Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 18:51

Even de stoere bink uithangen hoor.
Afbeelding
Afbeelding

Hoe gaat het bij jullie?

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 19:40

Wat stoer san4nie! Mag die van mij bij de jouwe in training? :D
Fargo heeft het spelletje vrijspringen door en hij is nu helemaal verkocht! Zo fanatiek <3
Ik moet bijna niks doen, hij ziet de hindernis en gaat er vanzelf over. Zalig om te zien hoe hij zich geeft!
Hij laat heel duidelijk merken dat de lage kruisjes niet meer zo leuk zijn door er een halve meter bij te verzinnen _O-
Even een screenshot van de hoogste hindernis van vandaag! Je kan zien hoeveel plaats hij nog heeft.
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:41

Jahoor! Hij zal de jouwe leren dat als je het in je mond kan stoppen, het niet eng is. :Y)
Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat we dit deden. Gewoon lekker met zulke dingen oefenen, beetje spelen, dan komen zulke dingen op den duur ook bij jullie.
De jouwe is daarentegen iets fanatieker dan mijn luiaard! Gaaf. Is dat de bak? Of weiland? Ziet er nog zo mooi droog uit.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-20 00:09

San4nie, dat is de verkeerde vlag hoor, je moet hem natuurlijk wel een Ierse vlag geven! :))

Die van jou denkt dat ie kan vliegen volgens mij Jazzie03 haha :+

Mijne vindt het ook altijd leuk om dingen in zijn mond te pakken...
Afbeelding

En de kleine dame begint langzaamaan ook steeds meer paard te worden, komt steeds dichter bij moeders in de buurt qua hoogte:
Afbeelding

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 08:58

Wat een leuke foto's van jullie stoere Ieren. Enne kleine meisjes worden groot!

Misschien ook eens met Ed proberen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het bij jouw gaat Friesam?

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:14

san4nie schreef:
Jahoor! Hij zal de jouwe leren dat als je het in je mond kan stoppen, het niet eng is. :Y)
Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat we dit deden. Gewoon lekker met zulke dingen oefenen, beetje spelen, dan komen zulke dingen op den duur ook bij jullie.
De jouwe is daarentegen iets fanatieker dan mijn luiaard! Gaaf. Is dat de bak? Of weiland? Ziet er nog zo mooi droog uit.


Mijne vindt wapperende vlaggen maar niks dus ik kom graag langs! :+

Nee dat is de graspiste, mag jammer genoeg geen rijbak aanleggen omdat we in natuurgebied zitten :)

@Sille55: wat een leuk dropje! Zoveel wit op haar hoofd! Hoe oud is ze nu?

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:17

Leuk, nog zo'n fanatieke vrijspringer! En een vlagproof Ier :D

Sil had vandaag de sportmasseuse op bezoek. Ik heb geen klachten, maar was erg benieuwd naar haar bevindingen. Zelf zit je er soms teveel bovenop en zie je het niet altijd even scherp meer. Gelukkig is Sil helemaal goedgekeurd! Ze vond het een 'zeer evenwicht bewegend, economisch paard.' Yeah 8-) En dat terwijl Sil als een volleerd jachtpaard het standje 'stap' vergat aan de longeerlijn tijdens de bewegingsanalyse en heel blij tig extra rondjes galoppeerde. Hoezo economisch _O- Ook de massage ging goed. Ze vond het eerst wat raar, maar op een gegeven moment stond ze met een ontspannen frummel mondje een beetje te suffen. Schatje :+:

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 23:32

@Berdien, wat fijn dat de sportmasseuse zo positief was over Sil!

@Jazzie03, Shayla is in december 1,5 jaar geworden. Haar hoofd moet nog een beetje meer om de bles heen groeien.. :+

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:05

Zo een hele tijd niet meer bijgelegen en gereageerd. Veel gebeurd hier. Helaas blijkt ons nieuwe iertje toch niet geschikt te zijn voor de jacht.. heb hem 2 keer meegenomen en de laatste keer kon hij het mentaal echt niet aan. Dus besloten om na een kwartier eruit te stappen.. echt heel erg jammer, want het is zo’n vreselijk leuk paard! Maar hij gaat dus wel terug naar de verkoper.. hij zou echt een perfect allround paardje zijn, super dapper, lief en aanhankelijk, maar het enige wat niet kan is jagen en dat is nou net wat wij ermee wilden.

Onze grote schimmel doet het inmiddels wel weer super! Hij is eindelijk hersteld van zijn hoefzweer en begint weer praatjes te krijgen, gelukkig maar!

Friesam: hoe gaat het nu bij jou? Al verbetering?

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:55

Sille55 schreef:
San4nie, dat is de verkeerde vlag hoor, je moet hem natuurlijk wel een Ierse vlag geven! :))


Zal hij die niet op willen eten denk je? :D


Wat ontzettend jammer Bottles! Het was zo’n leuk vlekken paardje.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 17:44

Staat een mooie Ier op fb te koop.. in de jachtpaarden groep.

Bottles, wat/ hoe trekt ie het niet?
Vond hem echt een prachtig getekend

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 20:15

Ja het is echt heel jammer! Niet alleen knap, maar ook gewoon echt een oprecht leuk paard om mee te werken. Hij is helemaal prima als je zonder andere paarden bent. In de bak kunnen er wel andere paarden bij, maar dan wordt hij al iets heter. Maar prima te handelen. Op buitenrit is het het best als je alleen gaat; hij is super dapper en ontspannen dan. Ga je met 2 of meer, dan wil hij maar 1 ding en dat is voorop. Als hij dit niet mag, wordt hij steeds heter tot hij op een punt komt dat hij zich volledig voor je afsluit mentaal. En dat is in de jacht net het probleem.. voorop gaat nou eenmaal echt niet. In het begin in stap/ draf is er weinig aan de hand maar zodra de galop ingezet wordt sluit hij zich af en gaat gewoon... en dan echt op een gevaarlijke manier. Hij is daarna ook mentaal niet helemaal zichzelf dus ik merk dat hij het moeilijk kan verwerken. Ik vind het gewoon niet eerlijk om hem dat aan te doen. Hij is echt te leuk en lief daarvoor. Hij zou echt een perfect allround sportpaardje zijn!

Kamsel bedoel je die vos? Die is al verkocht. Die schimmel hebben we contact over gehad. Ben benieuwd.

Jazzie03

Berichten: 362
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Dicht bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:53

Wij hebben hier vandaag weer een mooie stap in het proces gezet!
Vandaag weer voor het eerst sinds begin september gelongeerd met het zadel op. Ben zo opgelucht om te zien dat hij zijn spanning kan laten wegvloeien en dat het zadel geen reden tot spanning meer is!

Impressie van vandaag:

Afbeelding

En dit is zijn slechte kant :+ We zijn er zeker nog niet, maar we komen van heel erg ver! Waar hij eerst gewoonweg niet gelongeerd kon/wou worden heeft hij nu eindelijk wat rust gevonden en durft hij steeds meer te strekken.

Een paar maanden geleden zaten we nog hier en toen hadden we al les!:

Afbeelding

In het begin sloeg hij met zijn benen als je een poging deed om hem op de volte te zetten.
Elke keer was er reden voor paniek en werden er gewoon rondjes gelopen om maar zo snel mogelijk te kunnen stoppen. Natuurlijk wist ik pas achteraf dat de vorige eigenaar hem nooit fatsoenlijk heeft kunnen longeren en dat rechtsom gewoonweg onmogelijk was.
Ik heb veel gefilmd in het proces en verschiet me wel hoe slecht hij er in het begin uitzag -O-
Ook ikzelf ben ontzettend veranderd in mijn houding de afgelopen paar maanden, het is echt wel een gigantisch groeiproces waar we door zijn gegaan. Waar ik me eerst afvroeg waarom ik dat paard in hemelsnaam gekozen had wil ik heb nu voor geen goud meer missen en is het echt mijn maatje geworden <3
Ben zo blij dat ik een geweldige instructrice heb die me elke stap begeleidt! Binnenkort gaan we de stap zetten om er terug op te gaan en hem fatsoenlijk door te rijden :D

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 21:37

Jazzie wat een verschil! Knap hoor!

Wij hebben de kleine bonte afgelopen week terug gebracht en hij was direct weer verkocht! Hij krijgt een heel fijn huisje, dus erg blij mee! :)

Hier vandaag even goed gebruik gemaakt van het prachtige weer! {:}
Afbeelding

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 00:09

Heerlijk he, dat weer van vandaag! Worden mens en paard blij van *D
Skinny mocht even lekker losgaan vandaag **\O/**
Afbeelding

Afbeelding

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 08:46

Sille55 Zo die heeft er plezier aan. Hij ziet er super uit!

Bottles Fijn dat ie al een ander huisje heeft gevonden. Heerlijke oortjes foto!

Jazzie03 Zo das een hele vooruitgang. Vasthouden deze stijgende lijn.

Ik ben zaterdag het bos weer eens ingeweest. Was al maanden geleden en toen was het maar een keer of 3. Maar meneer was erg braaf. Wel gespannen, maar die kon hij ook snel lossen. Tis gewoon geen held, maar hij doet het toch maar even. Op weg naar huis kwamen we nog een man tegen die bezig was om zijn huskys in te spannen. Man wat gingen die beesten tekeer. Dat was natuurlijk doodeng, maar hij liep er heen en heb hem even laten staan want kon ik even kletsen. Ook nu werd hij rustiger dus weer winst geboekt. Ik was zo trots op hem dat hij mij toch zo vertrouwd om dit allemaal maar te doen.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 13:22

Ik zal het topic weer even wat leven geven met een nieuwe Irish Draught *\o/*

Wij hebben nu sinds een paar weken een nieuwe in bezit! Het ging wat sneller dan verwacht, maar we hebben nu een super stoere volle Irish Draught ruin uit Ierland! Hij is wel ietsje groter dan doorgegeven was.. hij is namelijk maar 1 cm kleiner dan onze andere witte reus. Die blijkt na opmeten 1.79m te zijn en deze is 1.78m. En echt lekker stevig. Hij mag nog zeker 100 kg aankomen en moet nog veel leren, maar zijn karakter is top. Hij is nergens van onder de indruk. Hij is inmiddels ook al mee naar de jacht geweest en ook dat doet hij super! Ik vind hem voor mijzelf wel wat te groot, maar mijn vriend is al helemaal verliefd haha!

Afbeelding

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:52

Leuk Bottles! Wat een joekels..
Fijn dat hij zo nuchter is, hoe oud is ie?
Welke vereniging jagen jullie?

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 13:13

Wat een leukerd Bottles!

Pfffft ik ben dit weer zo zat! Sil staat echt veel te veel stil, maar helaas kunnen we gewoon nu niet zoveel..

Vanochtend was het zowaar eens droog dus even gelongeerd. Dat was een goed idee :=
Afbeelding

Afbeelding
Daarna lekker buiten uitgestapt en genoten van het zonnetje.

Afbeelding
Ze was met dat hele slechte weer steeds koud onder haar Bucas, dus heeft ze nu een dikkere deken op. Geloof dat ze het wel kon waarderen :))

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 14:40

Wat leuk Bottles, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Heb je ook een foto waar hij helemaal op staat?

Sil was zo te zien blij dat ze mocht longeren Berdien :+

Ik ben ook helemaal klaar met dit weer, alsmaar die wind en regen.. Kom aub maar door met dat voorjaar!

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:59

Gefeliciteerd bottles! Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar een helemaal foto.

Sil was blij zo te zien, met het zonnetje :D
De mijne had het vorig jaar best snel warm. Maar nu is die echt leuker en fijner als ie net wat warmer staat.

Ik wil ook wel voorjaar. Hoewel onze bak nog super droog is, kan ik zelf niet zo heel veel. Schouder is overbelast en dat moet door rust beter worden. Eind januari voor het laatst gereden. Ik doe wat los werken met hem, beetje grondwerk. En degene waar die staat rijdt en longeert af en toe.
Meneer vindt dit leven wel oké. :=

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 09:56

Vrolijke Sil!
Dit weer is niet leuk nee en dan heb ik nog wel wen binnenbak :+
Wil juist lekker in het bos kunnen rijden haha

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:25

Ik ben het met jullie eens wat een prutweer. Ook hier een binnenbak maar is niet mijn favoplek om te rijden.

hihihihi die Sil!

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe de nieuwe aanwinst er in zijn geheel uitziet.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:24

Hier ook helemaal klaar met dit weer, laat de lente maar komen! Hebben gelukkig ook een binnenbak, maar rijd toch echt liever in het bos!

Ik kwam erachter dat ik nog helemaal geen goede foto’s heb gemaakt van hem! Heb er wel een paar:
Dit is een maandje geleden, nog in Ierland:
Afbeelding

Beetje wazig, maar hier zat ik er zelf voor het eerst op. En ja, ik ben klein ;)
Afbeelding

En de knapperds allebei in de wei:
Afbeelding

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:15

Wat een leukerd zeg! Klassiek jachtpaard, gaaf!

Afbeelding
:(:) Zo rillerig en druk en chaotisch als ze normaal is, zo heeeeerlijk geeft ze zich over aan een roesje. Tandjes zijn weer bijgewerkt. Ze is gemeten op 705 kilo :Y) maar volgens de DA was ze niet te dik. Het is wel een buikig paard maar zeker niet te zwaar.