Ras van de maand: de Highland Pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ras van de maand poll

Morgan Horse
24 (41%)
Appaloosa
21 (36%)
Lippizaner
13 (22%)

Totaal aantal stemmen: 58


balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Ras van de maand: de Highland Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 21:01

Iedere maand zal er ander ras in de spotlight staan waar een uitgebreid nieuwsartikel over op de voorpagina over zal verschijnen. Hiervoor kunnen wij jullie hulp goed gebruiken!

Deze maand: De Highland Pony!
Uit de poll van ons vorige topic kwam de Highland Pony als volgende ras naar voren, bedankt voor het stemmen :).
Wat maakt de Highland Pony nu zo speciaal voor jou? Zijn er misschien ook puntjes die wat extra aandacht verdienen bij dit ras volgens jou en waarom? Wat zijn jouw persoonlijke ervaringen met de Highland Pony? Heb je grappige, lieve of interessante verhalen of foto's die je graag wilt delen met andere bokkers?

Let op met het delen van foto's, deze zullen óók gebruikt kunnen worden voor de Wiki. Wanneer je een foto plaatst in dit topic met toestemming om te gebruiken voor het artikel, geef je automatisch ook toestemming voor het gebruik op de Wiki. (Je naam zal vermeld worden bij de foto).
Om de hoeveelheid foto's de info niet te laten overstromen vragen we je om niet meer dan 2 foto's ter illustratie toe te voegen :).



Je kunt je informatie, foto's en/of persoonlijke ervaringen tot 20 november inzenden, daarna zal het topic op slot gaan en zal de nieuwsredactie een mooi samenhangend artikel maken. Dit artikel zal op de 1ste van de volgende maand op de voorpagina gepubliceerd worden.

Jullie kunnen zelf meebepalen welk ras de volgende maand in de spotlights komt te staan! Bovenaan het topic is een poll met 3 keuzes te vinden. Deze maand kan er gekozen worden tussen de Morgan, de Appaloosa en de Lippizaner. Heb jij nog leuke suggesties voor de volgende poll? Stuur deze dan in een pb naar Balance
Dit mogen ook rassen zijn die al eerder in een poll hebben gestaan, als ze nog maar geen topic hebben gehad. (eerdere topics gingen over de Haflinger, IJslander, de Draver, de Clydesdale en de Frederiksborger)
Laatst bijgewerkt door balance op 01-11-17 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Przewalski veranderd naar lippizaner

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 21:36

Ik ben zelf eens bij een Highland pony fokker op bezoek geweest. Daar waren op dat moment buiten de fokmerries met veulens ook twee dekhengsten aanwezig. De een was een wat chiquer type, de ander heel zwaar, het ouderwetse type. Op de vraag welke ik zou kiezen koos ik zonder aarzelen voor de zware hengst. De fokker glimlachte blij. De lichtere hengst werd vaker als vaderdier gekozen, tijden en dus ook voorkeuren veranderen.

* ik zie dat er al enkele stemmen zijn binnengekomen voor het Przewalski paard. Kans is groot dat er weinig mensen veel ervaring mee hebben. Ik ga hem vervangen door een ander ras dat is aangevraagd: de Lippizaner en je mag je al uitgebrachte stem veranderen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-17 08:56

Sluitingstijd voor dit topic. Er zijn geen reacties over dit ras gekomen helaas.
Uit de poll is de Morgan naar voren gekomen als ras voor de volgende maand.