Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:42

Super sjiek een dressuur Ier

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 19:23

Leuke foto's! Jullie zien er uit alsof jullie er veel plezier aan hadden :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 08:26

Het was ook echt heel erg leuk! Was de onderlinge dressuur- en springwedstrijd die elk jaar in het dorp gehouden wordt. Lekker laagdrempelig én op een steenworp afstand van stal.

Sil was zo knap in haar dressuuroutfitje <3 Maar nu is het gedaan met dat gepruts in de bak, we gaan nu weer kilometers maken buiten als voorbereiding voor Balloo en de ADT :D

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 16:54

Berdien Wat een leuke foto's van jullie! Plezier straalt ervan af <3 Prutsen in de bak is leuk maar lekker naar buiten is fijner.

Ed heeft zijn horizon verbreed :D Ik ben gisteren samen met mijn bijrijdster naar het bos geweest. Was zelf nog wel een beetje zenuwachtig omdat als Ed iets engs vindt en ik niet oplet hij 180 graden omdraaid en ik dus op de grond beland. En we moeten onder een viaduct door die niet heel veel ruimte overlaat en een drukke weg met een brug. Best wel wat uitdaging. Ed heeft zich keurig gedragen. Ik ben begonnen en mijn bijrijdster is mee gefietst. Hij keek wel maar bleef ontspannen. In draf was het wel wat spannend maar hij luisterde goed en bleef goed bij mij. Ook het water gedaan (hebben een zandpad wat door het water gaat) en ook dat deed hij braaf. Bijrijdster ook nog even erop en we hebben allemaal enorm genoten. Ed was wel moe want op de weg terug struikelde hij een paar keer. Heeft ook heel veel gezien :j
Dit geeft mij ook weer veel vertrouwen denk nog paar keer op deze manier en dan durf ik het ritje ook wel alleen.

san4nie
Berichten: 3561
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:12

Sil is zeker knap als dressuur paard! Er zijn hier niet veel mensen die fanatiek dressuren met hun Ier geloof ik?

Wat leuk Egnie! Fijn dat het zo goed ging. Dat geeft wederzijds vertrouwen inderdaad. En afwisseling is altijd goed voor ze.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:17

Super Egnie! Lekker zo vertrouwen opbouwen :j

Ik vind het wel leuk om met Sil dressuurmatig aan de gang te gaan, maar dat is meer zodat ze haar lijf op die manier beter gebruikt. Ze is nogal... traditioneel := gereden (geen gelül, lekker in de krul) en daarvoor heb ik nu les om haar lijf losser en beter te krijgen, met bijbehorende nageeflijkheid. Heeft haar zeker goed gedaan! Maar heb zeker geen ambities in de dressuurrichting. 1x zo een 'wedstrijd' is leuk, meer hoeft niet :))

En eerlijk is eerlijk... dit vindt ze veeeeel leuker!
Afbeelding
(Met vriendin, ik werk nog aan m’n lef _O- )

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:19

Wat fijn dat het goed ging Egnie!
Knappe foto van Sil :D

Ik had zaterdag les van een engelse eventing coach (en amazone) Caroline Moore. Mickey was eerst een beetje in de nope stand. Uiteindelijk wel erg fijn rond gestuurd!
En gave foto's aan over gehouden <3
Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 23:46

Oeh héél gaaf! Waanzinnige foto’s ook zeg!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:40

Wowwww geen andere woorden voor

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 22:41

Wauw hele gave foto's paljaslaura!!

Die springfoto van Sil ziet er ook super uit Berdien!

Ik heb vorig weekend en vandaag ook nog maar even een paar sprongetjes gedaan met Skinny. We hadden al tijdje niet gesprongen, dus was wel handig om weer even te doen ter voorbereiding op de oefencross volgende week. En oh wat was meneer blij dat ie weer eens mocht springen! :))

Er mogen nog wat kilo's bij, maar hij is in 1,5 maand dat we op de nieuwe stal staan al een stuk opgeknapt <3
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:56

Hij ziet er top uit Sille!
Hier een weekje Ierland erop zitten. Heerlijk gehad en mooie dingen gezien. Niet veel paarden gezien, wel wat Connemara pony’s (die overigens ook enorm leuk zijn haha)

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 13:29

Hij ziet er goed uit! Hoe laat moeten jullie? Ik heb er heel veel zin in maar vind het ook wel heel spannend := Gisteren een fantastische buitenrit gemaakt en wat boomstammen in het bos gesprongen ter voorbereiding.

Vandaag mocht Sil in haar eentje spelen:
Afbeelding

Afbeelding
:D :D

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-19 20:10

Lekker, een weekje Ierland! Ik ga 26 september weer voor een paar dagen die kant op :D

Sil heeft duidelijk plezier in het springen zo te zien! Wij moeten zaterdag om iets voor 3 starten, heb er echt zin in! Hoe laat is jullie les?

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 21:27

Hoi allemaal, ik kom net dit topic tegen. Dat ik dit nog niet eerder gezien heb. Leuk om al jullie knappe Ieren te zien! Ik ben echt verliefd op dit veelzijdige ras. Ben zelf ook in het bezit van een Ier:
Afbeelding

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:40

Zie weer gave plaatjes voorbij komen van stoere Ieren. (maar dat wisten we toch al dat ze stoer waren :D )

Bottles Welkom hier en vertel eens wat meer over jouw Ier

Mijn bijrijdster heeft het springen ontdekt. Hebben hem laatst vrij laten springen en waren allebei verbaast over zijn techniek. Meneer red zich aardig. Zij gaat nu in haar lessen voornamelijk springen. Ik houd het wel bij dressuur en ook daarin verbeterd hij elke les weer. Zal als mijn telefoon weer opgeladen is eens kijken of ik een filmpje van het vrijspringen erop kan zetten.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:13

Dankje egnie! Mijn Ier is een Irish Draught ruin van inmiddels alweer 16 jaar. Ik ken hem vanaf zijn 8e, ben jarenlang zijn groom en bijrijder geweest. Met zijn vorige eigenaar reed hij slipjachten en ik reed er verder op. Springen, dressuur, cross, maar vooral veel buitenrijden! Hij had nog prima wat jachtseizoenen mee gekund, maar zijn eigenaar wil hem niet overvragen en gunt hem een lang leven als recreatiepaard. Dus heb ik hem gekregen ☺️ (En voel me echt ultiem penny). Mijn vriend rijdt er ook op, we hebben ook nog een ander paard. Maar zijn inmiddels wel rustig op zoek naar nog een Ier erbij. Het andere paard staat te koop ( hannoveraan van 13 jaar, 1.84m).

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 15:31

Wat een leukerd Bottles!

Wij hebben vandaag de crossclinic in Balloo gereden. En het was ZO GAAF! :):) Sil stapte de trailer uit, keek om zich heen en dacht volgens mij 'hehe, eindelijk snapt ze waar ik goed in ben' :') Losrijden ging relaxt, eerste paar sprongen moesten we er even in komen maar daarna ging ze AAN en ze is niet meer uit geweest :)) Het was het zo zo zo zo tof. Laatste stuk gaf ze ook zo gruwelijk gas, vloog over die hindernissen en weer door. Machtig :D Foto's volgen!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-19 22:09

Jij hebt genoten zo te lezen! :D
Bij ons ging de oefencross ook super! Hij vond 1 hindernis wat eng, maar de rest heeft hij allemaal braaf gesprongen! En het was ook nog eens prachtig weer, dus kon niet beter! Nu wachten tot de foto's online komen.. :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:21

Wat fijn dat het bij jullie ook zo goed ging!

Ik heb wel een spíerpijn vandaag, niet normaal :') Straks Sil maar even rustig longeren, maar denk dat zij vandaag kwieker loopt dan ik _O-

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:32

Gaaf Sille en Berdien, duidelijk dus wat ze het leukste vinden. Mijne is daar ook zo uitgesproken duidelijk in. Moet daar altijd zo om lachen.
Wij zijn vorige week in Gelselaar geweest, heeft ze me even foutloos door de L geloodst. Heb nog geen foto's, moet nog gaan kiezen welke ik koop.

Heel mooi paard Bottles, wat fijn dat zijn eigenaar er zo zuinig op was.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:45

Ik ben benieuwd naar actiefoto’s! Gaaf dat jullie ook zoveel leuke dingen doen ☺️

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 14:55

Stoer hoor kamsel, de L! Dat is mij echt te hoog :+

Ik heb ook wel een beetje spierpijn in mijn bovenbenen Berdien, niet gewend om zoveel in verlichte zit te rijden :Y)

De eerste foto's zijn binnen, blij paard!

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 20:03

Jaaa tof hoor!!

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:18

Wat foto’s van zaterdag! :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3 <3 <3

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:37

Gave foto's! <3