Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:16

Lolbroeken hebben jullie ervan.

Ik moet ook maar weer even op zoek naar mijn lef. Het begint te kriebelen dat ik eigenlijk ook wel weer een keer een sprongetje wil maken. Ben alleen zo'n schijterd.......

Zo'n jachtneusriem wil ik ook heel graag. Heerlijk simpel daar houd ik wel van. Vond de Micklem ook mooi, maar kreeg hem niet fijn afgesteld.

Zo de miezer regen maar trotseren en op naar stal.

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:47

Hahaha, andere mensen die jou tegenkomen zullen vast verbaasd zijn.
Wat een grapjassen zijn het ook!
De mijne heeft ontzettend veel respect voor stroom. :') Laatst was die lekker lomp tegen het draad aan gaan staan. En dan heel hysterisch door de wei rennen “aaauuu!!!” >;)

Het is over een drempel over hè egnie. Ik begin vaak gewoon met een kruisje van misschien maar 20 cm ofzo.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 12:56

Het is gelukkig een rustige weg, maar ik krijg wel wat vreemde blikken inderdaad.. Vooral omdat hij ook nog eens lekker kreunt tijdens het rollen.. _O-

Ontsnappen uit de wei is wat minder handig.. Maar wel een gratis kantjesmaaier voor de staleigenaar :')

Die van mij wordt altijd boos als hij tegen het stroomdraad aan komt, echt zo van "wat flik je me nou?!", terwijl die het zelf doet.. :')

Ik vind de jachtneusriem zelf ook wel heel gaaf, maar hij gaat nu toch weer de kast in, vind de Micklem toch prettiger. Ik vind het alleen zo jammer dat je geen losse frontriemen voor de Micklem kunt kopen, dat saaie zwarte ding is ook zo, tja, saai.. :P

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:31

Haha, heerlijk!

Je kunt wel een andere frontriem aan ke micklem doen toch? Ik ken wel mensen die er een bling frontriem op hebben zitten.

Afbeelding
Ons eerste huppeltje weer in maanden. :D Heel braaf!

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 15:48

Jachtneusriem is zo gaaf! Ik wil er ook nog graag een, hoewel ik de micklem ook mooi vind, heb er wel een andere frontriem om gedaan!
Heerlijk die bermrollers en ontsnappers ☺️
En ik zie een hindernis hierboven, brengt me op ideeën, ga morgen ook maar weer een huppeltje neerzetten!
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar onze Ier is 1.76m, behoorlijk aan de maat. Maar net zo lief als groot ☺️ Ons andere paard is nog bijna 10 cm groter.. maar dat vind ik voor mezelf echt te groot!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:28

Afbeelding
Mijn ier is slechts 1.625 (vorige week gemeten) ik ben zelf 1.80 maar hij is breed genoeg

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:41

Die foto zegt alles :D :D Zó gaaf!

Ik heb ook een andere frontriem aan mijn Micklem gedaan :j

Lekker bezig Sannie!

Sil staat weer bij stal. Nu nog in een privé paddock met haar liefste vriendinnetje, begin november komen er andere paarden bij. Eenmaal op stal bibberde ze de box uit, het blijft toch wel een miepje hoor.. Ik hoop maar dat we nooit hoeven te verhuizen := Want in deze box heeft ze de hele vorige winter gestaan én haar BFF stond naast haar. Maar ze had het niet meer :(:)

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 21:01

Goed bezig san4nie!

Hm, misschien moet ik eens gaan kijken voor een andere frontriem dan, want als ik mijn normale frontriem aan m'n Micklem doe, zakt die steeds naar beneden omdat de lusjes te groot zijn voor het kopstuk..

Aahh Berdien, vindt ze de stal zo spannend? Hopelijk went ze er snel weer aan!

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 17:51

Vandaag was het al een stuk beter :j Ze kan gewoon niet zo goed om gaan met veranderingen :))

Even trots zijn hoor.. Dit is mijn andere Ier :+: Wel een ander merk, maar zoooo leuk. Nu 2,5 en ik kan niet wachten tot we lange ritten kunnen gaan maken. Ze is zo lief, makkelijk en onverstoorbaar :+:
Afbeelding

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:20

Hoi allemaal, wij zijn sinds 2 maanden de eigenaar van een irish sport horse.
Van de lijn hio horses.
Wij hebben hio dowdy jones.
Volgens de Fokker zijn er in Nederland verder geen Hio...... paarden. Alleen in Engeland en Ierland.
Zijn jullie per toeval een Hio lijn tegen gekomen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 19:24

Leuk paard!
Hio lijn zegt mij helemaal niks.
Wel een heel internationaal paard met een geheel Franse vaderlijn..

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-19 21:43

Leuk beestje Berdien, wel even heel wat anders!

Welkom kwebbelengel! De Hio lijn zegt mij ook niks. Maar wel een leuk paard! :)

rebel18
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-08-17
Woonplaats: Drenthe

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 08:50

Zit jullie Ier ook zal zo dik in het haar? Wij gaan die van mij deze ochtend scheren. Na driekwartier rijden is die al helemaal nat.Afbeelding

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 09:10

Ik heb de ieren al een week of 2 geleden geschoren. Was echt niets meer mee aan te vangen.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:31

Die van mij mag eind nov (misschien eerder) al voor de tweede keer. Drama altijd :+ :Y)

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:40

De mijne is vrijdag gegaan. Soort van jachtpatroon. Het is niet zo mooi strak geworden als ik wou, maar we begeven ons toch weinig in het openbaar :o
Hij was inderdaad ook enorm pluizig en snel aan het zweten.

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:29

kamsel schreef:
Leuk paard!
Hio lijn zegt mij helemaal niks.
Wel een heel internationaal paard met een geheel Franse vaderlijn..


Bedankt voor je reactie, ik ben niet zo thuis In de bloedlijnen. Is dat positief?

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:13

xx_Irisje schreef:
Ik heb de ieren al een week of 2 geleden geschoren. Was echt niets meer mee aan te vangen.


Ik was aan het zoeken naar foto’s van jouw Ieren, maar kan ze niet vinden hier in het topic.
Zag nu wel dat jij die bokker bent met al die prachtige paarden. :D

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 00:12

Hihi klopt. Ik rij 4 ieren voor mn baas, deze jaagt er echt mee. Ik train ze thuis en maak ze jachtklaar. Een enkele keer jaag ik mee en in het zomerseizoen ga ik ook graag mee om met de meute honden te trainen.
Geen foto’s echter te paard van mij, misschien heb ik nog wel iets op stand oid. Zal eens kijken.
Heb 3 sport gerichte ieren en 1 draught, voor ik hier ging werken kende ik het ras nauwelijks maar ben er gek op, ze zijn zo lekker in balans in de kop. Heerlijk!
Al moet ik toegeven dat mn dressuurpaarden dst ook wel zijn.

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:41

Mijn ISH is echt niet in balans. Die is een beetje mislukt :+ mijn vier jarige ISH daarentegen is veeeel normaler in zn kop. Ben daar wel erg blij mee haha
Die heeft tevens zijn eerste oefencrossje gelopen vorige week :D
Afbeelding
Afbeelding

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:43

Die van mij gaat woensdag kaal, lijkt op yeti op dit moment!
Mijn ID is wel in balans in z’n kop maar wel een patser in gedrag, grote bek klein hartje. Zeker geen braaf beginnerspaard.

Gave foto’s Laura!! Die gaat al goed zeg

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:43

De ieren werken hier hard en daar houden ze van. Ze hebben ook best een spatjes, als beginnerspaard zou ik ze niet omschrijven.
Maar daarvoor hebben we ze ook niet ;)

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:25

Je hebt natuurlijk geen beginners paard of niet in balans :P mijn trainer zei ook laatst: hij heeft best kwaliteit alleen een paar draadjes zitten echt verkeerd verbonden :+

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:28

xx_Irisje schreef:
De ieren werken hier hard en daar houden ze van. Ze hebben ook best een spatjes, als beginnerspaard zou ik ze niet omschrijven.
Maar daarvoor hebben we ze ook niet ;)


Wat fijn dat jij er wat meer kijk op hebt. Onze ish is in Ierland ook veel uitgebracht in de jacht en het springen. We hebben veel filmpjes en foto s gezien hiervan. Ook is er veel contact met de eigenaren in Ierland geweest. We hebben ons paard gekocht als recreatie paard, maar moet toegeven dat hij af en toe best pittig is.
Heb jij ervaring om de druk weg te nemen van het moeten presteren , heb jij of iemand anders een idee?
Als je bv een klein cavalletie neer zet, denkt hij dat er een mega sprong staat. Als je buiten rijd en hij hoort honden blaffen wordt ie lichtelijk sensibel en onrustig.

Alvast bedankt gr Linda

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:50

Ik denk dat de mijne niet zoveel zou geven om een beginner. Er heeft wel eens iemand op gezeten die niet echt durfde te rijden. Dan sjokt ie wel een rondje. Zodra het wat moeilijker wordt wil die ietsjes spanning opbouwen soms. Als ik dan ook ga spannen kan die eens schrikken en een paar galopsprongen doen bijvoorbeeld. Hij heeft echt gematigde reacties. Hij heeft wel grapjes die je af en toe een beetje in toom moet houden. Maar als je een keer zegt dat iets niet mag is het ook direct klaar.

Wij kunnen ook weer lekker aan de bak. Hij was 2 keer te kort bekapt geweest en elke keer als we even buiten waren geweest gevoelig. Nu andere smid er bij, ijzers er onder, en loopt weer top. :D
Afbeelding

Edit: kwebbelengel, als ik jou was zal ik opzoek gaan naar iemand die je live kan helpen hiermee. Dus een instructeur die je ook zulke dingen kan helpen.