Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 57 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irish Draught in Nederland

 
Profiel   

happy2014 schreef
of hij al langer in NL is weet ik niet, de contactpersoon was nu op concours, dus kon mijn vragen niet beantwoorden. Hopelijk weet ik vanmiddag meer.

En? Weet je al meer?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:02 



 
Profiel   

Lieser schreef
happy2014 schreef
of hij al langer in NL is weet ik niet, de contactpersoon was nu op concours, dus kon mijn vragen niet beantwoorden. Hopelijk weet ik vanmiddag meer.

En? Weet je al meer?

Paard is paar maanden geleden uit Ierland gehaald. Oorspronkelijk voor de eigenaresse om ook mee te doen aan de jacht. Maar dit was toch niet helemaal haar ding. Paard is uberbraaf. Heb filmpjes gezien en geloof wel dat het echt een leuk en braaf paard is. Ik twijfel alleen over de leeftijd. Hij is 5 en moet voor zover ik dat van de filmpjes kan zien, drssuurmatig nog wat bevestigd worden. Ik weet ook niet of het een paard is wat ik daarmee blij maak. Ik hoef geen Z te rijden, hoofddoel is buiten rijden. Maar wil ook wel zo af en toe een wedstrijdje mee pakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 19:50 



 
Profiel   

Bijna geen enkele ier komt uit Ierland en is dressuurmatig zo gereden als wij in Nederland kennen maar vaak zijn het echte allrounders. Wellicht zal je het dressuurwerk moeten uitleggen aan m maar merendeel is voor jouw doel geschikt als ik het zo hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-21 20:40 



 
Profiel   

Ik baal even enorm! Wilde toch wel heel graag bij de Irish Draught uit Soest gaan kijken omdat hij zo super braaf was. Maar hij is al verkocht zo snel is dat gegaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 21:05 



 
Profiel   

Iemand hier ervaring met fore stables uit Laren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 21:05 



 
Profiel   

happy2014 schreef
Ik baal even enorm! Wilde toch wel heel graag bij de Irish Draught uit Soest gaan kijken omdat hij zo super braaf was. Maar hij is al verkocht zo snel is dat gegaan..


Oh, wat jammer zeg! Maar er komt vast wel weer wat vergelijkbaars voor je langs :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 21:52 



 
Profiel   

Geen ervaring mee, maar een van de eigenaren is een zeer ervaren jachtruiter. Zij importeren rechtstreeks uit Ierland, volgens mij niet goedkoop..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 21:52 



 
Profiel   

happy2014 schreef
Ik baal even enorm! Wilde toch wel heel graag bij de Irish Draught uit Soest gaan kijken omdat hij zo super braaf was. Maar hij is al verkocht zo snel is dat gegaan..

Dat is snel! Jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:05 



 
Profiel   

kamsel schreef
Geen ervaring mee, maar een van de eigenaren is een zeer ervaren jachtruiter. Zij importeren rechtstreeks uit Ierland, volgens mij niet goedkoop..


Hmm dat is jammer… wat versta je onder niet goedkoop? Geen aanbod rond de 15.000?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-21 22:12 



 
Profiel   

Ik verwacht dat dat idd hun prijsklasse is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-21 06:50 



 
Profiel   

Heeft iemand hier ervaring met een springzadel voor een grote Ier met weinig schoft ?

Ik heb nu een 17,5 inch Wintec 2000 met witte boom (extra wijd) maar mijn zadel blijft schuiven, met name met scherpe bochten tijdens het springen.

Ik ben op zoek naar een goed liggend bruin springzadel! Iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 17:36 



 
Profiel   

Lastig Manolito, zou de boom moeten passen?
Dan zou je het kunnen zoeken in de positionering van de singelstoten of de singel zelf.
Als de witte boom te smal is, weet ik niet welke zadels overblijven.
Heb een Bates met witte boom, maar die wordt ook te smal als ze vol in training staat, ik was van plan over te gaan op Wow. (heb ook een wow dressuurzadel)

Vooralsnog moet ik nog een paar weekjes wachten en dan mag ik er weer op :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 21:17 



 
Profiel   

Ik kan je helaas ook niet helpen. De mijne heeft een fatsoenlijke schoft. Denk ook dat daar het probleem een beetje zit. Je zou inderdaad wat Kamsel zegt nog kunnen overleggen met een zadelmaker.

Ik heb trouwens een Albion dressuur- en springzadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:28 



 
Profiel   

Wat voor singel gebruik je?
Op mijn ronde schoftloze merrie blijft mijn zadel alleen stevig liggen met een anatomische singel zonder elastiek. Met elke andere singel (met of zonder elastiek) schuift ie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:30 



 
Profiel   

Er zat eerst een rode boom in geloof ik, die is nu vervangen voor een witte. Ik merk nog weinig verschil hiermee.
Ik heb een Schockemöle elastische singel

[ img ]

De zadelmaker zei dat het aan de boom moest liggen, maar daar twijfel ik dus een beetje aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-21 22:46 



 
Profiel   

Ik heb totaal geen verstand van boommaten en zadels, maar ik zou toch eens een andere singel proberen, in ieder geval eentje zonder elastiek. Mijn zadelmaker wist ook niet direct waar het aan lag, mijn instructrice opperde een andere singel en dit loste dus gelijk het probleem op. Misschien kan je er eentje lenen van iemand, om te proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-12-21 00:39 



 
Profiel   

happy2014 schreef
Ik baal even enorm! Wilde toch wel heel graag bij de Irish Draught uit Soest gaan kijken omdat hij zo super braaf was. Maar hij is al verkocht zo snel is dat gegaan..

Er staat nu een Irish Draught op sporthorses. Te groot voor ons, maar wel gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-21 20:23 



 
Profiel   

Welke dan? Die bonte en die schimmel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 00:25 



 
Profiel   

happy2014 schreef
Welke dan? Die bonte en die schimmel?

Ja. Wij gaan voor de schimmel kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:12 



 
Profiel   

Ik heb de advertentie ook opgezocht. Ben benieuwd Lieser of de schimmel wat is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:45 



 
Profiel   

egnie schreef
Ik heb de advertentie ook opgezocht. Ben benieuwd Lieser of de schimmel wat is.

Ik ben nu vooral benieuwd of de schimmel er nog is zondag :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:46 



 
Profiel   

Lieser schreef
egnie schreef
Ik heb de advertentie ook opgezocht. Ben benieuwd Lieser of de schimmel wat is.

Ik ben nu vooral benieuwd of de schimmel er nog is zondag :P


Ja dat hoop ik ook voor jullie. Ik duim

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 09:59 



 
Profiel   

Lieser schreef
egnie schreef
Ik heb de advertentie ook opgezocht. Ben benieuwd Lieser of de schimmel wat is.

Ik ben nu vooral benieuwd of de schimmel er nog is zondag :P


Dat hoop ik ook Lieser… ik weet niet of je mijn verhaal hebt gezien in het topic wie er op zoek gaat naar een paard in 2021…

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:02 



 
Profiel   

happy2014 schreef
Lieser schreef

Ik ben nu vooral benieuwd of de schimmel er nog is zondag :P


Dat hoop ik ook Lieser… ik weet niet of je mijn verhaal hebt gezien in het topic wie er op zoek gaat naar een paard in 2021…

Ja, vandaar mijn 'fingers crossed' |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:08 



 
Profiel   

Ik duim mee voor je! Komt vast
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 57 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen