Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irish Draught in Nederland

 
Profiel   

Nou mijn ID is absoluut niet geschikt hoor, tis een echte Fifi.... :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 12:26 



 
Profiel   

De mijne is over het algemeen wel stoer en koel. Maar kan van bepaalde dingen wel echt schrikken. Hoewel dat vast te leren zou zijn.
Alleen doe ik hem toch niet zomaar weg.

Fijn dat het rijden zo goed gaat Berdien! Had je een reden dat je de laatste tijd bijna alleen vanaf de grond met haar had gewerkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 12:32 



 
Profiel   

Zo de mijne is begonnen met verharen. Nog niet enorm maar merk sinds deze week dat er ineens weer haar af komt en elke dag is het een beetje meer. *\o/*

Ik denk dat Berdien door het weer er niet zoveel heeft opgezeten. Ik heb geluk wij hebben op stal een kleine binnenbak. Prima te doen in de winter. Ik ben vaak alleen en dan is er ruimte genoeg.

Ed is ook alles behalve geschikt voor de politie, hij is ook iets te klein. Ze moeten min 1.65cm en dat haalt meneer niet.

Hij is zandvrij en staat weer bij zijn vriendjes in de wei. Heb weer een blij ei want het grasmasker is ook weer af. Die wilde hij niet meer om, draaide gewoon de kont naar je toe. Dus nu op hoop van zegen. Controleer regelmatig zijn mest en voer hem nog steeds lijnzaadolie en vlozaad bij. Verder doet meneer het goed.

De lessen beginnen zijn vruchten af te werpen. Hij wordt rechter en van de week hebben we meneer getracht te laten wijken. Daar dacht hij het zijne van. := Zijn moeilijke kant deed hij heel makkelijk, maar de andere kant was echt WAT!!!!! Hebben het op alle manieren geprobeerd maar hij leunde gewoon heerlijk tegen mijn been aan. }:0 Na een paar schopjes werd het iets beter maar tis nog niet echt een succes. We hebben wat te oefenen laten we het daar op houden. Heb al bedacht dat ik het van het weekend eens aan de hand ga proberen.

Hoest met de rest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 17:47 



 
Profiel   

Weet een van jullie op dit moment in Nederland een Ier te koop? Id of ihs minimaal 1.68 8/12 jaar en braaf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 20:05 



 
Profiel   

Fijn Egnie! Soms is het inderdaad handig om ze vanaf de grond uit te leggen dat benen ook opzij kunnen i.p.v. alleen naar voren en achteren.

Ja, ik ben ook verwend met een binnenbak. Maar zou wel naar een plek willen waar ze meer buiten komen, dus misschien volgende winter geen binnenbak meer.

De mijne gaat heerlijk. Vorige week lesje gehad en hij liep zo ontzettend fijn. Van de week gesprongen, ook heerlijk! We hebben nu af en toe grondwerk les en dat werpt wel z’n vruchten af. Vooral voor mijn (zelf) vertrouwen.

Hoeveel bied je friesam? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 20:40 



 
Profiel   

@san is niet voor mezelf maar een kennis die een fijn paard zoekt maar ZE is 1.94 groot

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 20:42 



 
Profiel   

Dat is best lang :=

Hangt ook een beetje van haar bouw af wat dan goed zou passen :-)

Berdien is trouwens ook best lang :D En die pastte ook goed op Tinkers :-)

Overigens, mocht er nog ergens een Ier oid rondhangen in NLD 6-8 jaar oud, dan hou ik mij ook aanbevolen :)) (geen schimmel :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 20:48 



 
Profiel   

Klinkt goed egnie dat ie mooi zandvrij is! Heel fijn :)

Ik heb vandaag voor het eerst 'gesprongen' met mijn bijna 4 jarige! Hij deed het echt ontzettend braaf
https://www.instagram.com/p/BuJuuPeDubs ... hare_sheet
Kort filmpje als impressie hoe hij het deed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 21:47 



 
Profiel   

1.94m is best lang ja.
Mijne gaat ook niet zomaar weg hoor.

Zijn jullie ook lid van de Irish sport horses and Irish draught horses facebookgroep? Staan vaak leuke paarden op, maar niet in Nederland. Ook een leuke hengst ter dekking laatst trouwens!

Lijkt echt wel braaf inderdaad ja met dat sprongetje. Leuk dat ie het zo goed doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 21:55 



 
Profiel   

Ik ben over de 1.80m :j Maar mijn vorige Tinker was dan ook wel 1.65m :')

We hebben inderdaad in verband met het slechte weer/slechte bodem vooral op de grond gewerkt. Ik ben er toen hard afgevallen, het weekend daarop kon ik er letterlijk niet op komen _O- en daarna ging het vriezen/sneeuwen/vriezen. En met een paard wat nog wel eens wil springen ga ik niet op een slechte ondergrond rijden :)) Maar nou gaan we weer!

Wat doet hij het al braaf Laura!

Fijn dat Ed zandvrij is! Wat een zorgen heb je gehad zeg!

Friesam: vraag anders Ellen Janssen (Groesbeek) eens? Ik heb Sil via haar, als ze zelf niets heeft weet ze wellicht wel wat te koop staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 22:08 



 
Profiel   

LAURA Wat ziet het er al goed uit! Ben jaloers. Ed scheurt nog al een debiel de bak rond in galop......

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 22:15 



 
Profiel   



Plan was springen onder het zadel maar ik was zelf verre van fit. Dus mocht ze zelf spelen. Ze had zo ontzettend veel lol _O- wilde ook niet meer stoppen, ze bleef maar over de hindernis scheuren. Gekke merrie :D Maar springen kan ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 23:53 



 
Profiel   

Hier is de verharing ook al begonnen Egnie! Het zit ooooveral :j En wat fijn dat de lessen goed gaan!

Ziet er leuk uit Laura!

Haha, Sil ziet er inderdaad erg enthousiast uit Berdien!

Mijn vriend heeft gister een eerste sprongetje gemaakt met de merrie. Ze deed het knap en werd er onwijs enthousiast van! Ook beetje een ongeleid projectiel, maar dat terzijde :+ Galop is sowieso nog een puntje waar we aan moeten werken. Het is nu alleen nog maar standje hard en schuin door de bochten.
Maar we merken al veel vooruitgang sinds we haar hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-19 12:18 



 
Profiel   

Wat voor zadel hebben jullie op je ID/IDx liggen? Ik heb er nu een boomloos zadel op liggen (een Barefoot) maar ik loop er steeds meer tegenaan dat ik er toch niet lekker in kan zitten. Zat eerst te denken aan een springzadel voor erbij maar denk dat er gewoon een heel nieuw zadel gaat komen, ter vervanging van de Barefoot.

Wil sowieso de zadelpasser nog vragen, maar dan heb ik vast een beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 10:37 



 
Profiel   

Ik heb dan wel geen ID, maar een ISH. Maar heb een Sella zadel. Helemaal naar mijn wensen gemaakt. Wilde geen te diepe en geen enorme wrongen. En het zadel is makkelijk weer aan te passen. Hij zit heerlijk, kost wel wat, maar ben er zo blij mee. Dit is een dressuur zadel, wil er ooit nog een springzadel bij.
Mijn zadelmaker komt dinsdag weer. Hij wordt nu echt breder, en m’n zadel ligt nu dus even wat minder mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 11:58 



 
Profiel   

Oh dat klinkt goed! Maar klinkt ook aardig prijzig inderdaad. Ik zat meer te denken aan een zadel van zo'n € 1.000. Hoeft niet nieuw te zijn. Mooiste zou zijn als ik voor een leuke prijs een dressuur én een springzadel weet te ritselen :)) Of een goed veelzijdigheidszadel, neigend naar springen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 12:06 



 
Profiel   

Mijn IDx is ook enorm aan het verharen. Het zit inderdaad echt overal..

Mijn springzadel is een prestige met wijde boom (35)
Mijn dressuurzadel is een hulsebos, komt van een haflinger, past perfect op mijn paard alleen kan ik er nog niet zo goed in zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 12:09 



 
Profiel   

Snap ik Berdien, het was ook wel enorm veel geld voor 1 zadel.
Hier in de buurt zijn best veel mensen met een kent&masters zadel. Die zijn volgens mij ook wel veel tweedehands te koop en vrij goed aanpasbaar.

Kamsel, hier ook, zoveel haar. Alleen heb ik deels geschoren, dus het zit niet echt overal.

De mijne is wat kribbig en schrikkerig de laatste dagen. Heeft vorige week een weekje vrij gehad en nu met oppakken niet meteen fantastisch. Maar dinsdag komt dus de zadelmaker en volgende week krijgt ie een massage. Dat helpt vast.
En dan hoop ik dat het heel snel mooi weer wordt. Ze kunnen hier nu niet in de wei.. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:05 



 
Profiel   

Kent&Masters zat ik zelf ook aan te denken :j Of Thorowgood.

He wat vervelend dat ze niet in de wei kunnen. Komt hij nog wel buiten overdag? Sil staat overdag (9-17) in de paddock. Daar staat ze vooral stil zich nog dikker te eten :D tenzij ze achter een slachtoffer aan scheurt maar ze kán wel een sprintje trekken als ze daar zin in heeft. Denk dat zij echt een wandelende ramp wordt als ze niet naar buiten zou kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:12 



 
Profiel   

Dat zijn wel betaalbaare merken ja. En volgens mij ook wel geschikt voor ronde paarden.

Ja, hij komt een paar uurtjes buiten op de paddock. Gelukkig is het echt een ontzettend lief en braaf dier en kan ik nog gewoon alles met hem doen. Maar ben er niet echt blij mee. Ik hoop dat ik voor volgende winter ergens anders particulier terecht kan. Hier in de omgeving is geen pensionstal waar de paarden ook in de winter elke dag in de wei komen. We zitten op kleigrond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:25 



 
Profiel   

Is Noordlaren een optie voor je? Wij hebben voor komende winter nog wel stallen vrij geloof ik. Paarden komen in de zomer 24/7 buiten op grasland, en staan in de winter dus overdag (elke dag!) in de paddock. En je kunt hier heel mooi buiten rijden :D

Sil is ook wel braaf, maar wel energiek. Zeker nu ze steeds beter en ruimer in haar lijf komt te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:29 



 
Profiel   

Noordlaren is 46km vanaf hier.. ik woon zo’n 30km boven de stad. Daar onder is dus niet te doen. Zitten meer mooie stallen in die omgeving, maar dat wordt me een beetje te gek.

Dat is hier denk ik ook het geval. Hij wordt steviger en ziet er steeds beter uit. Maar het is nog niet echt in verhouding.
[ img ]

Zag trouwens net je andere topic en de naam van de zadelmaker. Heb geen heel positieve verhalen over hem gehoord.. :o Als jij wel heel tevreden met hem bent moet je het zo houden natuurlijk. Maar wou het wel even zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 13:42 



 
Profiel   

Dan ligt Noordlaren idd verre van handig. Moet je ook steeds over de ring en dat wil je de komende jaren niet :D

Oh echt? Ik heb al in geen jaren meer een passer meer nodig gehad, en hoorde over hem juist wel goede dingen. Wat heb je gehoord? (Mag via PB).

Hij ziet er goed uit zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 14:02 



 
Profiel   

Ik heb een prestige springzadel met 34 boom
Kent en masters heb ik bij passer destijds geprobeerd paste sommige types wel maar ik kon er niet in zitten (bovenbenen te lang)

Ik heb wel het nadeel dat door de bouw van Mn ID Mn onderbeen naar voren wordt gedrukt
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 14:33 



 
Profiel   

Ik heb een passier op Gin liggen, volgens mij medium boom. Heel fijn zadeltje, wel dressuur overigens ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-19 15:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen