Show jouw Groninger of kijk mee

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 15:27

Moeder was van Experiment en had een zeer standvastig karakter, Nergens bang voor, als als ze al een keer schrok, dan stond ze gewoon stil. Wel heerlijk voorwaarts en werklustig.

Git kan zich enorm druk maken over van alles en nog wat. een draad die tikt, een wind die door het gras gaat waardoor dit glittert, een bankje wat er "ineens" staat. En dan niet gewoon een keer kijken of schrikken, nee, volledig door het lint gaan. Grote ogen, grote neusgaten, snurken en vervolgens niet te kalmeren. En om dan een dag later er volledig negerend langs te lopen of aandacht aan te besteden.

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 16:28

ChristaMoor schreef:
Moeder was van Experiment en had een zeer standvastig karakter, Nergens bang voor, als als ze al een keer schrok, dan stond ze gewoon stil. Wel heerlijk voorwaarts en werklustig.

Git kan zich enorm druk maken over van alles en nog wat. een draad die tikt, een wind die door het gras gaat waardoor dit glittert, een bankje wat er "ineens" staat. En dan niet gewoon een keer kijken of schrikken, nee, volledig door het lint gaan. Grote ogen, grote neusgaten, snurken en vervolgens niet te kalmeren. En om dan een dag later er volledig negerend langs te lopen of aandacht aan te besteden.


Klinkt verdacht bekend, maar de mijne is een vos merrie dus dat hoort er een beetje bij :+
Alleen rijd ik dus een merrie van Bascal, geen idee of dat dezelfde lijnen zijn. Geen verstand van haha.

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 17:47

Ik heb een bascalxgerlinus. Super braaf, maar kan zich vreselijk opvreten. Dan wordt hij vreselijk hieperdepiep hij wil zo graag zijn best doen. Hij werkt vooruit denkt alles te weten wat hij moet doen en raakt wat gefrustreerd als het niet zo had gemoeten, maar nooit bokken of wegrennen. En er is een ding met een Gerlinus, je moet ze nooit beledigen. Ik heb vaker gehoord van vele betrouwbare mensen dat een Gerlinus wat moeilijk kan zijn. Maar ook het tegen overgestelde die zelfs flegmatiek zijn. Maar ik zeg altijd de moeilijke worden de besten. En de mijne lijkt die kant ook op te gaan. Het wordt een hele goede voor de mensport dat vind hij veel leuker dan onder het zadel. Super enthousiast en gaat gewoon altijd door. Dat is een valkuil, daar moet je wel voor kunnen waken.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:05

meedenken herken ik wel. En ik wordt ook keurig afgestraft wanneer ik het verkeerd doe of zelf niet oplet. Dan weet hij ook inééns niet meer hoe het moet :D
En hij vind het heerlijk om te springen. Doe ik zelf niet maar we laten hem regelmatig gewoon vrijspringen.

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:22

Afbeelding
Afbeelding

Zien jullie in haar Groninger bloed?

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:37

duidelijk!

Marin_ka3
Berichten: 599
Geregistreerd: 14-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:44

ChristaMoor schreef:
duidelijk!


Ah leuk! Ik vond / vind het altijd heel erg zichtbaar!

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:26

ChristaMoor schreef:
meedenken herken ik wel. En ik wordt ook keurig afgestraft wanneer ik het verkeerd doe of zelf niet oplet. Dan weet hij ook inééns niet meer hoe het moet :D
En hij vind het heerlijk om te springen. Doe ik zelf niet maar we laten hem regelmatig gewoon vrijspringen.


Ik heb even in je profiel gekeken, maar het is bijna eng hoeveel de mijne op de jouwe lijkt. Zeker het hoofd.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:40

Dit jaar hebben wij twee Groninger veulens van Oscar gefokt:

Eberlina, MV Erik T 1e premie en regionaal veulenkampioen
Afbeelding

Olga, MV Heineke, 1e premie
Afbeelding

Dana02

Berichten: 1
Geregistreerd: 20-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:52

Afbeelding

3 Van onze groninger merries, alle 3 drachtig voor aankomend jaar :)

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 21:51

yarrah schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken, maar het is bijna eng hoeveel de mijne op de jouwe lijkt. Zeker het hoofd.
[/quote]

Inderdaad ja, zelfde uitdrukking :) Zit ook Experiment in zie ik?

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:43

ChristaMoor schreef:
meedenken herken ik wel. En ik wordt ook keurig afgestraft wanneer ik het verkeerd doe of zelf niet oplet. Dan weet hij ook inééns niet meer hoe het moet :D
En hij vind het heerlijk om te springen. Doe ik zelf niet maar we laten hem regelmatig gewoon vrijspringen.


Zo herkenbaar! Verder een onwijs braaf paard waar ik mijn leven aan toe zou vertrouwen, maar soms hebben we toch even discussie omdat zij vooruitdenkt en ik iets anders van plan was :D

Wat leuk om te zien hoeveel mensen er toch nog fokken met Groningers! Hoe zeldzaam is het ras tegenwoordig eigenlijk?

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:21

ChristaMoor schreef:
yarrah schreef:
Ik heb even in je profiel gekeken, maar het is bijna eng hoeveel de mijne op de jouwe lijkt. Zeker het hoofd.


Inderdaad ja, zelfde uitdrukking :) Zit ook Experiment in zie ik?[/quote]


:D :D ehhhh,... nee. Niet bij hem.
De andere wel.... dat is een Onno.
Maar wat me opviel is het enorme brede voorhoofd en dat de ogen heel ver uitelkaar liggen.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 12:40

Vanmorgen een heerlijke bosrit gemaakt met Fallan.
Geweldig paard !!Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19504
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 23:08

Oh wat heerlijk! Het was er ook mooi weer voor. Ik moest werken vandaag (en morgen ook).. ik heb wel iets spannends gedaan, namelijk een startkaart aangevraagd voor het nieuwe jaar. Dan mag ons feestje echt gaan beginnen! Ik heb er zin in. Afgelopen weekend weer les gehad en dat ging mooi, ondanks dat de bak wel nat was.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 11:07

Ook leuk Murosch!
Tot vorig jaar was ik met Fallan ook nog zeer actief aan het dressuren.
Na de verhuizing naar het oosten van het land en een vastgestelde artrose bij Fallan gaan we enkel nog recreatief rijden. Maar dat is in deze bosrijke omgeving geen straf !

Voor jou veel succes gewenst met je jonge paard Murosch !

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:04

Afbeelding
Afbeelding

Leuk topic dit! Wij hebben ook 2 groningers bij mijn kwpn staan. Moeder is hanneke die is nu dragend van de hengst borre
En het veulen wordt aankomend jaar 2 is ook van de hengst borre

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:27

Ik volg mee heb een tijdje groninger verzorgd

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Show jouw Groninger of kijk mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 23:59

Is Hanneke heel oud? Ik vind haar rug er een beetje vreemd uitzien. Of ligt dat aan de foto?

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 13:42

Hevonen schreef:
Is Hanneke heel oud? Ik vind haar rug er een beetje vreemd uitzien. Of ligt dat aan de foto?



Rug is beetje ingezakt idd.
Ze is 19 en heeft meerdere veulens gehad en voor de wagen gestaan dus echt goed rug gebruik heeft ze ook niet

Sydney_Zorro

Berichten: 185
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 12:50

Ik meld me ook hier!
Rij nu al 2 jaar een knappe Groninger ruin van 22 die sinds maart 2017 van ons is!

Afbeelding

Hij is half blind maar vind alles goed! In 2019 gaan we officieel dressuurwedstrijden starten :j

yarrah

Berichten: 2706
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: the city of the farting (groninger)horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 13:14

Sydney_Zorro schreef:
Hij is half blind maar vind alles goed! In 2019 gaan we officieel dressuurwedstrijden starten :j



YEAHHHHH leukk!!! Ook wij gaan weer starten. Oz komende zondag weer. En Bor zo gauw het buitenseizoen gaat beginnen. Allen aangespannen. En misschien ook wel tweespan.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:09

Respect voor het kunnen starten met een half blind paard.

Ik heb nu bijna een jaar een Groninger kruising merrie van acht jaar. Echt een topkarakter, rustig lief en braaf maar wel zeer veel looplust. Soms iets teveel haha.
Zelfs mijn vriend leert op haar rijden. ♥️
Afbeelding

Sydney_Zorro

Berichten: 185
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:33

yarrah schreef:
Sydney_Zorro schreef:
Hij is half blind maar vind alles goed! In 2019 gaan we officieel dressuurwedstrijden starten :j



YEAHHHHH leukk!!! Ook wij gaan weer starten. Oz komende zondag weer. En Bor zo gauw het buitenseizoen gaat beginnen. Allen aangespannen. En misschien ook wel tweespan.


Ah leuk! Ik moet even kijken wanneer, eerst maar even een startkaart aanvragen :)


Avanti schreef:
Respect voor het kunnen starten met een half blind paard.

Ik heb nu bijna een jaar een Groninger kruising merrie van acht jaar. Echt een topkarakter, rustig lief en braaf maar wel zeer veel looplust. Soms iets teveel haha.
Zelfs mijn vriend leert op haar rijden. ♥️
[ [url=m/vczFkR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankje! Maar hij heeft er geen enkel probleem mee, alleen dat hij soms iets te ver naar de bakrand loopt aan die kant zodat mijn voet ertussen komt := hij kan zelfs springen en dat vindt hij geweldig en doet hij met gemak! Hij komt bijna altijd wel goed uit :j

Jij hebt ook wel een heel knap paard zeg! Gaaf dekje ook <3

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:11

Wat goed dat jullie band zo sterk is dat een blind oog niet hindert, Sidney. +:)+

Mooi dier, Avanti! :)

Wat zijn jouw veulens toch knap, Aad! :+:

Gelukkig gaat het met Bor uitstekend bij jou, Yarrah!

Dosc: gefeliciteerd! Alle drie drachtig :#

loesje4600 schreef:
Leuk topic dit! Wij hebben ook 2 groningers bij mijn kwpn staan. Moeder is hanneke die is nu dragend van de hengst borre

Ah, Hanneke <3 Haar ken ik nog uit haar eerste jaren. Er stonden toen drie Hanno`s uit 1999 bij ons in de buurt :D Hanneke heeft nog op de Groninger Paarden-verjaardagskalender gestaan als voltigepaard.

Zoals Yarrah wel weet (en veel anderen idem): onze Gerlinus is juist beslist geen hittepetit. Hij kan enthousiast zijn van werk waar enige adrenaline bij komt kijken (fullspeed over de zandbanen, springparcours, met neus in trombone tussen 200 buggy`s Sinterklaas binnenhalen), maar luistert echt altijd en is zoooo braaf. Vorige week mochten mijn dochters van 3 en 4 hun Bixieproefje bij de rijvereniging op hem uitzitten. De pony die hier staat is dat niet toevertrouwd, maar Gruun gelukkig wel :)