Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoeveel is een Fries paard zonder papier waard

 
Profiel   

Mijn dochter heeft een paard op het oog, maar we twijfelen of de eigenaar hier niet te veel voor vraagt. Het is een 5-jarige Friese merrie. Ze is een half jaar onder het zadel en rijdt L2. Er zijn geen papieren van dit paard. En de vader en moeder zijn niet bekend. De vraagprijs is 7500 euro maar ze is gezakt naar 6500 euro. Wij hebben eigenlijk als maximumprijs 6000 euro. Is dit reëel? En hoe belangrijk zijn die papieren (die er dus niet zijn)?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:50 



 
Profiel   

7500 is veel te hoog voor een paard (fries) zonder papieren.... 6000 ook trouwens.

En half jaar onder het zadel en al L2? Zou ik ook mijn vraagtekens bij zetten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:54 



 
Profiel   

Heeft ze geen papier of geen vol papier? Dat kan nog uitmaken voor de prijs.
Een half jaar onder het zadel en L2 niveau vind ik trouwens best heel netjes. Hoe groot is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:57 



 
Profiel   

7500 is echt wel heel hoog, misschien moet je iemand mee nemen die (wat meer) ervaring heeft met het kopen van paarden(bv. instructeur), die kan dit waarschijnlijk wat beter inschatten


Laatst bijgewerkt door SamElisa op 20-02-18 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:58 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Heeft ze geen papier of geen vol papier? Dat kan nog uitmaken voor de prijs.
Een half jaar onder het zadel en L2 niveau vind ik trouwens best heel netjes. Hoe groot is ze?


Beide ouders zijn niet bekend.

Ik vind het veel te snel... Als het echt wedstrijdniveau is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 19:58 



 
Profiel   

Kan best zijn dat de amazone haar direct in het L2 mocht uitbrengen en de rest heeft overgeslagen.
Ze is 5, dus heel vreemd vind ik dit niveau niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:00 



 
Profiel   

Waarschijnlijk is het niveau van het paard niet l2, maar is het paard een keer op een l2 wedstrijd uitgebracht.
De prijs is echt te hoog voor het paard, ik zou het er iig niet voor neerleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:04 



 
Profiel   

Is er geen papier of heeft het paard geen vol papier? Er kwam laatst in een topic voorbij dat bij friezen paarden waarvan de moederlijn niet 3 of 5 generaties ster of keur was, dat dat geen vol papier heette. In dat geval lijkt de prijs me niet gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:04 



 
Profiel   

ellen05 schreef
Is er geen papier of heeft het paard geen vol papier? Er kwam laatst in een topic voorbij dat bij friezen paarden waarvan de moederlijn niet 3 of 5 generaties ster of keur was, dat dat geen vol papier heette. In dat geval lijkt de prijs me niet gek.

er staat al twee keer dat vader en moeder niet bekend zijn. En idd de prijs is veel te hoog, de helft is al veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:13 



 
Profiel   

Ik zie, even ter vergelijking, ergens anders, een 6 jarige friese merrie, L1 met winst, volpapier, voor 6000.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:24 



 
Profiel   

pillow schreef
ellen05 schreef
Is er geen papier of heeft het paard geen vol papier? Er kwam laatst in een topic voorbij dat bij friezen paarden waarvan de moederlijn niet 3 of 5 generaties ster of keur was, dat dat geen vol papier heette. In dat geval lijkt de prijs me niet gek.

er staat al twee keer dat vader en moeder niet bekend zijn. En idd de prijs is veel te hoog, de helft is al veel.


Sorry ik zie het, daar had ik helemaal overheen gelezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:39 



 
Profiel   

sasmoulijn schreef
maar we twijfelen of de eigenaar hier niet te veel voor vraagt.
Als de eigenaar iemand vindt die de vraagprijs (of daar in de buurt) wil betalen dan vraagt hij niet teveel.

Eigenlijk is het wat aan de hoge kant, maar als het een mooi paard is en braaf aan de hand en met rijden, dan zou het nog zomaar kunnen dat iemand er die 6500 voor over heeft. Genoeg mensen die liever een brave zonder papier hebben dan een bloedmooie met prachtige stamboom waar je zonder drie weesgegroetjes en dubbele levensverzekering beter niet op stapt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:40 



 
Profiel   

Zonder papieren is het niet echt meer waard als 3500 a 4000 euro, prijzen van de Friezen liggen wat hoger, maarja zelfde geld is het een kruising want de ouders zijn onbekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:42 



 
Profiel   

Hooguit €2500,' €3000,- maar het is maar net wat je er voor over hebt.
Zonder foto's of filmpjes is het moeilijk te beoordelen.Je hebt prachtige sport friezen, maar je hebt ook friezen met een lelijke bouw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 20:45 



 
Profiel   

Rond de 5000 lijkt mij helemaal niet raar. T is misschien n hele knappe en brave. Maar 7500 lijkt me best aan de prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-18 21:04 



 
Profiel   

Wow, wat een antwoorden! Bedankt! Dit is mijn eerste keer op dit forum dus ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten. Super fijn zoveel berichten.
We zijn twee keer langs geweest, ze heeft gereden, de eigenaresse laten rijden en ook familie en kennissen meegenomen en filmpjes laten zien. We hebben vanochtend ons laatste bod neergelegd maar zoals ik het nu lees is zelfs dit laatste bod wat te hoog. De vader is wel bekend, maar de moeder niet. Ze heeft helemaal geen papieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:29 



 
Profiel   

Het ligt er aan of je haar als sportpaard of recreatie/fokmerrie koopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:29 



 
Profiel   

Voor het paard van je dromen is de prijs nooit te hoog. Als jij het het waard vind is het paard het waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:35 



 
Profiel   

T is lastig oordelen zonder het paard gezien te hebben. Er zijn paarden "met papieren" , die niet eens in t stamboek ingeschreven zouden worden,als ze naar de keuring zouden gaan. Nu zie je er 1 zonder papieren, die misschien met papieren onbetaalbaar zou zijn. Ze is misschien hartstikke netjes gereden en gezond met een fijn karakter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:41 



 
Profiel   

En gezond paard waar je veel plezier van hebt is niet snel te duur. Vandaar ook de belangrijke tip om te laten keuren door je eigen dierenarts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:42 



 
Profiel   

Is ze voor dat geld gekeurd? als ze rontgenologisch goedgekeurd is en dan L2 geklasseerd..braaf..knappe verschijning en nette gangen dan vind ik de prijs wel acceptabel voor als je dit paard als sportpaard wilt.

Vergeet niet te keuren e.d en daarover te onderhandelen tijdens het bieden als dat nog niet gebeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:44 



 
Profiel   

Op het papier kun je niet rijden
Veel belangrijker is het dier gezond , eerlijk en netjes opgeleid ..
Het is wat de gek ervoor geeft

Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 12:51 



 
Profiel   

sasmoulijn schreef
De vader is wel bekend, maar de moeder niet. Ze heeft helemaal geen papieren.

Vader wel, moeder niet, dat is apart. Was de moeder er niet bij tijdens de bevalling of zo :+

Elk paard heeft een paspoort. Nu is dat meer een entingen- en medicijnenboekje, maar het is ook een identificatiebewijs. Let wel, het is géén eigendomsbewijs!
In dat paspoort zal ook informatie over de ouders staan, al is het mogelijk dat er "onbekend" vermeld staat.

Maar goed, als de ouders of in elk geval één van de ouders niet bekend zijn dan is er redelijk kans dat het paard géén Fries is. Zal er wel uitzien als een Fries, zal ook wel Fries bloed hebben, maar de moeder kan ook een Barock Pinto of een onbekende kruising met een Fries zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 13:08 



 
Profiel   

Jeetje zeg,zo'n bedragen!

Een 4-tal jaar terug enkele friesjes zonder papieren verkocht tussen de 2 en 5 jaar oud,allemaal wel onbeleerd,maar door en door braaf,max prijs voor een 5-jaarse was 1500 euro.....

Waren stuk voor stuk mooie en brave paarden.geen afstammingspapieren,maar qua looks en uiterlijk 200% fries.

Dus ik vind die prijs echt veeeel te hoof.

En idd,na een half jaar onder het zadel,zo dressuur,daar zou ik serieuze bedenkingen bij hebben....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 13:14 



 
Profiel   

Zoals eerder genoemd wordt, mooi uitspraak trouwens, je rijdt niet op een papier maar op een paard. De paardenprijzen liggen momenteel gewoon hoog omdat de vraag groot is. Ter vergelijking; een vriendinnetje van mij heeft haar 3.5 jarige Frieze merrie voor 3500 gekocht. Deze had WEL papier maar kende alleen de basis. Ik schat d'r 'waarde' niet meer dan 4500 maarja tis maar wat een gek ervoor geeft :)

Ik zou dr ook echt laten keuren, l2 in een halfjaar is iets te mooi om waar te zijn..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 13:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen