Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Barock pinto?

 
Profiel   

Als dit verkeerd staat of als ik een hele domme vraag stel, excuses daarvoor... :o

Mijn merrie, een prachtige kruising fries x tinker, mag ik dat nou een barok pinto noemen???? Ze is niet bont, volledig zwart met een klein streepje op haar hoofd en een inie minie klein wit sokje links achter die niet opvalt, doordat de zwarte haren van haar sok eroverheen valt...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-17 00:15 



 
Profiel   

Nou ja, ik weet niet hoe dat bij paarden zit, maar bij honden noem je normaal gesproken het ras wat op de papieren staat. :+

Bij paarden is dat waarschijnlijk niet anders. Heb je een kruising Fries x Tinker, dan zou ik je paard gewoon zo noemen. De Barock Pinto is een daadwerkelijk ras (in wording): http://barockpintostudbook.com/ dus het zou een beetje gek zijn als je je paardje zo noemt terwijl je verder niets met dat stamboek te maken hebt. Tenzij je je paard laat aankeuren I guess. *D

Voor de rest moet je natuurlijk lekker zelf weten wat je je paard noemt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-17 16:24 



 
Profiel   

Misschien een wijs om te kijken bij het bonte paarden stamboek.
Zij vertegenwoordigen het ZSSE en voeren de rassen Duits Pinto Barock en Black and White Frisian.
Op hun website http://www.bpstamboek.nl vindt je meer informatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 11:27 



 
Profiel   

Nee want er zit geen pinto in :') Een barock pinto is nu al eigenlijk een zelfstandig ras dat friesXpinto is. Dus niks met tinkers te maken. Maar daar zou misschien ook wel een naam voor zijn. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-17 16:07 



 
Profiel   

jA dat mag wel. Een barock pinto is officieel minimaal 25% fries met ander bloed.
Echter is het dan geen stamboek paard. nog niet tenminste. ZIjn de ouders van je paard bekend en kun je bewijzen dat het daadwerkelijk fries x tinker is? Dan kun je bij het BP stamboek navragen of je je paard kan laten opnemen.

mijn paard is ook fries x barock pinto (fries x tinker) DUs 75% fries en 25% tinker. echter zijn de ouders op paspoort onbekend. Dus ik kan er verder niks mee. iK weet overigens wel wie zn ouders zijn, hij komt uit een hobbyfok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:48 



 
Profiel   

nee een barock pinto is altijd Fries x warmbloed op internet is daar veel info over te vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 12:32 



 
Profiel   

Barock Tinko :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 12:33 



 
Profiel   

Nieuwe discussie.. wat is een warmbloed:)
Het moet minimaal 25% fries bloed zijn met warmbloed, maar wanneer is een paard/ras warmbloed.
bovendien hebben zeer veel barockjes een tinker uiterlijk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 11:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen