Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:23

Zoo die gaat echt hard Berdien!
En mooie foto Friesam! Waar heb je gereden?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:22

paljaslaura schreef:
Zoo die gaat echt hard Berdien!
En mooie foto Friesam! Waar heb je gereden?


Ysselsteyn

Klopt Mn beugels en cross beschermers zijn blauw, crossbeschermers zijn eindelijk passende dus kan ik niet vervangen. Donker groene beugels zijn ook niet te vinden alleen lime

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:01

Ik vind dat je een hele toffe set hebt hoor! :j

Sil en ik hebben inderdaad best heel veel lol :D Ze is ook zo grappig. Voor andere paarden echt een absolute heks maar voor mensen zo zacht en lief. Tot ze naar de hoefsmid moet, ze heeft me woensdag gebeten omdat ze niet voor hem weg mocht rennen :+ Never a dull moment _O-

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:16

Klinkt als een heerlijk dier Berdien Friesam ik vind je set zo ook juist heel mooi!! Gave foto ook!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 18:25

Oh Berdien wat herkenbaar.. ze kan echt een eerste klas bitch zijn naar andere paarden. Maar zo lief. Laatst viel ze uit naar m’n ruin, helaas stond ik er nog tussen.
Ysselsteyn heeft een mooi terrein, met mooi weer een pracht cross. Wat een hindernissen stonden daar...
Ik vind dat groen met blauw juist wel wat hebben. Rij de cross echt niet met een witte broek, ben niet zo’n ster met wassen..

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 20:25

Wij zijn vandaag voor het eerst naar het Balloërveld geweest, prachtig rijden daar! Skinny vond het ook erg leuk. Op een gegeven moment iets te leuk... Flinke bokpartij, gelukkig kon ik net blijven zitten :+

Afbeelding

In Ierse stijl met zijn jachtneusriem :D

Afbeelding

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:50

Gaaf Sille! Ik was dit voorjaar een keer aan het wandelen daar, zo prachtig! De neusriem staat hem goed.

Mijn Ier is alweer een flinke winterjas aan het kweken. Met... witte haren.. steeds meer witte haren.. Vorig jaar alleen op de plek van de foto’s. Nu begint het al op de schoft/ schouder. Afbeelding
Afbeelding

Zijn jullie ook nog steeds zo lekker bezig met de Ieren?

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:55

Oohh ik wil ook nog eens zo'n officieel hoofdstel :D

Weet jij daar leuke routes Sille55? Wij gaan er volgende week zaterdag namelijk heen :D

Wat grappig dat hij zoveel witte haren er door krijgt!

Vanwege het weer doen wij noodgedwongen wat rustiger aan, en ik was een weekendje weg. Sil staat als een harige beer in de wei :') Denk dat ik haar na zaterdag even scheer (alleen haar hals+borst), dan gaat ze namelijk ook weer 's nachts op stal. Merkte maandag met longeren dat ze het érg warm had. Ze is ook zo enorm harig!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:32

Mooie omgeving Sille!
Die neusriem vind ik ook heel gaaf! Maar bij m'n Micklem gaat 'm dat niet worden.
Ooit wil ik nog wel zo'n fluwelen frontriem..

Mijn paard is eergister geschoren, hoog dekenmodel. Ze had het maandag ook zo enorm warm, gelukkig stond deze afspraak al.
Hier nog een paar wedstrijden in de planning. Eigenlijk nog 3 gepland, denk dat ik er 2 van ga rijden, even afhankelijk van hoe het gaat/ wat het weer doet.
Daarna ga ik kijken welke foto's ik ga kopen van dit jaar en zal ik er wat posten..

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:45

Afbeelding
Foto is genomen tussen hindernis 1 en 2 van een dubbel dus moest wat remmen maar rij ook met hoge neusriem alleen lusje moet er nog af, helaas geen echt Iers hoofdstel in deze kleur

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:49

Tof dat hoofdstel!

En een toverbal dus haha. Mijn bruintje is heel minimaal stekelharig dus die heeft ook van die witte haartjes in zijn vacht.

Scheren zal wel prettig zijn dan voor haar!

Leuk kamsel! Dat jij tot t einde kan wachten joj haha. Ik koop altijd meteen de foto’s :+

Hij lijkt er wel op friesam!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:53

Oh dat is niet goed voor me..
Deze heb ik van Livado gekregen, die kan ik al wel posten: Afbeelding

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:59

Wat een toffe foto's zeg!

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 14:56

Gave foto’s weer!
Die van ons is ook al een enorme teddybeer aan het worden.. maar wil nog even wachten met scheren anders moet het drie keer deze winter en meneer vindt het doodeng.

Mijn vriend is inmiddels ook al lekker aan het werk met hem en al verliefd aan het worden! Heel leuk om ze samen bezig te zien! ☺️
Afbeelding

Afbeelding

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:15

De jouwe is nog jong toch paljaslaura? Ik heb het idee dat de mijne het vorig jaar minder had dan dit jaar. Ik heb geloof ik ook ergens gelezen dat stekelharig met de jaren meer wordt. Dus wie weet.

Kamsel, ik had geloof ik nog nooit foto’s van de jouwe gezien. Wat een knapperd zeg!

Hoe groot is jouw schimmel bottles? Hij heeft wel een ontzettend lief hoofd.

Jullie zijn zo stoer allemaal met springen, crossen enzo! Wij zijn vooral dressuurmatig bezig en af en toe een voorzichtig rondje buiten.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:56

Heb jij ook ysselsteyn gereden kamsel?

Ik wacht nog op de foto’s van Livado maar ze heeft erg veel aanvragen

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:05

San4nie, dank je, ze is ook nog eens echt geweldig lief en hard werkend..
Maar alleen dressuur gaat hem niet worden met haar.. 3 dagen achter elkaar in de bak en ze is echt niet te genieten..

Friesam, dit is idd Ysselsteyn. Stond een beste L cross vond ik.. En wat een takkeweer was het zondag..

Bottles wat enorm leuk dat je vriend er ook zoveel schik mee heeft.

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:22

Ik dwing mezelf te springen en mee te doen met de oefencross etc. Echt, ik stapte na Balloo trillend af _O- Het was enórm tof maar het koste me wel de nodige moeite om mezelf te overtuigen om op te stappen _O-

Ik hoop straks in mijn eentje met Sil naar buiten te kunnen, dat mis ik wel heel erg. Mijn vorige paard zadelde ik op en dan vertrok ik, met haar durf ik dat nog niet goed. Ze is nog niet altijd even dapper buiten. Maar bij de vorige eigenaar kon ze het ook dus ik denk dat we hier gewoon even doorheen moeten..

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:58

Knap hoor Berdien! Helemaal alleen echt ver naar buiten is natuurlijk heerlijk en prachtig. Gaat vast goedkomen.

Hier ben ik vooral het probleem. Gijs doet het allemaal wel. Ik ben vorig jaar zo ontzettend hard van m’n vorige paard af geklapt. Dat ik het al een wonder vind dat ik rijd zonder dat er iemand in de buurt is. Laat staan naar buiten gaan of springen. Heeeel langzaam en met hele kleine stapjes, gaan wij dit stoere werk ooit ook eens proberen. We wandelen wel vaker buiten, soms rijden. En ik heb een hindernis gekocht! Zaterdag ophalen!! *\%/* *\%/*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door san4nie op 17-10-19 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:59

Och ja, na een val kan ik het heel goed snappen! Het is wel een knapperd hoor <3

Als je eens wilt oefenen met springen, Sil is echt dood- en doodbraaf met springen. Kreeg er zelfs complimenten over bij Balloo, dat ze zo enorm safe en rustig sprong. Ha {:} Mocht je dus eens willen oefenen op een hele ervaren springer.. Ze staat in Noordlaren!

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:07

Dankje! Hij is ook nog veel mooier geworden sinds z’n verhuizing, lekker rond en opgewekt.

Dat is een lief aanbod! Hij springt ook heel braaf tot nu toe, maar hoger dan 40 cm heb ik nog nooit geprobeerd. Je woont aardig bij mij in de buurt, zal het zeker onthouden! :D

Berdien

Berichten: 64517
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:09

Sil springt in hetzelfde kalme tempo 40cm en 80cm. Is echt hilarisch :') Totdat je haar dus in een cross zet, dan gaat ze AAN en is het blijven zitten en sturen. De rest regelt zij wel. Daar heb ik haar ook om gekocht, ik wilde heel graag een doodbrave, betrouwbare springer om na twee akelige springongelukken weer wat dapper te worden.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 22:27

Wauw! Dat klinkt wel als echt heel braaf inderdaad! Ik houd je aanbod zeer zeker in gedachten! :o
Voor als het weer wat beter weer is.

Onze buitenbak is nog kurkdroog. Maar kan me voorstellen dat dat niet overal het geval is. :+

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:43

Mooie foto's allemaal weer!

@ Berdien; leuk dat je ook naar het Balloërveld gaat! Echt wel gaaf rijden daar. Ik ben er nog maar 1 keer geweest, dus qua routes geen idee. Maar je kunt daar gelukkig niet echt verdwalen, in tegenstelling tot in het bos :Y)

Skinny heeft weer wat leuks uitgevonden.. Ik ga na het werk meestal even stukje met hem wandelen en hij heeft nu ontdekt dat rollen in de berm heel lekker is... Dus hij gaat steeds heerlijk asociaal uitgebreid in de berm liggen rollen :+

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 07:51

Rollen in de berm _/-\o_

Die van mij blijft op pensionstal niet meer in de wei, een keer geleerd dat hij eruit kan en loopt nu steeds los over het erf, pensionstal houder kan Zn bosmaaier wel verkopen de randjes zijn mooi kaal :')