Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Sterkste koudbloed

 
Profiel   

Goedkoper zie ik ze ook vaak wel passeren, maar moet je soms een beetje geluk mee hebben.
Ik koop ze bij voorkeur jong, dan betaal je 500-750 euro, kan je ze volledig naar je hand zetten, maar heb je natuurlijk wat geduld voor nodig.
Maar via via kan je inderdaad fijn beleerde exemplaren vinden voor een mooie prijs, helaas zijn ze dan vaak nog wel gecoupeerd, dat zal wel nog een aantal jaar duren voor de lange staarters goed op de markt zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:04 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Hou er rekening mee dat vlaamse paarden en shires vaker in een hogere prijsklasse vallen. (ergens vanaf de 3000-5000 euro, volledig beleerd en betuigd vaak duurder.)

een belgisch trekpaard heb je volledig beleerd en betuigd wel ergens tussen de 2000 en 3000 euro.

Vanaf 10 jaar met propere benen zou ik het ook durven riskeren. Of je moet effectief voor een jong dier gaan met schonen benen en er kortbij opzitten. Ik heb een 22 jarige lopen mét cpl, maar goed onder controle te houden.
ik denk dat het ook reëler is om een Belg te bezitten dan een Vlaamse. Heb een demonstratie gezien van Belgen in Lummen en mocht je er ook oprijden enz... Paste perfect :o daarom, zo eentje zou het worden. tot het inlezen thuis |( mok been ellende. Word je nie vrolijk van. Dus bij de Vlaamse heb je dit (volgens universitaire studie) helemaal niet. Daarom een prachtig paard maar ga er eens naar kijken in het echt want.... Moet er ook nog op kunnen he 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:15 



 
Profiel   

Torabelayax schreef
ik denk dat het ook reëler is om een Belg te bezitten dan een Vlaamse. Heb een demonstratie gezien van Belgen in Lummen en mocht je er ook oprijden enz... Paste perfect :o daarom, zo eentje zou het worden. tot het inlezen thuis |( mok been ellende. Word je nie vrolijk van. Dus bij de Vlaamse heb je dit (volgens universitaire studie) helemaal niet. Daarom een prachtig paard maar ga er eens naar kijken in het echt want.... Moet er ook nog op kunnen he 8)7



Je hebt ook gewoon belgen van >1.70 :o
En of je knol nu 1.70 is of 1.90, zonder krukje kom je er dan toch niet meer op :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:18 



 
Profiel   

daar heb je een laddertje voor nodig hoor. Mijn belg van 1.75 is een kleintje naast die vlaamse :D
Kijk ook eens naar een comtois, zelfde prijsklasse als de vlaamse denk ik, maar een stuk kleiner, en geen behang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:19 



 
Profiel   

Ardenners. Niet te groot, loeisterk. Ik heb ze in de bossen in Frankrijk aan het werk gezien, bomen slepen op steile hellingen waar machines niet uit de voeten kunnen. Indrukwekkend, ook hoe braaf en goed getraind deze paarden waren.
Wij hebben zelf een tijdje een Ned. Trekpaard gehad, die was ook sterk en ook redelijk temperamentvol. Maar was toch wat te veel werk om er naast de IJslanders bij te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:28 



 
Profiel   

Haha _O- zie je mij al gaan op boswandeling met ladder op de rug alles
Duhelo schreef
daar heb je een laddertje voor nodig hoor. Mijn belg van 1.75 is een kleintje naast die vlaamse :D
Kijk ook eens naar een comtois, zelfde prijsklasse als de vlaamse denk ik, maar een stuk kleiner, en geen behang.

Duhelo schreef
Goedkoper zie ik ze ook vaak wel passeren, maar moet je soms een beetje geluk mee hebben.
Ik koop ze bij voorkeur jong, dan betaal je 500-750 euro, kan je ze volledig naar je hand zetten, maar heb je natuurlijk wat geduld voor nodig.
Maar via via kan je inderdaad fijn beleerde exemplaren vinden voor een mooie prijs, helaas zijn ze dan vaak nog wel gecoupeerd, dat zal wel nog een aantal jaar duren voor de lange staarters goed op de markt zijn.

Ja maar ik denk dat het beste is om met echt miniem ervaring een ouder paard te kopen. Ken ook niemand in het paardenwereldje die me kan helpen. Had mensen gevonden die een stuk weide bij hun huis verkochten. Is op laatste moment niet doorgegaan, omdat de man die de andere weide had gekocht de weg niet wilde delen. Vond het anders wel ideaal die mensen hadden ervaring konden me bijsturen. Maarja is nu zo. Moet alles nog uitzoeken dan kan ik beter het paard mij laten opleren ;) maar zoals ik zei ik lees veel en ben van plan veel te gaan kijken en leren. Gaat niet over een nachtje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:30 



 
Profiel   

Torabelayax schreef
Ja maar ik denk dat het beste is om met echt miniem ervaring een ouder paard te kopen. Ken ook niemand in het paardenwereldje die me kan helpen. Had mensen gevonden die een stuk weide bij hun huis verkochten. Is op laatste moment niet doorgegaan, omdat de man die de andere weide had gekocht de weg niet wilde delen. Vond het anders wel ideaal die mensen hadden ervaring konden me bijsturen. Maarja is nu zo. Moet alles nog uitzoeken dan kan ik beter het paard mij laten opleren ;) maar zoals ik zei ik lees veel en ben van plan veel te gaan kijken en leren. Gaat niet over een nachtje.



Ja en nee. Het ligt helemaal aan het paard en de combinatie. Ik had een 8 jarige die flink dressuurmatig was opgeleid en heel veel ervaring had met verschillende ruiters. Ik kon er op een gegeven moment niks meer mee. Ze weigerde alles.
Mijn 5 jarige sul, nog maar 2 eigenaren gehad waarvan de eigenaar voor mij hem een jaar stil had laten staan. Ik kon er mee lezen en schrijven. Zelfs al liet ik hem een maand stil staan kon ik er weer zo op.
Staar je niet blind op leeftijd, ga voor de klik. Als dat met een 5 jarig paard is, ga ervoor!

En zorg dat je begeleiding krijgt!!! Dat heb je gewoon nodig als kersverse ruiter. Je gaat tegen dingen aanlopen en dan heb je hulp nodig. Of je nu een 5 jarige of een 15 jarige hebt. Er zijn voldoende instructeurs die aan huis willen komen en als je ze eens in de twee weken laat komen is dat niet eens zo duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 10:47 



 
Profiel   

AbbyBlues schreef
Torabelayax schreef
Ja maar ik denk dat het beste is om met echt miniem ervaring een ouder paard te kopen. Ken ook niemand in het paardenwereldje die me kan helpen. Had mensen gevonden die een stuk weide bij hun huis verkochten. Is op laatste moment niet doorgegaan, omdat de man die de andere weide had gekocht de weg niet wilde delen. Vond het anders wel ideaal die mensen hadden ervaring konden me bijsturen. Maarja is nu zo. Moet alles nog uitzoeken dan kan ik beter het paard mij laten opleren ;) maar zoals ik zei ik lees veel en ben van plan veel te gaan kijken en leren. Gaat niet over een nachtje.



Ja en nee. Het ligt helemaal aan het paard en de combinatie. Ik had een 8 jarige die flink dressuurmatig was opgeleid en heel veel ervaring had met verschillende ruiters. Ik kon er op een gegeven moment niks meer mee. Ze weigerde alles.
Mijn 5 jarige sul, nog maar 2 eigenaren gehad waarvan de eigenaar voor mij hem een jaar stil had laten staan. Ik kon er mee lezen en schrijven. Zelfs al liet ik hem een maand stil staan kon ik er weer zo op.
Staar je niet blind op leeftijd, ga voor de klik. Als dat met een 5 jarig paard is, ga ervoor

-En dan heb je weer het cpl verhaal := _-:(

En zorg dat je begeleiding krijgt!!! Dat heb je gewoon nodig als kersverse ruiter. Je gaat tegen dingen aanlopen en dan heb je hulp nodig. Of je nu een 5 jarige of een 15 jarige hebt. Er zijn voldoende instructeurs die aan huis willen komen en als je ze eens in de twee weken laat komen is dat niet eens zo duur.

Dat ga ik dan ook eens bekijken. Goede tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 13:54 



 
Profiel   

Schwarzwalders! Ze zijn zo leuk!
Ik zocht vorige jaar naar een paard met weinig Beenbehang, stevig gebouwd en waarmee gereden kon worden en voor de wagen. Beslist geen dooie koudbloed want daar houd ik niet van.

Alleen opletten met zware rassen wat voor voer ze binnen krijgen.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-18 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen