Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Paspoort vraag kwestie? Ik zie het licht niet meer...

 
Profiel   

Falucho is nu vier maanden oud. Komt uit mijn eigen Luso merrie maar de vader is onbekend. Nu wilde ik een cruzado paspoort aanvragen. Ik alles daarheen opgestuurd. Krijg ik een factuur van het NRPS. Hoe kan mijn halve lusitano nou als nrps door het leven gaan. Sorry maar ik snap niet waar het fout gaat... Zijn er wellicht andere paspoort ideeen die misschien beter passen dan een sportpony stamboek? Ik vind het van zichzelf al een ingewikkelde kwestie. Maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat het beste zou zijn. :o Goede kans dat het veulen nog 100% lusitano is ook... hoe zuur is dat.... :')
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 16:13 



 
Profiel   

Je krijgt geen sportpony stamboekpapier erbij...
Alleen een paspoort uitgegeven door het Nrps met als vermelding "ouders onbekend".

Voldoet je merrie aan de eisen om een cruzado papier te verkrijgen?
Citaat
De Cruzado, met afstammingsbewijs
De Cruzado (kruising) met afstammingsbewijs is een Spaans paard waarvan 1 ouder een PRE is die goedgekeurd is voor de fokkerij. Dit heet APTO gekeurd. Een Cruzado kan dus een PRE APTO X een ander ras zijn, maar ook een PRE APTO X een PRE die niet goedgekeurd is voor de fokkerij. In Spanje komt men veel Cruzado’s tegen van PRE’s X Engelse of Arabische volbloeden, dit omdat deze kruisingen uitermate geschikt zijn voor het drijven van het vee op het platteland van Spanje.

https://www.verenigingspaanspaard.nl/spaanspaard

Een lusitano is geen PRE, dus voor een nakomeling daarvan kan je geen cruzado papier aanvragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 16:21 



 
Profiel   

paspoort heeft niets te maken met ras of stamboom papier.
Nrps is een redelijk standaard paspoort als 1 of beide ouders niet bekend zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 16:31 



 
Profiel   

Brainless schreef
Je krijgt geen sportpony stamboekpapier erbij...
Alleen een paspoort uitgegeven door het Nrps met als vermelding "ouders onbekend".

Voldoet je merrie aan de eisen om een cruzado papier te verkrijgen?
Citaat
De Cruzado, met afstammingsbewijs
De Cruzado (kruising) met afstammingsbewijs is een Spaans paard waarvan 1 ouder een PRE is die goedgekeurd is voor de fokkerij. Dit heet APTO gekeurd. Een Cruzado kan dus een PRE APTO X een ander ras zijn, maar ook een PRE APTO X een PRE die niet goedgekeurd is voor de fokkerij. In Spanje komt men veel Cruzado’s tegen van PRE’s X Engelse of Arabische volbloeden, dit omdat deze kruisingen uitermate geschikt zijn voor het drijven van het vee op het platteland van Spanje.

https://www.verenigingspaanspaard.nl/spaanspaard

Een lusitano is geen PRE, dus voor een nakomeling daarvan kan je geen cruzado papier aanvragen.


Okee nee ik had ook zeker niet verwacht papieren te krijgen. En ik had vanuit het stamboek begrepen dat lusitano ook mogelijk was. In ieder geval bedankt voor de info. Ik heb zoiets van, gezien hij alleen een paspoort krijgt, was het mooi geweest als dat meer richting zijn ras was geweest? Of klinkt dat heel stom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 16:51 



 
Profiel   

Ik heb hier een paard dat een kruising kwpn x paint is en ze heeft een vee vlees en eieren paspoort, uitgegeven door het gypse cob and drum horse association Nederland. Dus voor een radeloos paard zegt de uitgever van een paspoort niet veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 17:17 



 
Profiel   

Inderdaad wat maaaikkee zegt gewoon op zoek gaan naar de goedkoopste. (en ik denk dat ze een rasloos paard bedoelt ipv radeloos :') )

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 20:57 



 
Profiel   

Nsps is betaalbaar aan te vragen :')
Mijn papierloze mini werd met ouders onbekend erin gezet en zijn ras is: “paard” _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 21:05 



 
Profiel   

Mijn mini shet had een nmprs moeder en een papierloze vader. Heb voor het makkelijk te maken gewoon een paspoort via de knhs aangevraagd. Dus een 'rasloos' paspoort :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 21:31 



 
Profiel   

Goedkoopste stamboek is het appaloosa stamboek. Paspoort en chip 30/35 euro.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-19 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen