Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

welke rassen zouden geschikt kunnen zijn?

 
Profiel   

Lukasje schreef
Dat je voor een ervaren pony zou gaan, vind ik al een goed uitgangspunt. Uiteraard zijn er brave, jonge pony's maar eentje die al een en ander gezien heeft in zijn leven, is toch anders dan een 'groen' ding. Wat men zei, een menpony, is nog niet zo'n gek idee maar dan zou ik wel uitkijken naar een die ook onder zadel de nodige ervaring heeft! Een eventingpony of een springpony die op wedstrijd zijn geweest, hebben ook al meer toeters en bellen gezien dan een pony die de omheinde bak niet is uitgeweest.
Heb je enig idee hoe groot je dochter zal worden. Wanneer ze ook uit een D-pony zou groeien, zou je mss eerder om te beginnen een C kunnen kopen om later naar een E of klein paard over te schakelen. Oke, je zei dat het niet de bedoeling was dat de pony weg ging , maar ook een stevige D past maar moeilijk bij een persoon van bv 1.80m.
(Zelf ben ik volwassen en rijd een grote D-pony).
Qua ras ... tja, bij elk ras heb je brave en pittige karakters. Een haflinger heeft de reputatie braaf te zijn maar euh, daar zitten stevige karaktertjes bij die voor een kind ècht niet handig zijn. Persoonlijk zou ik dan weer niet voor een welsh gaan, dat zijn vaak toch echt sportpony's. Een connemara of een rocky hebben wel een fijne reputatie.
In ieder geval, veel succes!


Gezien de lengte van mijn man en die van mij zal onze dochter tussen de 1.65 en 1.70 maximaal gaan worden...
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, fijn!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 19:23 



 
Profiel   

Bravura schreef
De garantie dat, indien je dochter wel paardengek wordt, blijft rijden is er niet. Als ze gaat puberen kan de aandacht al snel verlegd zijn en blijft de pony staan...
Manegeponys worden ook wel verkocht als er een klik is. Zou dan wel laten keuren.


Precies, daar ben ik me heel erg van bewust, vandaar dat ik zelf ook wat met de pony wil kunnen doen en/of eventueel een veulentje fokken....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 19:24 



 
Profiel   

Drico schreef
TS, iemand had het al gezegd maar kan je wel mennen? Ik zou anders een leuke bereden en betuigde pony nemen, mocht je dochter het rijden niet meer zien zitten kan jij nog altijd met de pony blijven mennen :)


Ik heb in het verleden wel gemend, dat zou ik wel weer echt op moeten frissen. Is lang geleden, maar wel leuk om weer op te pakken als die kans zich voordoet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 19:26 



 
Profiel   

Fjordengek93 schreef
Ik zou toch voor een IJslander gaan, gouden karakter en heel eerlijk.

Kreeg mijn ijsje toen ik 10 was zou nooit iets anders hebben gewild

Daar word ze ook niet te groot voor.

Hou er wel rekening mee paarden zijn kuddedieren dus alleen laten staan is geen optie


Alleen komt hij/zij sowieso niet, ik heb momenteel een fries en een kruising dartmoor/shet aan huis staan. Deze laatste is niet van onszelf, deze hebben we te leen aangezien onze eigen shet in januari is overleden en ik niet wilde dat onze fries alleen stond. Ik mag wegens gezondheidsredenen niet meer rijden, helaas is de fries geen optie voor mijn dochter. Maar kan de fries absoluut niet missen dus blijft hij lekker rondhobbelen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 19:30 



 
Profiel   

SVRL schreef
Ik heb leren rijden toen ik 8 was op een manege waar geen pony's stonden, dus gewoon hop op een groot paard. Zelfs op zijn korst waren de beugels nog te lang voor mij. Ik vind het dus niet zo gek als je zou uitkijken naar een klein, braaf paard.
Rocky's zijn niet zo goedkoop, vandaar dat ik een veulen gekocht heb. Moet zeggen dat ik nog nooit zo'n braaf paardje heb gekend, zelf mijn dierenartsen zijn enorm onder de indruk van zijn temprament.


Ik zag ook niet veel aanbod. Wel fijn dat ze een prettig karakter hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 19:31 



 
Profiel   

Ik zou voor een pony gaan die reeds heeft bewezen te kunnen doen wat jullie zoeken (waarmee een kind dus op kan groeien en waar ze nog jaren op past), ras/stamboek zegt zo weinig mbt geschiktheid (binnen veel rassen zijn geschikte pony's te vinden), opvoeding en karakter zijn veel bepalender.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 19:35 



 
Profiel   

Oh, max 1.70m, dat mag qua lengte voor een grote D-pony geen enkel probleem vormen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-17 20:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen