Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie fjord x fries?

 
Profiel   

Hoi!
Ik wil van mijn fjordenmerrie (1.44) een veulen van een fries. Ik vroeg me af of er mensen zijn mer een fjord x fries en hoe die eruit zien en vooral hoe groot ze zijn en als je het weet, hoe groot de ouders zijn.
Ik heb ook nog een andere vraag:
Hoe veel groter mag de hengst zijn dan de merrie zonder dat er gekke dingen gebeuren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:23 



 
Profiel   

Ik heb een fjord x fries van 1.48. Geen idee hoe groot de ouders zijn/waren. Qua uiterlijk is het een grote fjord met lange manen en qua karakter is het echt een mengelmoes van beide rassen. De wintervacht is wat donkerder dan de zomervacht.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:36 



 
Profiel   

Waarom zou je het willen?
Ze zien er vaak leuk uit maar je kan ook de nadelen van beide rassen krijgen in je veulen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:38 



 
Profiel   

Azmay schreef
Waarom zou je het willen?
Ze zien er vaak leuk uit maar je kan ook de nadelen van beide rassen krijgen in je veulen :o


Met ieder veulen kun je pech hebben.... maar dit topic is vast niet bedoelt om WEER allemaal reacties te lezen van mensen die zeggen dat je niet voor de lol moet fokken en al helemaal niet moet kruisen want dat is zonde van de rassen en bla bla bla. Daar heeft ts het topic niet voor geopend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:42 



 
Profiel   

har166 schreef
Azmay schreef
Waarom zou je het willen?
Ze zien er vaak leuk uit maar je kan ook de nadelen van beide rassen krijgen in je veulen :o


Met ieder veulen kun je pech hebben.... maar dit topic is vast niet bedoelt om WEER allemaal reacties te lezen van mensen die zeggen dat je niet voor de lol moet fokken en al helemaal niet moet kruisen want dat is zonde van de rassen en bla bla bla. Daar heeft ts het topic niet voor geopend.

Is gewoon een serieuze vraag hoor, neem aan dat ze een rede heeft om deze kruising te willen maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:43 



 
Profiel   

Waarschijnlijk omdat er vaak ontzettend leuke paarden uit komen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:45 



 
Profiel   

har166 schreef
Ik heb een fjord x fries van 1.48. Geen idee hoe groot de ouders zijn/waren. Qua uiterlijk is het een grote fjord met lange manen en qua karakter is het echt een mengelmoes van beide rassen. De wintervacht is wat donkerder dan de zomervacht.
[ [url=m/YktGhX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg deze is zoo knap <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:52 



 
Profiel   

Azmay schreef
Waarom zou je het willen?
Ze zien er vaak leuk uit maar je kan ook de nadelen van beide rassen krijgen in je veulen :o

Ik wil het omdat ik mijn fjord zo ontzettend leuk vind en ze heeft zoon leuk karakter en ik wou eerst een fries maar mijn moeder wil een veulen van haar maar ik wil graag een iets grotere dus nu is het dit geworden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 09:53 



 
Profiel   

Ik ben er nu een paar tegen gekomen en eigenlijk zijn dat stuk voor stuk heel goed gelukte exemplaren. Het is net alsof ze gewoon beiden elkaar heel goed aanvullen. :)

Hoe oud is de merrie? Heeft ze al eerder veulens gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 10:18 



 
Profiel   

Ze is 6 jaar oud en dit word haar eerste veulen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 10:28 



 
Profiel   

Ik ken er ook een paar fjord x fries en daarvan zijn er een aantal heel erg goed gelukt. Blijft wel kijken naar evt verbeterpunten van je merrie natuurlijk. Met grote ed. kan ik je helaas niet helpen, maar daarvoor kun je wellicht enkele fokkers bellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 10:35 



 
Profiel   

Ik vind dit zulke leuke kruisingen :D!
Ik ken ook alleen maar hele knappe varianten hierop, heerlijke karakters hadden ze ook .

Ik kan je helaas geen advies geven over de stokmaat van de hengst, maar ben wel heel benieuwd wat er uiteindelijk uit je merrie gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 10:41 



 
Profiel   

Rij zelf zo'n kruising! Weet zelf niet wie haar ouders zijn, maar ze is zelf 1.54 en rondgeribt. Qua uiterlijk heeft ze van beide wat, maar kan je het niet overduidelijk zien imo. Vind het een heerlijk paard om te rijden, al is het wel een echte fjord qua karakter soms :+.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 11:48 



 
Profiel   

Sequinoa schreef
Rij zelf zo'n kruising! Weet zelf niet wie haar ouders zijn, maar ze is zelf 1.54 en rondgeribt. Qua uiterlijk heeft ze van beide wat, maar kan je het niet overduidelijk zien imo. Vind het een heerlijk paard om te rijden, al is het wel een echte fjord qua karakter soms :+.

[ [url=m/NjUXuy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knap paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 12:54 



 
Profiel   

Ik ken een fjord X Fries. Mooi beestje maar erg overbouwd.
Zelf heb ik een fjord X barokpinto merrie van 1,53 haar vader is BartPB07
[ img ]
Persoonlijk vind ik haar erg goed gelukt. Het voordeel is ook dat ze erg sportief is. Ik rijd nu L1+9 en BB 80 en oefencrossjes met haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 13:22 



 
Profiel   

Leonyvk schreef
Ik ken een fjord X Fries. Mooi beestje maar erg overbouwd.
Zelf heb ik een fjord X barokpinto merrie van 1,53 haar vader is BartPB07
[ [url=m/iXeS3k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Persoonlijk vind ik haar erg goed gelukt. Het voordeel is ook dat ze erg sportief is. Ik rijd nu L1+9 en BB 80 en oefencrossjes met haar.

Ahh ik volg jullie op insta <3 ik wil er zelf alleen geen met wit maar ik vind haar wel heeel mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 14:04 



 
Profiel   

Ik heb er ook 1
Geen idee hoe groot zijn ouders precies zijn maar ik weet wel dat zijn vader een stuk groter was dan zijn moeder, omdat het niet de bedoeling was dat er veulens kwamen.
Hij zelf is nu ongeveer 1.47 maar zal nog wat doorgroeien
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 14:18 



 
Profiel   

Ik heb 2 merries, kruisingen Fjord/Fries.

Ze zijn inmiddels 20 en 21 jaar oud en fantastische paarden. Ze zijn volle zussen van elkaar.
Beide zijn valkkleurig. Ik had zelf een Fjorden merrie die ik 2 jaar achter elkaar door dezelfde Fries heb laten dekken.
De Fjord was 1.42 m. stokmaat en de Fries was ruim 1.60m.
De ene kruising is 1.53 m. hoog geworden en de andere 1.54m.

Ik heb nu geen tijd om foto's te plaatsen maar zal dat later vandaag nog wel doen :)

Als je jouw Fjord wilt kruisen met een Fries moet je op 1 ding goed letten. Dat de Friese hengst geen al te groot lang hoofd heeft. Je hebt kans dat je dat terug ziet bij de kruising waarbij dan het hoofd iets aan de grote kant is in vergelijk met de rest van het lichaam.
De Friese hengst waar ik mee gekruist heb had juist een klein en zeer adellijk koppie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 14:21 



 
Profiel   

Wat een aansprekende kruisingen allemaal :) ik ben benieuwd of je er voor gaat TS en wat er dan uiteindelijk voor iets uit komt rollen! Ik ben wel van de kruisingen, zowel met paarden als honden, indien rekening gehouden met verbeterpunten inderdaad. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 14:41 



 
Profiel   

Echt hele knappe paarden idd! Zie de kruisingen weleens voorbij komen en vind het echt wel een goede combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 14:45 



 
Profiel   

yarkayunda schreef
Leonyvk schreef
Ik ken een fjord X Fries. Mooi beestje maar erg overbouwd.
Zelf heb ik een fjord X barokpinto merrie van 1,53 haar vader is BartPB07
[ [url=m/iXeS3k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Persoonlijk vind ik haar erg goed gelukt. Het voordeel is ook dat ze erg sportief is. Ik rijd nu L1+9 en BB 80 en oefencrossjes met haar.

Ahh ik volg jullie op insta <3 ik wil er zelf alleen geen met wit maar ik vind haar wel heeel mooi


Kan me voorstellen. Ben ook geen wit fan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 16:21 



 
Profiel   

Zoals toegezegd een paar foto's van onze kruisingen Fjord/Fries.

Moeder Fjord, vader Fries.

In de zomer zijn ze wat lichter van kleur, zie de 1e twee foto's.
De 3e foto is van 2 weken terug.

Het 1e stukje manen achter de oren knip ik altijd weg. Dan komt hun prachtige hals nog mooier tot zijn recht.


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 19:58 



 
Profiel   

Ik heb er ook eentje Charlie Brown, heerlijk pittig maar bomproof karakter en een veelzijdige sportpony. Echt een heerlijk dier vind ik.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 20:14 



 
Profiel   

Wat een prachtige kruisingen! Echt heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 22:14 



 
Profiel   

2 jaar terug heeft mijn barock pinto hengst een fjorden merrie gedekt en daar is echt een heel leuk veulen van gekomen!
Geen vlekken maar wel echt een leuk ding.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-18 22:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 54 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen