Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 22:21

Wij hebben vooral heel erg geoefend voor onze eerste (onderlinge :') ) wedstrijd die we zaterdag hebben. Ik ga een B proefje starten (en dat is láng geleden) en ik ga een rondje springen. 40cm _O- Sil springt het driedubbele zonder moeite, maar ik dacht kalm aan te beginnen. Met les springen we 60-70 cm. Vriendin die Sil ook regelmatig mee pakt springt ook een rondje, die pakt de 80cm met haar :D

Na dit weekend gaan we ook weer even kilometers buiten maken. Balloo is inderdaad niet heel hoog (anders had ik het niet gedurfd _O- ) maar ze moeten wel een beetje conditie hebben.

Wij gaan waarschijnlijk 's ochtends. Ik dus met Sil, en twee vriendinnen die hun paarden ook hebben staan waar Sil woont. Superleuk!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 23:03

Zozo goed bezig zeg! Dressuur, springen, crossen, echte pro! :D

Ga je dan alleen de crossles doen of ook de oefencross zelf? 's ochtends zijn namelijk alleen de lessen zie ik, de cross begint om 13.30 :P

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:51

Zo leuk een oefencross! Daar zijn de iertjes voor gemaakt natuurlijk :D

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:04

Wij doen alleen de les. Hebben een keer eerder een crossles gehad maar dat was indoor. Verwacht bij Sil geen problemen hoor, die heeft oa het NK Jachtpaarden al gelopen. Maar ik niet _O- Dus beginnen lekker simpel!

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 23:25

Gelijk heb je, lekker samen vertrouwen opbouwen! *D

Wij hebben vandaag alvast een rondje gereden op de locatie van de cross, mooie brede zandpaden :D

Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:36


san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:00

Wauw wat zijn jullie allemaal goed bezig! Zo gaaf!
Ooit wil ik ook wat gaan crossen, maar durf ik nu nog niet. Hoewel ik verwacht dat hij het makkelijk doet.

Wij zijn een poosje terug ook verhuisd naar een andere stal. Van grote pensionstal met ongeveer 35 paarden naar bij iemand aan huis met zijn drietjes.

Hebben nu onze eerste echte buitenritjes gemaakt. Dat doet ie ook heel braaf, ondanks dat ik het echt spannend vind. Hij vindt ook wel dingen eng, maar blijft braaf.
We hebben hier geen spring materiaal, dat wil ik na mijn vakantie gaan aanschaffen denk ik. Dus dan kunnen we dat ook weer gaan oefenen.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:00

Jaaahh leuk iedereen aan de cross!
Ik heb zaterdag een oefencross 80 cm en dat was een mooie reden om een (Irish) green cross setje bij elkaar te sprokkelen

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:31

friesam schreef:
Jaaahh leuk iedereen aan de cross!
Ik heb zaterdag een oefencross 80 cm en dat was een mooie reden om een (Irish) green cross setje bij elkaar te sprokkelen


Fotooo!? :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:33

san4nie schreef:
friesam schreef:
Jaaahh leuk iedereen aan de cross!
Ik heb zaterdag een oefencross 80 cm en dat was een mooie reden om een (Irish) green cross setje bij elkaar te sprokkelen


Fotooo!? :D



Afbeelding

Afbeelding


Hoop zaterdag een mooie actie foto

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:35

Mooi setje hoor! :j

Vriendin die Sil ook rijdt had vandaag springles met haar. Hilarisch :') Sil is een enorm economische springer. Springt niet hoger, harder of ruiger dan moet. Regelt zelf afstanden, tempo. Enige wat jij moet doen is zitten en de volgorde van de hindernissen bepalen. En dan zorgt Sil voor de rest. Vriendin vroeg nog 'maar moet ik niet meer naar de sprong toe rijden, nu hij hoger (85cm) staat?' Instructrice 'Neuh, laat Sil het maar regelen.' En Sil... die regelde het. Zo tof. Het is zo'n verschrikkelijk leuk paard :D :+:

Afbeelding
<3 <3 <3

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 00:52

Superleuk friesam! Vergelijkbaar met mijn cross set, ook donkergroen :D

Afbeelding

We verwachten wel actiefoto's dit weekend!
Ook van jou Berdien, van je wedstrijd! Heerlijke foto van Sil. Dat verhaal over het springen is echt heel herkenbaar. Skinny heeft vroeger altijd voornamelijk gesprongen, dus die heeft tijdens het springen ook zoiets van "laat dit maar aan mij over baas, I've got this". En hij zal ook nooit hoger springen dan nodig. Het lijkt bij een sprong van 60cm alsof hij er maar net over komt, maar hij komt ook net over een sprong van 1.00m of 1.10m :')

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:54

Stoere cross foto!!!

Helaas is mijn Ier erg fanatiek en minder economisch. We moeten een beetje werken aan energie controle in het parcours en de cross

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:02

Wat een toffe foto inderdaad!

Sil is net zo. Die hipt over 40cm en over een meter. Ze zal bij een meter iets meer aanzetten, maar verder... waarom zou je jezelf moeier maken dan nodig is :)) Daarom heb ik haar ook gekocht, want ik ben echt geen held met springen :')

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:18

Mooi setje zo friesam!
Berdien en Sille ook van die mooie foto’s!

Mijn Gijs is sowieso economisch ingesteld. :+ (of een beetje lui).
Met springen moet ik er wel iets meer aan rijden als het ietsje hoger wordt. Als ik ga zitten wachten, doet hij dat ook. Maar dat is eigenlijk met alles zo. Hij spiegelt mij enorm.

Jullie motiveren mij wel! Nu al zin om weer te gaan springen met hem.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:25

Mijne is ook enorm economisch, maar ook fanatiek. Was eigenlijk altijd bang dat ze er niet overheen zou komen als het hoger werd.
Maar dat valt wel mee. Merk wel dat ik nu toch meer moet rijden nu we wat technischer trainen (meer smalletjes/puntjes, combinaties) maar ze doet het wel erg braaf en makkelijk.

Friesam, niet je felgroene?
Ik ben gek op donkergroen, heb ook een donkergroene set, maar de eerste keer dat ik hem droeg ben ik gevallen dus die is al meteen in de kast beland.. Toch maar een keer weer eruit halen.. Heb een shamrock op de capcover en had een shamrock op m'n shirt, maar die heeft in de droger losgelaten (mocht ook eigenlijk niet in de droger las ik later)

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:04

@kamsel...felgroen oranje een een tobacco zadel is wel heel erg Pipo de clown.

Op mijn blauwe cross dekje heb ik een Ierse vlag

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:41

Twee prijs in de B-dressuur vandaag *\o/* Helaas met springen net buiten de prijzen, we hadden één balk op een superlaag kruisje. Dat snapt Sil niet :') Vriendin was eerste met Sil in de categorie 80cm springen =:)

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-19 23:27

Wat goed Berdien, gefeliciteerd!! Foto's? :D

Hoe is jouw oefencross gegaan friesam?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 02:07

Gefeliciteerd!!

Fijn rondje gesprongen cross had ik zelf wat last van de warmte maar toen cross stil werd gelegd door rennend paard kom ik me herpakken en 2e deel fijn foutloos rond

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:41

Wat gaan de Ieren goed!!!!!

Tijdens mijn vakantie heeft mijn bijrijdster met Ed gesprongen. Ik weet dat hij in Ierland gesprongen heeft. Echter dat was toen hij net zadelmak was. Wat hij in de tussen liggende tijd heeft gedaan weet ik niet. Ed had er wel lol aan gehad, maar tilde niet echt zijn benen op. Ik had hem wel eens balkjes laten lopen en als het dan niet paste stapte hij rustig bovenop de balk.

Gisteren maar eens wat nieuws gedaan: vrijspringen. Natuurlijk laag begonnen maar uiteindelijk heeft meneer een steil gesprongen van denk ik 70 a 80cm. Was een in-uitje en dan kruisje steil. Hij redde zich wonderbaarlijk goed. En zeker toen het hoger werd liet hij toch wat meer techniek zien. Dus bijrijdster is helemaal blij dus Ed zal er vaker aan moeten geloven. Ook wel goed dat rekken en strekken.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 15:10

Wat goed van Ed!
De groene setjes zijn ook leuk. Ik heb ook veel groene spullen :’)
En lekker aan het springen en crossen. Heel goed voor de afwisseling in het werk :D

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 17:03

Fijn dat je het tweede deel van de cross toch nog fijn hebt kunnen rijden friesam! Het was ook echt wel warm afgelopen weekend.. Ben blij dat het na vandaag klaar is met de warmte!

Wat fijn dat Ed het vrijspringen leuk vindt egnie! Dat wordt volgend jaar ook meedoen met oefencrossen! :D

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 14:45

Afbeelding
<3 <3 <3

Afbeelding

Nog wat foto’s van onze eerste dressuurwedstrijd :D

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:05

Super leuk!