Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

PZHK (Wielkopolski, Pools warmbloed) - wie heeft er een

 
Profiel   

Hallo!

Gezien het feit dat er geen recent topic is over dit ras vroeg ik mij af of er meer mensen zijn op bokt die een Wielkopolski paard (PZHK) hebben?

Sinds een paar maanden ben ik de eigenaar van een PZKH Wielkopolski stamboek merrie van 1 en tevens een cremello merrie geboren dit jaar. Het zou leuk zijn om met andere eigenaren van dit ras te kletsen en paarden te volgen en zien (op)groeien.

Mijn palomino Daria van 1 - Aramir x Marat x Belenus
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2132565/daria
[ img ]

En mijn cremello merrie Seven Heaven-J van januari dit jaar - Zoltar x Doping x Silver
[ img ]

Leuk om van jullie te horen! :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 20:45 



 
Profiel   

Niemand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-20 20:01 



 
Profiel   

Wauw, dat veulen is echt prachtig! Cremello's blijven toch altijd wat bijzonders hebben. Van het ras heb ik wel eens gehoord maar ik heb ze nog niet echt gezien. Volgens mij zijn ze nog niet heel bekend hier, of wel? Prachtige paarden :wow: !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-20 20:10 



 
Profiel   

Ik heb er ook zelf geen, maar ik ben wel erg geïnteresseerd in de Poolse fokkerij dus ik ga zeker volgen.

Zijn er veel Wielkopolski paarden in speciale kleuren?
En weet je toevallig of er ook regelmatig BWP of KWPN mee wordt ingekruist of is het echt volledig 'raszuiver' (zijn in the end toch allemaal warmbloeden op zich).
En wat is het verschil tussen de Wielkopolski en Malopolski? (is dat puur regiogebonden of zit er nog meer achter?)

Ik weet natuurlijk niet of je de antwoorden weet op deze vragen :+
Alleszins heb je zeer mooie exemplaren in je bezit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-20 20:14 



 
Profiel   

Ah bedankt! Ben ook erg blij met mijn paardjes. En gezien het ras nu wordt erkend door KWPN kan ik ook gaan voor stamboek opname bij de KWPN in de toekomst. Tevens kunnen nakomelingen gewoon in veulenboek komen van KWPN en dus interessant voor de toekomst.

Wat betreft de Malopolski, wat ik heb begrepen zijn dit meer Poolse Arabieren en dus kleiner en toch wel wat anders dan de Wielkopolski paarden. Wielkopolski zijn coole paarden en zowel gefokt voor spring en dressuur sport. Die van mij zijn beide spring gefokt en was benieuwd naar ervaringen van andere met dit ras :)

Veel van de Wielkopolski paarden die ik tot dusver ben tegen gekomen zijn Wielkopolski gekruist met Trakehner paarden al zit er vast ook wel kwpn en andere warmbloeden door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-20 21:34 



 
Profiel   

Iemand nog ervaring met dit ras verder?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 20:49 



 
Profiel   

Sorry, helaas ook geen ervaring, maar wel een vraag. Stond Daria een tijdje terug niet hier op de boktmarkt? Ik kan me precies zo'n merrie herinneren met dezelfde naam. Vond haar in de advertentie al erg mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 21:14 



 
Profiel   

Hoi hoi wij hadden een merrie, helaas is ze overleden! Dier met n hart van goud.. Maar geen veulens helaas... Wel 'n prachtig dier, wat je daar hebt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-20 21:17 



 
Profiel   

silverdapple schreef
Sorry, helaas ook geen ervaring, maar wel een vraag. Stond Daria een tijdje terug niet hier op de boktmarkt? Ik kan me precies zo'n merrie herinneren met dezelfde naam. Vond haar in de advertentie al erg mooi.


Ja klopt! Heb haar inderdaad gekocht na aanleiding van een bokt advertentie inderdaad! En eind maart is ze bij mij komen wonen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:34 



 
Profiel   

Ik heb een Pools bijrijdpaard gehad. Super lief betrouwbaar dier maar wel type binnenvetter. Super grappig beest, net zo’n stripfiguur. Werd vooral recreatief mee gereden. Hij is vorig jaar verkocht.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:53 



 
Profiel   

Ik heb een Silesian Warmblut, inmidels 32 jaar oud.
Op slacht transport hierheen gekomen, bij 2 maneges beland en vanuit de 2e manege heb ik hem in 1995 gekocht en nu dus al ruim 25 jaar bij mij.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 09:10 



 
Profiel   

Ik heb een wielkopolski palomino merrie van de hengst Bonsun. Op de grond is ze super lief, onder het zadel niet de makkelijkste omdat ze erg sensibel is.


[ img ]

[ img ]

Voor meer foto’s kan je haar vinden op Instagram (medena the horse)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:23 



 
Profiel   

ts: welke opfok is het uiteindelijk geworden ? Daar vroeg je een tijd geleden toch naar ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:43 



 
Profiel   

Ah wat een mooie paarden komen voorbij zeg! Leuk om van andere met dit ras te horen. Ken niet veel andere met dit ras dus leuk om ervaring te delen.

Marjan - wat een leuke foto's! Echt ook heel apart van kleur!

ElCamino - heb je hem nog steeds? Wat een goede leeftijd heeft hij al zeg!! Ziet er ook goed uit nog voor z'n leeftijd! Heb trouwens mijn merrie nu niet in een opfok gedaan. Heb er geen in de buurt (of in ieder geval in omstreeks Noord Holland) kunnen vinden die plek hadden. Aantal benaderd en aantal zaten vol en aantal zeiden dat ze liever geen nieuwe jaarling inschaarde bij groepen die al tijd samen waren. Heb hier op 10 minuten fiets afstand van mijn huis een privé stal kunnen vinden waar ze in een groep staat met 4 andere waarvan sommige jonger zijn. Tevens kon ik mijn andere pony er bij zetten dus staan ze nu samen en hopelijk in paar maanden mijn cremello veulen ook.

Leliesan - wat een prachtig paard zeg! Dekje staat haar ook goed! ;) Heb je haar al lang? Mijn palomino wordt steeds lichter!

Daria - ze lijkt elke dag groter!
[ img ]

[ img ]

En Seven Heaven-j is ook al echt stuk gegroeid!
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 20:40 



 
Profiel   

Verder nog iemand een paard van dit ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-20 22:09 



 
Profiel   

Die van jou zijn ook mooi!
Medena heb ik nu sinds herfst 2016, dus al wel eventjes. Wat vooral opvalt is dat ze in de winter veel lichter, en vaak allemaal appeltjes in haar vacht heeft, is dan in de zomer, dan wordt ze juist donkerder van kleur. Verder vind ik het leuk dat ze grijze manen heeft, ze zijn echt peper en zout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-20 16:07 



 
Profiel   

Leliesan schreef
Die van jou zijn ook mooi!
Medena heb ik nu sinds herfst 2016, dus al wel eventjes. Wat vooral opvalt is dat ze in de winter veel lichter, en vaak allemaal appeltjes in haar vacht heeft, is dan in de zomer, dan wordt ze juist donkerder van kleur. Verder vind ik het leuk dat ze grijze manen heeft, ze zijn echt peper en zout.


Wat leuk zeg! Daria, mijn palomino, veranderd ook steeds van kleur maar voornamelijk tussen meer donker oranje en dan in de zomer heel licht van kleur. Ze is op het moment ook weer wat donkerder rond haar ogen en neus.

Had voor de grap haar gevlochten en ook wat foto's gemaakt. Best knap voor een jaarling!
[ img ]


[ img ]


[ img ]


Mijn andere, Seven Heaven-J, groeit ook goed door. Ze is inmiddels 6 maanden oud alweer maar lijkt erg knap te groeien!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-20 10:54 



 
Profiel   

Ja, zelf meegenomen uit Polen. Binnenvetter, clown, harde werker, bomproof, allround.
Heerlijk beest om mee te werken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-20 13:03 



 
Profiel   

Mijn stiefmoeder heeft er 1 gehad. Prachtig (bruin bont) paard om te zien maar helaas had hij wel echt een 'kronkel' in zijn hoofd. Kon ontploffen uit het niets, om niets.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-20 02:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen