, buiten kun je ook je paard soepel maken. Gelukkig staan de paarden aan de rand van de loonse en drunense duinen, dus in 5 minuten zitten we in het bos waar we uren kunnen rijden. De andere draver vind het wel prima om ook in de bak aan het werk te gaan.

Ze zijn inderdaad erg gevoelig, daar moet je we mee om kunnen gaan, ik vind het heerlijk, die gevoelige dieren.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 12:12

Mijn dravers vonden bak werk ook niet echt leuk. Gingen veel liever in het bos crossen. De kruising vond koeienwerk in de bak wel heel leuk!

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:22

wortel_beau schreef:
Wat lief dat jullie zo de moeite nemen om jullie ervaringen te delen! :)

Ik denk dat het niet houden van rijden in de bak vaak ook een karakter dingetje is. Sommige paarden vinden het leuker dan andere natuurlijk. Wel goed dat meerdere het aangeven, dan kan ik dit meenemen bij m'n zoektocht! Ik houd heel veel van afwisselen, dus hij zal niet elke dag in de bak rijden :).

Ik hoor/lees veel over stal westfriesedijk inderdaad! Zijn ze daar wel al omgeschoold? Helaas is het niet om de hoek (woon praktisch in België, haha). Maar goed om eens te kijken!


De dravers worden bij stalwestfriesedijk allemaal onder het zadel gebracht. Het hangt er wel een beetje van af hoelang ze er staan. Hoe langer ze er staan, hoe verder ze onder het zadel zijn en hoe meer dingen ze al leren. Ook hangt het natuurlijk af van hun leeftijd wat ze al kunnen en aangeleerd krijgen.

barbar

Berichten: 4889
Geregistreerd: 26-06-06
Woonplaats: nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:28

De paarden bij stal westfriesedijk vandaan zijn idd wel al omgeschoold, maar het doorrijden moet je zelf doen. Een doorgereden paard daar kopen kan geloof ik ook maar daar zal je meer voor moeten betalen.

san4nie
Berichten: 3561
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Draver informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:44

Een vriendin van me heeft ook een draver. Kocht hem als niet zadelmak, paar keer mee bezig geweest en hij was mak. Buiten vindt ie fantastisch en in de bak minder, exact zo als de rest hier beshrijft. Vanaf de eerste minuut is ie verkeersmak voor alles wat voorbij rijdt. Hij kan heel druk zijn, maar ook super relaxed. Het is echt een schat, maar heeft wel duidelijke grenzen nodig.
Hij staat overigens te koop, maar ook totaal niet bij jou in de buurt.