Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Irish Draught in Nederland

 
Profiel   

Ik cross/spring dus vind deze vorm wel fijn! Alleen heeft dikkie dik 3 weken vakantie gehad omdat ik geopereerd ben dat is wel te zien...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 07:47 



 
Profiel   

Mag ik even binnen vallen?
Ik ben op zoek naar een nieuw paard en ik ben spontaan gevallen voor dit ras.
Nu ben ik meer een dressuur ruiter dan dat ik spring.... (springen is eng :’) ) is dit ras geschikt ? Wie weet voor wedstrijden?
En waar kan ik het beste op zoek? Moet ik daar voor een weekendje naar Engeland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 22:13 



 
Profiel   

Leuk dat je voor de ID bent gevallen!
Ze zijn zeker wel geschikt voor dressuur. Weet niet wat je streven is qua niveau? In feite kan natuurlijk elk paard op hoog niveau komen met de juiste training, maar met een iets modernere ID is het misschien toch makkelijker haalbaar dan met een meer ouderwetse zwaar gebouwde. Maar misstaan in de dressuurring doen ze zeker niet! Rijd met die van mij ook voornamelijk dressuur, ook al vindt hij springen leuker.. :D
Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je ze hier in NL zou kunnen kopen, beste is dan een tripje naar Ierland.. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 13:25 



 
Profiel   

Ach, een weekendje weg is niet verkeerd :D
Dressuur gewoon in de b beginnen. Z zal ik als ruiter niet halen denk ik dus echt de basis.
Spannend avontuur.
Eerst mijn lieve merrie verkopen. Dat gaat even zeer doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:00 



 
Profiel   

Mijn paard is geen dressuurpaard, zowel in beweging niet als in karakter niet, daar wordt ze doodongelukkig (en gefrustreerd) van..
Waarom wil je jouw paard verkopen? Want ze klinkt heel geschikt voor je wensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:43 



 
Profiel   

Mocht je nog tips (of een gids.. :+) nodig hebben als je ooit echt naar Ierland mocht gaan voor je zoektocht, houd ik mij aanbevolen. :D (Heb er 2,5 jaar gewoond)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:40 



 
Profiel   

Vraag Ellen Janssen uit Groesbeek, eerlijke meid die regelmatig naar Ierland gaat voor aankoop paarden. Mijne komt er ook vandaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 17:40 



 
Profiel   

Mijn Ier is niet gebouwd als een modern opwaarts dressuurpaard met zwaai benen maar vind het wel leuk!
Hij werkt hard en doet echt zn best.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:43 



 
Profiel   

kamsel schreef
Mijn paard is geen dressuurpaard, zowel in beweging niet als in karakter niet, daar wordt ze doodongelukkig (en gefrustreerd) van..
Waarom wil je jouw paard verkopen? Want ze klinkt heel geschikt voor je wensen.


Ik stuur je een pb

Zwaaibenen zit ik niet op te wachten. Simpel is genoeg :)
Ik wil geen paard dat ongelukkig word van het werk dat ik er mee wil.

En als we gaan pb ik jou Sille :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 08:43 



 
Profiel   

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben in het bezit van ISH een jachtpaard genaamd Cruising. Zijn vader is je raad het al Cruising

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:15 



 

Hier ook op zoek naar een groot sterk paard en vind ze erg mooi de irish draught. Mag ik ze rekenen onder de zware warmbloeden? En dat er ook echt grote van minimaal 1.70 tussen zitten met veel massa? Gewichtsdragers? En in welke prijscategorie zitten ze ongeveer? Sorry voor de vele vragen, maar zou het graag willen weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:31 



 
Profiel   

Oké, even leuk nieuws hier. Het is allemaal erg snel gegaan...
Mijn merrie heb ik gister weg gebracht naar een heel leuk nieuw huisje.
As woensdag vlieg ik met 2 vriendinnen naar Ierland om een nieuw paard uit te gaan zoeken :D
Ik heb een hele leuke bonte op het oog.... super spannend!
En eigenlijk hou ik niet van bont :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 21:38 



 
Profiel   

Vliendertje schreef
Oké, even leuk nieuws hier. Het is allemaal erg snel gegaan...
Mijn merrie heb ik gister weg gebracht naar een heel leuk nieuw huisje.
As woensdag vlieg ik met 2 vriendinnen naar Ierland om een nieuw paard uit te gaan zoeken :D
Ik heb een hele leuke bonte op het oog.... super spannend!
En eigenlijk hou ik niet van bont :’)


Ik zeg het maar even - Irish Daughts zijn niet bont ;)

Success. Wel bijzonder dat je naar Ierland afreisd voor een basic wensenlijstje. Mag ik vragen waarom?

PS: Mijn paard komt ook uit ierland - reken 800euro voor transport naar NL

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 22:01 



 
Profiel   

En reken op een andere manier van gereden zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 22:18 



 
Profiel   

FatCat schreef
Vliendertje schreef
Oké, even leuk nieuws hier. Het is allemaal erg snel gegaan...
Mijn merrie heb ik gister weg gebracht naar een heel leuk nieuw huisje.
As woensdag vlieg ik met 2 vriendinnen naar Ierland om een nieuw paard uit te gaan zoeken :D
Ik heb een hele leuke bonte op het oog.... super spannend!
En eigenlijk hou ik niet van bont :’)


Ik zeg het maar even - Irish Daughts zijn niet bont ;)

Success. Wel bijzonder dat je naar Ierland afreisd voor een basic wensenlijstje. Mag ik vragen waarom?

PS: Mijn paard komt ook uit ierland - reken 800euro voor transport naar NL


Ik heb een leuke bonte gezien maar gaan ook naar een aantal andere kijken.
De vader van de bonte is niet bekend.

Ik heb transport al kunnen regelen (op stal gaan er vaker paarden weg / komen ze van over de hele wereld)

Ik heb nog geen vakantie gehad dit jaar, dus dit is een leuk avontuur :)
En mijn wensenlijst is niet basic, maar zomaar alles op internet ploffen ben ik niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 23:23 



 
Profiel   

Vliendertje schreef
Ik heb een leuke bonte gezien maar gaan ook naar een aantal andere kijken.
De vader van de bonte is niet bekend.

Ik heb transport al kunnen regelen (op stal gaan er vaker paarden weg / komen ze van over de hele wereld)

Ik heb nog geen vakantie gehad dit jaar, dus dit is een leuk avontuur :)
En mijn wensenlijst is niet basic, maar zomaar alles op internet ploffen ben ik niet van.


Leuk dat je al transport hebt geregeld! Veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 23:57 



 
Profiel   

Alvast veel plezier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 08:47 



 
Profiel   

dynamiek schreef
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben in het bezit van ISH een jachtpaard genaamd Cruising. Zijn vader is je raad het al Cruising


Wat leuk, een echt Cruising! Heeft ie ook last van Cruising streken? Hoor altijd dat Cruisings nog wel eens een beetje vreemd zijn.. :D

Foto's? *D


MiniMeLona schreef
Hier ook op zoek naar een groot sterk paard en vind ze erg mooi de irish draught. Mag ik ze rekenen onder de zware warmbloeden? En dat er ook echt grote van minimaal 1.70 tussen zitten met veel massa? Gewichtsdragers? En in welke prijscategorie zitten ze ongeveer? Sorry voor de vele vragen, maar zou het graag willen weten.


Denk dat de ID inderdaad wel onder de categorie zware warmbloeden gerekend kan worden. Maar er zijn zowel zware als wat rankere te vinden. Er zullen vast ook genoeg zware over de 1.70 zijn, maar ze lijken ook al snel groter dan dat ze zijn. Die van mij is 1.70, maar heb er ook wel 1 van 1.85 onder het zadel gehad. :D
Prijscategorie zou ik zo niet weten.. Je zou eens op donedeal.ie kunnen kijken en dan zoeken op Irish Draught, dan krijg je een beetje een idee van het huidige aanbod in Ierland en de prijzen.


Vliendertje schreef
Oké, even leuk nieuws hier. Het is allemaal erg snel gegaan...
Mijn merrie heb ik gister weg gebracht naar een heel leuk nieuw huisje.
As woensdag vlieg ik met 2 vriendinnen naar Ierland om een nieuw paard uit te gaan zoeken :D
Ik heb een hele leuke bonte op het oog.... super spannend!
En eigenlijk hou ik niet van bont :’)


Leuk!! Als ie bont is, is het inderdaad geen ID, waarschijnlijk ISH, maar dat geeft niet. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 13:23 



 
Profiel   

Sille55 schreef
dynamiek schreef
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben in het bezit van ISH een jachtpaard genaamd Cruising. Zijn vader is je raad het al Cruising


Wat leuk, een echt Cruising! Heeft ie ook last van Cruising streken? Hoor altijd dat Cruisings nog wel eens een beetje vreemd zijn.. :D

Foto's? *D


MiniMeLona schreef
Hier ook op zoek naar een groot sterk paard en vind ze erg mooi de irish draught. Mag ik ze rekenen onder de zware warmbloeden? En dat er ook echt grote van minimaal 1.70 tussen zitten met veel massa? Gewichtsdragers? En in welke prijscategorie zitten ze ongeveer? Sorry voor de vele vragen, maar zou het graag willen weten.


Denk dat de ID inderdaad wel onder de categorie zware warmbloeden gerekend kan worden. Maar er zijn zowel zware als wat rankere te vinden. Er zullen vast ook genoeg zware over de 1.70 zijn, maar ze lijken ook al snel groter dan dat ze zijn. Die van mij is 1.70, maar heb er ook wel 1 van 1.85 onder het zadel gehad. :D
Prijscategorie zou ik zo niet weten.. Je zou eens op donedeal.ie kunnen kijken en dan zoeken op Irish Draught, dan krijg je een beetje een idee van het huidige aanbod in Ierland en de prijzen.


Vliendertje schreef
Oké, even leuk nieuws hier. Het is allemaal erg snel gegaan...
Mijn merrie heb ik gister weg gebracht naar een heel leuk nieuw huisje.
As woensdag vlieg ik met 2 vriendinnen naar Ierland om een nieuw paard uit te gaan zoeken :D
Ik heb een hele leuke bonte op het oog.... super spannend!
En eigenlijk hou ik niet van bont :’)


Leuk!! Als ie bont is, is het inderdaad geen ID, waarschijnlijk ISH, maar dat geeft niet. :D


Inderdaad ish !

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 14:22 



 

Thanks voor de tip Sille55. Misschien dan nog ook tips waar je in Nederland aan een Irish Draught kan komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 15:42 



 
Profiel   

Ik zou zelf niet weten waar je hier in Nederland aan een ID kunt komen.. Ellenimar noemde eerder in het topic nog wel een naam..

ellenimar schreef
Vraag Ellen Janssen uit Groesbeek, eerlijke meid die regelmatig naar Ierland gaat voor aankoop paarden. Mijne komt er ook vandaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 23:25 



 
Profiel   

Sille55 schreef
dynamiek schreef
Mag ik mij hier ook melden? Ik ben in het bezit van ISH een jachtpaard genaamd Cruising. Zijn vader is je raad het al Cruising


Wat leuk, een echt Cruising! Heeft ie ook last van Cruising streken? Hoor altijd dat Cruisings nog wel eens een beetje vreemd zijn.. :D

Foto's? *D

:D


Hoe kom je daarbij nee klopt hoor zo uit het niets heb ik een bom onder mijn kont. Bokken doet ie niet hoor maar door zelf een vlo op straat kan ie erg heet worden, loperig en dan tijdens rijden begint hij met zijn voorbeen te graven/slaan. Dit alles is veroorzaakt door het jagen. Zijn eigenaar heeft een ongeluk met hem gehad tijdens jagen waardoor de eigenaar nooit meer kan rijden en ik hem gekregen heb van hem. Ik trainde het paard voor hem. Nu Cruising bij mij thuis staat is hij veel rustiger geworden, maar een vos verleerd zijn streken niet je moet allert blijven met hem. Zal eens kijken of het me lukt of ik hier een foto kan plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 04:27 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]
[ img ]

Maar hij heeft echt ook zijn lieve momenten hoor. Zo staat hij toe dat de shet zo uit het niet onder hem door kruipt en daar geeft ie dan weer niks om. De shet heeft dit grapje zelf bedacht dus hou mijn hart wel een vast.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 04:41 



 
Profiel   

ellenimar schreef
Iemand met een ID die in buurt Veluwe woont?...


Yep me

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 04:57 



 
Profiel   

Wat een reus!! Geweldig mooi ras, ik kende het ook niet echt.

Die shet _O- grapjas. Shetten denken soms ook maar dat ze alles kunnen maken *\%/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 06:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 72 [ 1785 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen