Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:03

manolito10 schreef:
Daar is het nieuwe vriendje !
Mijn Ier is nog wel een beetje afwachtend, maar ze gaan steeds beter samen <3
Vanochtend betrapte ik ze zelfs op samen, zij aan zij, een rondje galop door de wei

[ [url=m/mTztfO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HicJVM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind jouw schimmel zooooooooo knap <3

En die van Change3x ook! Ik wil ook een schimmel :')


Afbeelding
Deze kleur is ook leuk hoor, en natuurlijk ook Iers. Maar mijn droom is toch wel zo'n donkergrijze ID. Alleen jammer dat ze op een gegeven moment wit worden, dat vind ik toch minder charmant :o

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:41

Ik ben ook gek op donkere schimmels, maar helaas worden ze vaak licht. -O-

Maar gave foto's hierboven!

Hier zaterdag even weer naar het bos geweest. Lekker alleen, dan hoeven we met niemand rekening te houden. Vooral veel gedraafd en gegaloppeerd. Heerlijk vindt hij dat. Op de heenweg zag ik in het maisland tegenover stal een omgezaagde boom liggen. Had bedacht om daar op de terug weg maar eens heen te rijden. Zo gezegd zo gedaan. Meneer moest wel even kijken maar naar wat meer been ging hij er over. Uiteindelijk sprong hij hem super fijn. Resultaat een blij vrouwtje. Was een lage maar toch. Ik heb al in geen 5 jaar een hindernis gesprongen als het niet al langer geleden is.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 22:21

Dat klinkt heerlijk Egnie!

Dat mis ik het meeste met Sil, de mogelijkheid tot alleen buiten rijden. Mogelijkheden genoeg op onze stal hoor :D Maar Sil is niet zo dapper buiten en ik daardoor ook niet meer. Terwijl ik met mijn driejarig blondje echt álles durf. Nou ja, work in progress. Laatst al buiten uitgestapt, zo komen we steeds wat verder.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:25

Ik ben ook geen held en Ed eigenlijk ook niet, maar hij is tot op heden gewoon controleerbaar. Hij kijkt maar je kunt er nog wel mee praten zeg maar. Inmiddels weet ik wat hij spannend vind en daar kan ik goed op anticiperen.
Uitstappen buiten is het begin Berdien. Wie weet, het heeft geen haast gewoon je tijd nemen. Ondanks dat ik zei dat ik dus een buitenrij paard wilde heeft het nu 2 jaar geduurd voordat ik naar buiten ben gegaan. Heb wel rondjes buiten met hem gewandeld.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:44

Ik kom weer even iets vragen. Voor degenen die een deken gebruiken, welk merk ligt bij jullie het best? Ik wilde heel graag de bucas smartex, maar deze glijden scheef. In 2 weken tijd zijn er al 3 beenriemen gesneuveld en ringetjes van de deken af, bij 2 verschillende dekens van dit type. Hij eindigt dan met de deken tussen zijn benen, wat me niet erg prettig of veilig lijkt.

Ik wil nog proberen de beenriemen door elkaar te halen ipv gewoon rechts rechts en links links, maar vrees gewoon dat de dekens bij hem niet goed liggen en ik dus op zoek moet naar een ander merk.

Liefst iets met een soortgelijke voering als staydry en uitgebreide tempereatuurrange, zodat ik niet (zoveel) hoef te wisselen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:46

Is je deken niet te groot?

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:48

Berdien, ik vind die van jou wel echt een mooi kleurtje hebben zeg!

Manolito wat een super leuk stel zo samen!

Change3x wat een ontzettend leuke paardjes! Vind die schimmel wel wat op mijne lijken.

En de boswandelingen: zalig! Hopelijk hier ook binnenkort. Ben zelf niet zo'n held, maar hij gelukkig wel. En buiten uitstappen is al een grote eerste stap denk ik berdien!

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:50

Bucas trekt hier niet zozeer scheef maar wel naar achteren, en daardoor trekt hij strak op de schoft. Da's niet fijn :n

Dus ik heb nu de Bucas voor als ze echt nat is, als ik op tijd ben dan krijgt ze haar Horseware WUG op. Die heeft een halve hals, en daar staat ze echt lekker onder. Ze heeft voor >0 graden een 0-grams, ze is niet geschoren en staat 's nachts op stal. Als het onder de 0 graden duikt met guur weer dan krijgt ze een 250 grams op. Als het zoals nu droog is, staat ze zonder deken. Dat werkt voor ons best goed :j

Als je Bucas echt zo enorm gaat schuiven dan is hij inderdaad mogelijk te groot. Sil heeft met haar 1.68 alsnog maar een.. 196/198.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:51

Change3x schreef:
Is je deken niet te groot?


Van voor niet, van achter vind ik hem wel wat los. Heb een 195 erop liggen van de smartex. Een maatje kleiner heb ik de bucas (van een vorig paard) en die doe ik hem wel op met verbreder, maar is eigenlijk een stuk te kort dan nog. Heb wel het idee dat de pasvorm ook heel anders is, dus misschien moet ik het toch eens proberen. Alleen in mijn hoofd klopt het niet haha, zon groffe beer van 1.73.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:52

Hier staan ze allemaal onder een amigo, horseware. Variërend tussen een 206 en een 221, liggen echt top.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:54

Berdien schreef:
Bucas trekt hier niet zozeer scheef maar wel naar achteren, en daardoor trekt hij strak op de schoft. Da's niet fijn :n

Dus ik heb nu de Bucas voor als ze echt nat is, als ik op tijd ben dan krijgt ze haar Horseware WUG op. Die heeft een halve hals, en daar staat ze echt lekker onder. Ze heeft voor >0 graden een 0-grams, ze is niet geschoren en staat 's nachts op stal. Als het onder de 0 graden duikt met guur weer dan krijgt ze een 250 grams op. Als het zoals nu droog is, staat ze zonder deken. Dat werkt voor ons best goed :j

Als je Bucas echt zo enorm gaat schuiven dan is hij inderdaad mogelijk te groot. Sil heeft met haar 1.68 alsnog maar een.. 196/198.


Ik vind dat de recuptex zo naar achteren trekt inderdaad! De smartex dan weer niet. Ik ga eens kijken naar zon horseware deken, vind een deken met halve hals altijd wel fijner eruit zien ook. Ik heb dezelfde maat en hij is iets groter. Twijfel nu wel of ik van een ander merk dan de 195 of toch een maat kleiner moet, schoon passen staat niet in mijn woordenboek haha. Dus als het niet past zit ik ermee.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:55

xx_Irisje schreef:
Hier staan ze allemaal onder een amigo, horseware. Variërend tussen een 206 en een 221, liggen echt top.



Hoe groot zijn zij? En ook grof gebouwd denk ik? 185 is dan inderdaad wel ineens heel klein denk ik. Lastig zeg. Bij ons vorige paardje bleef alles liggen. Te groot, te klein, eender welk merk of wat hij ermee deed.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:55

Als de 195 qua lengte verder past dan zou ik dat eerst proberen :j Bij Sil past de WUG echt perfect. Vooral die halve hals vind ik ideaal, dekens gaan toch wel gauw op de schoft trekken en dat lijkt me echt onaangenaam als ze ze langer op hebben.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:57

Ik vind bij Bucas eigenlijk alleen de Irish serie mooi liggen, op mijn paarden tenminste.

Dekens zijn altijd lastig!!

Ik heb op mijn vosje een horseware deken liggen met liners eronder.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:57

Meyzen schreef:
xx_Irisje schreef:
Hier staan ze allemaal onder een amigo, horseware. Variërend tussen een 206 en een 221, liggen echt top.



Hoe groot zijn zij? En ook grof gebouwd denk ik? 185 is dan inderdaad wel ineens heel klein denk ik. Lastig zeg. Bij ons vorige paardje bleef alles liggen. Te groot, te klein, eender welk merk of wat hij ermee deed.

Ik heb een draught staat en de rest is deels
Draught en deels Irish sporthorse.
De grootste 1.86m en vrij smal voor een Ier. De kleinste 1.72m
Alle soorten en maten maar wel onder dezelfde amigo bravo.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:59

Ik ga eens kijken naar horseware en amigo!

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:00

Berdien schreef:
Als de 195 qua lengte verder past dan zou ik dat eerst proberen :j Bij Sil past de WUG echt perfect. Vooral die halve hals vind ik ideaal, dekens gaan toch wel gauw op de schoft trekken en dat lijkt me echt onaangenaam als ze ze langer op hebben.



Ik heb ook 1 deken met halve hals gehad, en het ziet er echt fijn uit vind ik ja.

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:01

Besef me nu dat dat hetzelfde is |o 8)7

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:31

Meyzen schreef:
Besef me nu dat dat hetzelfde is |o 8)7

Hahaha scheelt weer toch?

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:33

xx_Irisje schreef:
Meyzen schreef:
Besef me nu dat dat hetzelfde is |o 8)7

Hahaha scheelt weer toch?



True :j :D

SharonLotte
Berichten: 19
Geregistreerd: 04-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:08

Wauw, wat een prachtig ras

Meyzen
Berichten: 52
Geregistreerd: 06-08-20

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:36

Ja super leuk ras merk ik <3

Afbeelding

Onz vriend zijn vader en zijn opa <3

san4nie
Berichten: 3561
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 11:41

Prachtig Meyzen!

Ik merk en zie toch wel dat de mijne veel bloederiger is, en nooit zo’n buffel zal worden. Hoewel die al veeeel mooier en breder is geworden. Het is dan ook geen draught natuurlijk.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:55

<3 <3 Prachtig hé Meyzen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:18

Prachtig <3 Ik vind dat zware echt het aantrekkelijke aan de ID. Hoewel ik wel even := op het erf stond toen laatst de man van een stalgenoot vroeg of er Belgisch Trekpaard in de lijn van Sil zat >;)