Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paardje voor mijn dochter en mij

 
Profiel   

Waarom zou het een specifiek ras moeten zijn?
Ik had vroeger een grote stevige d-pony van 14 jaar die met gemak de z oefeningen liep.
Mijn zusje kwam destijds net onder het zadel uit en bij haar maakte ze zich absoluut niet druk.
Ik zou dus zeggen, koop een wat oudere leermeester, daar hebben jullie waarschijnlijk allebei plezier van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 18:38 



 
Profiel   

Voor mijn 7 jarige broertje kwam er een c pony en voor mij een e pony. Laat je grietje lekker op een pony groot worden, dan kan ze bij de ponyclub. Voor jezelf een fijn dier waar ze dan in kan groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 18:45 



 
Profiel   

ClauH schreef
Waarom zou het een specifiek ras moeten zijn?
Ik had vroeger een grote stevige d-pony van 14 jaar die met gemak de z oefeningen liep.
Mijn zusje kwam destijds net onder het zadel uit en bij haar maakte ze zich absoluut niet druk.
Ik zou dus zeggen, koop een wat oudere leermeester, daar hebben jullie waarschijnlijk allebei plezier van?

Maar het moet wel een gewichtsdrager zijn. Vandaar dat bepaalde types,bijv. Fjord,worden aangeraden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 18:54 



 
Profiel   

lieveli schreef
Voor mijn 7 jarige broertje kwam er een c pony en voor mij een e pony. Laat je grietje lekker op een pony groot worden, dan kan ze bij de ponyclub. Voor jezelf een fijn dier waar ze dan in kan groeien.


2 paarden is echt geen optie. En als ik een paardje voor mezelf koop wil zij er ook op kunnen rijden. Ik kan moeilijk tegen haar zeggen dat het dan niet kan. Er moet vast wel iets te vinden zijn waar we allebei wat mee kunnen denk ik zo. Ik heb verder niet echt ambities voor wedstrijden enzo. Dus een leuk recreatie paardje voor ons beiden is echt wat het moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 18:57 



 
Profiel   

anjali schreef
ClauH schreef
Waarom zou het een specifiek ras moeten zijn?
Ik had vroeger een grote stevige d-pony van 14 jaar die met gemak de z oefeningen liep.
Mijn zusje kwam destijds net onder het zadel uit en bij haar maakte ze zich absoluut niet druk.
Ik zou dus zeggen, koop een wat oudere leermeester, daar hebben jullie waarschijnlijk allebei plezier van?

Maar het moet wel een gewichtsdrager zijn. Vandaar dat bepaalde types,bijv. Fjord,worden aangeraden.


Klopt. Ik wil echt wel afvallen. Dat is ook beter voor mij en voor ons toekomstige paardje. Maar 55 kg bijvoorbeeld zal ik echt niet meer gaan wegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:00 



 
Profiel   

Ik zou ook bij voorkeur op zoek gaan naar een klein pony voor je dochter (of een leuke manege zoeken) en een passende pony/paard voor jou.
Voor de meeste kleine kinderen is een pony op hun formaat fijner. Hebben ze meer te vertellen en kunnen ze sneller wat zelfstandiger met de pony aan de slag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:01 



 
Profiel   

bigone schreef
New forrest pony, wat oudere waar alle knopen opzitten. Aangezien jij afvalt en straks met 60 kiilo en 158 hier ook prima op past en voor je dochter omdat ze vaak echt fijne kinderpony’ s zijn .


New Forest Pony's zijn hele leuke pony's, maar hoewel ze natuurlijk kunnen verschillen qua karakter vind ik ze niet meteen passen in het plaatje. Ja ik ken er eentje die in het plaatje past en een kinderpony is, maar ik ken er meer die eigenlijk geen kinderpony zijn. Mijn New Forest werd destijds door de vorige eigenaars net verkocht omdat hij niet geschikt was voor de kinderen. Topbrave pony die niets kwaad in zich heeft, maar een kinderpony? Nee. En dat is hij nog steeds niet, hoewel hij inmiddels al een 20+er is.

Zoek naar advertenties, ga naar verschillende pony's en paarden kijken en kijk wat goed voelt. Een ras zegt iets, maar niet alles...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:02 



 
Profiel   

Wij hebben voor onze dochter van 8 ook geen grote pony gekocht. Ze kan zelf gewoon veel meer met een kleiner maatje. Ik zie haar echt niet op een D of groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:16 



 
Profiel   

Dan zou ik gaan voor een pony voor haar tot ze wat meer kan mannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:16 



 
Profiel   

@ClauH: Volgens mij kun je het beste een paardje kopen waar je nu meteen op kunt zonder te hoeven afvallen.Zodat jullie meteen kunnen beginnen.En die ook behalve sterk dus niet te groot is,en heel braaf,i.v.m. je dochter,die er ook meteen op moet kunnen,eventueel eerst onder begeleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:17 



 
Profiel   

Misschien een Merens??

http://merensstamboek.nl/geschiedenis/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:22 



 
Profiel   

Natasja81 schreef
lieveli schreef
Voor mijn 7 jarige broertje kwam er een c pony en voor mij een e pony. Laat je grietje lekker op een pony groot worden, dan kan ze bij de ponyclub. Voor jezelf een fijn dier waar ze dan in kan groeien.


2 paarden is echt geen optie. En als ik een paardje voor mezelf koop wil zij er ook op kunnen rijden. Ik kan moeilijk tegen haar zeggen dat het dan niet kan. Er moet vast wel iets te vinden zijn waar we allebei wat mee kunnen denk ik zo. Ik heb verder niet echt ambities voor wedstrijden enzo. Dus een leuk recreatie paardje voor ons beiden is echt wat het moet worden.


Er op zitten en een rondje rijden onder begeleiding is wat anders dan echt rijden. Mijn zoon kan echt wel meer met zijn verzorgpony, die hij er ook nog bij heeft (op dezelfde stal dus ideaal) dan met ons eigen paard.
En hij leert daar ook meer van.
Dus wat ik al eerder aangaf, ga er vanuit dat het toch echt wel op de groei zal worden voor haar. Wat ook niet erg is hoor, maar wel anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:42 



 
Profiel   

Als je nu een leuk paardje tegen komt dan kun je hem alvast kopen, je dochter gaat erop zitten en jij loopt ernaast, zo val je af en bouw je meteen een band op met het paard en je dochter kan er ook fijn aan wennen, een win-win situatie voor allemaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 20:08 



 
Profiel   

Er zijn al genoeg tips gegeven voor pony’s, maar hier nog een andere tip:
Bijna alle rassen die hier worden genoemd hebben een korte rug. Dat betekent dat ze een kort zadel met een kleine inchmaat nodig hebben.
Het is belangrijk dat je er zelf nog in kan zitten.
Mijn kruising Haflinger is een E pony.
Haar zadel is een 17 inch omdat groter echt te lang wordt voor haar rug.
Met 80 kilo kun je dus echt niet in een zadel van 17 inch zitten.
Modernere haflingers hebben bv wel een langere rug, waardoor een langer zadel mogelijk is en dus een grotere inchmaat.
Of een flinke tinker met een langere rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 20:10 



 
Profiel   

Natasja81 schreef
Eline_S_S schreef
Ik zou toch eens kijken voor een haflinger. Je moet natuurlijk wel de goede match hebben. Mijn haflingermerrie rijden kinderen van 10 zo op weg, maar zodra een volwassene dressuurmatig lastige dingen gaat vragen kan ze echt nog wel eens lastig doen :o Niet qua bokken oid, maar net een beetje vasthouden etc.


Ooh maar dat vind ik wel leuk! Als hij maar lief en kalm is voor mijn dochter.


Ik heb dus zo'n Haflinger als hier beschreven wordt.
Een ontzettend lieve merrie die mij uitdaagt maar waar kinderen zo op weg rijden.
Bleek vandaag maar weer eens... Ik heb meer stil gestaan en 'woorden' met haar gehad dan gereden. Daarna stapte een 12 jarig vriendje op en hij heeft heerlijk gereden :')

We wonen in Meppel, je bent eventueel van harte welkom om eens samen te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 20:52 



 
Profiel   

Een connemara, over het algemeen cool in het hoofd, geschikt voor kinderen en volwassenen en gewichtsdrager :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 21:05 



 
Profiel   

Ga gewoon eens kijken wat je aanspreekt. Ervaring leert dat je altijd met iets anders thuis komt dan je in je hoofd had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 21:12 



 
Profiel   

Een vriend van mij traint paarden voor de verkoop en richt zich speciaal op het africhten van paarden/pony’s die door moeder en dochter kunnen worden gereden. Dus sterk gebouwd, stokmaat rond de 145/150 en natuurlijk superbraaf. Zijn website is https://damadhorseshow.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 21:36 



 
Profiel   

Citaat
@ClauH: Volgens mij kun je het beste een paardje kopen waar je nu meteen op kunt zonder te hoeven afvallen

Ik heb er al 3, dankje. En afvallen is voor mij persoonlijk ook zeker geen goed idee }:0

Verder eens met Def.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 22:16 



 
Profiel   

Ik heb overigens een hele stevige Duitse rijpony (hij heeft eigenlijk alle kenmerken van het ras en staat zo op zijn paspoort, maar ouders onbekend. Echter ken ik een aantal 'echte' Duitsers en die zijn vergelijkbaar). Mijn pony is slechts 1,41m en fors gebouwd. Zelf ben ik door rugproblemen de afgelopen 2,5 jaar ruim 25 kilo aangekomen waardoor ik met 1,63m ook 80kg woog (inmiddels heel langzaam eindelijk iets minder).
Hij heeft hier totaal geen moeite mee, met iets zwaardere mensen (90kg is wel eens voorgekomen) had hij ook geen problemen, maar dat zou ik hem dan weer niet als dagelijkse kost geven. Daarnaast een groot pluspunt dat het een onwijs brave rijpony is voor kinderen, de allerkleinsten rijden er zo op weg en hij past zich heel erg aan aan zijn ruiter. Vraag je wat meer van hem dan zal hij actiever zijn en door het vuur gaan voor je (ook qua sport).
Wellicht dat je toevallig op dit type / ras stuit, dan denk ik dat het nog wel eens geschikt kan zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 23:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen