Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn appaloosa "schimmelt"?

 
Profiel   

Qimm schreef
Fewspot komt alleen bij appie x appie voor toch? (vind ik niet zo mooi) kleuring van het paard op de foto van gaucho vind ik wel mooi

Die van jou is idd geen few spot. Maar kan wel zijn dat hij helemaal doorverkleurt zoals die van gaucho. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:19 



 
Profiel   

die van mij veranderd naar de zomer toe ook in steeds meer witte vlekken. Maar het is nooit helemaal t zelfde. De grote vlekken die ze als veulen had, blijven wel constant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:20 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]


Mijnes als veulen en nu. Tot 3 was ze kleurvast, ze is nu 6 en krijgt steeds meer witte sneeuwvlokken op het bruin. In de winter is ze wel donkerder weer trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:20 



 
Profiel   

Wat een leuk topic dit! Ik heb zelf een appie met een moeder die friesXKnabstruber is en vader is Meander. Ze is nu zwart en je ziet heel duidelijk dat er Fries in zit, maar overal verschijnen ineens witte haren, ik ben zo benieuwd wat het eindresultaat wordt hihi :D
Feliz toen ik haar ging bekijken:
[ img ]

Feliz een maand geleden (ze is in mei 1 geworden)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:45 



 
Profiel   

Welkom in de wereld van de appies. Ook beter bekend als de wereld van de toverballen haha.

Heb zelf een shet x appaloosa. Ik heb elk seizoen een andere pony en elke keer komen er weer nieuwe stippen ect bij :+

Bij deze kan je het goed zien qua kont alleen al haha
[ img ]

En zo was ze als veulen helemaal vos en zo er naast is ze paar jaar gelden moet nog eens een nieuwe vergelijking maken haha.

[ img ]

En zo is ze nu
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 07:55 



 
Profiel   

gaucho schreef
Ik zeg Varnish roan. Mijn vorige paard had als 4-jarige alleen een sjabrak en wat witte haren over zijn lijf. Bij elke verharing wat meer wit, dit was op zijn 15e:


[ [url=m/KArx4L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moest er ook even wennen maar uiteindelijk vond ik het 'toverbal' effect wel erg gaaf.

Wat voor kleur jouw veulen uiteindelijk ook wordt ze is wel erg knap <3

Ohh dit is toch geweldig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 08:00 



 
Profiel   

Ik had eerst een helemaal bruine appie zonder stippen en die begint nu ook langzaam steeds witter en witter te worden in de zomer. Haar winter vacht is ze weer undercover appaloosa. Dus het kan ook nog zijn dat het alleen je paard z'n zomervacht is.

Haar wintervacht:
[ img ]

en dit was verleden jaar zomer:
[ img ]

en dit jaar zomer is ze eigenlijk nog witter geworden (beetje slechte foto)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 08:28 



 
Profiel   

AnnoNiemand schreef
Icelandshet schreef
zo dacht ik ook ooit een zwart bonte pony te hebben gekocht, nu 7 jaar later is ze zomers nagenoeg wit, op wat zwarte stippen op dr kont na die zijn overgebleven
[ [url=m/4YqLLB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat lijkt mij een bonte few spot, op foto 1 al wel redelijk duidelijk te zien. Dus geen verrassing dat die zo wit is geworden. :D


Tja zou je denken he, bij aankoop was ze echt zwart bont, staat ook zo in haar paspoort, en door de wintervacht waren de spikkels op haar neus/ogen niet te zien, op bovenstaande foto zie je inderdaad al duidelijk dat ze aan het schimmelen is, eerdere foto's kan ik helaas niet meer vinden

Ze is trouwens geen fewspot, maar een pintaloosa heb ik me laten vertellen door de dierenarts! (Of heeft dat met elkaar te maken?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 09:18 



 
Profiel   

Pintaloosa betekent niets anders dan Appaloosa en tegelijkertijd ook bont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 12:58 



 
Profiel   

Hier ook z'on toverballetje.

Bruin geboren.

Bruin met alleen soort van witte aalsteep, gekocht vorig jaar maart als 10 maanden oud veulen
[ img ]

Vorig jaar zomer was ze bruin sjabrakbont met witte haren tussen het bruin
[ img ]

En nu...
[ img ]


Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 15-06-19 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 17:29 



 
Profiel   

Oh wow wat een transformaties! Leuk al die verschillende appies <3 iedereen bedankt voor het delen, meer is altijd welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 17:38 



 
Profiel   

AnnoNiemand schreef
Qimm schreef
Fewspot komt alleen bij appie x appie voor toch? (vind ik niet zo mooi) kleuring van het paard op de foto van gaucho vind ik wel mooi

Die van jou is idd geen few spot. Maar kan wel zijn dat hij helemaal doorverkleurt zoals die van gaucho. :)

Die bonte is ook geen fewspot, dat is gewoon een marmerbonte platenbonte die doorkleurt. Fewspots kleuren maar minimaal door, die worden al heel wit geboren

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 16:33 



 
Profiel   

Wat leuk allemaal!
Mijn miniappie heb ik bijna een jaar en is ook erg aan het verkleuren!

De winter was zo..(links)

[ img ]


En nu hartstikke wit, in het midden heeft hij nog wat winterhaar maar daaronder ook wit.

[ img ]

Ik vind het leuk hoor die verassingskleurtjes. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-19 17:14 



 
Profiel   

Nou we zijn een jaartje verder en ik wilde even laten zien wat mijn toverbal aan het doen is :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 12:16 



 
Profiel   

Mooi! <3
Mijn kleintje is ook weer witter zal straks wel wat foto's maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 12:53 



 
Profiel   

Zo dan, die droogt mooi op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 12:54 



 
Profiel   

Wat superleuk om te zien dat je dan eigenlijk elk seizoen een "ander" paard hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 13:30 



 
Profiel   

Gimli toen hij 1 was..

[ img ]

En nu drie.. Het grappige is dat hij wenkbrauwen heeft. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 14:24 



 
Profiel   

MirandaMalik schreef
Mooi! <3
Mijn kleintje is ook weer witter zal straks wel wat foto's maken.


Ja leuk! :D
Maflinger_S schreef
Zo dan, die droogt mooi op.


Ik ben zeker niet ontevreden, ze is nog maar 2 :=


Booklover01 schreef
Wat superleuk om te zien dat je dan eigenlijk elk seizoen een "ander" paard hebt!

Daar komt het wel op neer ja haha


MirandaMalik schreef
Gimli toen hij 1 was..

[ [url=m/oaK3yL.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu drie.. Het grappige is dat hij wenkbrauwen heeft. :D

[ [url=m/pLNCwI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat schattig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 14:51 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Leuk paard heb je Qimm <3
Die van mij is ook een scen tao <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 14:56 



 
Profiel   

love_odin schreef
[ [url=m/yxlzM4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CqaXI5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rkbo31.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk paard heb je Qimm <3
Die van mij is ook een scen tao <3


Oh mooie panterbonte <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-20 15:01 



 
Profiel   

Ik zie dat hier ook een aantal bruin-geboren pony’s toch nog gaan zijn verkleuren. Stiekem hoop ik daar ook op bij mijn Olaf

Hij is nu precies 6 maanden oud. Ik zal morgen een recente foto maken, maar inmiddels is hij helemaal donker geworden, zoals zijn hoofd op de laatste foto. Ben zooo benieuwd wat er van het voorjaar onder zn wintervacht vandaan komt. Wel leuk om dat hier zo tussen alle andere toverballen bij te houden!

1 dag oud
[ img ]
[ img ]

1 maand oud
[ img ]

4 maanden oud
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 00:37 



 
Profiel   

Heeft Olaf gestreepte hoeven? Of stipjes rond zijn anus? Dat zijn appaloosa kenmerken.
Als hij geen kenmerken heeft is de kans klein dat hij nog gaat veranderen, maar je weet het natuurlijk nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-20 01:07 



 
Profiel   

En ik mis op deze foto’s het zgn mensenoog, maar dat is bij kleintjes soms lastiger te zien. Dat is vaak het eerste wat opvalt als ze toch lp dragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 07:54 



 
Profiel   

Die van mij kreeg na >6 maanden pas stippels op neus en lippen en geslachtsdelen. Ook duurde het 4 maanden voor 1 achterbeentje een grijze sok kreeg :D Wel had ze meteen mensenogen, gestreepte hoeven en de overduidelijke stippelbips :D

Also:
[ img ]

En illegaal oefenen :')
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 08:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen