Ik hou niet van ...(vul ras in)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:46

Ik heb helemaal niks met Tinkers. 9 van de 10 keer vind ik ze gewoon echt niet mooi. Vind ze er nogal onelegant uitzien met al dat haar.
Maar als iemand anders blij is met zijn Tinker ben ik heus wel blij voor die persoon :P ik moet er gewoon zelf geen hebben.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:46

hwn schreef:
AfricanLady schreef:
ik vind Arabieren vreselijk ze worden ook steeds meer doorgefokt.
En alleen al dat karakter wat ze hebben nee hoor geef mij maar een chille koudbloud ipv zo opgefokt beest


Dan ken je volgens mij alleen maar de showarabieren (en dan ook alleen maar op show). Ik heb vaak binnenpretjes als mijn buren hun warmbloed ruin een hengstebit moeten in doen om hem op de wei te zetten, terwijl mijn Arabische hengst zelfs perfect met een stalhalstertje over de weg gaat. Heb jaren Arabieren gefokt, en de meeste waren chill en aanhankelijk.

Ikzelf knap niet af op het uiterlijk van bepaalde paarden, maar eerder op karakter. Zelf geen klik met Friezen, vind die zo lomp en brutaal, zouden zo over je heen lopen. Al ben ik nu wss aan het veralgemenen, heb er nog maar eentje op stal gehad (en wat mij betreft blijft het daarbij).


Moet wel een beetje lachen. Zo dacht ik ook over Friezen. Nu heb ik 2 merries, die beide zo voorzichtig en oplettend zijn dat ik er werkelijk niets lomps aan kan ontdekken.

Beide paarden die direct stil staan als ik ook stilsta en zonder aan een touw te hoeven trekken.
En ze staan beide regelmatig met een hoef omhoog als ze me alleen al de hoevenkrabber zien pakken.

Zelf in het bit happen, hoofd laten zakken als ik de voorpluk wil vlechten, koppie zelf in het halster steken.
Vind het geen lomp gedrag, maar wellicht heb ik geluk met deze exemplaren :D

Oja, mijn voorgaande paarden waren KWPN-ers en Welsh ponies. En geen van allen waren lomp. Allemaal voorzichtige dieren.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:46

Ik hou niet van... Wat maakt het uit waar IK niet van houd? Zolang een ander er blij mee is, ben ik dat ook. *\o/*

edit.
Ach ik heb altijd geroepen: "Wat moet je met een shetlander, stomme beesten bla bla bla".
3 keer raden wat er nu in de wei staat... :=

Ik heb door de jaren heen wel afgeleerd om iets niet leuk te vinden. Wat schiet je er mee op? Geen bal.
Het gaat er niet om wat IK niet leuk vind. Het gaat om het geheel.
Als ik zie dat iemand met haar/zijn paard een super leuk team is, is het laatste waar ik me druk over maak wel hoe het paard eruit ziet. _O-
Al is ie blauwmet gele stippen, who cares.
Laatst bijgewerkt door Chasey op 20-07-20 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Berichten: 3607
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:48

Chasey schreef:
Ik hou niet van... Wat maakt het uit waar IK niet van houd? Zolang een ander er blij mee is, ben ik dat ook. *\o/*


Precies dit +:)+

Esmee_RS

Berichten: 4883
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:49

Shetlanders. Sorry maar vind dat zulke stomme beesten _O-

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:49

Ik heb met sommige rassen ook minder. Vooral de typische manier van lopen die veel Friezen, trekpaarden en tinkers hebben vind ik helemaal niks. Maar er zijn ook paarden van deze rassen die wel normaal kunnen lopen :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:50

Chasey schreef:
Ik hou niet van... Wat maakt het uit waar IK niet van houd? Zolang een ander er blij mee is, ben ik dat ook. *\o/*

Uiteraard. :j

Maar je mag toch zelf wel ergens niet van houden?
Het uitspreken tegen die persoon is weer wat anders natuurlijk :)

Ik vind cremello dus echt lelijk, maar als een kennis van me die zou kopen zou ik voor die persoon echt blij zijn.
Maar zelf weer blij zijn mijn duo-penotti paardjes weer in de wei te zien :D
Wat andere vast weer lelijk vinden.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:51

Ik heb niets met Haflinger en shetlanders. Vooral die eerste zal ik nooit naar kijken als ik een paard zoek, maar ik vind het wel heel leuk om met andere te praten over paarden en dan zal het me een worst zijn wat die ander voor een ras heeft.

Ik ben zelf heel dol op het Gelders paard, maar dat hoeft een ander niet te zijn voor een leuk gesprek.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ik hou niet van ...(vul ras in)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:52

KWPN vind ik enorm saai. En ik heb ook een afkeer tegen de enorme “du bois” hype. Het zijn knappe hengsten hoor maar het lijkt alsof iedereen een veulen wil uit die hengsten. Is straks geen speciaal kleurtje meer die niet uit du bois komt. :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:54

Je kan juist ook bepaalde ras eigenschappen leren waarderen. Ook al zou je er zelf niet voor kiezen.
Het loopje van de Fries, het deukje in de neus van de Arabier, de dikke kont van een Haflinger etc. Dat maakt ze zo speciaal. :D En gelukkig houd iedereen van iets anders, anders was het ook maar een saaie bedoeling ;)

Laatst nog een rit met 20 verschillende paarden gereden over de Veluwe. Zo leuk om te zien al die verschillende rassen. En op ieder potje past een dekseltje. Ook de mensen erop allemaal verschillend. Dat is juist leuk!

En ik heb mezelf afgeleerd om dingen te benoemend die ik niet leuk vind. Ik werd daar een chagrijnig mens van. Het is een heel proces, maar als je hoofdzakelijk positieve dingen benoemd, wordt je weer een blij mens. :o

Merexa

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 09:57

Persoonlijk vind ik de platte kruizen bij tuigers niet zo mooi, de afhellende bij de meeste friezen ook niet (zie ze liever mooi rond en in een boog) maar zoals al werd gezegd vind ook ik alles wat hinnikt en op 4 benen staat leuk en hou gewoon van paarden zoals ze zijn. Maar qua andere dieren heb ik niet veel met naaktkatten (of elk naakt dier at that), cavia's (elke cavia die ik tot nu toe tegen ben gekomen was mij veel te spastisch en schrikkerig) en chihuahua's. Maar toch, als er een brave chihuahua voor mij zou zitten zou ik hem of haar wel een aai geven.
Laatst bijgewerkt door Merexa op 20-07-20 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:00

Citaat:
En ik heb mezelf afgeleerd om dingen te benoemend die ik niet leuk vind. Ik werd daar een chagrijnig mens van. Het is een heel proces, maar als je hoofdzakelijk positieve dingen benoemd, wordt je weer een blij mens. :o

Maar doordat je weet wat je niet wilt word je ook extra gelukkig van wat je wel wilt/hebt.

Zonder verdriet geen vreugde, zonder ongeluk geen geluk, zonder dood geen leven, enz enz.

Je kan niet alleen maar positieve dingen benoemen als je de tegenhanger niet weet.

En daarom mag je naar mijn idee best algemeen zeggen dat je bepaalde rassen niets vind.
Dan weet je ook wat je wel geweldig vind :j
Uiteraard zeg je dat niet lomp tegen een anders, dat si wat anders :)

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:02

Ik hou niet van de Tinker Fjord of Haflinger :n
Wel hou ik van sierlijke paarden/pony’s zoals bv de Arabiertjes zónder die vreselijke dish, prachtige paarden <3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:03

Penotti,
Ja, dat snap ik. Maar ikzelf bleef veel te veel in het negatieve hangen. Voor mij werkt het dus heel goed om dat achterwege te laten.
Nu kan ik dus oprecht blij zijn voor iemand die iets heeft waarvoor ikzelf niet zou kiezen.
Eerder betrok ik het veel te veel op mezelf en werd het dus een gemaakte "ja leuk, of ohhh'.
Maar nu is die "Wat leuk!" Oprecht. :j En dat voelt goed!

Sure_lee

Berichten: 10405
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:04

Ik heb geen rassen die ik niks vind.
Maar sommige paarden vind ik niks.

Dat heeft dan met hun uitstraling of bouw te maken.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:05

Chasey, ik snap wel waar je van komt, leuke mindset! :j lijkt mij wel erg moeilijk om dat jezelf echt aan te leren, ik blijf ook altijd in dat negatieve hangen :')

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:07

Ik vind 99% van alle Friezen en Tinkers echt heel erg lelijk. Maarja weet je, ik denk dat er ook heel veel mensen zo over mijn Draver denken en dat vind ik dan uiteraard weer het aller mooiste paard in de hele wereld <3 ;)

Als je er zelf maar gelukkig mee bent inderdaad :D
En dan kan ik prima oprecht enthousiast zijn omdat ik zie dat de eigenaar er zo gelukkig mee is! En ikzelf daarna gewoon weer naar míjn favorietje toe kan :D

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:08

Chasey schreef:
Penotti,
Ja, dat snap ik. Maar ikzelf bleef veel te veel in het negatieve hangen. Voor mij werkt het dus heel goed om dat achterwege te laten.
Nu kan ik dus oprecht blij zijn voor iemand die iets heeft waarvoor ikzelf niet zou kiezen.
Eerder betrok ik het veel te veel op mezelf en werd het dus een gemaakte "ja leuk, of ohhh'.
Maar nu is die "Wat leuk!" Oprecht. :j En dat voelt goed!

Ah op die manier :j

Dan had ik dat denk ik toevallig vanzelf wat meer zonder daar bij stil te staan denk ik :)
Ik kan namelijk echt intens blij zijn voor iemand waar ik zelf niet aan moet denken.
Kinderen kwam hier al eerder voorbij als voorbeeld.
Ik heb zelfs wel eens van vriendinnen gehoord dat ik meer meeleefde en zelfs inleefde dan mensen die kinderen hadden.

Andere zijsprong:
dat ik totaal niet jaloers ben bijvoorbeeld, ik kan echt genieten dat mensen iets kopen dat ik prachtig vind maar buiten budget, ik vind dat dan echt leuk dat die mensen dat wel kunnen waarmaken.
Daar kan ik dan ook van genieten, terwijl ik het ook wel zou willen.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:10

Ik houd niet zo van bepaalde kleuren als cremello en perlino, ik heb het gevoel dat dat niet helemaal gezond is(geen idee of dat echt zo is). Maar die lichte huid en blauwe ogen, neh niet mijn ding.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:10

Ik vind bijna alle paarden leuk maar heb minder met Shetlanders. Meer omdat het onpraktisch is qua voerbeleid en ook qua omheining :+ en ze zijn gewoon te slim, ze ontsnappen altijd.

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:14

hwn schreef:
AfricanLady schreef:
ik vind Arabieren vreselijk ze worden ook steeds meer doorgefokt.
En alleen al dat karakter wat ze hebben nee hoor geef mij maar een chille koudbloud ipv zo opgefokt beest


Dan ken je volgens mij alleen maar de showarabieren (en dan ook alleen maar op show). Ik heb vaak binnenpretjes als mijn buren hun warmbloed ruin een hengstebit moeten in doen om hem op de wei te zetten, terwijl mijn Arabische hengst zelfs perfect met een stalhalstertje over de weg gaat. Heb jaren Arabieren gefokt, en de meeste waren chill en aanhankelijk.

Ikzelf knap niet af op het uiterlijk van bepaalde paarden, maar eerder op karakter. Zelf geen klik met Friezen, vind die zo lomp en brutaal, zouden zo over je heen lopen. Al ben ik nu wss aan het veralgemenen, heb er nog maar eentje op stal gehad (en wat mij betreft blijft het daarbij).


Nee vind alle Arabieren gewoon vreselijk xD

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:14

Ik heb ook zo mijn voorkeuren en rassen waar ik wat minder mee heb. Maar om te luisteren naar de verhalen waarom een ander een Tinker of een Quarter wel geweldig vind kan ik wel.
En dan vooral waarom bepaalde exterieurkenmerken nou gewenst zijn. En hoe ziet een correct Quarter Horse er dan uit. En waarom iemand dan speciaal voor dat ras gekozen heeft

Maar om van bepaalde paarden te gaan kokhalzen?? (om er maar een uit te pikken)Dan denk ik kan het wat minder?

Tiquira_Jill

Berichten: 421
Geregistreerd: 10-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:17

ik vind dat alle paarden wel punten hebben die wel mooi zijn.
en of het paard bij je past of niet is de vraag.
ik vind tinkers en friezen zelf niet zo mooi.
maar als ik een mooie frieze hengst vrij in de bak zie draven kan ik daar wel met genot naar kijken.
zelf heb ik veel verschillende pony's gehad ( ja ik ben 14 maar het is echt zo) en het leuke ervan is dat ze allemaal hun eigen ding hebben.
mijn connemara pony die ik voor mijn arabier had was veel heter en drukker dan mijn arabier :')
mijn arabiertje van 5 jaar oud is tot nu toe het chillste en makkelijkste paard/pony die ik tot nu toe heb gehad.
en tuurlijk als we langs paarden gaan moet hij wel even laten zien dat hij een arabier is.
maar dat vind ik dan weer prachtig.
gelukkig heeft hij niet zo'n enorme disch.
wel een heel fijn hoofd.
zo'n enorme disch vind ik ook niet mooi en niet goed voor het paard.
en iedereen zegt dat ze zo kwetsbaar en ielig zijn maar die van mij springt en crosst gewoon hoor.
en ja tuurlijk misschien is hij een uitzondering maar wat ik al zei, ieder paard heeft zijn eigen kwaliteiten :#
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:19

Natuurlijk snap ik dat smaken verschillen en sommige mensen weg zijn van een Tinker of Fjord, mijn nichtje heeft een Fries, prachtpaard maar zou nooit een Fries kopen.
Ieder zijn ding hoor.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:20

Balenciaga schreef:
Shetlanders. Sorry maar vind dat zulke stomme beesten _O-


Hey wil je even _-:( _-:( _-:(
Ik heb toevallig 2 heel welopgevoede mini shetlanders ja _-:( iedereen die ze niet leuk vind word in hun kont gebeten dus kom maar op _-:( :')

Overigens, ik ben wel echt een Arabieren fan, maar ze zijn vaak te klein en smal voor mijn 1.78 lengte :')

Ik zie veel ponys bij een handelaar voorbij komen en ondanks eentje ofzo niet mijn type zou zijn, alles heeft wel iets :j