Zwaarder ras gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:02

Ik heb een boulonnais x warmbloed. :D


Afbeelding

De kop van haar advertentie was "recreatiepaard met power" en ik kan nu zeggen dat dat voorzichtig uitgedrukt was haha. Ze heeft met haar 700 kg absoluut geen moeite met een zwaardere ruiter, ik bedoel als je 95 kg weegt zit je zelfs met 10 kg tuig nog keurig op 15 %. Ze heeft de mindset van een warmbloedpaard en is dus absoluut niet sloom. Een superleuk karakter, ze is echt mijn vrolijke vriendinnetje. Hoewel ze eigenlijk iedereen wel aardig vind. :') Enigste waar ik een volgende keer beter op zou letten is de stand vd benen, ze heeft 1 stijl voetje waar ze op haar 15e lichte artrose heeft ontwikkeld. Maar dat is eigenlijk iets waarbij je met alle zware paarden wel rekening mee moet houden.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, ik ben benieuwd waar je uiteindelijk mee thuiskomt. :D

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:24

Wat verdrietig van je merrie, sterkte!!

Zelf ben ik dolgelukkig met mijn Groninger (uit een Gelderse merrie). Hij is knap, koel, maar zeker niet suf, kan lekker bewegen, echt mijn vriend. Hij is ongeveer 1.65m, en ben 1.70m.
Afbeelding

Een bedrijf op Terschelling biedt momenteel verschillende bereden Groningers te koop aan, wie weet zit er wat voor je tussen.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:36

Weet niet of ie al genoemd is maar in mijn zoektocht naar een spaans paard, stuitte ik op een Nordvensk.
Stoere beesten!

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:41

@ Maaike: heb je een naam van dit bedrijf of zo?

Zinzi_jewel

Berichten: 8788
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 20:54

Leuk om te volgen dit

Zelf onlang grote pony gekocht ( na jaren een klassiek Gelderse merrie gehad te hebben)

Mijn pony is sinds import afstamming onbekend zit een nieuw paspoort bij
Maar ze komt uit Hongarije.

En ze is sterk , degelijk en toch heel sierlijk
Knappe kop , prachtige grote ogen .

Zo een voldoet aan je omschrijving
Afbeelding

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:06

Op de Facebookpagina Groninger paarden staan ook vaak te koop staande paarden. Momenteel opvallend veel. Heerlijk actieve veelzijdige paarden, moedig, levendig en enorm braaf.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Re: Zwaarder ras gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 11:22

ik volg graag dit topic

Mischa

Berichten: 3500
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:10

Ben je al wat verder in je zoektocht Ninaka?

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 21:13

Ben inmiddels bij een aantal leuke (en minder leuke) paarden geweest, maar heb nog geen definitieve keus gemaakt.
Hoog op het lijstje staan in ieder geval nog steeds de Percheron en de Cob Normand.
Noordzweed heb ik ook nog een zwak voor, maar daar lijkt toch een iets ander prijs kaartje aan te zitten en de grotere versies zijn wat schaarser.

xkimvhxxx
Berichten: 33
Geregistreerd: 07-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 21:12

Ik volg graag mee! Ben ook enorm geïnteresseerd in ervaringen met de Cob Normand en of mensen weten of hier veelvoorkomende ziektes bij voorkomen, zoals CPL veel bij Nederlandse en Belgische trekpaarden voorkomt. :D