Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie het mooiste ras?

 
Profiel   

Akhal Teké
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 12:14 



 
Profiel   

Arabier (of partbred met leuk kleurtje) en welsh sectie B. Ook de morgan vind ik wel leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 17:19 



 

Fjord, IJslander en Shetlander

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-20 17:28 



 
Profiel   

Heel veel rassen die ik nog niet ken. Maar shetlanders vind ik heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 20:06 



 
Profiel   

Lipizaners

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 20:09 



 
Profiel   

Tuigers <3 _/-\o_
Of iets met Gelders bloed (en dan met van die mooie witte benen O:) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-21 20:12 



 
Profiel   

Wel typisch dat niemand Kwpn noemt.Of ik moet er net een gemist hebben.Ik vind zelf mooi iets anders dan aantrekkelijk.Zowel bij mens als bij dier. Het mooiste vind ik Indiase paarden zoals Marwari.Komt ook wel door de mooie optuiging denk ik. Het aantrekkelijkste wollige ponies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 09:56 



 
Profiel   

Ik hou van de PRE's

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 09:59 



 
Profiel   

anjali schreef
Wel typisch dat niemand Kwpn noemt.Of ik moet er net een gemist hebben.Ik vind zelf mooi iets anders dan aantrekkelijk.Zowel bij mens als bij dier. Het mooiste vind ik Indiase paarden zoals Marwari.Komt ook wel door de mooie optuiging denk ik. Het aantrekkelijkste wollige ponies.


Is ook officieel geen ras.
Ik noemde ‘iets met Gelders bloed’ dus dat kan ook een KWPN zijn denk ik. (Ik ben niet zo bekend met die stamboeken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 11:56 



 
Profiel   

Ik vind elk ras op zijn beurt iets bijzonders en moois hebben, maar mijn smaak is toch echt wel de PRE en kruisingen in die richting. Ik hou van barok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:02 



 
Profiel   

Breton, Nederlands Trekpaard en Belgisch Trekpaard vind ik echt geweldig!
Quarter Horse vind ik uiteraard ook prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:02 



 
Profiel   

De rocky mountain horse staat zeker tussen mijn lijstje. Net zoals de Barock Pinto en de (sportgebouwde) Haflinger! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:03 



 

Op 1 de Peruaanse Paso en de Rocky Mountain. Zelf de trotse eigenaar van een Rocky. Op 2 alles waar Engelse volbloed in zit. Mijn bijna 20-jarige is een kleinzoon van zo'n volbloed. Heb het geluk om mijn droompaarden te hebben.

Mijn oudje
[ img ]

En mijn Rocky

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:07 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
anjali schreef
Wel typisch dat niemand Kwpn noemt.Of ik moet er net een gemist hebben.Ik vind zelf mooi iets anders dan aantrekkelijk.Zowel bij mens als bij dier. Het mooiste vind ik Indiase paarden zoals Marwari.Komt ook wel door de mooie optuiging denk ik. Het aantrekkelijkste wollige ponies.


Is ook officieel geen ras.
Ik noemde ‘iets met Gelders bloed’ dus dat kan ook een KWPN zijn denk ik. (Ik ben niet zo bekend met die stamboeken)


Gelders is gewoon KWPN. Het is een type paard. Net zoals dressuur-, spring of Tuigpaarden.

Bij mooiste ras kan je uiteraard ook aangeven mooiste stamboek of type. Meeste paarden stamboeken zijn nu eenmaal geen ras(Oldenburger, Hannoveraan, Westfaler, Selle Franche etc, etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:11 



 
Profiel   

Absoluut de arabier. Die blijf ik altijd het mooiste vinden. Maar ook de Welsh (idealiter een a'tje) en NMPRS-pony's. Al heb ik ook een fjord die ik heel leuk vind. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:12 



 
Profiel   

SVRL, Wat leuk een rocky! Ben helemaal jaloers <3 Heel leuk koppie heeft hij/zij hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:15 



 
Profiel   

De Rocky Mountain Horse :D
En solid gekleurde Quarterhorses. Ben zelf dus absoluut geen fan van de op dit moment zo populaire withoofden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:18 



 
Profiel   

@NatasjavE: Gelders is volgens mij wel een ras. Het staat zelfs op de lijst van zeldzame huisdierrassen omdat de echte Geldersen bijna uitgestorven zijn of waren .Ik heb gehoord dat je zelfs subsidie kon krijgen voor het fokken en dus behouden van dit ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:18 



 
Profiel   

anjali schreef
@NatasjavE: Gelders is volgens mij wel een ras. Het staat zelfs op de lijst van zeldzame huisdierrassen omdat de echte Geldersen bijna uitgestorven zijn of waren .Ik heb gehoord dat je zelfs subsidie kon krijgen voor het fokken en dus behouden van dit ras.


Nee het is echt een type fokkerij.

Het is ondergebracht bij stichting zeldzame huisdierrassen. Maar dat is nu eenmaal de naam van de stichting.

De definitie van een ras betreft het een (min of meer)gesloten populatie. En dat heeft geen betrekking op het Gelderse Type.
Bij de Gelderse Paarden maak je gebruik van fokdieren uit andere stamboeken om het type te behouden/te verbeteren en om inteelt te voorkomen. Dat maakt het bij uitstek een type fokkerij. Het is ook nooit een ras geweest overigens.

Heel wat jaren geleden kon je subsidie krijgen als je een Gelders veulen fokte. Maar dat is al heel lang niet meer zo. Rijk werd je er overigens niet van. Maar dat terzijde.

Ze zijn niet bijna uitgestorven maar het is wel een kleine populatie. Al beginnen ze nu wel flink populairder te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:34 



 
Profiel   

Arabische volbloed 100% <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:39 



 
Profiel   

Ik ben al vanaf pubertijd ongeveer fan van de paint horse. Liefst overo, maar mooi tobiano met weinig wit vind ik ook prachtig. Bij voorkeur met blauwe ogen. En dan wel reinertype.
Ver buiten mijn bereik dacht ik.
Maar sinds dit jaar is deze mooie merrie van mij <3
Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Hopelijk gaat ze op haar vader lijken. Met iets meer body :D
(foto paints-quarters.nl)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:42 



 
Profiel   

Ik ben enorm bevooroordeeld.

Maar voor mij toch wel echt Lusitano.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:44 



 
Profiel   

De Welshpony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 12:55 



 
Profiel   

Ik vind welsh cobs heel knap en stoer, maar een knap Gelders paard is het voor mij helemaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 13:08 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Ik ben al vanaf pubertijd ongeveer fan van de paint horse. Liefst overo, maar mooi tobiano met weinig wit vind ik ook prachtig. Bij voorkeur met blauwe ogen. En dan wel reinertype.
Ver buiten mijn bereik dacht ik.
Maar sinds dit jaar is deze mooie merrie van mij <3
Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit.
[ [url=m/zbbltW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AOUcuI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aaXJnS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hopelijk gaat ze op haar vader lijken. Met iets meer body :D
(foto paints-quarters.nl)
[ Afbeelding ]

Wat apart,die lichte ogen in dat donkere hoofd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 124 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen