Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wie heeft er nog een Noriker?

 
Profiel   

Hey allemaal! :wave:

Sinds kort ben ik eigenaar van een Noriker maar helaas kom je ze in Nederland maar weinig tegen. Zijn er hier op Bokt nog Norikereigenaren? Dan kunnen we ervaringen met elkaar delen over dit prachtige ras! :)

Stel jullie Norikers gerust voor, altijd leuk!! <<)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 17:55 



 
Profiel   

Ik heb 15 jaar lang een Noriker gehad. Hij is in 2018 ingeslapen. Daarvoor heb ik een aantal jaren met Norikers gewerkt.
Waar komt jouw Noriker vandaan? Van welke bloedlijn is hij/zij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 18:19 



 
Profiel   

Morrie schreef
Ik heb 15 jaar lang een Noriker gehad. Hij is in 2018 ingeslapen. Daarvoor heb ik een aantal jaren met Norikers gewerkt.
Waar komt jouw Noriker vandaan? Van welke bloedlijn is hij/zij?


Ohh daar heb je wel lang van mogen genieten!

Ze komt uit Duitsland maar ze is in NL gefokt. Ze komt uit de Vulkan lijn. Stiekem ben ik ook niet 100% op de hoogte van hoe die lijnen nu net in elkaar zitten bij de Norikers haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 20:13 



 
Profiel   

Als je Facebook hebt, kan je eens kijken bij Het Norikerpaard in Nederland. Daar zitten allemaal mensen met een Noriker.

De bloedlijnen kan je gewoon opzoeken in de wiki hier op Bokt, daar staat het algemene praatje, met niet al teveel fouten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 20:30 



 
Profiel   

Morrie schreef
Als je Facebook hebt, kan je eens kijken bij Het Norikerpaard in Nederland. Daar zitten allemaal mensen met een Noriker.

De bloedlijnen kan je gewoon opzoeken in de wiki hier op Bokt, daar staat het algemene praatje, met niet al teveel fouten.



Ik word helaas niet goedgekeurd in de groep. Kan het nog eens proberen.

Van de verschillende stamvaders etc. ben ik op de hoogte, maar het zou wel leuk zijn om te kunnen kijken hoe er gefokt wordt. Wordt er veelal binnen 1 lijn gebleven of worden lijnen wel gecombineerd? Mijn merrie is bijvoorbeeld compleet Vulkan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 20:33 



 
Profiel   

Ik vind ze echt gaaf, maar helaas blijven ze voor mij toch net te klein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 20:36 



 
Profiel   

Hawkeye schreef
Ik word helaas niet goedgekeurd in de groep. Kan het nog eens proberen.

de beheerder moet wel online zijn, die zit vast nog aan het kerstdiner :')

Citaat
Van de verschillende stamvaders etc. ben ik op de hoogte, maar het zou wel leuk zijn om te kunnen kijken hoe er gefokt wordt. Wordt er veelal binnen 1 lijn gebleven of worden lijnen wel gecombineerd? Mijn merrie is bijvoorbeeld compleet Vulkan :)

dat kan je op die facebooksite vragen, daar zit iemand die daar alles vanaf weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 21:06 



 
Profiel   

Waar in Nederland is je paard geboren? Ik heb net als morrie met Norikers gewerkt. Op dezelfde fokkerij, alleen later dan zij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 21:08 



 
Profiel   

Morrie schreef
Hawkeye schreef
Ik word helaas niet goedgekeurd in de groep. Kan het nog eens proberen.

de beheerder moet wel online zijn, die zit vast nog aan het kerstdiner :')

Citaat
Van de verschillende stamvaders etc. ben ik op de hoogte, maar het zou wel leuk zijn om te kunnen kijken hoe er gefokt wordt. Wordt er veelal binnen 1 lijn gebleven of worden lijnen wel gecombineerd? Mijn merrie is bijvoorbeeld compleet Vulkan :)

dat kan je op die facebooksite vragen, daar zit iemand die daar alles vanaf weet.


Oh super fijn! Hopelijk wordt mijn verzoek na 3 maanden eindelijk goedgekeurd haha, heb het nog eens geannuleerd en opnieuw ingediend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 21:09 



 
Profiel   

Arabesk schreef
Waar in Nederland is je paard geboren? Ik heb net als morrie met Norikers gewerkt. Op dezelfde fokkerij, alleen later dan zij.


Baarle-Nassau staat in haar paspoort :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 21:12 



 
Profiel   

Interessant , wat is haar naam vilgens dat paspoort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 21:54 



 
Profiel   

Ik volg graag mee. Stiekem zelf erg geïnteresseerd geraakt in de Noriker, dus wie weet ooit.

Zelf ook indd een verzoek ingediend bij de Facebook groep (weken terug al)
Ook nog steeds in behandeling.
:-/

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 22:00 



 
Profiel   

Wij reden op het werk naast duitse koudbloeden ook met Norikers. Lieve paarden, maar wel allemaal zeer verschillend in karakter/werklust. Van heel ijverig naar nog net niet te lui om adem te halen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 22:07 



 
Profiel   

Morrie schreef
Interessant , wat is haar naam vilgens dat paspoort?


Ik stuur je een pb'tje :)

DeCobvan schreef
Ik volg graag mee. Stiekem zelf erg geïnteresseerd geraakt in de Noriker, dus wie weet ooit.

Zelf ook indd een verzoek ingediend bij de Facebook groep (weken terug al)
Ook nog steeds in behandeling.
:-/


Ja inderdaad :-/ Wel jammer want je ziet dat er nog berichten geplaatst worden... Hopelijk snel!

Shenavallie schreef
Wij reden op het werk naast duitse koudbloeden ook met Norikers. Lieve paarden, maar wel allemaal zeer verschillend in karakter/werklust. Van heel ijverig naar nog net niet te lui om adem te halen. :D


Oh wat leuk!! Merkte je echt een verschil in verschillende bloedlijnen of was het meer per individu?
Ik vind ze echt een pak temperamentvoller dan mijn Hafje bijvoorbeeld. En als ze begint te lopen *kwijl kwijl*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 22:16 



 
Profiel   

Bloedlijn echt geen idee. Die info kregen we niet en vroegen we ook niet om. Het was echt een verschil in werklust, maar allemaal wel even lief in omgang. Ook al oogden ze in eerste instantie wat lomp, ze liepen inderdaad mooi en lichtvoetig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-20 23:50 



 
Profiel   

Hawkeye schreef
Arabesk schreef
Waar in Nederland is je paard geboren? Ik heb net als morrie met Norikers gewerkt. Op dezelfde fokkerij, alleen later dan zij.


Baarle-Nassau staat in haar paspoort :)


Geboortejaar?

Ik heb nog foto's van paarden en veulens daar
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-20 00:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen