Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 20:21

Ik zeg altijd precies hetzelfde Berdien! Hoewel een volgend paard als het goed is nog heel ver weg is. Ga er van uit dat mijn 2 jarige (halve) ID nog wel wat jaartjes mee gaat :D

Volgens mij overweegt ze een carrière als eventer :+
Afbeelding

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:35

Oohhh, die vos. <3 :~

Toevallig had ik het er laatst met een vriendin over, we hopen dat het nog heel lang duurt, maar dan zou er (weer) een Ier komen.

Hoe zijn die van jullie met kinderen trouwens? De mijne is echt fantastisch namelijk. Zo lief en voorzichtig.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:36

We hadden dit weekend een gillende tweejarige op het erf en Sil trok het nog slechter dan ik _O- Gewone kinderen gaan prima, maar ze is er niet zo op verzot als mijn vorige paard.

Mijn jonge merrie vindt kinderen maar raar, die snapt het concept ‘kleine mensjes’ niet :))

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 11:33

Die Skinny is zo knap!

Mick is wel fluf maar die heeft cushing :+ Harvey ook nog strak in het pak!

Met kinderen is Mickey lief want die is heel rustig. Die andere is echt pure terror met alles en iedereen haha. Dus die zou ik niet goed met kinderen vertrouwen :P

Qazplm
Berichten: 66
Geregistreerd: 05-12-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:16

ik kom even inbreken in dit topic.

Na het overlijden van mijn paard ben ik op zoek naar een nieuw maatje en ik wilde altijd al een irish draught/sporthorse. Doel is lekker buiten rijden en af en toe springen. Het karakter spreekt mij enorm aan en de foto's/verhalen in dit topic ook! Weten jullie waar ik een leuke Ier kan vinden? Mag ook eventueel via pb.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:33

Ik heb geen adressen. Maar ik zou persoonlijk als je zeker weten een Ier wilt hebben, er zelf 1 uit Ierland halen. Je weet dan iets meer wat de achtergrond is.

Ik ben er toevallig tegenaan gelopen bij een handelaar. Maar er zijn hier mensen in het toppic die ze zelf uit Ierland hebben laten komen. Zo uit mijn hoofd Paljaslaura en Change3x (maar zeker weten doe ik het niet)

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:26

Yess ik heb zelf geimporteerd! Change heeft ze ongezien (dus niet live gezien) gekocht en ik ben erheen geweest :)
Als je vragen hebt kan je ook pbtje sturen!

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:10

Klopt inderdaad. Ik heb ze er ook zelf vandaan gehaald maar zonder ze in real-life gezien te hebben. Mij mag je ook altijd een Pb sturen.

Ik geloof dat Stal Klein Willink ook regelmatig Draught of andere Ierse paarden heeft staan.

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 08:28

Zelf naar Ierland is nu natuurlijk erg lastig. Op korte termijn zou je dan ongezien moeten kopen.
In dit topic staan wel Nederlandse handelaren, Ellen Janssen, Frederique Brouwer, Pascalle van Boxtel,
Hester Klein Willink, Johan Laseur..
Tom mcNamara is een Ier die regelmatig jachtpaarden naar Nederland verkoopt.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:07

Klein Willink kan ik echt aanraden! Is vroeger mij lesjuf geweest. Hele fijne mensen met goed paardenverstand. Helemaal niet over nagedacht dat zij nu ook idd Ieren op stal hebben staan.

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 09:20

Sil komt via Ellen Janssen, hele goede ervaringen daar mee :j

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:04

Heeft iemand hier ervaring met Hunter Jumper Equitation? Heb op de website van HJEH gekeken en het lijkt iets waar Ieren goed in zouden moeten zijn. Ziet er heel leuk uit :D

san4nie
Berichten: 3570
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:26

manolito10 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Hunter Jumper Equitation? Heb op de website van HJEH gekeken en het lijkt iets waar Ieren goed in zouden moeten zijn. Ziet er heel leuk uit :D


Loopt een topic over hier op bokt! Lijkt mij ook erg leuk, voor ooit.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:49

Ik heb 2x mee gedaan en mijn ierse sport paard, die veel volbloed voert, is zwaar ongeschikt :+
Afbeelding
Al lijkt het nog wel wat zo haha

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:53

san4nie schreef:
manolito10 schreef:
Heeft iemand hier ervaring met Hunter Jumper Equitation? Heb op de website van HJEH gekeken en het lijkt iets waar Ieren goed in zouden moeten zijn. Ziet er heel leuk uit :D


Loopt een topic over hier op bokt! Lijkt mij ook erg leuk, voor ooit.


Ja die had ik gezien! Is alleen al tijdje niks meer in geplaatst. Ik hoop stiekem dat er weer in de nabije toekomst clinics gegeven gaan worden :o

@paljaslaura ziet er inderdaad wel goed uit! Waarom bleek die van jou ongeschikt te zijn?

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:01

Hij is gigantisch vlug en loopt absoluut niet in het slome huppel galopje wat ze graag zien. Laat staan sloom huppelen over hindernissen. Te snel in reflex en loopt niet met zn hoofd laag tussen de hindernissen :=

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:26

Ik had me daar ook wat meer in willen verdiepen dit jaar. Maar het liep allemaal anders.

Echt geschikt zal de mijne ook niet zijn. Heeft niet zo’n mooi rustig gelijkmatig tempo, heeft ook korte pootjes..

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:42

paljaslaura schreef:
Hij is gigantisch vlug en loopt absoluut niet in het slome huppel galopje wat ze graag zien. Laat staan sloom huppelen over hindernissen. Te snel in reflex en loopt niet met zn hoofd laag tussen de hindernissen :=


Ah! Dan is dat wel wat voor ons. Ik heb me tranen gelachen om de springles van mijn bijrijder. Die sprong met Sil 80cm-100cm en de instructrice bleef maar hameren: GAS GAS GAS. En Sil... Sil springt alles maar wél in haar tempo. Dat is gecontroleerd, dat is gematigd en ze zorgt zelf dat ze uitkomt. Onder het zadel dan, als ik haar aan de longeerlijn laat springen dan is ze wel van het GAS GAS GAS :')

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer een buitenritje gemaakt en poeh := Ze was verschrikkelijk heet, schrok van alles en wilde vooral méér. Gelukkig waren we op pad met een onverstoorbare Shire, die trok zich niets aan van Sil haar gedoe. Combinatie van winter, wind en lang niet meer naar buiten. Dan is er vrij weinig over van het zogenaamde koele jachtpaard :=

kwebbelengel

Berichten: 203
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 20:42

Berdien schreef:
paljaslaura schreef:
Hij is gigantisch vlug en loopt absoluut niet in het slome huppel galopje wat ze graag zien. Laat staan sloom huppelen over hindernissen. Te snel in reflex en loopt niet met zn hoofd laag tussen de hindernissen :=


Ah! Dan is dat wel wat voor ons. Ik heb me tranen gelachen om de springles van mijn bijrijder. Die sprong met Sil 80cm-100cm en de instructrice bleef maar hameren: GAS GAS GAS. En Sil... Sil springt alles maar wél in haar tempo. Dat is gecontroleerd, dat is gematigd en ze zorgt zelf dat ze uitkomt. Onder het zadel dan, als ik haar aan de longeerlijn laat springen dan is ze wel van het GAS GAS GAS :')

Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer een buitenritje gemaakt en poeh := Ze was verschrikkelijk heet, schrok van alles en wilde vooral méér. Gelukkig waren we op pad met een onverstoorbare Shire, die trok zich niets aan van Sil haar gedoe. Combinatie van winter, wind en lang niet meer naar buiten. Dan is er vrij weinig over van het zogenaamde koele jachtpaard :=




wat grappig dat doet die van ons dus ook, alles beheerst en op zijn eigen tempo. en ook zelf wel bepalen wanneer je moet springen. hahaha

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-20 00:46

Skinny is ook net zo, hij heeft het liefst dat ik me er helemaal niet mee bemoei als we gaan springen, hij regelt het wel :+

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:33

Daar is het nieuwe vriendje !
Mijn Ier is nog wel een beetje afwachtend, maar ze gaan steeds beter samen <3
Vanochtend betrapte ik ze zelfs op samen, zij aan zij, een rondje galop door de wei

Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:29

Wat een schattige stippel!

Mijn 3 jarige iertjes doen het goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 13:46

Ik kom Sid stelen <3

kamsel
Berichten: 3412
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:19

Mano, wat een schattig stel zo!
Change, ze zijn geweldig

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 18:54

Prachtige paarden hierboven. Helemaal af.