Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 16:35

Hier gaat het erg goed met mijn nieuwe topper, een tijdje geleden is hij hier wel voorbij gekomen omdat iemand hem noemde dat hij bij Fore Stables te koop stond en gelijk verkocht was, aan ons dus :o We zijn super blij met hem en ontzettend blij dat ik de keuze heb gemaakt om voor een Irish Draught te gaan! Wat een heerlijk dier!! <3

Omdat ik hem nog niet heb voorgesteld: Dit is Captain Cookie een Irish Draught van drie (14 mei 4) jaar oud. Hij is sinds 14 februari in Nederland en sinds 15 februari bij ons! Zijn afstamming is Beechmore Silver Crest x Star Kingdom x Irelands Pride
Hij is nog super groen en heeft nu eventjes een vakantie wegens het verwijderen van zijn ijzers waar hij de tijd krijgt om daar aan te wennen. Maar oh wat is dit een braaf paard! Ondanks zijn leeftijd en ervaring was het opstappen en wegrijden, we zijn zelfs al alleen het bos in geweest! Heerlijk nuchter en mega betrouwbaar! Ik ben echt heel benieuwd wat de toekomst ons zal brengen! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lideli

Berichten: 2450
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 17:35

Wat een fantastisch mooi dier Sijs <3 :)) <3

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:38

Wauw, hij is prachtig! Nog wel heel erg puppy zo te zien, fijn dat jullie hem lekker de tijd geven :j

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:49

Dankjewel allebei!

Hij krijgt zeker alle tijd die hij nodig heeft! Liever nu rustig aan en er lang van genieten dan alles snel en hem kapot rijden! Ben ook zo blij dat hij pas in September ingereden is en nog niet gejaagd heeft, als je dat bij alle andere 4 jarige ziet die uit Ierland komen wat die soms al hebben moeten doen...

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:57

Poeh nou.. ik heb dat ook met mijn andere merrie. Die wordt dit jaar vijf, en pakken we nu pas echt op. Als ik zie wat anderen doen met paarden van vergelijkbare leeftijd.. Nou is Feyre echt enórm en speelt dat ook zeker mee in de keuze om het echt rustig aan te doen maar toch.

Wij hebben vandaag voor het eerst sinds héél erg lang weer een sprongetje mee gepakt. Als we de 40cm aan hebben getikt is het heel wat :') Maar moest echt even weer heel wat grenzen over. Sil niet hoor, die vond het machtig mooi en was echt teleurgesteld dat we alweer stopten :))

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-22 22:33

Prachtig paard sijs!

Fijn inderdaad dat jullie hem nu lekker de tijd geven. Ik verbaas me ook wel eens over hoeveel mensen al van jonge paarden verwachten. Shayla wordt dit jaar 4, daar ben ik spelenderwijs een beetje mee bezig met het voorwerk. Van het zomer rustig inrijden en daarna weer lekker vakantie tot volgend jaar.

Afbeelding

MO_horse
Berichten: 89
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:02

sijs schreef:
[ [url=m/7ds3TT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een lekker ding

MO_horse
Berichten: 89
Geregistreerd: 17-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:03

sijs schreef:
[ [url=m/7ds3TT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een lekker ding <3

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 15:45

wat een geweldig dier!! Was jij die gene die hem vanaf papier had gekocht bij Fore omdat alles klopte? Ik heb zelf even mijn zoektocht naar een ID op een laag pitje omdat ik in een verhuizing zit, maar ik hoop na de zomer weer actief te kunnen kijken en dan mijn droompaard te vinden.

Staat nu trouwens ook een leuke bij Fore Stables te koop...kriebelt dan toch...

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 21:16

Afbeelding

Ik moest een heleboel grenzen over maar lieve, lieve Sil zorgt ook met kneuzenspringen zo goed voor me <3

Gaan er nog mensen naar het NK Jachtpaarden volgend weekend? Ik neem twee vriendinnen die me helpen met de twee paarden mee. Zoveel zin in! :):)

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:21

Heel stoer Berdien! Sil vindt het mooi.

Wanneer is dat nk precies en waar? En wat doen ze precies op zo’n wedstrijd?

kamsel
Berichten: 3416
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:45

Het NK is in Ede. Er is eerst een soort dressuur/ zadel presentatie. Hierbij rij je met een paar man rond en doe je wat de jury vraagt, stap/draf/galop, van hand veranderen/ opstellen. Goed getoiletteerd, correct gereden enz.

Later dan rij je met 2 man in het terrein. Eerste helft de ene voorop, de andere helft de ander. Als het goed is, wissel je bij een poort die de ene opent en de andere sluit. Ze letten dan op rijstijl, houding en zit, maar ook op de afstand. Kun je netjes voorop en achterop rijden.



Er zijn 2 klasses, members en masters. Ongeveer B en M eventing qua hoogte van de sprongen.
De kampioen van de masters wordt bepaald nadat de jury de beste zoveel heeft nagereden.

Datum staat op de eventing kalender van de knhs, maar is zeker in april. De club trials zijn al geweest.
Heb even gekeken, 23 april is het.

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:24

happy2014 schreef:
wat een geweldig dier!! Was jij die gene die hem vanaf papier had gekocht bij Fore omdat alles klopte? Ik heb zelf even mijn zoektocht naar een ID op een laag pitje omdat ik in een verhuizing zit, maar ik hoop na de zomer weer actief te kunnen kijken en dan mijn droompaard te vinden.

Staat nu trouwens ook een leuke bij Fore Stables te koop...kriebelt dan toch...


Ja dat was ik en tot nog toe ontzettend blij met die keuze en dat het zo heeft mogen uitpakken want spannend was het wel, we hadden maar 2 foto's gezien :+

Ik snap het helemaal, ze hebben er nu 2 staan die mij ook wel aan zouden spreken. Alleen de ene vind ik voormij net te klein en de andere net te oud, ik vind het stuk jong paard en zelf veel samen leren juist zo leuk. Welke spreekt jou aan?




Berdien schreef:
[ [url=m/UNKI56.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moest een heleboel grenzen over maar lieve, lieve Sil zorgt ook met kneuzenspringen zo goed voor me <3

Gaan er nog mensen naar het NK Jachtpaarden volgend weekend? Ik neem twee vriendinnen die me helpen met de twee paarden mee. Zoveel zin in! :):)


Goed bezig! Ziet er fijn en vriendelijk uit!
Ik ga ook naar het NK jachtpaarden! Gewoon als toeschouwer.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:31

sijs schreef:
happy2014 schreef:
wat een geweldig dier!! Was jij die gene die hem vanaf papier had gekocht bij Fore omdat alles klopte? Ik heb zelf even mijn zoektocht naar een ID op een laag pitje omdat ik in een verhuizing zit, maar ik hoop na de zomer weer actief te kunnen kijken en dan mijn droompaard te vinden.

Staat nu trouwens ook een leuke bij Fore Stables te koop...kriebelt dan toch...


Ja dat was ik en tot nog toe ontzettend blij met die keuze en dat het zo heeft mogen uitpakken want spannend was het wel, we hadden maar 2 foto's gezien :+

Ik snap het helemaal, ze hebben er nu 2 staan die mij ook wel aan zouden spreken. Alleen de ene vind ik voormij net te klein en de andere net te oud, ik vind het stuk jong paard en zelf veel samen leren juist zo leuk. Welke spreekt jou aan?




Berdien schreef:
[ [url=m/UNKI56.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moest een heleboel grenzen over maar lieve, lieve Sil zorgt ook met kneuzenspringen zo goed voor me <3

Gaan er nog mensen naar het NK Jachtpaarden volgend weekend? Ik neem twee vriendinnen die me helpen met de twee paarden mee. Zoveel zin in! :):)


Goed bezig! Ziet er fijn en vriendelijk uit!
Ik ga ook naar het NK jachtpaarden! Gewoon als toeschouwer.


Die van 9 voor mij is die leeftijd eigenlijk perfect. En ik zoek braver dan braaf en dat lijkt hij ook we te zijn… kortom… ik ben er erg weg van… misschien toch eens vragen wat de prijs is

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:32

sijs schreef:
happy2014 schreef:
wat een geweldig dier!! Was jij die gene die hem vanaf papier had gekocht bij Fore omdat alles klopte? Ik heb zelf even mijn zoektocht naar een ID op een laag pitje omdat ik in een verhuizing zit, maar ik hoop na de zomer weer actief te kunnen kijken en dan mijn droompaard te vinden.

Staat nu trouwens ook een leuke bij Fore Stables te koop...kriebelt dan toch...


Ja dat was ik en tot nog toe ontzettend blij met die keuze en dat het zo heeft mogen uitpakken want spannend was het wel, we hadden maar 2 foto's gezien :+

Ik snap het helemaal, ze hebben er nu 2 staan die mij ook wel aan zouden spreken. Alleen de ene vind ik voormij net te klein en de andere net te oud, ik vind het stuk jong paard en zelf veel samen leren juist zo leuk. Welke spreekt jou aan?




Berdien schreef:
[ [url=m/UNKI56.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moest een heleboel grenzen over maar lieve, lieve Sil zorgt ook met kneuzenspringen zo goed voor me <3

Gaan er nog mensen naar het NK Jachtpaarden volgend weekend? Ik neem twee vriendinnen die me helpen met de twee paarden mee. Zoveel zin in! :):)


Goed bezig! Ziet er fijn en vriendelijk uit!
Ik ga ook naar het NK jachtpaarden! Gewoon als toeschouwer.


Heel fijn dat het zo goed heeft uitgepakt, je hebt ook echt een super leuk paard!!

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 23:36

Citaat:
Die van 9 voor mij is die leeftijd eigenlijk perfect. En ik zoek braver dan braaf en dat lijkt hij ook we te zijn… kortom… ik ben er erg weg van… misschien toch eens vragen wat de prijs is


Die is ook heel knap inderdaad! Ik zag toevallig nog twee foto's van hem in het bos vandaag voorbij komen. Vragen kan altijd :D Mijn ervaring met Fore Stables is fantastisch, super eerlijke en lieve mensen met een hart voor paard en mens. Ze verkopen het paard ook alleen aan je als zij ook denken dat het een match is wat mij ook een fijn gevoel geeft.

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:36

Ja wij gaan ook als toeschouwer hoor :)) Al is Sil er wel eens gestart, hoe tof is dat! Zie dus ook het verschil tussen wat ze daar sprong en wat ze met mij doet :') Nou ja, denk niet dat ze het heel akelig vindt.

Ik ga eens kijken op de site van Fore Stables, ben nu wel heel benieuwd! Ik ben meer dan voorzien, maar kijken kan geen kwaad :D

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:39

sijs schreef:
Citaat:
Die van 9 voor mij is die leeftijd eigenlijk perfect. En ik zoek braver dan braaf en dat lijkt hij ook we te zijn… kortom… ik ben er erg weg van… misschien toch eens vragen wat de prijs is


Die is ook heel knap inderdaad! Ik zag toevallig nog twee foto's van hem in het bos vandaag voorbij komen. Vragen kan altijd :D Mijn ervaring met Fore Stables is fantastisch, super eerlijke en lieve mensen met een hart voor paard en mens. Ze verkopen het paard ook alleen aan je als zij ook denken dat het een match is wat mij ook een fijn gevoel geeft.

ja, die heb ik ook gezien :-).

Dat gevoel heb ik ook. Ik heb al eerder een reactie gehad van hun over een paard wat perfect bij mij paste. Dat was toen ook echt goed ingeschat. Ik heb het toen alleen helaas niet gedaan, door diverse redenen, maar ook omdat het een jonkie was van 4 waar ik mijzelf te onervaren voor vind.

ik kan inderdaad altijd eens vragen wat de prijs is (ik zoek rond de 15). En anders komt er vast met de tijd nog wel een ander leuk paard. Ik ga over 2 weken over naar mijn nieuwe huis, dus de timing is beroerd nu. Aan de andere kant, ik vind hem wel echt heel leuk!

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:40

Berdien schreef:
Ja wij gaan ook als toeschouwer hoor :)) Al is Sil er wel eens gestart, hoe tof is dat! Zie dus ook het verschil tussen wat ze daar sprong en wat ze met mij doet :') Nou ja, denk niet dat ze het heel akelig vindt.

Ik ga eens kijken op de site van Fore Stables, ben nu wel heel benieuwd! Ik ben meer dan voorzien, maar kijken kan geen kwaad :D


haha, en wat vind je ervan?

Berdien

Berichten: 64538
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 08:42

Staan wel leuke paarden bij! De manier van voorstellen is wel wat bijzonder :))

Ach, ik heb al de knapste en de leukste :+:

Lieser
Berichten: 1540
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:22

happy2014 schreef:
ik kan inderdaad altijd eens vragen wat de prijs is (ik zoek rond de 15). En anders komt er vast met de tijd nog wel een ander leuk paard. Ik ga over 2 weken over naar mijn nieuwe huis, dus de timing is beroerd nu. Aan de andere kant, ik vind hem wel echt heel leuk!

Soms biedt Fore stables er eentje aan voor 13k, maar meestal zijn de paarden duurder.

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 11:55

Poeh dat zijn flinke buffels.

Berdien Leuke foto van een blije combinatie.

Sijs Wat een fijne uitstraling heeft hij. Veel plezier ermee.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:05

Lieser schreef:
happy2014 schreef:
ik kan inderdaad altijd eens vragen wat de prijs is (ik zoek rond de 15). En anders komt er vast met de tijd nog wel een ander leuk paard. Ik ga over 2 weken over naar mijn nieuwe huis, dus de timing is beroerd nu. Aan de andere kant, ik vind hem wel echt heel leuk!

Soms biedt Fore stables er eentje aan voor 13k, maar meestal zijn de paarden duurder.


ja, ik ben er toen voor eentje van 13.5 wezen kijken. maar die was vrij groen. Ik durf ook niet te vragen wat de 9 jarige kost :o Voor een echt leuk paard wil ik best iets over de 15 gaan, maar het druist een beetje tegen mijn principe in om 20k neer te leggen voor een braaf paard voor heerlijke bosritjes..

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:10

Ze hebben daar echt gave paarden soms. Maar jeetje, wat een enorme prijzen tegenwoordig.

Dank voor je uitleg Kamsel! Wel tof om eens een keertje te zien. Maar Ede is nog wel een stuk rijden vanaf hier helaas. Voor nu even te ver.

Lieser
Berichten: 1540
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 12:14

happy2014 schreef:
ja, ik ben er toen voor eentje van 13.5 wezen kijken. maar die was vrij groen. Ik durf ook niet te vragen wat de 9 jarige kost :o Voor een echt leuk paard wil ik best iets over de 15 gaan, maar het druist een beetje tegen mijn principe in om 20k neer te leggen voor een braaf paard voor heerlijke bosritjes..

Sommige gaan inderdaad voor 23k weg. Er staat er nu een in Moergestel te koop voor 17,5k. Iedere keer als mijn oog op de advertentie valt, twijfel ik weer of ik toch niet zal proefrijden ... :(