Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht: Ras van de Maand, welk ras heb jij?

 
Profiel   

Ik zie 'm er nog niet tussen staan: ik heb een Cruzado.

Wat voor kruising precies, dat weet ik niet. Maar ze ziet er overduidelijk spaans uit :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 22:54 



 
Profiel   

Tennessee Walker :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-19 23:26 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik zie 'm er nog niet tussen staan: ik heb een Cruzado.

Wat voor kruising precies, dat weet ik niet. Maar ze ziet er overduidelijk spaans uit :+


Maar een cruzado is toch per definitie geen ras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 02:25 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
prugelpiet schreef
Ik zie 'm er nog niet tussen staan: ik heb een Cruzado.

Wat voor kruising precies, dat weet ik niet. Maar ze ziet er overduidelijk spaans uit :+


Maar een cruzado is toch per definitie geen ras?


Het is een kruising van 2 wat een naam heeft gekregen. Wat is een ras anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 22:41 



 
Profiel   

De Warlander werd al genoemd, en inderdaad misschien geen "echt ras" omdat ze vrij nieuw is. Wel een echt "stamboek", mocht die optie toch worden meegenomen op een gegeven moment.

Wat betreft de topic-vraag; raak je er niet over uitgepraat en of je vind dat ze best wel bekender mogen zijn; CHECK. ;)

Dus wellicht wat laat, maar bij deze dan toch ook nog even de Warlander als tip. Er lopen een paar bokkers rond (voor zover ik weet) met een Warlander in de weide, waaronder ik. Het is echt wel een specifiek paard, niet zomaar een kruising met een beetje van dit en een beetje van dat. Vooral in Australie en Amerika is het stamboek dan ook best groot en zijn het gewilde paarden.

Om het af te maken, bij deze een foto van de Warlander in onze weide. Voor de volledigheid, dat kleine pluis is niet de Warlander uiteraard, maar een "gewone" Shet die ook mee mocht doen op de foto. ;)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 10:25 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Het is een kruising van 2 wat een naam heeft gekregen. Wat is een ras anders?


Een ras is bij uitstek niet een kruising van twee rassen. Een kruising is een kruising. En als het binnen stamboekverband gebeurt(dus twee verwante stamboeken) kan )je dat Holsteiner, KWPNer of Hanoveraan noemen.

Maar als het buiten stamboekverband gebeurt is het een kruising.


Een ras, bijvoorbeeld een Fries, is nooit een kruising. Er wordt alleen met dieren binnen het stamboek gefokt.

Maar voor zover ik weet is er geen stamboek wat Cruzado heet. Kan best dat het dier wel bij een bepaald stamboek geregistreerd is...maar dan heeft het dus de naam van dat stamboek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 10:51 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
prugelpiet schreef
Het is een kruising van 2 wat een naam heeft gekregen. Wat is een ras anders?


Maar voor zover ik weet is er geen stamboek wat Cruzado heet. Kan best dat het dier wel bij een bepaald stamboek geregistreerd is...maar dan heeft het dus de naam van dat stamboek.


De aanduiding Cruzado wordt gebruikt om kruisingen aan te duiden in het PRE stamboek. Dit betreft bijvoorbeeld een kruising tussen een APTO gekeurde hengst en een merrie van een ander ras. Voorwaarde is dat 1 van de ouders een voor de fokkerij goedgekeurde PRE is. Voorbeeld: Mijn hengst heeft een goedgekeurde PRE hengst als vader en een Friese moeder, hij is dan ook ingeschreven in het PRE stamboek als "Cruzado".

Cruzado is dus geen ras of stamboek op zich, het verteld alleen dat 1 van de ouders een PRE is, cruzado's vind je dus ook in heel veel verschillende vormen en maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 11:50 



 
Profiel   

POLOPONY

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-20 22:16 



 
Profiel   

Fries :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-20 00:13 



 
Profiel   

Mijn verzorgpaardje is een Paint <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 07:44 



 
Profiel   

Paint horse <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 08:40 



 
Profiel   

Caitlin_K schreef
Paint horse <3



Hihi das toevallig *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 11:49 



 
Profiel   

Ik wil heel graag een paard hebben, maar ik vind het zo lastig om een bepaald ras te kiezen. Ik ben erg benieuwd wat jullie allemaal voor mooie paarden hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 20:01 



 
Profiel   

Serenity350 schreef
De Warlander werd al genoemd, en inderdaad misschien geen "echt ras" omdat ze vrij nieuw is. Wel een echt "stamboek", mocht die optie toch worden meegenomen op een gegeven moment.

Wat betreft de topic-vraag; raak je er niet over uitgepraat en of je vind dat ze best wel bekender mogen zijn; CHECK. ;)

Dus wellicht wat laat, maar bij deze dan toch ook nog even de Warlander als tip. Er lopen een paar bokkers rond (voor zover ik weet) met een Warlander in de weide, waaronder ik. Het is echt wel een specifiek paard, niet zomaar een kruising met een beetje van dit en een beetje van dat. Vooral in Australie en Amerika is het stamboek dan ook best groot en zijn het gewilde paarden.

Om het af te maken, bij deze een foto van de Warlander in onze weide. Voor de volledigheid, dat kleine pluis is niet de Warlander uiteraard, maar een "gewone" Shet die ook mee mocht doen op de foto. ;)

[ [url=m/1lPxRL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ooh dat kleintje! Ik ben helemaal verliefd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 20:02 



 
Profiel   

antje_vip schreef
Ik heb een NRPS :D


Ik ook :D *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 20:06 



 
Profiel   

Mijn type paard (Fries en kwpn) staan al in het lijstje. Mijn dochter haar pony nog niet. Een fantastische topper die ook eigenlijk in het lijstje hoort te staan haha... de new forest. Wat zijn we blij met hem <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 20:09 



 
Profiel   

quarter horse, appaloosa, belgisch warmbloed, en kan zo nog wel ff door gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 15:07 



 
Profiel   

Late reactie.. maar…

IJslander

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-22 21:13 



 
Profiel   

Zoeken jullie nog rassen? De Azteca en de Rocky Mountain zijn de meest geweldige rassen, maar weinig mensen kennen ze echt helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-22 16:10 



 
Profiel   

Een shet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 21:38 



 
Profiel   

Hier mag inmiddels een slotje op :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-22 23:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen