Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Lusitano kruisingen

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar foto's van jullie lusitano kruisingen. Zelf heb ik een 6jarige lusitano x arabier. Ik ben benieuwd!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 16:43 



 
Profiel   

Dat heet een Luso-Árabe hier in Portugal.
Met Engels Volbloed bloed heet Anglo-Luso.

Heb je hem zelf gefokt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 17:14 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Dat heet een Luso-Árabe hier in Portugal.
Met Engels Volbloed bloed heet Anglo-Luso.

Heb je hem zelf gefokt?


Klopt, dat had ik gehoord. Zijn er veel van in Portugal? In NL heel weinig volgens mij. Ik heb haar niet zelf gefokt. Wil misschien nog wel een veulentje ooit uit haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 17:40 



 
Profiel   

Ik verplaats dit even naar RPA

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 17:42 



 
Profiel   

BrechtCarlos schreef
Lusitana schreef
Dat heet een Luso-Árabe hier in Portugal.
Met Engels Volbloed bloed heet Anglo-Luso.

Heb je hem zelf gefokt?


Klopt, dat had ik gehoord. Zijn er veel van in Portugal? In NL heel weinig volgens mij. Ik heb haar niet zelf gefokt. Wil misschien nog wel een veulentje ooit uit haar.

Ja, het komt redelijk veel voor, het is een populaire kruising met diverse percentages van Arabisch bloed. Er zijn fokkers die zich er op toeleggen, ik ken daar 1 van.
Er zijn ook redelijk wat Anglo-Lusos, maar minder, daar de Engels Volbloed her ook gewoon minder voorkomt en dus ook onbekender is. Maar een paard dat ik vroeger trainde was een zwarte Anglo-Luso merrie.


Ik heb ook het idee dat het niet erg algemeen is in Nederland.

Ik heb nu een paard dat erg lijkt op een Luso-Árabe, maar omdat ik haar herkomst niet ken, kan ik het niet met zekerheid zeggen. (middelste paard op deze foto)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 19:48 



 
Profiel   

Gaaf! Leuk om wat meer info te krijgen. Ik weet er vrij weinig van. Heg wel gehoord dat ze erg geschikt zijn voor het stierenvechten. [ img ]
[ img ]

Dit is mijn merrie. Ze moet uiteindelijk ook zo mooi wit worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-19 20:23 



 
Profiel   

[ img ]
Dit is mijn 'crusado'. Maar met wat hij gekruist is, weet ik echt niet. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 12:37 



 
Profiel   

Een portugese cruzado kan gewoon een Lusitano zijn zonder papieren. Die kunnen ze namelijk alleen krijgen als beide ouders in het stamboek voor volwassenen (reprodutores) staan en ouderschap is bewezen.
Niet zelden wordt er ook gefokt met paarden met alleen veulen papieren. De kinderen daarvan kunnen niet opgenomen en gaan door het leven als cruzado, hoewel ze feitelijk gewoon Lusitanos zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 13:17 



 
Profiel   

Gaaf paard! Ziet er eigenlijk 100% lusitano uit. Hoe groot is hij? De mijne is door haar moeder, de arabier, klein gebleven. 1.50 is ze nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 14:16 



 
Profiel   

Hij is maar 1m55. Maar ik ben zelf 1m60 [gezien de wereldbevolking; heel normaal dus :D ;) }> :Y) ]

Bedankt voor het compliment. Ik vind het ook best mooi. Maar het beste deel is z'n aard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 22:38 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Een portugese cruzado kan gewoon een Lusitano zijn zonder papieren. Die kunnen ze namelijk alleen krijgen als beide ouders in het stamboek voor volwassenen (reprodutores) staan en ouderschap is bewezen.
Niet zelden wordt er ook gefokt met paarden met alleen veulen papieren. De kinderen daarvan kunnen niet opgenomen en gaan door het leven als cruzado, hoewel ze feitelijk gewoon Lusitano's zijn...

Bedankt voor die informatie. Ik ben nog niet zo thuis in Iberische paarden. En er worden vaak 'broodjes aap' verkocht. Maar dit klinkt aannemelijk. Hij ziet er inderdaad uit als een Lusitano, tenminste als ik de vele foto's die ik ondertussen heb gezien, met hem vergelijk.
Ik heb tot zijn voorganger, zelf alleen sportpaarden gehad. Maar de Iberiërs die ik heb afgericht in de loop van de jaren, stonden mij erg aan qua karakter. En ze passen zeer goed bij mijn manier van africhten en trainen.
Ook deze stelt mij daarin niet teleur. Terwijl ik daar aanvankelijk iets huiverig voor was, want juist dat karakter heeft mij voor dit ras laten kiezen. Zijn voorganger was wel een Lusitano met papieren. Hij leerde ook enorm goed, maar z'n bewegingen bleven extreem plat, ook na drie jaar. Zelf op de wei, bij grote opwinding kwam er geen afdruk in de draf. Daarom heb ik hem verkocht naar een vriendelijke dame in Bazel die er erg blij mij is. De 'nieuwe' beloofd qua bewegingen veel meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 22:45 



 
Profiel   

Als iemand een warmbloed x lusitano te koop weet dan hou ik mij aanbevolen :)
Wat heb ik daar ontzetten goede paarden van gezien! Met name paarden van Massa in Frankrijk..
Overigens ook warmbloed x pre..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 13:48 



 
Profiel   

Anne200 schreef
Als iemand een warmbloed x lusitano te koop weet dan hou ik mij aanbevolen :)
Wat heb ik daar ontzetten goede paarden van gezien! Met name paarden van Massa in Frankrijk..
Overigens ook warmbloed x pre..


Fijn zijn ze he... Ik denk dat je dan toch een beetje in het buiteland moet gaan kijken. Pure Lusitano's zijn er al niet veel van in NL.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-19 16:13 



 
Profiel   

Ik kwam dit tegen en moest meteen aan dit topic denken :D

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... -goud.html

Echt heel erg goed gelukt vind ik <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 11:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen