Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 20 [ 481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show jouw Groninger of kijk mee

 
Profiel   

Omgeving doet ook veel. In het bos is het het ergste bij Orion, als hij uit het bos staat waar meer wind is en weinig stilstaand water is het ook al minder. Maar stress zal ook een rol spelen. Als ik minder in mijn vel zit, neemt hij die stress over (heel lief maar hij helpt zichzelf er niet mee) en is hij gevoeliger voor ook al gewone stalvliegen zeg maar (wel langere tijd van stress ervaren is dit) zal combi zijn van veel factoren.[/quote]

Met stilstaand water en bossig gebeid heb je meer last van mugjes en deze veroorzaken ook schuren door de bijtwondjes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 11:43 



 
Profiel   

IsabelleN schreef
Hoe krijgt ie het voor elkaar Mirim! :D

Tja ... het is hem zelfs meerdere keren gelukt!
En dan eerst de teil met water leeggooien he!
Hij lijkt het echt van te voren uit te denken _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-19 11:56 



 
Profiel   

Er zijn hier 4 Groninger twenters aangekomen om van de zomer in de wei te staan. De oudere eigenaar had er twee aan een touw, zijn eveneens bejaarde vrouw ook twee. Zonder ook een pas verkeerd te zeggen zijn ze helemaal naar het achterste land (ca. 10 minuten lopen) gewandeld, terwijl in de naastgelegen weilanden de dressuurpaarden helemaal uit hun dak gingen. Het jonge spul verblikte of verbloosde niet....
Qua karakters ontzettend top dus!! Als alle paarden eens zo waren <3

Enige "minpuntje": het zijn geen mooie dieren. Hoog in kruis, grove, iets bolle hoofden.

Als het heel mooie paarden waren met zulke karakters: onbetaalbaar! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 09:14 



 
Profiel   

Je moet een Groninger niet beoordelen als ze twee zijn. Ze zien er dan echt niet uit. Geef ze nog zeker 3 jaar en je herkent ze niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 12:27 



 
Profiel   

Hier een twijfelachtige dierenarts. Hij dacht dat ze niet drachtig is en er nu een ei zit. Ze toont zero hengstig. Normaal zou ze in deze dagen van haar cyclus al staan te piesen. Nu toonde ze interesse in het gras dat voor de neus van de hengst bij ons op stal stond. Ze is wel weer naar de kliniek. Hopelijk morgen alsnog goed nieuws. Het was vandaag dag 17.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 13:46 



 
Profiel   

Awa deed dat ook, met scannen niet drachtig en een ei. Toonde hengstig tot we gingen dekken. Ze vermoorde de hengst bijna. Nog een keer scannen voor we hengstig gingen spuiten en toen was ze wel drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 18:42 



 
Profiel   

Ja ik gok nu op zo'n zelfde geval. Is Mel eigenlijk gescand bij haar eerste dracht? Weet je dat nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 19:16 



 
Profiel   

Ik heb het met Famke ook gehad, geen vruchtje, geen ei en met schouwen bij de hengst sloeg ze de regenpijp van de muur en deuken in de staldeur.
Na twee weken nog een keer scannen, toch drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 19:29 



 
Profiel   

Dit geeft hoop :D Boudewijn had als aanbieding 250 per dekking. Dus als het na twee keer niet lukt wordt het wel een duur geintje uiteindelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 19:43 



 
Profiel   

Ja dat had ik ook al bedacht... bij meteen raak wel heel voordelig

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 20:15 



 
Profiel   

Ja dan wel. Tot nu toe alle merries in een keer drachtig. De mijne dan net weer niet waarschijnlijk. Beetje jammer. Ik hoop zo op een positief telefoontje morgenochtend!
Ik heb iig een compleet ander paard aan haar momenteel. Ze is vreselijk knuffelig ineens. En ook echt met bijna iedereen. Ze is normaal vrij eenkennig. Vanmiddag stond ze met de eigenaresse van het toekomstige veulen innig te knuffelen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 20:17 



 
Profiel   

toch een goed teken miss willemijn! ik duim voor je mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 20:53 



 
Profiel   

Mogen halve groningers ook?
Ik heb sinds kort een verzorgpaard
Dat is een groningerxswardswalder.
Prachtig karakter.
5 jaar oud en sinds een.paar maanden onder het zadel.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 21:02 



 
Profiel   

Hier wisselend succes met het drachtig worden, Petra van 22 in 1 keer drachtig van Oscar. Elina was hengstig, gescand, ei was net weg maar er zaten er nog meer die nog moesten groeien. Na drie dagen twee eitjes die goed waren en dus geïnsemineerd. Na 14 dagen gescand ivm kans op tweeling en er zaten dus inderdaad twee vruchtjes. 1 weggeknepen en na twee dagen zag het andere vruchtje er nog goed uit. Bij controle acht dagen later niet meer drachtig, wel beginnende hengstigheid, morgenvroeg weer scannen en hopelijk ook morgen weer insemineren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 22:04 



 
Profiel   

Wauw, hele mooie kruising! Knappe kop zit er op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 22:06 



 
Profiel   

Balen die onzekerheid nu MyChoise. Ik hoop voor je dat je toch nog goed nieuws krijgt.

Meisje2000 wat een leukerd zeg! Hoe groot is hij/zij?

Aad gefeliciteerd met de ene merrie, maar jammer van de andere. Klinkt sowieso als een beetje een bijzondere cyclus, hopelijk in de volgende ronde wel succes.

Ik heb mijn merrie (de kwpner) nu drachtig van Lenard. Eens kijken wat daar uit mag komen volgend jaar. Ik wil met Veronia de komende jaren eerst nog de sport in voordat ze onder de hengst komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-19 22:42 



 
Profiel   

Murosch ze is nu ong 165 maar is nog steeds aan het groeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 06:52 



 
Profiel   

Willemijn ja, ik liet altijd scannen Om tweelingdracht uit te sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 07:44 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de drachtige merries !
Mooi paard meisje2000.
Ik zal binnenkort weer eens wat foto’s maken van Fallan.
Hij is weer zo mooi bijgetrokken nadat hij ziek geweest is .
Voorlopig geen rijfoto’s helaas....ik heb mijn voet gebroken en de knie van mijn nu goede been verdraaid. Dus voorlopig hinkepink ik met stokken en heeft Fallan vakantie .
Hij geniet, maar ik iets minder zeg maar :7

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 10:46 



 
Profiel   

Oh das zuur dat je je voet gebroken hebt!
[ img ]
[ img ]

Ik heb vandaag genoten van mijn Gelderse tank. Mijn langpootmug is inmiddels uitgezwaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 12:08 



 
Profiel   

Helaas. Toch niet drachtig. Ben net maar even langs gegaan. Want ze houden je daar totaal niet op de hoogte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 15:10 



 
Profiel   

oh jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 15:29 



 
Profiel   

Das jammer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 15:35 



 
Profiel   

Dat is balen!!

Meisje2000 wat een leuke kruising, fijne uitstraling heeft je paard.

Mijn platpootje deed weer knap zijn best vandaag, zo blij met m!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 17:01 



 
Profiel   

Maaike, is niet mijn paard hoor. Ik mag haar sinds kort rijden. Ze heeft een heel relaxed karakter. Ik ben zelf een angsthaas maar zij geeft mij een heel vertrouwd gevoel ondanks dat ze nog maar kort onder het zadel is. Ze is heel braaf maar heeft wel wat dominantie in haar. Je moet haar wel laten weten wat je van haar verwacht zeg maar. Maar ze heeft een hart van goud.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-19 19:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 20 [ 481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen