Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 20 [ 481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show jouw Groninger of kijk mee

 
Profiel   

Merrieveulen is dat toch Willemijn? Knap ding, ik had m een paar keer langs zien komen op FB.
Fingers crossed voor Mel, het klinkt iig positief allemaal!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 08:35 



 
Profiel   

Ja dit is een dametje. Lekker pittig dingetje, komt gewoon zelf knuffels halen en racet lekker door de paddock op afstand van mams. Tis dat ik er al 2 heb, maar anders had ik haar in de kofferbak gedaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 08:40 



 
Profiel   

ach waar er 2 staan kunnen er ook 3 staan toch? :D Ik vind t een erg aansprekend veulen.

Zijn er eigenlijk al locaties bekend voor de keuringen dit jaar? Ik zie voor west en midden nog geen locatie staan, net als voor de nationale.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 09:33 



 
Profiel   

Ja qua plek kan het wel, maar qua kosten ga ik ruzie krijgen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 10:01 



 
Profiel   

Maaike schreef
ach waar er 2 staan kunnen er ook 3 staan toch? :D Ik vind t een erg aansprekend veulen.

Zijn er eigenlijk al locaties bekend voor de keuringen dit jaar? Ik zie voor west en midden nog geen locatie staan, net als voor de nationale.

Midden is 20 juli in Wenum Wiesel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 18:33 



 
Profiel   

Ik kon ook niets vinden over de keuringen. Maar vorig jaar kregen we nog een inschrijfformulier met het clubblad mee. Dat ben ik nu nog niet tegen gekomen. Weet iemand hoe ik mij nu moet opgeven voor een keuring? Want ik wil graag met mijn ruin naar Wenum Wiesel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 20:48 



 
Profiel   

Inschrijfformulier Jannie downloaden op de website

https://zeldzamerassen.nl/het-groninger ... rmulieren/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 20:55 



 
Profiel   

yumi01 schreef
Ik kon ook niets vinden over de keuringen. Maar vorig jaar kregen we nog een inschrijfformulier met het clubblad mee. Dat ben ik nu nog niet tegen gekomen. Weet iemand hoe ik mij nu moet opgeven voor een keuring? Want ik wil graag met mijn ruin naar Wenum Wiesel.

Opgaveformulier staat op de website, even printen, invullen, inscannen of foto maken en naar de stamboek administratie mailen. Als je vragen hebt mag je mij wel een pb sturen, ik ben mede organisator van de keuring in Wenum Wiesel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 20:55 



 
Profiel   

Dank je wel! Gaat vast wel lukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 21:21 



 
Profiel   

Ik loop al 2 jaar te twijfelkonten of ik met mijn merrie naar de keuring moet gaan of niet. Vorig jaar was ze 3 en nog wat smalletjes en in de groei. Nu heb ik het idee dat ze een stuk mooier in verhouding is, maar toch twijfel ik nog of ik niet beter nog een jaar kan wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 13:51 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn 4 jarige , misschien kun je een beetje vergelijken met die van jou? Maar aan de andere kant ieder paard is anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 14:32 



 
Profiel   

:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 10:29 



 
Profiel   

Wij hebben een driejarige dit jaar. Gaan het gewoon proberen. Wetende dat ze misschien nog niet heel erg uitgezwaard is, maar ik vind haar wel mooi in verhouding.
We zien wel wat de jury vindt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 11:31 



 
Profiel   

Tja mijne is wel een ander type dan de jouwe yumi01, denk ook omdat er kwpn doorheen zit van moeders kant:
Ik heb zooveeeel foto's maar geen fatsoenlijke standfoto's. Of ze rent rond als ze los is of ze komt naar me toe gesjouwd met haar nieuwsgierige neus, dus even mooi stilstaan voor een foto zit er niet in haha.

Dit was ze afgelopen winter
[ img ]

En dit afgelopen week
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 12:39 



 
Profiel   

Driejarigen zijn nooit uitgezwaard, maar de ene is met drie nog echt puppy en de ander is al veel completer. Ik denk dat een jaartje langer wachten nooit verkeerd is, dus ze pas voor het eerst laten zien met vier jaar. Ik ben twee keer met Snob naar de keuring geweest, als driejarige en als vierjarige. Beide keren mooie punten, maar als vierjarige wel nog hoger dan als driejarige (74,5 tegenover 72,5). Ze zijn dan toch wat meer ontwikkeld is mijn mening.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 12:46 



 
Profiel   

Vanmorgen de resultaten van Boudewijns sperma gezien in Utrecht. TNB 4500 en beweeglijkheid 70%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 13:34 



 
Profiel   

Merrie staat nu in Utrecht. Hengstenhouder heeft heel fijn meegedacht en is ook naar Utrecht gekomen. Kon haar vandaag ophalen vanaf dekstation waar ze aangaven dat ze vies was van binnen en dat we over drie weken maar moesten kijken of ze weer schoon zou zijn. Ze zou niet drachtig kunnen zijn. In Utrecht gaven ze aan dat de kans dat ze drachtig wordt zeker nog wel aanwezig is. Ze heeft wel een aardige ontsteking zitten dus ze is vandaag gespoeld en dat doen ze morgen weer. Als ze schoon blijft kan ze heel prima alsnog drachtig worden. Was sowieso van plan haar niet met een baarmoederontsteking te laten staan en naar een dierenarts te brengen, maar dit is een hele fijne eventuele bijkomstigheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 15:49 



 
Profiel   

Het zit je niet mee MC! Hoop voor je dat de infectie snel weg is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 16:57 



 
Profiel   

Hoop het ook! Bedoel dus dat de eigenaar van Boudewijn mee gegaan is naar Utrecht :-) niet de eigenaar van het dekstation ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 19:57 



 
Profiel   

Fijn dat hij jou zo goed helpt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 20:07 



 
Profiel   

Jemig je hebt wel veel tegenslag zo. Wat jammer!

Ik krijg vanaf volgende week een leuke pensionklant op stal. Naast mijn Gelderse en de Trakenher van mijn andere klant komt er een Groninger bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 10:39 



 
Profiel   

Oei is die ontsteking dan niet de reden geweest dat ze niet drachtig wilde worden?? Kan me voorstellen met een baarmoederontsteking dat een merrie niet drachtig wordt, ongeacht kwaliteit sperma... gezellig dat de eigenaar met je mee ging!

Leuk Kim!! Leuk gevarieerd groepje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 13:03 



 
Profiel   

Nee, zondag was ze nog schoon en de swab die toen gemaakt is was goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-19 13:08 



 
Profiel   

[ img ]

Kees is drachtig!

Ik hoop dat er iemand opstaat die met haar Gronings wil verder fokken... voor mij is het financieel niet haalbaar een merrie aan te houden voor de fokkerij omdat de veulens de kosten van de merrie niet opbrengen. Met Mees was ik goed uit de extra kosten maar niet het pensiongeld van de merrie.

Kees is niet geschikt om nog echt op te rijden, misschien nog wat stap werk en lange rechte stukken draf/galop. Niet springen geen korte wendingen. Dat stukje probeer ik deze zomer nog wat op te pakken, lukt dat niet dan alleen nog met veulen op de wei.

Kees wordt niet verkocht, wil haar wel beschikbaar stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 09:43 



 
Profiel   

Wat sneu Tineke dat ze niet meer gereden kan worden. Komt dat door het ongeluk met de trailer destijds?

Denk dat er maar weinig mensen alle kosten en pensiongeld van de merrie halen. Uitgaande van de stalling waar jij staat en een veulen wat 6 maand blijft lopen ben je alleen aan pensionkosten een kleine 5000 kwijt. Er vanuitgaande dat je niet extra betaald voor het veulen. Komt je dekgeld, lidmaatschap stamboek, registreren chippen bij. Tel daar je veeartskosten van scannen tot enten en ontwormen bij op. En dan reken ik nog geen smid mee.
Dan moet zo veulen al snel tussen de 9 en 10 opbrengen wil je uit alle kosten zijn.

Aan de andere kant heb je de merrie toch al staan en heb je die kosten sowieso met of zonder veulen. Of zou je de merrie willen uitlenen aan een fokker die haar bij huis stalt?


Fokken was voor mij alleen winstgevend toen ze aan huis stonden en we zelf de hengsten hadden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-19 09:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 20 [ 481 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen