Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:21

Ik hou niet van ongeduldige of drukke rassen.
Laatst bijgewerkt door mars_mellow op 01-12-22 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 23:26

itsjustme593 schreef:
rij alleen op fjorden. geweldig vind is ze. niet van die iele paardjes die zo voelen alsof ze elk moment onder je weg schieten en zo

Niet?
Kom eens praten met stalgenote........

}:) }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:01

Friezen, fjorden, maar nog erger: tinkers. Ik hoef ze echt niet.

Tevens ook nooit geen schimmel of bonte, of een paard met lichte ogen. Ik wil ze klein, zwart en een beetje te rond (drie keer raden wat ik heb staan <3 ).


Overigens vind ik het afijd zo’n dooddoener. Je houdt toch van dieren? Ja ik hou ook van autos. Maar wel bepaalde auto’s. Ik vind dus de wat kleinere ronde korte dressuurpaarden en dan het liefst zwart (of donkerbruin) leuk. En nee, iets anders hoef ik niet. Ik sta op een stal met 22 paarden waarvan tinkers Friezen Harlingers springpaarden hackney new forest dravers Arabieren noem maar op, maar nee, ik vind sommige echt leuk kwa karakter maar knap vind ik ze niet. Dus ik hoef ze niet te hebben. Vandaag niet morgen niet en volgend jaar niet :')

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:06

Ik heb echt he-le-maal niks met dravers en tuigers en zal er ook écht niet met eentje thuiskomen. :+ Ook heb ik het niet zo op tinkers.

Ik heb altijd geroepen dat er een fjord of kruising fjord bij mij zou komen staan en waar is mijn oog op gevallen: een kruising fjord *\o/* Denk dat het helemaal niet gek of raar is om voorkeuren voor een bepaald ras en/of karakter te hebben, ondanks dat je over het algemeen van paarden houdt.

EarthFocus

Berichten: 3233
Geregistreerd: 26-09-08
Woonplaats: In mijn eigen wereldje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 00:31

maralyn schreef:
Shetlanders en Jack Russell vind ik exact hetzelfde. Alleen de één blaft en eet vlees, de ander hinnikt en eet gras. Zelfde overmoedige karakter, heb er helemaal niks mee!

Heb het met hondenrassen meer trouwens. Maar dat heeft meer met gestoord fokken te maken.


Hahahaha! Dit is dus precies wat ik bedoel.
Terriërs vergelijk ik vaak met de stronteigenwijze shetlanders.

Het is niet echt dat ik specifiek een ras niet leuk vind, maar voor mezelf zal ik nooit op zoek gaan naar een tinker, arabier, quarter, Akhal-teke, veel tuigers,

Wat ik wel weer hele leuke dieren vind zijn fjorden, haflingers (luxere type) en Schwarzwalder Füchs!

Eigenlijk ben ik gewoon een beetje verziekt met mijn lusitano vriend. Als je op een ander paard rijd is dat zo'n omschakeling. Nu hoef ik enkel te denken, dan moet ik iets doen :')


En met honden heb ik niks met terriërs. Alleen de Engelse stafford vind ik wel leuk.
En langharige honden vind ik ook niet zo. Schapendoes etc.

Wat ik wel geweldige honden vind zijn Corgi's, Cavalier king charles spaniels, eigenlijk alle spaniels wel! En mechelse herders <3

Tinkermuts

Berichten: 9383
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 06:03

Murphy lover,
Tinker en irish cob zijn over het algemeen hetzelfde, alleen twee verschillende stamboeken waarbij 1 typers hanteert en de ander vnml voor het wat zwaardere cobtype gaat.
In het verleden veel haat en nijd tussen die twee stamboeken geweest dus daar komt het ongenoegen van die fokker vandaan denk ik die je sprak

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:24

Het is niet zo dat ik niet van een bepaald ras houd of juist niet. Maar ik ben dol op mijn super felle, slimme en hete Tuigpaardmerrie. Zij is heel luxe, fijn been werk en een prachtig hoofd. In het werk altijd ijverig. Dat type paard, daar ben ik dol op.

Paarden die dat niet zijn vallen automatisch af en daarmee ook bepaalde rassen.

Ik begrijp overigens de liefde voor een Fries heel goed. Vind ze prachtig maar ze bewegen toch echt anders dan een tuiger en dan ben ik alweer terughoudend :P

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 07:59

Het enige ras, waarvan ik met 100% overtuiging kan zeggen dat ik er niks mee heb, is de Fries. Geen fan van hoe ze dat ras hebben doorgefokt. Veel gezondheidsproblemen.
Plus 99% van de Friezen die ik ooit heb meegemaakt vond ik veel te lastig.

Verder bekijk ik het echt per individueel paard.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:38

Monody schreef:
Ik heb echt he-le-maal niks met dravers en tuigers en zal er ook écht niet met eentje thuiskomen. :+ Ook heb ik het niet zo op tinkers.

Ik heb altijd geroepen dat er een fjord of kruising fjord bij mij zou komen staan en waar is mijn oog op gevallen: een kruising fjord *\o/* Denk dat het helemaal niet gek of raar is om voorkeuren voor een bepaald ras en/of karakter te hebben, ondanks dat je over het algemeen van paarden houdt.


Op basis van je avatar dacht ik dat je een tinker gekruist met fjord had, maar ik lees in je bericht dat ze welsh/fjord is. Bont komt alleen in beide stamboeken niet voor en ik zie aardig wat sok, weet je zeker dat er niet ook wat tinker in jouw prachtige ( <3 ) ruin zit? :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:00

_Denise_ schreef:
Monody schreef:
Ik heb echt he-le-maal niks met dravers en tuigers en zal er ook écht niet met eentje thuiskomen. :+ Ook heb ik het niet zo op tinkers.

Ik heb altijd geroepen dat er een fjord of kruising fjord bij mij zou komen staan en waar is mijn oog op gevallen: een kruising fjord *\o/* Denk dat het helemaal niet gek of raar is om voorkeuren voor een bepaald ras en/of karakter te hebben, ondanks dat je over het algemeen van paarden houdt.


Op basis van je avatar dacht ik dat je een tinker gekruist met fjord had, maar ik lees in je bericht dat ze welsh/fjord is. Bont komt alleen in beide stamboeken niet voor en ik zie aardig wat sok, weet je zeker dat er niet ook wat tinker in jouw prachtige ( <3 ) ruin zit? :D


Moet inderdaad nog iets doorheem zitten. :j

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:47

Klopt! Mama was een bonte welsh dus weet niet precies wat zij is geweest. Van de fokster heb ik in ieder geval de informatie welsh x fjord gekregen, maar wat er nog meer doorheen zweeft ben ik ook erg benieuwd naar :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 18:13

Hoewel er vaak gevraagd wordt of ik tinkers heb (qua aftekening lijken ze er op gok ik?) heb ik met tinkers heel weinig. Maar vooral omdat ik ze vaak 'slordig' vind, een strakke, gewassen tinker met deftige manen vind ik niet vreselijk. Maar niet van die compacte pony's met haren tot op de grond gewoon omdat dat hip is ofzo? Kan het slecht verwoorden.

Verder vind ik een bepaald type welsh ook niet mooi, maar ben er niet genoeg in thuis om te weten welke dat is :+ Die met die lage rug, dikke nek en korte pootjes hoef ik niet onder de kerstboom.

Heb over het algemeen een sterke voorkeur voor zware paarden (trekpaardrassen, highland pony's, ouderwetse haflingers) maar kan niet zeggen dat ik een smalle die goed in z'n vel zit lelijk vindt

esmee_xfe

Berichten: 30
Geregistreerd: 25-12-15
Woonplaats: Mariënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:44

Ik vind dat alle rassen hun charmes hebben! Een paard moet gwn passen bij het doeleind wat je voor ogen hebt :)

Stel je wil graag naar grand prix trainen en je hebt een fjord is dat een veel "moeilijkere" opgave dan met een kwpn bijvoorbeeld. Ook is karakter etc. hierbij heel erg belangrijk.

Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de tuigers <3 en ik heb zelf nu een appaloosa x kwpn, helemaal verliefd op zijn stippies!!

Gini
Berichten: 17898
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:50

Ik ben atypisch. Ik houd enorm van simpele (donker)bruine warmbloeden, rond de 1.65m en zo weinig mogelijk aftekeningen. :D
Maar ik kan niet zeggen dat ik van 1 ras helemaal niet houd. Natuurlijk zijn er rassen die me meer trekken dan andere en is de kans praktisch onbestaande dat ik bv. een Percheron aanschaf. Maar dat heeft dan meer te maken met wat ik in een paard zoek en waarvoor ik het wil gebruiken en niet zozeer met dat ik het een lelijk ras vind.

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:04

Ik vind alle paarden wel iets moois hebben. Ik vind het best raar om als paardenliefhebber een heel ras als lelijk te kunnen bestempelen.
Het enige wat ik wel lelijk kan noemen dat zijn de shetjes met dwerggroei, waarbij de verhoudingen gewoon niet meer kloppen. Dat vind ik niet alleen niet mooi, maar vooral ook sneu.

Ik heb niks met kwpn'ers, en veel andere warmbloeden. Vooral als ze ook nog eens bruin zijn. Maar ik kan er nog wel wat positiefs over zeggen als ik de eigenaar spreek en ik zie in elk paard wel mooie kanten.
Ik vind het altijd wel grappig als mensen hun eigen warmbloed paard zo geweldig vinden en de mooiste van stal (logisch natuurlijk ook, dat vindt iedereen), en ik kan ze niet eens onderscheiden van de buurman :')
"uh.. welke was de jouwe nu ook alweer?" :o

koend
Berichten: 1243
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:21

Ik had al een welsh x volbloed
Een BRP
Een New-Forest
Twee dravers
Een Engelse volbloed
Twee bwp springers
Nu twee dressuur kwpners.

Ik hield van hen allemaal. Ik ben geen racist in paardenland. Het is maar wat je op dat moment wil. Voor mij moeten ze wel liefst sportief zijn. (Kan ook een werkende koudbloed zijn hoor, die vind ik ook prachtig.)

Met sommige extreme individuen krab ik me wel in het haar:
Vb: showarabieren met zo een holle neuslijn dat ze er gezondheidsproblemen van krijgen.
Tuigers die met compleet weggedrukte rug lopen.
Paarden met zo veel behang dat ze bijna mok moeten krijgen.

En verder ook topsportpaarden die zo extreem sensibel en explosief zijn dat zelfs professionele ruiters met een professioneel management er moeite mee hebben. Maar dat kan je niet zien. Diegene die uiteindelijk op topniveau presteren zijn plaatjes. Toch vind ik ook dit doorgeslagen fokkerij. Ik denk dat van zo een karakter noch de ruiter, noch het paard zelf gelukkig wordt.

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 14:36

Ik hou juist wel van een ramshoofd, ik val op krachtig denk ik. Ik ben wel van het type groot, groter, tank.
Tuiger, Groninger, een knoeperd van KWPN, lekker hoor!

Ik zal nooit naar een bont paard gaan kijken, ook al roep ik om hardst dat een goed paard geen kleur heeft. Schimmel heeft ook mijn voorkeur niet trouwens, maar die laat ik niet staan eventueel, een bonte zeker wel. Erg ik weet het.

Nooit wat met Arabieren gehad, maar na jaren dagelijks contact met de Arabieren van mijn beste vriendin, hebben ze mijn hart gestolen, heerlijke karakters!

En ik zeg al mijn hele leven dat ik nooit geen Tinker moet. Zie ik er toch vd week 1 ergens op stal staan, was wel helemaal bruin idd en het eerste wat ik roep; "Die is leuk!". Ik had de sokken nog niet gezien en was dus verbaasd toen er gezegd werd dat het een Tinker was, haha. De brutaliteit straalde ervan af en lekker stevig, hoewel nog steeds te klein voor mij.

Ook ben ik stiekem helemaal gek van kleine pony's en shetlanders; ik kan er niks mee, maar hou van de karakters; zo heerlijk onverschrokken vaak en brutaal, ik hou der van.

Maar uiteindelijk, zal ik elk paard mijn liefde geven als ze op mijn pad komen en ik ga van alles houden. Ook kan ik heel goed mijzelf inleven in wat de ander in zijn of haar paard ziet. Je vind toch altijd die van jezelf het meest geweldig.

SharonLotte
Berichten: 19
Geregistreerd: 04-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:09

Nee, ik vind ook alle paarden eigenlijk wel prachtig

_Julie
Berichten: 47
Geregistreerd: 08-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:01

Ik vind eigenlijk ook wel alle paarden mooi, alleen liever toch geen arabieren..

MissJG

Berichten: 384
Geregistreerd: 28-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:44

Ik heb eigenlijk geen voorkeur. Het enige wat ik altijd zei was Geen Fjord. En tja nu heb ik de mooiste liefste leukste fjord die ik me maar had kunnen wensen :D

Het niet leuk kunnen reageren begrijp ik niet. Hoe ze er ook uit zien. Als hun baasje blij met ze is wat is dan precies het probleem? Ik zou zelf (ik zeg maar niet snel) een paard kopen met een ramshoofd. Meer omdat ik ze er vaak niet zo lief uit vind zien. :=

Maar dan kan ik toch nog wel leuk reageren en wat dingen vragen? Ik weet dat er genoeg zijn die een fjord niets vinden. Maar als ik iemand trots een foto laat zien zo en die zou zoals ts reageren zou ik oprecht niet blij zijn.
Het is wel mijn paardje waar je dan op basis van het niet mooi vinden vervelend op reageert. :n

Hierbij gelijk even een fotootje <3

Afbeelding

Felixity
Berichten: 12
Geregistreerd: 14-01-17

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:58

Over het algemeen heb ik minder met paarden dan met pony’s. Waar ik echt niets mee heb zijn Friezen, Tinkers, Merens, Haflingers, PRE’s en Falabella’s.

Dais_

Berichten: 4025
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:07

Gini schreef:
Ik ben atypisch. Ik houd enorm van simpele (donker)bruine warmbloeden, rond de 1.65m en zo weinig mogelijk aftekeningen. :D
Maar ik kan niet zeggen dat ik van 1 ras helemaal niet houd. Natuurlijk zijn er rassen die me meer trekken dan andere en is de kans praktisch onbestaande dat ik bv. een Percheron aanschaf. Maar dat heeft dan meer te maken met wat ik in een paard zoek en waarvoor ik het wil gebruiken en niet zozeer met dat ik het een lelijk ras vind.


Hier nog zo iemand :o .

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:15

Fjorden, dravers en rasechte arabieren vind ik eigenlijk bijna altijd lelijk. Dat is puur qua uiterlijk. Ze zullen vast lief en leuk kunnen zijn, maar nee. Niet voor mij.

Ik kan overigens wel genieten als andere mensen zo'n paard hebben en er gewoon blij mee zijn, maar echt zooo niet mijn ding.

Dat hierboven iemand "paardenracist" zei is hoop ik een grap. Zou bizar zijn als je als paardenliefhebber standaard elk ras leuk en mooi moet vinden. Sorry hoor.. maar inderdaad wat ook eerder werd gezegd, als je een autoliefhebber bent wil niet zeggen dat je elke auto mooi vind!

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:34

Ik heb dus niks met kwpn'ers. En dan al helemaal niet met die saaie bruinen...

Mijn tweede paard.... :+
Afbeelding

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:48

Momenteel een heerlijke ''sport'' haflinger, gecontroleerde looplust. Klik met de tong is go en ho is daadwerkelijk ho.
PUUR uiterlijk gesproken ben ik absoluut geen fan van Gelders, Arabieren en alle andere rassen hoog in het bloed.
De simpele bruine kwpn vind ik, standaard. Mooi in de bespiering en goed glimmend vind ik ze ook een stuk mooier, maar dat is voor elk ras natuurlijk. De koudbloeden met veel vlekken, brede schouders, grote nek, veel haar, blauwe ogen, práchtige paarden om te zien, maar onder het zadel niet zo mijn ding. Ik ben dan ook erg blij met mijn looplustige, smal gebouwde haflinger. :D