Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Westfalen of Duitse Rijpony

 
Profiel   

Hoi hoi,
Ik heb laatst mijn verzorgpony opgezocht bij de KNHS, hier staat dat hij een Westfalen stamboek heeft maar zijn vorige bijrijder zegt dat hij een Duitse Rijpony is. Zij heeft altijd wedstrijden met hem gereden dus ik neem aan dat ze het wel weet enz maar nu snap ik het niet meer hahah.
Het zijn allebei 2 Duitse stamboeken/ rassen, vallen DR onder het Westfalen stamboek of zit het toch anders? Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 11:46 



 
Profiel   

Uit een ander topic:

Citaat:
De Deutsches Reitpony ; de Duitse rijpony is een niet rasgebonden fokkerij.
Bij de Duitse rijpony gaat het er om dat de pony voor de sport aan de hoogste eisen kan voldoen.
Hoe de pony kwa ras precies gefokt is maakt niet zoveel uit.
De stokmaat van de Duitse rijpony ligt tussen de 1.38 en 1.48 m. en de meeste Duitse rijpony's zijn voor het grootste gedeelte op Welshpony basis gefokt.

Kan zijn dat je verzorgpony een te klein gebleven westfaler is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 12:18 



 
Profiel   

Het is dan een Duitse rijpony, ingeschreven in het Westfalen stamboek.

Ik heb mijn grote Westfaalse merrie 2x laten dekken met een ponyhengst van Du Bois en de nakomelingen worden dan als Duitse Rijpony ingeschreven ongeacht hun stokmaat. Het vaderdier is leidend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 12:39 



 
Profiel   

suffie schreef
Het is dan een Duitse rijpony, ingeschreven in het Westfalen stamboek.

Ik heb mijn grote Westfaalse merrie 2x laten dekken met een ponyhengst van Du Bois en de nakomelingen worden dan als Duitse Rijpony ingeschreven ongeacht hun stokmaat. Het vaderdier is leidend.


Bedankt! Ik heb zijn vader even opgezocht en dat was Duitse Rijpony Hengst Durello

Elisa2 schreef
Uit een ander topic:

Citaat:
De Deutsches Reitpony ; de Duitse rijpony is een niet rasgebonden fokkerij.
Bij de Duitse rijpony gaat het er om dat de pony voor de sport aan de hoogste eisen kan voldoen.
Hoe de pony kwa ras precies gefokt is maakt niet zoveel uit.
De stokmaat van de Duitse rijpony ligt tussen de 1.38 en 1.48 m. en de meeste Duitse rijpony's zijn voor het grootste gedeelte op Welshpony basis gefokt.

Kan zijn dat je verzorgpony een te klein gebleven westfaler is.


Hij is inderdaad te klein om een Westfaler te zijn met zijn 142cm hihi. Daarover was ik dus ook al verward
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen