Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 14:44

Misschien iets met het maag en darmstelsel?

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 19:21

Balen Friesam! Konden ze maar praten inderdaad.. zou het allemaal een stuk makkelijker maken! Hier ook een beetje tegenslag, grote schimmel heeft al 3 weken verplicht rust vanwege een enorm hardnekkige hoefzweer. Smid heeft al 3 keer opengesneden en nu maar toch een zooltje eronder gezet zodat er geen rommel meer in kan komen. Het lijkt nu eindelijk beter te gaan! Arme paard vindt het maar niks om niet te mogen werken. Kleintje doet het heel erg goed! Echt een bizar relaxed karakter! Is werkelijk nergens bang voor en vindt alles best. Wel wil hij graag werken. Heerlijke combinatie! :) alleen vandaag wel een ijzer kwijt dus ook even paar dagen rust.. Hoefsmid is wel heel blij met ons :Y)

Op naar 2020 met hopelijk veel mooie ritjes! Alvast een fijne jaarwisseling allemaal!

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:23

Jeetje wat een bok zeg, wat knap dat je dat uit kan zitten. Ben benieuwd of er iets medische uit komt. Hopelijk valt het mee, doe voorzichtig

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:26

Afbeelding
Afbeelding

Onze Ier gaat wel met sprongen vooruit, krijgt eindelijk wat ontspanning in zijn lijf. Elke week nhs lessen doen hem zo ontzettend goed. Echt bizar wat grondwerk allemaal kan veranderen.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:49

Dubbelpost.
Laatst bijgewerkt door san4nie op 31-12-19 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 23:49

Fijn dat het bij jullie wel goed gaat Kwebbelengel!
Hopen dat jullie goed het nieuwe jaar in kunnen bottles.
En verstandig dat je even een onderzoek afwacht friesam. Ziet er echt niet fijn uit die bok.

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 17:11

@friesam: jammer dat het even wat minder loopt, maar goed dat je hem laat onderzoeken. Het lijkt mij ook dat hij iets duidelijk wilt maken!
@kwebbelengel: dat ziet er mooi uit! Hopelijk kan die van mij dat ook op termijn! *D vind het altijd interessant wat grondwerk voor verandering kan zorgen!

Gelukkig Nieuwjaar iedereen!
Hopelijk is de nacht bij iedereen rustig verlopen! Wij zijn het nieuwe jaar gestart met een mooie wandeling van 10km in het zonnetje <3

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 20:17

Happy new year! Op naar een succesvol, gezond en fijn 2020!

Afbeelding
Sil had drie dagen stil gestaan dus ze mocht even lekker spelen. Ze ging als een raket door de bak, hélemaal gek _O- En even lekker laten springen. Ik had een zeiknat maar tevreden paard daarna :))

Afbeelding
Zweethoofd :=

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:56

Wat lekker jazzie! Was mooi weer en omgeving ook bij jou zo te zien.

Sil heeft zich even lekker uitgeleefd zo te zien. Jullie hebben mij ook geïnspireerd. Hoewel ik er na 2 dagen best op kan stappen, ook maar even los gelaten en wat sprongetjes gedaan.
Afbeelding
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:58

Leuk :D Wat hebben jullie daar voor staanders?

Op Sil kan ik ook wel opstappen hoor, onder het zadel zal ze, zeker in de bak, niet veel doen. Maar zich even uitleven vond ze duidelijk wel heel erg fijn :))

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:07

Die tonnetjes heb ik van iemand overgenomen, die ze weer door iemand anders had laten maken. Zijn vrij grote buizen met gaten er in gezaagd waar precies een balk in past. Bovenkant is dicht, dus kan ze ook stapelen.

Oja, de mijne vindt het ook echt wel lekker inderdaad. Hoewel die ook wel een beetje lui is. Ik ben eigenlijk wat te weinig aan het rijden de laatste tijd. Dus dan is het ook ideaal om even zo te doen.

Fotootje gevonden. Afbeelding
Laatst bijgewerkt door san4nie op 02-01-20 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:08

Oohh wat handig zeg! Maar dus door iemand gemaakt? Ik zat al klaar om ze via internet te regelen :))

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:10

Ja is echt super handig, kan er best veel tegelijk tillen. Ze zijn inderdaad zelf gemaakt. Maar er is vast nog wel iemand te vinden die dat ook kan. Zo lastig zal het niet zijn denk ik, voor iemand die een beetje handig is.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:11

Mijn vader en mijn staleigenaar zijn beiden heel handig. Ik ga eens wat mannen aan het werk zetten <<)

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 20:23

Heel goed! Het zijn echt zulke handige dingen.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:38

Voor jullie allemaal de beste wensen en dat onze Iertjes maar goed en gezond mogen blijven.

Idd handige die tonnetjes.

Kwebbelengel Ziet er goed uit hoor! De mijne was ook een plank toen ik hem net had, is nu ook al zoveel fijner.

Jazzie Lekker aan de wandel geweest.


San4nie en Berdien heerlijke foto's van jullie toppers!

Ik heb er 1 januari maar direct weer opgezeten. Meneer had weer veel go in het begin, was natuurlijk ook wel fris. Ik heb hem geschoren en rijden met een (uitrij)deken is geen succes. Hij is nogal kort dus de dekens hangen wat over zijn kont en dat is een reden voor nog meer go. Dus we rijden zonder deken en gaan vrijwel direct draven. Na een aantal minuten komt er gelukkig wat ontspanning in en laat hij zich bewerken, maar de eerste rondjes zien er dus echt niet uit. Moet dan stiekem ook wel om hem lachen, gek beest.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:05

Een deken is ook eng egnie, snap dat dan hahaha

Leuk die tonnetjes en handig! Lekker even vrij de benen strekken :)

Lastig friesam. Hopelijk kan er een lichamelijk klacht gevonden worden die ook zo op te lossen is!

Goed bezig met Sil en kwebbel!

Ook van ons een gelukkig nieuw jaar aan jullie!

Harvey gaat echt geweldig goed. Eerste bb parcours ook doorstaan! En dressuurmatig ook steeds beter :D


Afbeelding
Afbeelding

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:26

Nou Dierenarts/osteo is geweest en hij heeft met spelen waarschijnlijk lomp gedaan.
Daarom zo van een op andere dag.

Lendenen, hals en schouder zijn behandelend en vooral lendenen (waar ik dus al 100x op heb gedrukt) kunnen toch wel heel pijnlijk zijn aldus dierenarts.

Nou rustig opbouwen en hopelijk is hij dan weer zo meewerkend als 3 weken geleden

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:28

Fijn dat ze wat gevonden hebben.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:30

Fijn dat ze wat gevonden lijken te hebben, en het niet direct iets heel erg naars is. Hopelijk is hij er snel weer helemaal bovenop!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:45

Ja ben wel gerust gesteld, zag al allerlei doemscenario’s in mn hoofd.

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:22

Wat Fijn dat er iets is uitgekomen waar ze/ je wel iets mee kan. Hopelijk is het nu opgelost.

Paljaslaura, mooie spring foto nog genoeg ruimte om de hoogte in te gaan!

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 16:51

Egnie, ik doe altijd eerst aan de hand een paar rondjes stappen met een zweetdeken op. Dan kunnen we als ik er op zit meteen normaal aan het werk.

Paljaslaura, wat fijn dat het zo goed gaat met harvey! Je schimmel ook nog steeds?

Friesam, gelukkig dat het zo iets is en zo redelijk makkelijk op te lossen lijkt. Hopen dat ie nu weer normaal gaat doen. Goed dus dat je naar hem geluisterd hebt.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:38

Afbeelding
#teamblij

Vandaag voor het eerst sinds Flynn dood is gegaan weer eens de zandpaden bij Glimmen onveilig gemaakt. Daarvoor moeten we het spoor over, en dat vond ik altijd best wel een ding met Sil. Ze is immers niet zo dapper en onverstoorbaar als mijn lieve bonte vriendje. Maar ze was zó braaf en zó blij en zo retefanatiek _O- Het was ronduit fantastisch!

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:46

Wat fijn Berdien! Daar doe je het toch voor :D