Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welk ras? 1.63, korte passen en hard kunnen draven.Kruising?

 
Profiel   

Hoi !!

Dit is mijn paardje,

Paspoort staat niks in behalve kleur en geboorte datum.

1.63 hoog. Loopt vaak met korte passen "pony pasjes" springt ook met 1 extra galop sprong, tussen 2 sprongen. (ook met pushen komt daar geen verandering). Gooit niet hoog op.

Kan haar achter benen wijd zetten en keihard draven. Beetje draver ?

Vind wijken, dus benen dichter bij elkaar erg moeilijk. Lukt dan ook niet zo als de meeste paardje kruislings.

Ze galoppeerd ook makkelijk.

Veel uithoudingsvermogen. Allround.

Nuchter en eerlijk karakter, totaal niet kijkerig.

Dikke manen en staart (als ze haar staart niet zou schuren) manen groeien wel maar tot bepaalde lengte en worden daarna lelijk. Dus geen mega lange manen maar wel echt dik en veel!

Beetje sokjes.

Draagt haar nek vaak vooruit en niet omhoog. Aan de teugel is voor haar dan ook naar beneden als een "western" nekje en niet dressuur omhoog.

Kruising? Mix?

Of gewoon huistuinkeuken paard.

[ img ]


[ img ]


[ img ]
(Oudere foto, wel goed haar bouw te zien)


[ img ]


Laatst bijgewerkt door Kmariee op 06-02-19 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 15:52 



 
Profiel   

Kruising IJslander?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 15:54 



 
Profiel   

Vanwege de relatief smalle en korte hals lijkt het wel alsof er een deel draver in zit. De rest van het lichaam lijkt er dan weer totaal niet op. Ijslander denk ik juist niet omdat t paardje 1,63 is. Maar je weet nooit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 15:59 



 
Profiel   

Ik heb er ook een, American Standardbred, groooote oren als handelskenmerk, nooit ziek of sorry, houdt van eigen baas er zijn er veel met extra gangen vooral met het wegdraven zitten er extra passen tussen, mijn Sam tolt en telgangt ook, zit trouwens erg lekker, in t kort....Amerikaanse draver die of een trotter of een pacer is, snap je het nog ? :D *\o/*......ps je hebt een grote en kleine Standardbred.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 16:03 



 
Profiel   

iamsam schreef
Ik heb er ook een, American Standardbred, groooote oren als handelskenmerk, nooit ziek of sorry, houdt van eigen baas er zijn er veel met extra gangen vooral met het wegdraven zitten er extra passen tussen, mijn Sam tolt en telgangt ook, zit trouwens erg lekker, in t kort....Amerikaanse draver die of een trotter of een pacer is, snap je het nog ? :D *\o/*......ps je hebt een grote en kleine Standardbred.



Je bent me verloren haha, ken het ras niet!, zal zo is op internet neuzen!

Vind vooral dat harde draven en benen wijd typisch. Want lijkt me niet dat elk paarden ras dat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 16:45 



 
Profiel   

Pepperrr schreef
Vanwege de relatief smalle en korte hals lijkt het wel alsof er een deel draver in zit. De rest van het lichaam lijkt er dan weer totaal niet op. Ijslander denk ik juist niet omdat t paardje 1,63 is. Maar je weet nooit :)



Beetje draver kan ik nog wel geloven ja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 16:46 



 
Profiel   

Lijkt heel erg op mijn Amerikaanse draver. En denk met je beschrijving dat de kans erg groot is dat je paardje er eentje is. Ook voor mij de typische uitstraling van de draver en net zoals die van mij compact en gespierd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 17:01 



 
Profiel   

Zou zo maar een volle draver kunnen zijn! Hoe oud is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 17:14 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Zou zo maar een volle draver kunnen zijn! Hoe oud is ze?



Uit 2003, geen datum bekent :D
Ja zou je denken, een volle ?? Die schijnen gallop moeilijk te vinden toch ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 20:08 



 
Profiel   

Kirstmari schreef
fransje23 schreef
Zou zo maar een volle draver kunnen zijn! Hoe oud is ze?



Uit 2003, geen datum bekent :D
Ja zou je denken, een volle ?? Die schijnen gallop moeilijk te vinden toch ?


Dravers zijn gefokt om te draven. Dus ze kunnen het goed. Maar elke draver kan galopperen hoor. Het wordt hun afgeleerd. Waardoor ze slecht galopperen of zelfs niet meer willen galopperen.

Heb je er een die nooit getraind is, kan het maar zo zijn dat ze galopperen als elk ander kwpner.

Denk dat dit een Amerikaanse draver is. Kans is groot dat ze gekoerst heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 20:11 



 
Profiel   

Citaat
Dravers zijn gefokt om te draven. Dus ze kunnen het goed. Maar elke draver kan galopperen hoor. Het wordt hun afgeleerd. Waardoor ze slecht galopperen of zelfs niet meer willen galopperen.

Heb je er een die nooit getraind is, kan het maar zo zijn dat ze galopperen als elk ander kwpner.

Denk dat dit een Amerikaanse draver is. Kans is groot dat ze gekoerst heeft.



Ja ik ben om, heb even zitten neuzen op internet en zitten lezen, komt best wel erg overeen!. Ook dat ze kort stappen.

Gekoerst niet. Is manege paardje geweest (2011 huurde ik haar 2014 gekocht en wanneer je een eigen paard heb en alles kan doen wat je samen wilt, gaat pas de echte wereld open haha). Hard draven is dan niet gewild.

Ze heeft het nu een paar keer laten zien dat ze het ka, 1e x omdat ze op het asfalt niet mag galopperen en wel hard wilde gaan dus hup daar ging ze ! De eerste keer begreep ik er niks van want had dat nog nooit gevoeld. Toen samen met vriendin op het strand viel ze uit galop maar om de ander bij te houden hup deed ze het weer. Ja en dan ga je dat toch is testen en deed ze het vaker.

Maar ren draf is nooit getraind met der. Netjes aanspringen en galopperen wel.

Wat een leuke uitkomst!
Ik durf wel te zeggen dat dat sowieso in haar zit en misschien wel helemaal !

Leuk leuk :D


[ img ]



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 20:41 



 
Profiel   

Kan zomaar dat dit een draver is.

Verder gaat een draver zelden zo galopperen als een KWPN'er, dus daar kan je veel aan zien.

En op basis van dit verhaal kan je totaal niet zeggen of ze gekoerst heeft :+

Heb je de chip wel eens laten checken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 20:44 



 
Profiel   

ruitje schreef
Kan zomaar dat dit een draver is.

Verder gaat een draver zelden zo galopperen als een KWPN'er, dus daar kan je veel aan zien.

En op basis van dit verhaal kan je totaal niet zeggen of ze gekoerst heeft :+

Heb je de chip wel eens laten checken?



Nee chip niet laten checken.
Maar heeft niet gekoerst.

Is in haar jonge jaren op de manege gekomen en was onhandelbaar, hierna is ze weer weg gegaan (waarheen geen flauw idee) en terug gekomen op de manege.
Dat is hoe het aan mij verteld is.

Daarna ingezet voor beginners en buiten ritjes. Af en toe een gevorderde ruiter maar dan had je de eerste 30 min een gevecht. Wat best logisch lijkt als je basis gangen geleerd heb (waarschijnlijk op een grove manier, als je eerst onhandelbaar was) en ze gaan opeens aan je zitten plukken en dingen vragen die je niet begrijpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 20:50 



 
Profiel   

Ps. Er is idd wel vaker tegen me gezegt dat ze apart beweegt met gallop (nu weten we dus misschien waarom). Maar ze doet het heel makkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 20:52 



 
Profiel   

Hoe oud was ze toen ze op de manege kwam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 21:09 



 
Profiel   

ruitje schreef
Hoe oud was ze toen ze op de manege kwam?



Dat weet ik eigenlijk niet precies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 21:45 



 
Profiel   

Klinkt toch wel als draver :j . Zo gauw ze uit koersconditie komen en er komt wat meer vet op & andere bespiering dan krijg je vaak al een heel ander paard.

Heb je anders een filmpje waar ze draaft/gallopeerd (bijv aan de longe of los)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 21:53 



 
Profiel   

Als ze jong op de manege kwam als rijpaard, dan kan het best zijn dat ze daarvoor gekoerst heeft hoor. Dat gebeurt volgens mij regelmatig op jongere leeftijd dan dat ze als (manege)rijpaard aan het werk gaan.

Zo van de foto vind ik haar ook Draver ogen, maar dat is altijd lastig te zeggen als je verder niets van het dier weet natuurlijk. Ik zou de chip eens laten checken als ik jou was :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 22:12 



 
Profiel   

Love_Rosie schreef
Klinkt toch wel als draver :j . Zo gauw ze uit koersconditie komen en er komt wat meer vet op & andere bespiering dan krijg je vaak al een heel ander paard.

Heb je anders een filmpje waar ze draaft/gallopeerd (bijv aan de longe of los)?



Zal ik als het hier in nl nog is droog word is maken haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 23:25 



 
Profiel   

ik heb ook div dravers meegemaakt op de manege.
1 daarvan heeft wel gekoerst , zijn galop heeft ie echt moeten leren ,alleen met zijn achterbenen draafde hij. Maar was niet snel genoeg is hij in de handel gekomen, Hij was super braaf, deed geen stap verkeerd. Nooit bokken , Een sprongetje maken ging hij er vierkant overheen, schijnt typisch dravers eigenschap te zijn,
En de andere draver had waarschijnlijk nooit gekoerst ,en hij galoppeerde zoals andere paarden dat deden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-19 23:37 



 
Profiel   

pompadour schreef
ik heb ook div dravers meegemaakt op de manege.
1 daarvan heeft wel gekoerst , zijn galop heeft ie echt moeten leren ,alleen met zijn achterbenen draafde hij. Maar was niet snel genoeg is hij in de handel gekomen, Hij was super braaf, deed geen stap verkeerd. Nooit bokken , Een sprongetje maken ging hij er vierkant overheen, schijnt typisch dravers eigenschap te zijn,
En de andere draver had waarschijnlijk nooit gekoerst ,en hij galoppeerde zoals andere paarden dat deden.



Leuk om te horen, denk dat ik zo goed als zeker ben dat het een draver is dan of voor veel % draver. Vooral nu jij ook zegt dat er dravers zijn die idd gewoon goed kunnen galopperen. Margie kan wel ook gewoon springen. Al vind ze het pas leuk als het geen baby sprong meer is. Al was dat flink aanpakken voor ze door had hoe en wat haha. Weigeren kan ze ook goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 00:41 



 
Profiel   

Kirstmari schreef
pompadour schreef
ik heb ook div dravers meegemaakt op de manege.
1 daarvan heeft wel gekoerst , zijn galop heeft ie echt moeten leren ,alleen met zijn achterbenen draafde hij. Maar was niet snel genoeg is hij in de handel gekomen, Hij was super braaf, deed geen stap verkeerd. Nooit bokken , Een sprongetje maken ging hij er vierkant overheen, schijnt typisch dravers eigenschap te zijn,
En de andere draver had waarschijnlijk nooit gekoerst ,en hij galoppeerde zoals andere paarden dat deden.



Leuk om te horen, denk dat ik zo goed als zeker ben dat het een draver is dan of voor veel % draver. Vooral nu jij ook zegt dat er dravers zijn die idd gewoon goed kunnen galopperen. Margie kan wel ook gewoon springen. Al vind ze het pas leuk als het geen baby sprong meer is. Al was dat flink aanpakken voor ze door had hoe en wat haha. Weigeren kan ze ook goed.


Weigeren is niet vreemd voor een draver. het zijn geen springpaarden en dat zullen ze ook nooit worden .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 00:45 



 
Profiel   

met de 1 draver was buiten ook altijd braaf. Hij wilde wel voorop lopen.
Buiten galopperen deed ie niet, maar wel giga draven zodat de andere paarden ren galop gingen om het bij te houden.
Alleen hij zat dan niet lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 00:47 



 
Profiel   

Citaat
Weigeren is niet vreemd voor een draver. het zijn geen springpaarden en dat zullen ze ook nooit worden .


Op de manege, toen ik haar huurde dus vooral lessen reed. Deden we 1x in de week springen. Ze weigerde veel maar als ze zin had, deed ze goed haar best.

1 meter is record.

Nadat ik der had gekocht is het lekker hobbelen, vooral buiten en strand en hard gaan vind ze leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 01:39 



 
Profiel   

Ik sluit mij ook aan bij engelse of Amerikaanse draver.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-19 02:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen