Zou je een kruising kopen?
Ja alleen voor onder de 5000 euro 51%  51%  [ 184 ]
Ja ook voor boven de 5000 euro 28%  28%  [ 102 ]
Nee 12%  12%  [ 45 ]
Ik fok liever zelf 4%  4%  [ 17 ]
Anders namelijk... 3%  3%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 360

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bewust kruisingen fokken?

 
Profiel   

Heb al 14 jaar mijn geweldige kruising Fjord x Anglo Arabier (wat ook al een kruising is). Werd er gewoon helemaal verliefd op, toen ik hem als 2-jarige op MP zag staan. Elke dag nog superhappy met hem!! Papiertjes boeien mij totaal niet, afstamming ook niet. Hij is prachtig met zijn bijzondere red dun kleurtje.

Ik heb wel een stamboek Shetlandmerrie. Overigens een echte Black Beauty, naast mijn Golden Beauty. Ik viel gewoon voor haar, had weinig te maken met haar stamboekverhalen.

Ik heb sowieso iets tegen (teveel) fokken. Ik snap dat een ras in stand gehouden moet worden, maar er zijn al zoveel paarden. Denk in elk geval altijd na met wat je dan ook fokt....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 07:25 



 
Profiel   

Ja en nee; ik heb "anders" gestemd. Een goed doordachte kruising vind ik geen probleem, dus wel met ouderdieren die getest zijn op erfelijke ziektes en wel beantwoorden aan bepaalde eisen qua exterieur. Er zijn op het moment in alle rassen teveel erfelijke ziektes aanwezig om op de bonnefooi te fokken.
De kruisingen van "de hengst van de buren" met "de merrie die toch kreupel" loopt en beide papierloos en niet getest zou ik nooit doen.
Wij hebben 1 volle Lusitano ( hengst) op stal, 1 Paint ( sinds kort ruin); beide hebben gedekt en hebben diverse nakomelingen, ook enkele doordachte kruisingen. De Lusitano is goedgekeurd voor de dekdienst, de Paint is volledig getest op erfelijke ziektes.
Van de Lusitano hebben we 1 zoon ( ruin) staan, kruising met Quarter horse ( dus een Azteca) ook weer uit een bewezen merrie. De Azteca is overigens wel een "ras" en dat paard heeft dus papieren.

Ik zou niet snel, zeg maar nooit, een papierloos/ niet getest paard kopen omdat ik dus nooit zal weten of er erfelijke problemen in zitten, ik niet weet wie de ouders zijn en dus geen enkele idee zal hebben wat het dier aan "talent" of juist geen talent heeft meegekregen.

Maar ik wil wel bij elk paard wat ik koop weten of deze getest is en dus het liefst wat de bloedlijnen zijn. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een papierloze kruising gehad en dat hou ik zo. Dus kruisingen zijn best oke maar dan wel uit gesteste en bewezen ouderdieren en niet zomaar compleet op de gok.

Ik denk dan aan onze Azteca, maar ook aan Luso-arabes, bijv. Fokken is gokken en bewust met "zomaar" paarden fokken is mij een te grote gok. Kan soms vast heel leuk uitvallen maar een paard is geen konijn en kost altijd veel geld dan heb ik liever wat zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:12 



 
Profiel   

Ik zou open staan voor een kruising, maar de gemiddelde kruising vind ik financieel gezien wel minder waard dan een raszuiver paard. Er zijn ook kruisingen waarbij je papier kunt krijgen, die stijgen dan weer wat in de waarde.

Een kruising moet wel doordacht zijn, beide ouderdieren moeten op elkaar aansluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:18 



 
Profiel   

Bewust gefokt
Haflinger x Tinker

We wilde graag iets minder volume als moeder, wat meer hoogte en een langer voorbeen. Hiervoor hebben een grove sport haflinger gebruikt. Uit een eerder fok hadden we gezien dat moeder het niet laat liggen op spieraanleg, sterke rug en krachtig achterbeen. Hierdoor konden wat makkelijker een hengst vinden die hier op aansluit.
Daarnaast was voor mij minder sok een groot voordeel. Binnen het ras kun je dan niet uit de voeten.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 08:26 



 
Profiel   

ElCid schreef
Ja en nee; ik heb "anders" gestemd. Een goed doordachte kruising vind ik geen probleem, dus wel met ouderdieren die getest zijn op erfelijke ziektes en wel beantwoorden aan bepaalde eisen qua exterieur. Er zijn op het moment in alle rassen teveel erfelijke ziektes aanwezig om op de bonnefooi te fokken.
De kruisingen van "de hengst van de buren" met "de merrie die toch kreupel" loopt en beide papierloos en niet getest zou ik nooit doen.
Wij hebben 1 volle Lusitano ( hengst) op stal, 1 Paint ( sinds kort ruin); beide hebben gedekt en hebben diverse nakomelingen, ook enkele doordachte kruisingen. De Lusitano is goedgekeurd voor de dekdienst, de Paint is volledig getest op erfelijke ziektes.
Van de Lusitano hebben we 1 zoon ( ruin) staan, kruising met Quarter horse ( dus een Azteca) ook weer uit een bewezen merrie. De Azteca is overigens wel een "ras" en dat paard heeft dus papieren.

Ik zou niet snel, zeg maar nooit, een papierloos/ niet getest paard kopen omdat ik dus nooit zal weten of er erfelijke problemen in zitten, ik niet weet wie de ouders zijn en dus geen enkele idee zal hebben wat het dier aan "talent" of juist geen talent heeft meegekregen.

Maar ik wil wel bij elk paard wat ik koop weten of deze getest is en dus het liefst wat de bloedlijnen zijn. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een papierloze kruising gehad en dat hou ik zo. Dus kruisingen zijn best oke maar dan wel uit gesteste en bewezen ouderdieren en niet zomaar compleet op de gok.

Ik denk dan aan onze Azteca, maar ook aan Luso-arabes, bijv. Fokken is gokken en bewust met "zomaar" paarden fokken is mij een te grote gok. Kan soms vast heel leuk uitvallen maar een paard is geen konijn en kost altijd veel geld dan heb ik liever wat zekerheid.


Mee eens, en fokken is niet altijd gokken..als je veel van bloedlijnen weet kun je veel bewuster fokken. Als het fenotype match heb je ook al weer meer zekerheid wbt wat je fokt. Bepaalde eigenschappen kun je bewust verankeren als je weet wat er in de bloedlijnen zit waar je mee fokt.
En dan het allerbelangrijkste vind ik de gezondheid issue's..KWPN hengsten worden rontgenologisch getest. Zegt niet altijd alles, maar het is wel een indicatie. Als je bijv. naar de PRE's kijkt waar dat nauwelijks gebeurd dan zie je daar toch echt veel meer rontgenologische afwijkingen en problemen die voorkomen. Alleen daarom zou ik alleen fokken met hengsten en merries waarvan je weet hoe ze er rontgenologisch voor staan en wat ze doorfokken op dat gebied. Er zijn er genoeg hartstikke leuke paarden die met 10 jaar hartstikke kapot zijn van binnen doordat hier geen rekening mee gehouden wordt en erfelijke aanleg voor bijv. HKO/ artrose etc een rol speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 09:10 



 
Profiel   

Dat bedoel ik ook wel, het is altijd wel een kleine gok ook als de ouderdieren geheel gekeurd zijn al is het alleen maar of het veulen levend/ gezond ter wereld komt, de merrie het overleefd, er geen gekke dingen gebeuren tijdens de 11 maanden van de dracht etc. etc. Daarnaast kan ook bij gekeurde dieren "opeens" zich iets vreemds voordoen op welk gebied dan ook; 100% zekerheid krijg je nooit over wat er voor veulen uitkomt.
Maar met niet gekeurde/ geteste ouderdieren wordt die gok wel heel erg groot en helemaal onvoorspelbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 09:29 



 
Profiel   

Inderdaad, dan wordt fokken echt gokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 09:31 



 
Profiel   

Gek genoeg als je informatie haalt bij de eigenaar van de hengst valt het mij op hoe vaak mensen geen antwoord kunnen geven op vragen wat vererft ie goed en wat minder. altijd ligt het dan aan de merrie...uh denk ik dan voor mezelf weer zo een hengstenhouder die vermeerdert.
Ook heb ik ooit een oude man getroffen die serieus echt vroeg wat je zocht waarom en wat je in gedachten had gebruiks/recreatie paard,gezinspaard, wedstrijd ambities you name it!.
deze man hielp echt zoeken op jou vraag, omdat hij het ook als ambitie had om te zien wat er aan genen in de lijn zaten en deze zo goed mogelijk aan te vullen. Die man had echt kennis van jarenlang bewust fokken. Het viel ook op dat iedereen altijd bij hem terug kwam.
En idd de dieren die dan kwamen werden dan ook vaak je ideale paard, maar je moest hem dan ook zelf bijbrengen wat je wilde dat hij kon.En hoe bijzonder ook hij hield altijd vinger aan de pols, om te kijken wat het resultaat was.Helaas is die man overleden maar wat heb ik veel van hem geleerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 09:39 



 
Profiel   

Het ligt eraan, als het doordacht is echt prima. Maar niet zoals ik soms dingen langs zie komen als een shetxfjord etc.

Zelf heb ik een friesxhaflinger die van een paardenmelkerij komt waar ze deze kruising bewust fokken
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 09:54 



 
Profiel   

Ik kruis heel bewust binnenkort mijn shire merrie met een barock pinto hengst.

Het barokke zorgt dat het wel een fors en stevig dier blijft maar net iets minder dan de shire met wat meer beweging.

De shire en fries hebben beide knie actie maar ik mis bij m'n shire wat achterbeen.

De keuze voor een barock pinto ipv een "sportpaard" komt omdat het stukje fries ertussen voor net wat meer aansluiting zorgt bij de shire maar het Kwpn bloed erin geeft net wat meer beweging mee.

Of tenminste, dat is de hoop. Ik heb geen idee en zover bekend is deze kruising er niet hier iig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 10:03 



 
Profiel   

Melissa1996 schreef
Bewust gefokt
Haflinger x Tinker

We wilde graag iets minder volume als moeder, wat meer hoogte en een langer voorbeen. Hiervoor hebben een grove sport haflinger gebruikt. Uit een eerder fok hadden we gezien dat moeder het niet laat liggen op spieraanleg, sterke rug en krachtig achterbeen. Hierdoor konden wat makkelijker een hengst vinden die hier op aansluit.
Daarnaast was voor mij minder sok een groot voordeel. Binnen het ras kun je dan niet uit de voeten.

[ [url=m/kRfeep.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iW3Si3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdnenc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ik heb gehoord over tinkers (als het waar is..) is dat er vanalles inzit omdat de zigeuners die rondtrokken met hun woonwagens en paarden,als ze ergens langs een wei kwamen met een hengst er in, ze hun merrie dan s'nachts illegaal erbij lieten zodat ze gedekt werd.Dus door een hengst die er toevallig was. Of dit echt waar is weet ik niet maar ik heb een tijdje een tinker gehad en toen allerlei verhalen over hen en hun zigeunereigenaren (in Ierland) gelezen.Het klikte niet tussen mij en de ongemanierde tinker en toen ben ik overgegaan op een Haflinger en dat was qua karakter een veel betere match met mij.een veel beschaafder type,laat ik het zo uitdrukken.Echt heel ander bloed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 11:49 



 
Profiel   

anjali schreef
Melissa1996 schreef
Bewust gefokt
Haflinger x Tinker

We wilde graag iets minder volume als moeder, wat meer hoogte en een langer voorbeen. Hiervoor hebben een grove sport haflinger gebruikt. Uit een eerder fok hadden we gezien dat moeder het niet laat liggen op spieraanleg, sterke rug en krachtig achterbeen. Hierdoor konden wat makkelijker een hengst vinden die hier op aansluit.
Daarnaast was voor mij minder sok een groot voordeel. Binnen het ras kun je dan niet uit de voeten.

[ [url=m/kRfeep.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iW3Si3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bdnenc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ik heb gehoord over tinkers (als het waar is..) is dat er vanalles inzit omdat de zigeuners die rondtrokken met hun woonwagens en paarden,als ze ergens langs een wei kwamen met een hengst er in, ze hun merrie dan s'nachts illegaal erbij lieten zodat ze gedekt werd.Dus door een hengst die er toevallig was. Of dit echt waar is weet ik niet maar ik heb een tijdje een tinker gehad en toen allerlei verhalen over hen en hun zigeunereigenaren (in Ierland) gelezen.Het klikte niet tussen mij en de ongemanierde tinker en toen ben ik overgegaan op een Haflinger en dat was qua karakter een veel betere match met mij.een veel beschaafder type,laat ik het zo uitdrukken.Echt heel ander bloed!

Ander bloed was ook de bedoeling :D
Laat ik de laatste zin, het "Ras" anders benoemen. Ik kon binnen de groep paarden met dezelfde "raskenmerken" niet mijn gewilde match vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:32 



 
Profiel   

Wat de vraagprijs betreft gaat het voor mij vooral om het eindproduct: is dat kwalitatief dat geld waard?
Geldt net zo met paarden die binnen een stamboek gefokt zijn.

Ik hou wel van iets ongewoons.
Dus ja, ik zou wel >5000 betalen voor een sportpaard met potentie als er een ongewoon 'papier' achter zit.
Mits met een doordachte visie gefokt en er zorgvuldig omgegaan is met gezondheid.

Reken maar dat deze dik verkocht is ;)
Weliswaar maar 1/4 Fries, maar toch anders dan normaal.
https://www.google.com/amp/s/www.horses ... taten/amp/
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... goode.html

En dat deze KWPN X PRE veulentjes geen koopjes zouden zijn:
https://debontedrie.nl/

Interessant te lezen wat Evelienepien schreef. Over 7 totaal verschillende paarden uit dezelfde combinatie. Dit zie je binnen bijv het KWPN ook: ken ook 2 paarden die volle broer/zus zijn uit bewezen lijnen en die zijn ook zo ontzettend verschillend...


Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 27-05-20 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:56 



 
Profiel   

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... tcher.html

Hier nog een zeer succesvolle :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 12:59 



 
Profiel   

KWPN x PRE of Lusitano is vaak populair en duur. Er zijn in Frankrijk en Portugal fokkerijen die veel doen met kruisingen KWPN/ Lusitano. O.a. nogal wat gefokt met Totilas ( http://coudelariaortigaocosta.com/stallions/horse/116 ) en met diverse warmbloed rassen https://www.elevagemassa.com/en/stallions/

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 19:50 



 
Profiel   

Kruisingen is niet erg mits er wel naar de gezondheid, bruikbaarheid en karakter gekeken wordt.

Dus niet zomaar blind in het wilde weg gaan raakfokken! Er wordt teveel gefokt met slechte paarden of er is teveel inteelt en dat is niet wenselijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 19:59 



 
Profiel   

Ik heb net een bewuste kruising gedaan
In Portugal word deze kruising vaak gedaan en ook zeer gewaardeerd.
Meet mijn lusoarab hengst veulen.
Deze word nrps ingeschreven en dus gewoon met vol papier.
Kruisen met een doel prima.
Maar niet O die van de buurman is lekker makkelijk. Want sommige kruisingen snap ik vaak niet bv Fries X pre vaak hebben beide niet de beste rug en veel knie actie zo combi vind ik dan niks toevoegen. Maar er zijn vast mensen die zo iets wel kopen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 20:04 



 
Profiel   

ElCid schreef
KWPN x PRE of Lusitano is vaak populair en duur. Er zijn in Frankrijk en Portugal fokkerijen die veel doen met kruisingen KWPN/ Lusitano. O.a. nogal wat gefokt met Totilas ( http://coudelariaortigaocosta.com/stallions/horse/116 ) en met diverse warmbloed rassen https://www.elevagemassa.com/en/stallions/

In nl is dit nu ook toegestaan. Pilot van 5 jr
Je mag een pre of Lusitano merrie dekken met een ggk kwpn dressuur hengst dan krijg je vol papier register A van het kwpn.
Merrie moest wel aan enkele voorwaarde voldoen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-20 20:06 



 
Profiel   

keona schreef
Ik heb net een bewuste kruising gedaan
In Portugal word deze kruising vaak gedaan en ook zeer gewaardeerd.
Meet mijn lusoarab hengst veulen.
Deze word nrps ingeschreven en dus gewoon met vol papier.
Kruisen met een doel prima.
Maar niet O die van de buurman is lekker makkelijk. Want sommige kruisingen snap ik vaak niet bv Fries X pre vaak hebben beide niet de beste rug en veel knie actie zo combi vind ik dan niks toevoegen. Maar er zijn vast mensen die zo iets wel kopen.

[ [url=m/Aw3mrt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lusitano x Arabier of andersom? mooi kleurtje.

Wel grappig wat je zegt want Fries x PRE (iberisch) is juist een hele bekende en goede combinatie genaamd Warlander die vroeger erg gewild waren als cavalariepaarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 08:55 



 
Profiel   

Ik heb wel kruisingen Fries X Lusitano gezien wat prima, sterke paarden opleverde. Nou is de Lusitano wel wat sterker in rug en kont dan de PRE maar als je deze combinatie fokt met goede ouderdieren is er geen probleem. Met goede ouderdieren bedoel ik dan dus wel de meer barokke types........de giraffen met weke rug en zonder kont, die nu jammer genoeg zowel bij de Friezen, PRE en Lusitano steeds meer schijnen te "ontstaan" die alleen maar kunnen strekken in draf zijn een aanfluiting voor deze rassen en verschijnen alleen maar omdat tegenwoordig alles "dressuurpaard" moet zijn of worden. Ten koste van een groot aantal "rustieke" rassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 09:22 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
keona schreef
Ik heb net een bewuste kruising gedaan
In Portugal word deze kruising vaak gedaan en ook zeer gewaardeerd.
Meet mijn lusoarab hengst veulen.
Deze word nrps ingeschreven en dus gewoon met vol papier.
Kruisen met een doel prima.
Maar niet O die van de buurman is lekker makkelijk. Want sommige kruisingen snap ik vaak niet bv Fries X pre vaak hebben beide niet de beste rug en veel knie actie zo combi vind ik dan niks toevoegen. Maar er zijn vast mensen die zo iets wel kopen.

[ [url=m/Aw3mrt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lusitano x Arabier of andersom? mooi kleurtje.

Wel grappig wat je zegt want Fries x PRE (iberisch) is juist een hele bekende en goede combinatie genaamd Warlander die vroeger erg gewild waren als cavalariepaarden.

Dat kan best maar je wilt met een kruising vaak verbeteren lijkt me en als je 2 paarden met meestal weken rug kruist vind ik dat geen toevoeging. En misschien waten de paarden vroeger wel beter gefokt dan nu, maar nu zou ik dat zelf niet gauw doen. Wat anders om???

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 09:24 



 
Profiel   

ElCid schreef
Ik heb wel kruisingen Fries X Lusitano gezien wat prima, sterke paarden opleverde. Nou is de Lusitano wel wat sterker in rug en kont dan de PRE maar als je deze combinatie fokt met goede ouderdieren is er geen probleem. Met goede ouderdieren bedoel ik dan dus wel de meer barokke types........de giraffen met weke rug en zonder kont, die nu jammer genoeg zowel bij de Friezen, PRE en Lusitano steeds meer schijnen te "ontstaan" die alleen maar kunnen strekken in draf zijn een aanfluiting voor deze rassen en verschijnen alleen maar omdat tegenwoordig alles "dressuurpaard" moet zijn of worden. Ten koste van een groot aantal "rustieke" rassen.
precies dit maar 2 dieren met weken rug vind ik zelf geen toegevoegde waarde om elkaar te verbeteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-20 09:26 



 
Profiel   

Kruisen met Iberisch en een ras dat genetisch niet clustert, is jammer.
Heb hier een Lusi x Haflo lopen en is nog mossel, nog vis... Ook moeilijk karakter. Vrolijk, dat wel, maar een willetje...
Lang gebouwd, korte beentjes en een Arabisch hoofd. Jammer, maar was een accident, leerrijk om te beseffen dat kruisen doordacht moet zijn.
Een Arabisch hoofd op een Iberisch paard is doodzonde, vooral als er nog eens Haflinger kenmerken bijkomen is het helemaal helaas... .
Mijn Berber x PRE X Lusitano's x Sorraia (genetisch behoren ze tot zelfde cluster) daarentegen zijn uitmuntent. Juiste combi's maken is het geheim.
Een ouder type, combineren met een atletische, modernere type en nog eens Terugkruisen met een authentieke, stevige onverprutste berber, worden bommen, echt super goed in eljaar zittende paarden, heel goed bewegend en vooral super karakter. Heel erg lief en betrouwbaar. De Haflinger kruising is ook lief, maar helaas onbetrouwbaar. Zou durven schoppen als er pulp uitgedeeld wordt.
Kruising Iberisch paard met quarter is doodzonde, gezien de slechte biomechanica van quarter skelet. Ken er met gewrichtsproblemen. Van zodra je met volbloed of quarter werkt, die neerwaarts gebouwd zijn voor de race, gaat het mis. Ook qua immuniteit problemen mee gezien.
Dit zijn mijn zelfgefokte hengsten, grote, goed bewegende dieren die nooit binnen gaan, zeer resistent zijn vergeleken met zuivere rassen.
Mij valt op dat ze zeer krachtig en atletisch bewegen en ook goede springtechniek hebben, wat de ouders niet hebben.
Zo sprong mijn 4 maand oude Sorraia kruising uit zichzelf over 1m20, uit de weide, toevallig gefilmd, kon zelf bijna niet geloven dat hij erover gegaan was.
Dus ook geschikt voor cross en jumping.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


https://youtu.be/rzIyOpDNVS4

Hier 2 maanden oud, 50% Berber, 25% Lusitano, 25% PRE Apta.
https://youtu.be/n9ciewTYpGc
Haar zuivere grootmoeder, Lusitano Veiga, kon absoluut niet zo elastisch bewegen, door te kruisen werd dit een zeer elastisch veulen, met super lief en toch super vurig karakter. Mijn lieveling

https://youtu.be/n9ciewTYpGc

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 03:12 



 
Profiel   

Natascha schreef
Ook ik heb bewust voor mijn kruising gekozen. Heb 4 jaar terug mijn NAS merrie door een PRE laten dekken. Wel eerst goed gekeken welke hengst het beste bij haar paste qua bouw en karakter. Wilde een allround familiepaard fokken en dat is goed gelukt.

[ [url=m/hpOQKD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze crusado is een altijd vrolijke mensenvriend die braaf meegaat op buitenritten, rijdt netjes zijn oefeningen in de bak en is ook al met lange lijnen bekeerd om samen met zijn moeder straks voor de kar te gaan.
Wij wilden geen heet dressuur kanon dus hebben bewust deze combi gemaakt.

Wow... Prachtig paard. Wat is een NAS merrie aub?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 05:06 



 
Profiel   

Nederlands Appaloosa Stamboek
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 05:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen