Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 17 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irish Draught in Nederland

 
Profiel   

Apple schreef
Berdien, dat zei ik ook altijd :+

:))


Ik ook :j

Danache, ik ben ook erg benieuwd naar je kruising!

Ts heeft een RID hengst.
Verder denk ik dat je er niet veel gaat vinden in NL
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 19:03 



 
Profiel   

san4nie schreef
Leuk Danache! Heb je een foto?

Ik ben zo trots en blij! Mijn vent is mee geweest naar het examen van stalgenootje. Trailer, zadelen, rijden, springen. Overal geen stap verkeerd gedaan. Hij had soms wat moeite met de afstanden, met z’n kleine galop sprongetjes, maar redde zich uit elke sprong. Moet toch meer springen en binnenkort ook maar met hem op pad gaan.

[ [url=m/6rGLzS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Co1dy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super dat hij zo braaf was! Ziet er goed uit met zijn knotjes. De manege in Beilen of niet? Ziet er heel bekend uit haha!


Berdien schreef
Och jeetje wat een schrik met Ed. Wat sneu zeg, en wat vervelend dat hij zo'n last van zand blijft houden. Krijgt hij overdag ook hooi bijgevoerd of staat hij op het gras? Lijnzaad wil vaak ook wel goed helpen met het afvoeren van zand.

Harvey begint het dus ook te snappen, leuk!

En een knappe Ier op pad, hij ziet er goed uit san4nie!

Ik heb ook wat gedaan :D Vorige week indoor crossclinic met Sil. Ik ben voor het eerst in mijn leven van een paard afgevallen := := Ze schrok, vloog opzij, maakte een paar sprongen en daar ging ik. Beste klap. Had toen nog geen hindernis van dichtbij gezien :') Er weer opgeklommen en maar gaan springen. Want dat kan ze wel :D Ik vond het héél spannend maar ze was met springen zelf zo zoet! Eind februari gaan we weer. De instructrice vond haar wel veel te vet :+ Ze is ook wel wat rond, maar ze is ook zo anders qua bouw dan een KWPN'er..

Oh ja! Zijn er hier mensen die ook al gefokt hebben met hun ID? Sil is een raszuivere ID, en ik vind het behoud van het ras wel belangrijk. Ik zou haar dan in 2020 willen laten dekken. Staan er hengsten in NL, of is het voornamelijk via KI vanuit Ierland?


Leuk dat jullie zo lekker samen aan het experimenteren zijn met crossen! En hé, er af vallen hoort er ook bij he. Ze zeggen altijd 'Als je nog nooit van een paard bent gevallen, rijd je nog niet lang genoeg'. :+ Ziet er ook wel heel gaaf uit daar in Roden. Voor mij ook niet zo ver weg. Als ik zelf een trailer had gehad, had ik die van mij ook gelijk opgeladen om daar heen te gaan. :D Hopelijk dit jaar weer meedoen met de oefencross in Hooghalen.

Wat betreft fokken, ik denk niet dat er (behalve die van mij :o ) veel hengsten beschikbaar zijn hier in Nederland. Mocht je eventueel geïnteresseerd zijn in die van mij, stuur gerust een berichtje.

Hier staat het rijden een beetje op een laag pitje op het moment. Weinig tijd door het werken en het weer helpt natuurlijk ook niet echt mee. Regelmatig een natte/bevroren bak, dus dan maar lekker buiten rijden.

[ img ]

Veulen groeit ook hard, is al een mooie pluizenbol. Vind het wel heel leuk dat ze een beetje de looks van haar opa (Mountain Pearl) heeft. <3

[ img ]

Mountain Pearl: (Helaas vorige maand overleden)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-19 23:20 



 
Profiel   

Berdien, de hoogte valt mee inderdaad. Maar vind je alsnog wel heel stoer. Leuk filmpje!

Sille, ja klopt inderdaad, manege in Beilen! Vind hem zelf zo mooi met z’n knotten. <3

Jij woont ook in het noorden dus? Moeten we toch ooit een Ieren meeting gaan doen! :=

Wat een bonk van een “veulen” is dat zeg. Haar opa is echt prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 08:18 



 
Profiel   

Ik reed vroeger altijd bij de Stroomruiters, dus ik herkende de rode doeken aan de bakrand meteen. Die vonden de jonge paarden vaak heel eng.. :+

Ik stem voor de Ieren meeting :D Kunnen de paarden met elkaar bijpraten over de goede oude tijd in Ierland.. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-19 21:50 



 
Profiel   

Toevallig! Toen ik het zag dacht ik ook wel “ojeeee”, maar er was zoveel te zien dat hij waarschijnlijk dacht “laat maar”. :o

Leuk!! Berdien en jij wonen beide in een mooie buitenrij omgeving volgens mij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-19 09:20 



 
Profiel   

Je kunt bij ons in Noordlaren inderdaad heel mooi buiten rijden! :j

Ik ben ook helemaal voor een Ieren-meet :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-19 10:50 



 
Profiel   

Leuk! Als het wat warmer is? :')

Hoewel de mijne wel helemaal in z’n element lijkt met dit weer.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-19 19:21 



 
Profiel   

Graag wel in het voorjaar ja haha :brr:

Hier is het inderdaad ook wel mooi buitenrijden. Ben met ongeveer 15 minuten stappen in het bos. Ik krijg het alleen altijd voor elkaar om de weg kwijt te raken in het bos.. :') Paardlief vindt het bos altijd erg leuk, en wil dan graag hard hard hard, dus een ontspannen ritje en van de omgeving genieten zit er vaak niet in :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-19 23:11 



 
Profiel   

Meting zit er voor mij niet in. Ik heb geen trailer, maar ik zie jullie foto's wel tegemoet.

Gisteren weer les gehad en ik ben zo blij met mijn Ed. Hij pakt dingen snel op en vindt het ook absoluut niet vervelend om te werken. We hebben nog wel een lange weg te gaan, maar de eerste kleine stapjes richting een recht en soepel paard zijn een feit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-19 07:57 



 
Profiel   

Hoi, ik ben opzoek naar een irish draught veulen. Weet iemand misschien waar je die kan vinden? Ik vind ze namelijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-19 17:37 



 
Profiel   

Oh gut, dan wil ik niet meer met jou hoor Sille :D
Ben nog niet in het bos geweest met hem. Maar vind hard gaan heel erg spannend, durf ik eigenlijk niet..

Ik heb nu ook nog geen vervoer egnie, hoop binnen een paar weken wel. Wat fijn dat je les zo goed ging! Paardrijden is moeilijk en kleine stapjes zijn erg belangrijk.

Zal niks weten yarkayunda..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-19 20:01 



 
Profiel   

Haha san4nie, als er een ander paard bij is, blijft hij daar wel bij in de buurt, vooral als het een merrie is :Y)

Vrijdag even een ritje door de sneeuw gemaakt, voelde na een half uur mijn voeten niet meer.. :brr: Maar meneer was wel super braaf, alsof hij wist dat hij voorzichtig moest zijn in de sneeuw <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 23:51 



 
Profiel   

Helaas geen merrie hier, wel een heel aantrekkelijke ruin. :+

Het is echt een heel mooi dier! Heerlijk zo in de sneeuw, prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-19 08:51 



 
Profiel   

Moet zeggen dat ik het wel lekker vind die kou. Of ik nou zo blij ben met sneeuw....... Mijn kids zijn het in ieder geval wel.

Hier is gisteren de zadelpasser weer geweest. Met name mij springzadel lag niet meer goed. Op onverklaarbare wijze kan ik er niet meer in zitten. Kom helemaal los van de wrong en wat we ook deden het werd hem gewoon niet. Zadelpasser had er ook eigenlijk geen antwoord op. Het zou dan moeten komen dat Ed op zijn rug bijgetrokken is. Dus mijn springzadel kan de verkoop in -O- Baal er wel van want kon er (toen hij goed lag) fijn op zitten. Moet dus op zoek naar wat anders.
Daarna mijn dressuurzadel nog bekeken. Die was bewust de vorige keer niet echt opgevuld en dat heeft ze nu dus wel gedaan. Die lag gelukkig wel goed. Ben gewoon dik 2 uur bezig geweest. Opzadelen opstappen beetje rijden afstappen iets veranderen aan het zadel er weer op enz. Ed was verschrikkelijk braaf en heeft alles rustig laten gebeuren. En ik heb er een mooi sportlesje van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 08:57 



 
Profiel   

[ img ]

Voor wie nog benieuwd was, dit is haar! Ze is super lief en braaf. Zo blij met haar!

Gister is ook bij ons de zadelmaker geweest. Ik had gedacht dat het nog best lastig zou worden, maar afgezien van gaar hoge schoft heeft ze blijkbaar een hele makkelijke rug! Vanmorgen dus lekker kunnen trainen met het nieuwe zadel. Blij ei hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 13:06 



 
Profiel   

Leuk dier weet je ook wat voor een kruising het is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 18:43 



 
Profiel   

Wat een lieve uitstraling heeft ze Danache!

Ik ben toevallig nog op zoek naar een springzadel egnie. Heb nu een boomloos zadel (héél fijn, zeker omdat Sil best wel van vorm aan het veranderen is qua bespiering etc) maar daarmee springen en zeker crossen.. Mwah. Heel erg mwah :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 20:55 



 
Profiel   

@Berdien Ik heb een hele fijne alleen is Ed veranderd en krijgen we hem niet meer pas dat ik er goed ik kan zitten. Als je echt interesse hebt laat het me maar weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 21:18 



 
Profiel   

Zeker! Ik PB je even :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 21:23 



 
Profiel   

Balen van je springzadel egnie! Aan de andere kant natuurlijk een goed teken dat Ed zo veranderd is. Ze worden van zulke dingen wel braaf altijd, gewoon doen en niet teveel bij nadenken.

Wat een lief koppie heeft ze danache! Geloof zo dat je daar heel blij mee bent.


De mijne lijkt na 3 wormspuiten eindelijk echt worm vrij te zijn. En begint nu ook wat dikker en ronder te worden. En nog mooier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 10:20 



 
Profiel   

egnie schreef
Leuk dier weet je ook wat voor een kruising het is?



Nee, niet bekend helaas! Haar ouders zijn onbekend jammer genoeg...

Gister, ondanks de mega wind, fijn met haar gereden. Ze geeft zo'n veilig gevoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 13:09 



 
Profiel   

https://www.donedeal.ie/horses-for-sale ... s/21064817

En ook de Nederlandse politie heeft de Irish Draught ontdekt! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 15:18 



 
Profiel   

Sille55 schreef
https://www.donedeal.ie/horses-for-sale ... s/21064817

En ook de Nederlandse politie heeft de Irish Draught ontdekt! :D


Klinkt ook logisch, zijn qua bouw, hardheid en karakter natuurlijk ideale politiepaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 18:56 



 
Profiel   

Echt superleuk :D

Hoewel die van mij niet echt voldoet qua dapperheid :') Wel zijn we eindelijk weer aan de slag na een maandje vooral op de grond gewerkt te hebben. En wat was ze blij dat ze weer onder het zadel aan de slag kon. Ze doet zó haar best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 19:14 



 
Profiel   

Wat grappig! Ik weet toevallig dat de politie ook bij onze merrie is gaan kijken. Alleen had de destijds eigenaresse het idee dat ze daar niet op haar plek zou zijn. Ze is namelijk best een angsthaas, al doet ze heel veel voor je.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 07:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 17 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen