Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 08:50

Super leuk Kamsel, gefeliciteerd 't is echt een leukerd!

Ik heb naast mijn vosje die ik hier al eens gestuurd heb kort geleden nog een paard gekocht in Ierland. Een 3 jarige schimmel :D

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:38

Leuk, wat voor eentje? En is ie er al?
Heb nog steeds niks van Andy gehoord. Ben ook wel heeeeel ongeduldig. :o

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:43

Ik snap dat je ongeduldig bent haha! Hij stuurt je vanzelf een berichtje.

Ja ik heb hem nu ruim een maand! Het is een Glynnwood Cornet (Cornet Obolensky) uit een Ierse merrie van Imperial Hights (Master Imp x Clover Hill) x Diamond Lad

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:58

Oeh die is knap zeg <3

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:20

Dankjewel, vind ik ook :D

Alleen veel te dik (zo kwam hij bij ons), dus daar wordt aan gewerkt. :Y) Zodra hij zadelmak is en wat gaat doen zal het afvallen wel iets sneller gaan.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:37

Oehhh die mag je wel brengen hoor...hoeft geen strikje om

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:22

Sid is zo leuk <3
Gefeliciteerd Kamsel! Ben benieuwd naar een foto als ze er is :)

Mijn Ier is helaas geblesseerd sinds augustus. Nu wel weer aan het opbouwen.
Afbeelding

De andere gaat eind van het jaar naar vrienden toe voor zijn 'wedstrijd' pensioen. Dus dat gaat even wennen worden om weer 1 paard te hebben dan :P

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:30

Wat een leuk dier change3x! Hoe gaat dat in z’n werk zoiets? Via internet, of ben je daar geweest?

Balen van de blessure paljaslaura, maar gaat nu dus weer de goede kant op? Jouw oudere is die schimmel toch?

Ik vind 1 paard al genoeg tijd kosten, laat staan 2 :')

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:39

Jep die is 19 jaar. Maar is een nerveus dier en heeft wedstrijden nooit geweldig gevonden. Nu we erachter zijn gekomen dat ie cushing heeft vind ik het helemaal niet meer fair om hem die stress aan te doen.
Alleen ben ik alles behalve een recreatie ruiter dus dan is het nogal duur om hem 'erbij' te hebben. Gelukkig willen goede vrienden de zorgen voor hem opnemen en gaan nog lekker recreatief met hem aan de slag :)

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:50

Wat een fijne oplossing zo! En balen van de blessure zeg, gelukkig kunnen jullie nu wel weer opbouwen.

Ik heb ook twee paarden en hoewel ik ze geen van beiden zou willen missen is één paard wel handiger in.. alle opzichten := :') Maar ja, Feyre was er al toen Sil gekocht werd, en Feyre gaat écht niet weg. En Sil gaat ook écht niet weg als Feyre straks onder het zadel is. Dan maar een keer minder op vakantie :))

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 13:12

Ik heb 3 rijpaarden, een fokmerrie met veulen en twee Shetlanders. Uit de hand gelopen hobby. :') Scheelt wel dat ik ze aan huis heb. Als ik tzt het huis uit ga neem ik zoals het er nu uit ziet 2 mee.

Dankje voor de complimentjes! :)
Ik heb beide Ieren gewoon via de video gekocht, wel laten keuren.

En heel fijn dat je straks een goede plek hebt voor Mickey, Laura. Dat maakt zo‘n besluit toch iets makkelijker. :(:)

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:32

Laura dat is wel een fijne oplossing voor je oudje. Ook fijn dat je andere weer op kunt bouwen.

Change, gaaf paard!! mooi gefokt ook.

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:28

Change, heb jij een vast adres waar je koopt dan? en hoe gaat die overtocht, regel je dat dan vanuit Nederland of wordt dat geregeld door de verkopende partij?

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:04

Dankjewel!

Nee, geen vast adres!

De eerste keer heb ik het transport door de verkopende partij laten regelen, paard werd door een heel goed bedrijf gebracht met een splinternieuw vrachtwagen maar dat was ontzettend duur dus nu doe ik dat zelf. Het is niet meer dan de Transporteur een berichtje sturen van waar naar waar je het paard getransporteerd wil hebben. Papierwerk regelt het transportbedrijf. Stelt dus weinig voor. :D Je moet alleen even weten wie wel en niet goed is, maar als je rondvraagt dan kom je daar snel genoeg achter.

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:31

Weet iemand nog een goede transporteur naar Nederland?
Ik heb dinsdag telefonisch contact gehad met die van Change, alle gegevens doorgemaild en vervolgens hoor ik helemaal niks meer. Geen antwoord op mail, niet op telefoon en niet op de app. Ben er klaar mee.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 18:56

kamsel schreef:
Weet iemand nog een goede transporteur naar Nederland?
Ik heb dinsdag telefonisch contact gehad met die van Change, alle gegevens doorgemaild en vervolgens hoor ik helemaal niks meer. Geen antwoord op mail, niet op telefoon en niet op de app. Ben er klaar mee.


Kan best zijn dat hij on the road is. Zou hem even nogmaals via de app een bericht sturen. :)

Parkers is ook erg goed alleen prijzig.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 22:41

Andrew cahill zou ik mee gaan fijne vent.
John brophy,seale transport, george mullins.. alle vier namen die mijn adresje in ierland gebruikt ;)

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:15

Neef van verkoper heeft veel te maken met internationaal transport. Hoor ik morgen meer van. Verkoper is wel heel fijn. Krijg iedere dag wel een foto en hij is echt met haar begaan.
Andrew Cahill had ik idd gebeld/geappt en gemaild..

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 23:20

Dan zou ik zeker bij Andrew blijven! Zeer betrouwbare man. Alleen een echte boer (die hebben we hier ook zat, al die paardenboeren) dus even achteraan bellen haha. Hij zat toen ik hem contactte ook ergens in de rimboe met slecht bereik.

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 01:11

Van zachtaardige knuffel naar echte alfaman :P
Ik wist niet dat mijn Ier het in zich had, maar naar de nieuwe bewoners (die gister zijn gekomen) moest hij toch echt zijn stoere aard tonen
De introductie was even spannend, maar de rust begint weer terug te komen. De veulens staan nu een paar uur per dag in de aangrenzende wei, hopelijk binnenkort 24/7 buiten bij de andere paardjes.
Onder continue supervisie :Y)
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:28

Wat lief! Vind die van jou echt heel knap <3

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:50

Manolito, hij wordt echt steeds knapper!

Hier uiteindelijk een andere transporteur gevonden. Zaterdag een mailtje gestuurd, gisteravond bericht gehad dat er nog plek is en ze wordt vandaag of morgen geladen. Heel blij mee, want mijn merrie heeft nu echt wel een maatje nodig. Die trok de eerste weken goed, maar wordt nu met de dag sipper..
Maar zien hoe het allemaal loopt, het weer was slecht, dus even kijken wanneer ze over kunnen. Nog een tussenstop in de UK en dan *\o/*

Andy bleek uiteindelijk problemen te hebben gehad met zijn telefoon. Maar goed, nu is het ook geregeld..

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:13

Fijn dat je het gefixd hebt en Andrew je niet expres negeerde :P

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:05

Even een vraagje, leggen jullie ‘s nachts je Ier een deken op? Nu het af en toe al vriest.
Die van mij staat 24/7 buiten, nu nog ongeschoren maar was van plan aankomende zaterdag klein stukje van de hals en borst eruit scheren ivm dat hij enorm zweet tijdens het werken (ook stapritjes buiten)

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:09

Ik heb al een hele poos 0 gram op. Sinds het zo is gaan regenen. Staat ‘s nachts op stal en overdag buiten.
Zit er ook aan te denken binnenkort wat weg te scheren. Heb vorig jaar meer geschoren, maar wil dit jaar eigenlijk met minder beginnen en kijken hoe dat gaat. En ga dan denk ik naar 100 gram.