Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7649
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:30

Arabieren met een enorme dish krijg ik het plaatsvervangend benauwd van. Een beetje Arabisch bloed in een ander type paard kan ik dan weer wel waarderen.
Friezen, die hebben van die lange hoofden en dan een hoop spektakel met de voorbenen en wapperende manen, nee niet mijn ding.

Eigenlijk alles wat extreem gefokt is, ik houd er niet van.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 10:45

Tinkermuts schreef:
Ach is alleen maar lachen, ik zit schijnbaar vaak ook op een koepaard volgens kinderen, ik grap dan altijd terug, nee joh is een schaapje.
Ook volwassen ruiters vinden het grappig om paard voor koe uit te maken, ik lach wel met ze mee want ben dan gewoon heel blij met mijn koetjes

NatasjavE schreef:
Murphylover schreef:
Ik krijg vaak te horen ohh je paard(mensen zien bont) is een tinker. Nee, mijn paard is een paint horse, leer je rassen kennen. Daar kan je mij echt niet kwader meekrijgen :=


Serieus, daar kan je kwaad over worden :? :')

Je kan het iemand toch niet kwalijk nemen dat hij of zij een vergissing maakt?

Mijn Gelderse paard is zowel uitgemaakt voor Arabier als voor Tuigpaard.

Kon me daar niet kwaad over maken.


Haha koepaard hoor ik ook vaak daar kan ik ook alleen maar om lachen!

NatasjavE: . als het kinderen of onervaren mensen vind ik het niet erg die moeten het nog allemaal leren. En vaak komen ze ook vragen wat voor ras het is ,omdat ze het een beetje verwarrend vinden. Dan leg ik het met alle liefde uit en mogen ze even kijken en knuffelen (dat vind mijn paard het leukste )

kwaad is misschien het verkeerde word is meer geïrriteerd. Maar het gaat vaak over ervaren paarden mensen (en is vaak ook om te zieken) die snel hun mening klaar hebben,omdat het bont is.
Dan vind ik knap dat je dit als ervaren paarden mens een tinker vind ,maar dat is uiteraard mijn mening

Afbeelding

Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:15

Murphylover schreef:
]

Haha koepaard hoor ik ook vaak daar kan ik ook alleen maar om lachen!

NatasjavE: . als het kinderen of onervaren mensen vind ik het niet erg die moeten het nog allemaal leren. En vaak komen ze ook vragen wat voor ras het is ,omdat ze het een beetje verwarrend vinden. Dan leg ik het met alle liefde uit en mogen ze even kijken en knuffelen (dat vind mijn paard het leukste )

kwaad is misschien het verkeerde word is meer geïrriteerd. Maar het gaat vaak over ervaren paarden mensen (en is vaak ook om te zieken) die snel hun mening klaar hebben,omdat het bont is.
Dan vind ik knap dat je dit als ervaren paarden mens een tinker vind ,maar dat is uiteraard mijn mening

[ [url=m/SiagiY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oUUuDz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Niks ten nadele van je paard (ik vind hem super knap) maar met zijn wat zwaardere bouw vind ik hem niet heel ver afstaan van een Tinker met geschoren sokken. :o

Ik kan in ieder geval wel begrijpen dat mensen zich erin vergissen, zou me er verder niet druk om maken.

Sure_lee

Berichten: 10404
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:18

als je geen verwarring wilt dan moet je western rijden met je paint! :+
Ik vind het nu ook lijken op een tinker waarvan de sokken zijn geschoren _O-

Brainless

Berichten: 29744
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:18

Murphylover schreef:
Maar het gaat vaak over ervaren paarden mensen (en is vaak ook om te zieken) die snel hun mening klaar hebben,omdat het bont is.
Dan vind ik knap dat je dit als ervaren paarden mens een tinker vind ,maar dat is uiteraard mijn mening

Tja.. ik zou ook (snel!) denken iets van een Tinker met geschoren benen....

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:21

Ik heb niets met Tinkers, Haflingers, fjorden, dravers, alle koudbloeden eigenlijk, ijslanders, quarters, shetlanders. Ik zou ze allemaal niet zelf kopen, maar ik geef wel mensen les met dergelijke rassen en dat vind ik leuk. Dat ik iets zelf niet zou kopen wil niet zeggen dat ik er niet van kan genieten :D Ik vind shires machtig mooi, en vind het super cool om op een ijslander te rijden met die bijzondere gangen en heb genoten van een wersternles op een echte quarter ;) Maar koop ze niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:29

Ik heb niks met haflingers, fjorden en shetlanders in die zin dat ik het zelf niet op stal zou willen.

Maar dat je dan niet positief kan reageren vind ik weer wel apart. Iemand is blij en trots op zijn of haar dier. Als je een beetje empathie hebt kan je dáár toch al blij om zijn. :? Ik kan genieten van een combinatie die blij is met elkaar. Of dat nu een ras is dat mijn voorkeur heeft of niet maakt niet uit.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:30

Murphylover schreef:
NatasjavE: . als het kinderen of onervaren mensen vind ik het niet erg die moeten het nog allemaal leren. En vaak komen ze ook vragen wat voor ras het is ,omdat ze het een beetje verwarrend vinden. Dan leg ik het met alle liefde uit en mogen ze even kijken en knuffelen (dat vind mijn paard het leukste )

kwaad is misschien het verkeerde word is meer geïrriteerd. Maar het gaat vaak over ervaren paarden mensen (en is vaak ook om te zieken) die snel hun mening klaar hebben,omdat het bont is.
Dan vind ik knap dat je dit als ervaren paarden mens een tinker vind ,maar dat is uiteraard mijn mening


Juist de ervaren mensen denken juist dat mijn paard een tuiger is. En ergens snap ik dat ook nog wel. Er was een tijd dat het Nederlandse Tuigpaard en het Gelderse paard een waren. Maar het Tuigpaard is verder doorgfokt en het Gelderse Paard is iets moderner geworden en veelzijdig gebleven. De rijpaarden en Tuigers zijn voortgekomen uit het Gelderse(en Groninger)paard.
Dus als je interesse niet ligt bij het Gelderse Type snap ik wel dat ze het verschil niet zo zien.

Mijn Gelderse merrie
Afbeelding


Afbeelding

Tuigerhengst.
Afbeelding

Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:48

NatasjavE schreef:
Juist de ervaren mensen denken juist dat mijn paard een tuiger is. En ergens snap ik dat ook nog wel. Er was een tijd dat het Nederlandse Tuigpaard en het Gelderse paard een waren. Maar het Tuigpaard is verder doorgfokt en het Gelderse Paard is iets moderner geworden en veelzijdig gebleven. De rijpaarden en Tuigers zijn voortgekomen uit het Gelderse(en Groninger)paard.
Dus als je interesse niet ligt bij het Gelderse Type snap ik wel dat ze het verschil niet zo zien.

Mijn Gelderse merrie
[ [url=m/0SsZLA.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/fDYRRm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tuigerhengst.
[ [url=m/E08xD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mH6AO1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Super grappig om te zien, want van mijn tuiger denken mensen vaak dat ze Gelders is, maar dat zal vermoedelijk ook zijn omdat ik haar onder het zadel rij ipv aangespannen. Is ook een wat ouder type, minder hackney bloed en derhalve wat zwaarder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:50

Ik heb ook weinig met Arabieren.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:54

DreamGuide schreef:
Super grappig om te zien, want van mijn tuiger denken mensen vaak dat ze Gelders is, maar dat zal vermoedelijk ook zijn omdat ik haar onder het zadel rij ipv aangespannen. Is ook een wat ouder type, minder hackney bloed en derhalve wat zwaarder.



Ik vind die van jou ook minder Tuigtypisch om te zien :j

Als jouw paard van mij was liet ik haar overschrijven naar de Gelderse fokrichting :D :7

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:59

NatasjavE schreef:
Ik vind die van jou ook minder Tuigtypisch om te zien :j

Als jouw paard van mij was liet ik haar overschrijven naar de Gelderse fokrichting :D :7


Lekker off topic haha, maar heb ik ook wel serieus overwogen hoor. Al is het alleen maar om nog een poging te doen tot een ster-predikaat (ze kwam net één puntje te kort).

Maar kost alleen maar tijd en geld en heeft voor mij verder geen toegevoegde waarde, een eventueel toekomstig veulen zou ik puur voor mezelf fokken.

harriehoef

Berichten: 704
Geregistreerd: 29-11-11

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:09

Ik heb dus echt helemaal niks met tinkers, Friezen en Arabieren. Tinkers en Friezen zijn mij veel te lomp, vindt die sokken niet mooi en zelfs een beetje onfris, zeker bij een groot deel van de tinkers. Dit type paard is mij ook te lomp. Arabieren vindt ik ook niet zo, qua uiterlijk en karakter niet zo mijn ding.

DreamB

Berichten: 759
Geregistreerd: 15-06-19
Woonplaats: Scherpenzeel(GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:14

ts, zeker herkenbaar!
heb ik zelf veel met friezen, fjorden en tinkers. ben er niet zo geïnteresseerd in op de 1 of andere manier..

had het eerst ook met hafjes. ik dacht dat het altijd vervelende paarden waren omdat ik alleen manegehaffies kende, later leerde ik dat de manegehafjes 'verprutst' waren en eigen haffies veel leuker zijn! vind ze nu wel wat hebben qua bouw(wel geschoren :') ) :D

Lau07
Moderator

Berichten: 1581
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:22

Niet perse een ras, maar ik heb een vos en ik hoor dus heel erg vaak van mensen dat ze absoluut niet van voskleurige paarden houden. Ikzelf vind het altijd juist wel mooi. :o

Zelf heb ik niet zoveel met Shetlanders. De meeste shetjes waar ik kennis mee heb mogen maken waren behoorlijke duiveltjes op pootjes, terwijl ik heus weet dat er ook enorme lieverdjes zijn. Die voorkeuren blijven grappig. :D

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:24

Ik heb zelf niet zo veel met haflingers. Zou er zelf dus niet snel voor kiezen.

Neemt niet weg dat er toch hele leuke exemplaren tussen lopen hoor. :)

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:24

Nabster schreef:
Ik heb niets met veulens..... Sorry.


Die vind ik opmerkelijk interessant
Nog nooit iemand horen zeggen dat een veulentje als niet-leuk wordt bevonden


Bijzonder!!

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:00

Murphylover schreef:
Ik krijg vaak te horen ohh je paard(mensen zien bont) is een tinker. Nee, mijn paard is een paint horse, leer je rassen kennen. Daar kan je mij echt niet kwader meekrijgen :=


Eh, huh? Jouw paard is toch een Paint x Tinker? Ik weet vrij zeker dat je dat ooit hebt gezegd, of heb je een andere? Als je nog steeds het paard uit je profiel hebt dan zie ik ook wel echt wat Tinker terug.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:57

tiwi1969 schreef:
Arabieren met een enorme dish krijg ik het plaatsvervangend benauwd van. Een beetje Arabisch bloed in een ander type paard kan ik dan weer wel waarderen.
Friezen, die hebben van die lange hoofden en dan een hoop spektakel met de voorbenen en wapperende manen, nee niet mijn ding.

Eigenlijk alles wat extreem gefokt is, ik houd er niet van.


Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ben vanaf jongs aan een arabieren liefhebber geweest.
Maar wat er nu gefokt wordt...zeepaardjes in plaats van gewone paarden. Ik vind het vreselijk en snap niet dat dit toegelaten wordt voor het stamboek :n.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:01

Ik heb echt niks met Tinkers, Friezen en Shetlanders, en wilde vroeger absoluut geen schimmel of "saaie" bruine. Tja, eerst kwam er een schimmelmerrie, vervolgens kwam daar een bruin veulen uit (gelukkig door haar aftekeningen niet saai om te zien :)) ) en daarna bleef me nog een mini-Shet monster in gedeeld eigendom aan mijn vingers plakken. Tja }:0 Ben met alledrie heel blij dus komt best goed :D

Ik zou absoluut niet elk paard willen hebben omdat ze nou eenmaal niet allemaal bij mij en mijn doelen aansluiten, maar aan elk paard is wel iets leuks aan te vinden. Vaak wanneer ik écht niks met een paard heb ligt dat indirect aan de eigenaar- moet ik die persoon niet of kan die persoon zijn paard gewoon niet opvoeden :+

Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:05

Shae schreef:
Murphylover schreef:
Ik krijg vaak te horen ohh je paard(mensen zien bont) is een tinker. Nee, mijn paard is een paint horse, leer je rassen kennen. Daar kan je mij echt niet kwader meekrijgen :=


Eh, huh? Jouw paard is toch een Paint x Tinker? Ik weet vrij zeker dat je dat ooit hebt gezegd, of heb je een andere? Als je nog steeds het paard uit je profiel hebt dan zie ik ook wel echt wat Tinker terug.





Afbeelding

Ja ik lees het ook. Misschien heeft ze zich vergist

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:33

Shae schreef:
Ik krijg vaak te horen ohh je paard(mensen zien bont) is een tinker. Nee, mijn paard is een paint horse, leer je rassen kennen. Daar kan je mij echt niet kwader meekrijgen :=


Eh, huh? Jouw paard is toch een Paint x Tinker? Ik weet vrij zeker dat je dat ooit hebt gezegd, of heb je een andere? Als je nog steeds het paard uit je profiel hebt dan zie ik ook wel echt wat Tinker terug.[/quote]


Knert schreef:
Ik krijg vaak te horen ohh je paard(mensen zien bont) is een tinker. Nee, mijn paard is een paint horse, leer je rassen kennen. Daar kan je mij echt niet kwader meekrijgen :=


Eh, huh? Jouw paard is toch een Paint x Tinker? Ik weet vrij zeker dat je dat ooit hebt gezegd, of heb je een andere? Als je nog steeds het paard uit je profiel hebt dan zie ik ook wel echt wat Tinker terug.[/quote]




Afbeelding

Ja ik lees het ook. Misschien heeft ze zich vergist[/quote]



Ja hij is een paint horse x irish cob. Profiel foto is van ongeveer 8 jaar terug toen hij ongeveer 70 kilo was afgevallen van de 120 kilo die hij moest afvallen !!

De Iris cob zit in zijn stamboek. Het enig wat ik vind is dat hij weg heeft van eventueel een tinker is zijn buik (rond geribt) maar dat had mijn eerste paard ook en dat was een 100% paint horse. Dus het kan twee kanten op al ben ik geen fan van een tinker !

Btw wat ik ooit heb begrepen is dat een irish cob niet het zelfde is als een tinker (vraag mij niet waarom). maar ik heb een keer gezegd dat een tinker het zelfde is als een irish cob is tegen een irish cob fokker en ik kan je vertellen dat hij dat mij niet in dank afnam :')

Iemand zei ook dat als je wilt dat hij als paint word aangezien dat moet je western rijden. Dat klopt ik heb ook western met hem gereden.

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:35

NatasjavE schreef:
Murphylover schreef:
NatasjavE: . als het kinderen of onervaren mensen vind ik het niet erg die moeten het nog allemaal leren. En vaak komen ze ook vragen wat voor ras het is ,omdat ze het een beetje verwarrend vinden. Dan leg ik het met alle liefde uit en mogen ze even kijken en knuffelen (dat vind mijn paard het leukste )

kwaad is misschien het verkeerde word is meer geïrriteerd. Maar het gaat vaak over ervaren paarden mensen (en is vaak ook om te zieken) die snel hun mening klaar hebben,omdat het bont is.
Dan vind ik knap dat je dit als ervaren paarden mens een tinker vind ,maar dat is uiteraard mijn mening


Juist de ervaren mensen denken juist dat mijn paard een tuiger is. En ergens snap ik dat ook nog wel. Er was een tijd dat het Nederlandse Tuigpaard en het Gelderse paard een waren. Maar het Tuigpaard is verder doorgfokt en het Gelderse Paard is iets moderner geworden en veelzijdig gebleven. De rijpaarden en Tuigers zijn voortgekomen uit het Gelderse(en Groninger)paard.
Dus als je interesse niet ligt bij het Gelderse Type snap ik wel dat ze het verschil niet zo zien.

Mijn Gelderse merrie
[ [url=m/0SsZLA.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/fDYRRm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tuigerhengst.
[ [url=m/E08xD8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mH6AO1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind jou merrie echt een Gelders hoor. Ze heeft echt de kenmerken van een Gelderse. Ze lijkt veel op het paard wat mijn moeder vroeger had en dat was ook een Gelderse merrie

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:40

Murphylover schreef:
Ja hij is een paint horse x irish cob. Profiel foto is van ongeveer 8 jaar terug toen hij ongeveer 70 kilo was afgevallen van de 120 kilo die hij moest afvallen !!

De Iris cob zit in zijn stamboek. Het enig wat ik vind is dat hij weg heeft van eventueel een tinker is zijn buik (rond geribt) maar dat had mijn eerste paard ook en dat was een 100% paint horse. Dus het kan twee kanten op al ben ik geen fan van een tinker !

Btw wat ik ooit heb begrepen is dat een irish cob niet het zelfde is als een tinker (vraag mij niet waarom). maar ik heb een keer gezegd dat een tinker het zelfde is als een irish cob is tegen een irish cob fokker en ik kan je vertellen dat hij dat mij niet in dank afnam :')

Iemand zei ook dat als je wilt dat hij als paint word aangezien dat moet je western rijden. Dat klopt ik heb ook western met hem gereden.

Dus het is geen paint. :))
Ze is net zoveel Tinker dan paint en dan boos worden, echt te grappig :+

En in mijn beleving is een Irich cob hetzelfde als een Tinker.
In Nederland dan.
In het buitenland is Tinker een scheldwoord naar wat ik heb begrepen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:48

Murphylover schreef:
Ik vind jou merrie echt een Gelders hoor. Ze heeft echt de kenmerken van een Gelderse. Ze lijkt veel op het paard wat mijn moeder vroeger had en dat was ook een Gelderse merrie


Ze is zeer Gelders :D Zowel in type, beweging en afstamming.

Maar sommige denken dus dat ze een Tuiger is. En in de jaren 50 en 60 had dat nog geklopt ook.
En er zit ook wel Tuigerbloed in het. Elegant gaat terug op de stamvader van het Nederlandse Tuigpaard; Oregon.