Rijnlander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Okiedokie96
Berichten: 1
Geregistreerd: 01-07-18

Rijnlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-18 18:41

Hoi allemaal,


Ik rijd nu bijna een jaar een paard bij. Nu was haar brandmerk van de week heel duidelijk en ging ik opzoeken of ik iets over dit brandmerk kon opzoeken. Ik kwam erachter dat het brandmerk bij het Rijnlander stamboek hoort. In haar paspoort staan haar ouders niet, maar ik ben toch wel heel nieuwsgierig geworden.

Kan iemand mij misschien een korte uitleg geven over dit stamboek? En zou ik erachter kunnen komen wie haar ouders zijn?

Ik ben trouwens nieuw op bokt, dus als ik iets verkeerds doe/zeg, dan hoor ik het graag :o!


Liefs

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Rijnlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 18:49

Begin er niet aan... ;-)
Ik heb er ook eentje, zonder papieren van een slachthandelaar gekocht. Zowel met fokkers als met het stamboek contact gezocht en elke keer met heel veel moeite een deftig antwoord gekregen. Het heeft een paar jaar geduurd eer ik het min of meer zeker wist. Achteraf gezien was het eigenlijk de moeite niet waard ( mooie afstamming welliswaar maar ik zie de meerwaarde van die kennis er niet van).
De mijne heeft een paar medische zaken waardoor het aangeraden werd om zijn voorgeschiedenis uit te zoeken maar toen ik uiteindelijk alles wist had het nog weinig zin...
Paard is happy en da's genoeg voor mij...

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Rijnlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:09

Goh, dat is opmerkelijk.. je zou toch zeggen dat stamboeken een ras willen promoten en elke nieuwe eigenaar met open armen verwelkomen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:02

De klantvriendelijkheid van een stamboek is meestal recht evenredig met de kwaliteit van hun website...

Nu, ik had enkel een brandmerk, aftekeningen en een vermoedelijk geboortejaar dus zelfs bij een klein stamboek is dit wat opzoekwerk maar dat zagen ze niet echt zitten ;-)..
Zij hadden er ook totaal geen belang bij, wat is één paard in het buitenland voor een stamboek?

Nuggetbaze

Berichten: 192
Geregistreerd: 22-02-16
Woonplaats: Limburg (Noord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:56

Wij hebben ook een Rheinlander E-pony.
Het is wel een rotzakje en inmiddels 21 jaar, voskleurig.
Er zit bij hem Trakehner bloed in en dat ras schijnt al bekend te staan om moeilijke en temperamenten paarden.