Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:34

Sijs, ik zag inderdaad dat Fore stables enkele paarden aanhoudt om het jachtseizoen af te maken. Hopelijk komt er daarna iets leuks vrij voor ons. Nadeel van Fore stables is wel dat hun startbedrag bij de verkoop onze bovengrens is.

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:43

Klopt! Dat zijn er 2 nu geloof ik. Maar als het jachtseizoen in Ierland stopt komt ook daar veel te koop en komt er ook weer meer naar Nederland via onder andere Fore Stables.

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:54

Waarom ga je niet zelf in Ierland zoeken? Fore Stables heeft op zich prima paarden, maar dat zijn niet de beste paarden uit Ierland.. heeft behoorlijke winstmarge zullen we maar zeggen. Wij hebben 2 jaar geleden een paard zelf in Ierland gekocht en zijn afgelopen november ook weer zelf gegaan! En weer een fantastisch Draught gekocht! Wel iets boven budget, maar als deze al in Nederland was had ik hem nooit kunnen betalen. En nu heb ik hem zelf kunnen proberen op de plek waar hij vandaan kwam. Als ze net in Nederland zijn, hebben ze best een cultuurshock.. duurt zeker een aantal maanden tot een jaar voordat ze echt geland zijn.

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:24

Er zit natuurlijk wel een winstmarge op maar dat is nou net wat iedereen zelf wil. Ik zie het zelf niet zitten om naar Ierland te gaan en zelf te zoeken, het transport te regelen en ook met name een betrouwbare dierenarts voor de keuring te vinden en dan ook nog precies weten hoe en wat, waar moet je op letten etc. Dit laat ik dan liever iemand doen die er veel ervaring mee heeft en daar wil ik dan ook zeker voor betalen, zij mogen ook wat verdienen vind ik dan :o . Maar inderdaad ze worden er dan wel een stuk duurder van en ik snap ook zeker heel goed dat je zelf naar Ierland gaat! Gaaf dat je dat ook zelf doet Bottles!

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:33

Dat snap ik zeker! Ik moet zeggen dat het transport ook een stuk duurder is geworden en het is ook wel heel spannend! Maar we hebben gelukkig betrouwbare adressen in Ierland en vantevoren ook al contact gehad met onze eisen. Dit is mijn nieuwe Draught trouwens:
Afbeelding

Echt een kleine brede tank, 1.61m en 6 jaar oud. Afstamming Cappa Cassanova X Gleneven Rebel. Vreselijk lief dier! <3

Berdien

Berichten: 64522
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:44

Wauw, dat is echt een droompaard <3 Heel knap dier!

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:48

Bottles schreef:
Dat snap ik zeker! Ik moet zeggen dat het transport ook een stuk duurder is geworden en het is ook wel heel spannend! Maar we hebben gelukkig betrouwbare adressen in Ierland en vantevoren ook al contact gehad met onze eisen. Dit is mijn nieuwe Draught trouwens:
[ [url=m/62TlZj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt een kleine brede tank, 1.61m en 6 jaar oud. Afstamming Cappa Cassanova X Gleneven Rebel. Vreselijk lief dier! <3

Wat prachtig!

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:48

Bottles schreef:
Dat snap ik zeker! Ik moet zeggen dat het transport ook een stuk duurder is geworden en het is ook wel heel spannend! Maar we hebben gelukkig betrouwbare adressen in Ierland en vantevoren ook al contact gehad met onze eisen. Dit is mijn nieuwe Draught trouwens:
[ [url=m/62TlZj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt een kleine brede tank, 1.61m en 6 jaar oud. Afstamming Cappa Cassanova X Gleneven Rebel. Vreselijk lief dier! <3



Die is heeel knap inderdaad! <3 Heel veel geluk met hem!

Vertrouwde contacten daar is dan inderdaad wel heel fijn! Ik zou het nu (nog) niet durven maar het lijkt mij wel heel gaaf om misschien ooit nog eens te doen maar dat zouden we tegen die tijd dan nog wel zien :)

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:50

Bottles schreef:
Waarom ga je niet zelf in Ierland zoeken? Fore Stables heeft op zich prima paarden, maar dat zijn niet de beste paarden uit Ierland.. heeft behoorlijke winstmarge zullen we maar zeggen. Wij hebben 2 jaar geleden een paard zelf in Ierland gekocht en zijn afgelopen november ook weer zelf gegaan! En weer een fantastisch Draught gekocht! Wel iets boven budget, maar als deze al in Nederland was had ik hem nooit kunnen betalen. En nu heb ik hem zelf kunnen proberen op de plek waar hij vandaan kwam. Als ze net in Nederland zijn, hebben ze best een cultuurshock.. duurt zeker een aantal maanden tot een jaar voordat ze echt geland zijn.

Ik vind het al lastig om in Nederland een paard te zoeken :? In het buitenland draai ik helemaal door, denk ik 8)7

Maar mocht je ooit nog terug gaan naar Ierland, dan mag je altijd een seintje geven :)

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:52

Dankje! Ja hij is zeker knap! En dan ook nog een super karakter en talent onder het zadel. Echt alles wat ik zocht.

Zou het in de toekomst zeker doen hoor, heb je meteen een leuke vakantie! :+

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:52

Knapperd hoor!
Maar ben dan toch wel benieuwd wat het totaalplaatje dan was qua kosten, bottles. Mag uiteraard ook per pb (of helemaal niet, als je het niet wilt zeggen natuurlijk :D ). Ik heb een 4 jarige merrie gekocht in mei 2021, in Nederland, voor 'maar' 6000 euro. Is het echt goedkoper als je direct uit Ierland haalt?

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:01

Het is zeker goedkoper dan in Nederland, maar de echt goede paarden zijn ook in Ierland duur. Vandaar dat ik het ook zei. Ik had vantevoren een budget vastgezet van ongeveer 15.000, inclusief keuren en transport. Daar ben ik dus overheen gegaan. Ik weet van 1 paard van fore stables dat die van dezelfde stal kwam als die van mij. Daar weet ik ook van wat daar de vraagprijs van was en dat is een hele andere prijsklasse. Maar daar is natuurlijk ook een reden voor. Geen verkeerd paard hoor, maar wel wat anders. Maar je kunt dus ook voor goedkoper een paard krijgen. Zijn dan wel vooral de 3 en 4 jarigen en wat anders opgeleid.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:10

Ok, dank voor de verduidelijking. Ik denk niet dat ik een topper heb :+ maar ze is voor mij uiteraard een topper. Overigens is ze wel in Nederland ingereden, ze kende helemaal niets toen ze vorig jaar naar Nederland kwam. Gewoon van een hobbyfokker afkomstig.

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:14

Ik hoor trouwens net van mijn vriend dat we in maart/ april weer naar Ierland gaan :+ dus mocht je dan nog op zoek zijn, wil ik best voor je kijken!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 11:34

Knappe schimmel hier boven :D

Je moet ook gewoon een beetje geluk hebben hoor als je zelf in Ierland gaat kopen.

Ik heb een bloedmooie en écht goed springende 3 jarige gekocht (ISH) daar in 2020 voor een heel leuk bedrag omdat hij groter was dan de eigenaar dacht en ze er geen ruiter voor hadden. Nu lopen hier de ‘grote jongens’ achter hem aan omdat hij zo opvalt. ;)

san4nie
Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 19:23

Ik ben hier een poosje niet actief geweest. Maar ik ben er een maand geleden achter gekomen dat mijn ish spat heeft. Hij liep ineens echt niet goed en na een dikke week aankijken toch maar een veearts gebeld. Die adviseerde al snel om foto’s te laten maken en dat gaf meteen duidelijkheid.
Haar advies was behandelen met een infuus, starten met supplementen en stappen totdat het beter gaat. Er was afgelopen weken voorzichtig een stijgende lijn te zien en vandaag heb ik er voor het eerst weer 20 minuutjes op gezeten in stap. <3
Hoop zo enorm dat het zo rustig doorzet en hij weer helemaal pijnvrij is straks, zodat we lekker weer kunnen rijden.

Gave schimmel weer Bottles!

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:14

Bottles Wat een plaatje. Heerlijk zo'n buffel.

Change Goed keus geweest dus om die te kopen.

Sannie Wat een ut nieuws zeg. Fijn dat je weer mag beginnen en dat het begin in ieder geval positief is. Ik duim met je mee.

Hier ook heerlijk aan het genieten. Lekker het bos in en hij is daarin zo gegroeid. Heerlijk ontspannen kunnen we nu rond rijden en de galop kan ik ook al iets meer sluiten. Laat het mooie weer maar komen.

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:47

Ah balen zeg sannie! Zal voor je duimen! Wel fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!

Kan ook niet wachten op de lente, vandaag 3 hele frisse paarden :')

san4nie
Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:39

Wat goed Egnie! Heb volgens mij ook heel andere berichten van jullie gelezen.

Haha, het was vandaag ook wel voorjaar in je bol weer.

Mijne was dus echt super braaf. We stappen al 7 weken met af en toe stukje draf om even te kijken hoe hij loopt. Komt wel gewoon in de paddock, maar leeft zich daar ook niet echt uit. Ook nog een mega grote groep hertjes in de wei. En echt gewoon relaxed even gestapt. <3
Afbeelding

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 23:34

Wat balen van de spat san4nie! Wel heel fijn dat het nu weer de goede kant op lijkt te gaan en dat hij zo braaf is! Hopelijk komt het weer helemaal goed!

Oeh jouw nieuwe Draught is ook knap Bottles!

Wij hebben vandaag even optimaal genoten van het mooie weer, zo fijn een beetje zon {:}

Afbeelding

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 23:56

Oh dat ziet er heerlijk uit Sillie, wat een prachtig gebied! Ik heb ook een grote ronde gemaakt en vond het ijskoud :brr: Paard ook erg fris..

Jeetje sannie, wat balen. Hopelijk komt het snel weer goed!

Bottles, heb jij de connecties in Ierland om sperma over te laten komen? Wil mijn merrie graag laten dekken (mss pas volgend jaar), maar heb geen idee waar te beginnen. De hengst van Sillie dekt niet meer helaas, geen idee of die zou passen, maar vind hem erg knap <3 Verder zijn er volgens mij geen hengsten in Nederland.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 00:21

Ja het was inderdaad wel fris, na 1,5 uur waren mijn tenen aardig bevroren :brr:

Gaaf dat je jouw merrie wilt laten dekken! Heb je al een hengst op het oog?

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 01:03

Nee, nog niet echt in verdiept en vind het lastig te bepalen of het uberhaupt haalbaar is (niet elke hengstenhouder zal sperma op willen sturen denk ik?) en ook nog geen idee van de kosten..

Misschien heb jij suggesties? Merrie is klein (1.58/1.59), dus wil wel wat meer maat. Ze heeft vrij weinig springtechniek en is nogal lui van aard (of misschien gewoon energiebesparend).
Qua karakter mag het best wat minder hysterisch, heb eerder merrie's gehad, maar deze is wel echt merrie-merrie :roll: Ze heeft nogal een eigen mening.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 09:36

Weet niet of je bekend bent met Cappa Stud? Zij hebben wel een aantal prachtige hengsten. Je zou daar in ieder geval eens contact mee op kunnen nemen voor de mogelijkheden.

http://www.cappastud.com/

Bottles
Berichten: 491
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 10:14

Sorry Lies, daar kan ik je helaas niet bij helpen. Maar wel heel gaaf dat je wil gaan fokken!!
Ah Cappa stud, Cappa Cassanova is de vader van de mijne :)