Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik heb een droom: het Antieke barokke Iberische paard

 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Er praten hier mínstens twee mensen mee voor wie het notabene hun werk is om genetica uit te leggen.

Op die mensen reageer je erg afwijzend.

Maakt dat ik dit topic ga verlaten.

Ik gun je je dromen.
Uit je teksten blijkt dat je op inhoudelijk kennisniveau nog wat bij kunt leren.

Topics van mensen die daar voor open staan, zijn vaak leuk.
Topics van mensen die vínden dat ze veel weten, énorme lappen tekst schrijven waarin in iedere alinea wel iets staat dat rammelt of niet klopt of niet doordacht is, maar die absoluut zelf vinden alles te weten zonder oprecht open te staan voor -in eerste instantie vaak goed bedoelde- vragen of opmerkingen, die topics zijn vaak niet leuk.

So I am out.



Amen,

TS op de 1 of andere manier ben je in je topics toch best moeilijk qua reactie geven op andere
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 09:33 



 
Profiel   

Geen verstand van genetica, maar het type paard dat je beoogt vind ik echt wauw.

Ik zou zelf alleen niet deelnemen aan je project, omdat je in dit topic overkomt als iemand waar je snel ruzie mee hebt. In dit topic vat je bedenkingen of discussies op inhoud op als een persoonlijke aanval. Je speelt enorm op de man in plaats van op de bal. Dit zorgt ervoor dat je weinig vertrouwen wekt bij mij om mee samen te werken. Zou misschien wel een paard kopen bij je, als ik verder niet afhankelijk van je was.

Dit bedoel ik als oprechte feedback, op de bal (het gedrag dat je in dit topic laat zien) en niet op de man.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 09:48 



 
Profiel   

Heel eerlijk, ik vind dat er nogal doorgezaagd wordt over woorden bij de TS en genetica. Wellicht schrijft de TS niet kort en krachtig maar dat een keer benoemen is wel genoeg.

Daarnaast haal ik ook helemaal niet uit de OP dat de TS daar naar op zoek is. Wel naar nuttige tips om zoiets op te zetten.

Ik heb al eens eerder een topic van de TS gezien met aansprekende paarden waar ik vragen heb gesteld over de fokvisie en interessante antwoorden heb gekregen. Wellicht is het handig om dat topic erbij te plaatsen zodat mensen een beter idee kunnen krijgen van de bedoeling.

Voor de rest zijn er zoveel discussies mogelijk over de fokkerij maar het belangrijkste bij een fokker is dat deze een eigen visie heeft. En dat heeft de TS duidelijk en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 10:04 



 
Profiel   

Citaat
Waar heb ik geschreven dat er heel veel vraag is?


Ik heb je tweede post in dit topic zo geïnterpreteerd en ik zal me als potentieel geïnteresseerde moeten aansluiten bij de feedback die je eerder vanochtend hebt gekregen. N.a.v. dit topic en je Facebook post heb ik geen vertrouwen in dit project vanuit het oogpunt als mogelijke investeerder, ondanks dat je leuke paarden hebt en ik het in eerste instantie interessant vond.

Succes met het project. Wellicht kan je bokt ooit nog het tegendeel bewijzen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 10:11 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Ah komaan, herinnerd worden in de paarden wereld, alsof ik daar ook maar 1 seconde van wakker lig 8)7


Je wilde toch geld ophalen? Dan zal je een goede reputatie moeten hebben. Waaruit blijkt dat je weet waar je het over hebt en waar respect voor anderen uit blijkt. Je zult kennis moeten hebben én goed moeten kunnen uitdragen.

Op basis van wat je hier schrijft, voorspel ik dat je nul euro gaat ophalen. Zo krijg je de portemonnee toch niet open van investeerders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 10:18 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Thestral schreef
Ik ben ook niet overtuigd. Ik zou graag lezen wat je drijft om dit type terug te fokken. En wat je uiteindelijke doel met het ras is. Wat al eerder gezegd is: Wordt het dan straks net zo een drama als bij de koniks dat ze voornamelijk naar de slacht gaan of op transport ergens anders heengaan om daar ook weer uit te dijen? Als je dat eerst goed kunt onderbouwen zou dat top zijn.

Zou je aub eerst de link eens willen lezen?




Doe eens even niet zo kribbig. Ik wilde je niet aanvallen maar gewoon laten weten dat het niet duidelijk is. Ik heb echt wel je link gelezen maar DAT is me dus totaal niet duidelijk verwoord. En telkens zeggen dat het dure paarden zijn en dat ze voor veel worden verkocht......gaan mijn oren al van klapperen. Dat je een ras wilt terugfokken is natuurlijk prima, want ook ik vind het een mooi type paard. Maar jij zegt dat je ze betaalbaar wilt gaan maken. Dat betekent dat ze straks nog geen 1/3e meer waard zijn van wat ze ooit waren en dan krijg je inderdaad mensen die aan de koniks gaan denken.....niet zo heel vreemd. Want wat voor de 1 betaalbaar is is voor de ander nog reteduur. Dus onderbouw alles eens wat je schrijft :) Dat is het enige wat ik vroeg. Maar blijkbaar wordt je daar heel erg kwaad van. Van kritiek op je plan en je uitleg, kun je alleen maar duidelijker worden in je doel toch? En dat is toch je bedoeling van dit topic? Om een zeer duidelijk plan uit te werken en dit als voorstel neer te leggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 11:05 



 
Profiel   

Ik vind het idee leuk.
De bewoording is echter zeker wel relevant omdat dit de basis is waarom mensen het wel of niet willen ondersteunen. Verder inderdaad het hele juridische gedeelte erachter: wie is die stichting behalve TS?
Wat als TS over een paar jaar toch liever klein wil gaan wonen of ineens verliefd wordt op een ander ras?
Waar gaan die paarden concreet ingeschreven worden (stamboek)?
Verder is het vaak zo dat hoe meer aalstreep (lees back to the roots) hoe ongeschikter voor de gemiddelde recreatie ruiter. Die paarden zijn veel te slim voor 2x per week hetzelfde rondje bos en een saaie paddock van 10x10.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 11:21 



 
Profiel   

Hier ging wat mis, nieuwe post gemaakt


Laatst bijgewerkt door Sizzle op 17-01-21 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:23 



 

Het is een bijzondere afwijking gave om met zoveel termen en woorden te strooien en draaien dat je een ander laat denken dat diegene het mis heeft. En je eigen tegenstrijdigheden tussen neus en lippen door tikfoutjes te noemen als je erop gewezen wordt. Maar feiten zijn dat je nog niets gefokt hebt, nog géén plan hebt voor de financiën, nog geen plan hebt voor wat er met evt veulens gaat gebeuren en nog geen geld hebt. Maar met rare verkooppraatjes en ellenlange verhalen met ontelbare termen en her en der belangrijk klinkende namen dus geld hoopt los te krijgen. En onderweg iedereen die legitieme vragen stelt of informatie geeft op basis van daadwerkelijke kennis en ervaring afblaft.

Ok. Succes.


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-01-21 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:24 



 
Profiel   

heb mijn openingspost nog eens gelezen en sta beetje versteld van sommige reactie's, talloze verwijten die ook zeer subjectief en onderbouwd zijn, want op de vraag wat niet deugd of wat er verkeerd staat in de tekst of wat er niet klopt aan genetica, komt geen antwoord. Il heb gewoon mijn eigen ervaring uit mijn praktijk gedeeld, die misschien anders is dan wat je uit de boeken haalt, omdat nu eenmaal heel veel factoren meespelen in het uiteindelijke fok resultaat.
Als je niet weet wat ik fok, vel dan ook geen oordeel.

Het is des mensen om iets wat je niet meteen kan plaatsen in negativiteit af te schilderen, dat had ik ook verwacht, maar ben ook heel blij met sommige antwoorden die wel opbouwend zijn.

Het probleem met het financiële is dat, zoals in de beginpost duidelijk vermeld stond, nog geen concreet plan is. Enkel een idee, en daar leest men over om dan naast de kwestie negativiteit uit te spruien. Ik denk dat mensen hierover gelezen hebben of bewust niet willen lezen.

Ik besef zelf dat de kans nihil is dat ik kandidaten vind, maar wou er toch eens naar polsen omdat ik zulke prachtige kansen gekregen heb en zelf enthousiast ben over dit project, waar ik zelf ook ingestapt ben, zoals nog andere mensen, wat is daar in godsnaam verkeerd aan. Ik wou het plan een boost geven.

Het is dus absurd om nu over een duidelijk financiële regeling te praten, als er nog niet bekend is wie en hoeveel mensen hier interesse voor hebben.
Dit zijn zaken die je eerst in private bespreekt en beide dan kan zien of het iets wordt.
Dat mijn idee in veel te grote lappen tekst staat, is ook weer zo iets subjectief, als er te weinig staat is dat dan weer een probleem.
Een idee uitleggen in 5 zinnen? Wow, heftige uitdaging, dat talent heb ik niet.
Op alle verwijten ga ik niet verder in, omdat ik van mening ben dat een normaal iemand daar zelf zijn oordeel over vormt. Ik lig niet wakker van wat de paardenwereld over me denkt.
Ik ben niet de persoon om iemand naar de mond te praten, iedereen weet ondertussen dat ik mijn eigen visie heb en mijn mening durf te uiten. Love it, or just leave it.

Als laatste opmerking, er wordt meer gepraat over de veulens verkopen, terwijl er nog geen plan is, zoals er al vermeld stond: dat is nu nog niet aan de orde en er stond ook duidelijk dat kandidaat kopers zorgvuldig gescreend zullen worden, dus paarden voor Jan met de Pet? Ik weet niet waar men dat haalt maar dat is absoluut het laatste van wat er bedoeld wordt. Dat dit niet duidelijk is vind ik ook vreemd.
Ik heb ervaring bij de verkoop van mijn Berber kruising dat dit een select publiek is, die geen zuivere PRE, quarter of criollo willen en ook de liefde hebben voor natuurlijke, sterke types met sterk karakter. Er zaten enkele veeartsen maar vooral liefhebbers van dit soort kruisingen tussen, die ook beseften dat er wat aan de hand is om het simpel te zeggen met zuivere rassen en liever dus een gezonde kruising kopen. Dit soort mensen dus.

Zint dit je niet? Ga je niet akkoord? Vind je het plan niets? Dat is helemaal prima! Maar vervuil dit topic dan niet en hou je aub bij wat je wel interesseert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:26 



 

Het geheel doet mij nog het meest denken aan de verhalen over timeshare appartementen of piramidespelen, maar dan in een paardenjasje gegoten Het is bijna lachwekkend wat je neerzet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:29 



 
Profiel   

Ik hoop dat je vriendelijker bent met investoren die zulke vragen stellen.
Nogmaals, het idee is echt heel leuk. Ik mis gewoon nog een beetje het business plan en dat is iets wat inderdaad al hoort te staan voordat er überhaupt vreemt geld in komt.
Ik hoop dat je plan van de grond komt.

Het aan liefhebbers verkopen is een nobel streven. Zo kocht een stalgenoot als echte oprechte liefhebber van het ras een Karabagh bij een goede fokker. Dat ze nog leeft (de ruiter) en nog altijd nog niet opgegeven heeft zegt meer over haar portie geluk en koppigheid dan paardenkennis.
Als een stichting kun je je natuurlijk wat meer veroorloven in selectief verkopen maar je zult altijd ook te maken hebben met kosten vs inkomen.
Als investeerder wil je dus een idee hebben van de concrete afzet markt.
Dit zijn slechts reele dingen om over na te denken niet om negatief te zijn. Ik heb namelijk je eerdere topic met plezier gevolgd en vind je van de praktische kant gezien uitstekend bezig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:29 



 
Profiel   

Ik volg je topics al een tijdje en heb het idee dat je echt interessante ambities hebt. :j

Als tip voor dit heb ik om eerst binnen je eigen kring te gaan kijken of je iemand kunt vinden die een beetje marketingervaring heeft. Als jij zegt dat iets in vijf zinnen uitleggen niet voor jou mogelijk is, dan kan een ander dat misschien wel voor je. Als je namelijk to the point bent over wat je van plan bent en het in Jip en Janneke taal kan uitwerken, is het veel verleidelijke voor partijen om met je in zee te gaan.

Ik geloof namelijk best dat dit een interessant project kan worden, maar je moet vanaf het begin communicatief goed in je schoenen staan om er het beste uit te halen. Heel veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:32 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik vind het idee leuk.
De bewoording is echter zeker wel relevant omdat dit de basis is waarom mensen het wel of niet willen ondersteunen. Verder inderdaad het hele juridische gedeelte erachter: wie is die stichting behalve TS?
Wat als TS over een paar jaar toch liever klein wil gaan wonen of ineens verliefd wordt op een ander ras?
Waar gaan die paarden concreet ingeschreven worden (stamboek)?
Verder is het vaak zo dat hoe meer aalstreep (lees back to the roots) hoe ongeschikter voor de gemiddelde recreatie ruiter. Die paarden zijn veel te slim voor 2x per week hetzelfde rondje bos en een saaie paddock van 10x10.

Thx, ja inderdaad, het idee is zeker nog geen plan, ben nog aan het proberen alles op een rij'tje te krijgen, stond ook in de openingspost ;-).
Nee hoor, idd heel slimme paarden, maar dat maakt het net zo immens aantrekkelijk voor degene die ervan houden.
Ik zal even link plaatsen van de stichting, goede opmerking.
Ik moet hierbij wel zeggen, dat dit plan mijn eigen idee is.
Waarom leg ik straks uit, even paardjes voeren ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:32 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Ik hoop dat je vriendelijker bent met investoren die zulke vragen stellen.
Nogmaals, het idee is echt heel leuk. Ik mis gewoon nog een beetje het business plan en dat is iets wat inderdaad al hoort te staan voordat er überhaupt vreemt geld in komt.
Ik hoop dat je plan van de grond komt.

Het aan liefhebbers verkopen is een nobel streven. Zo kocht een stalgenoot als echte oprechte liefhebber van het ras een Karabagh bij een goede fokker. Dat ze nog leeft (de ruiter) en nog altijd nog niet opgegeven heeft zegt meer over haar portie geluk en koppigheid dan paardenkennis.
Als een stichting kun je je natuurlijk wat meer veroorloven in selectief verkopen maar je zult altijd ook te maken hebben met kosten vs inkomen.
Als investeerder wil je dus een idee hebben van de concrete afzet markt.
Dit zijn slechts reele dingen om over na te denken niet om negatief te zijn. Ik heb namelijk je eerdere topic met plezier gevolgd en vind je van de praktische kant gezien uitstekend bezig.

Hey Sizzle, ik denk dat er een misverstand is, heb zonet op je post geantwoord, maar is soms wat moeilijk omdat ik ondertussen aan het werk Ben met al die hongerige paardjes :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:33 



 
Profiel   

Bij mij ging er wat mis met posten voorheen, ineens dubbel enzo. Vandaar dat ik de vorige leeg gehaald heb en oonieuw geplakt. Iets met telefoon met eigen wil denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:35 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Bij mij ging er wat mis met posten voorheen, ineens dubbel enzo. Vandaar dat ik de vorige leeg gehaald heb en oonieuw geplakt. Iets met telefoon met eigen wil denk ik.

Thx ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 13:52 



 
Profiel   

Cambiar schreef
heb mijn openingspost nog eens gelezen en sta beetje versteld van sommige reactie's, talloze verwijten die ook zeer subjectief en onderbouwd zijn, want op de vraag wat niet deugd of wat er verkeerd staat in de tekst of wat er niet klopt aan genetica, komt geen antwoord. Il heb gewoon mijn eigen ervaring uit mijn praktijk gedeeld, die misschien anders is dan wat je uit de boeken haalt, omdat nu eenmaal heel veel factoren meespelen in het uiteindelijke fok resultaat.
Als je niet weet wat ik fok, vel dan ook geen oordeel.

Het is des mensen om iets wat je niet meteen kan plaatsen in negativiteit af te schilderen, dat had ik ook verwacht, maar ben ook heel blij met sommige antwoorden die wel opbouwend zijn.

Het probleem met het financiële is dat, zoals in de beginpost duidelijk vermeld stond, nog geen concreet plan is. Enkel een idee, en daar leest men over om dan naast de kwestie negativiteit uit te spruien. Ik denk dat mensen hierover gelezen hebben of bewust niet willen lezen.

Ik besef zelf dat de kans nihil is dat ik kandidaten vind, maar wou er toch eens naar polsen omdat ik zulke prachtige kansen gekregen heb en zelf enthousiast ben over dit project, waar ik zelf ook ingestapt ben, zoals nog andere mensen, wat is daar in godsnaam verkeerd aan. Ik wou het plan een boost geven.

Het is dus absurd om nu over een duidelijk financiële regeling te praten, als er nog niet bekend is wie en hoeveel mensen hier interesse voor hebben.
Dit zijn zaken die je eerst in private bespreekt en beide dan kan zien of het iets wordt.
Dat mijn idee in veel te grote lappen tekst staat, is ook weer zo iets subjectief, als er te weinig staat is dat dan weer een probleem.
Een idee uitleggen in 5 zinnen? Wow, heftige uitdaging, dat talent heb ik niet.
Op alle verwijten ga ik niet verder in, omdat ik van mening ben dat een normaal iemand daar zelf zijn oordeel over vormt. Ik lig niet wakker van wat de paardenwereld over me denkt.
Ik ben niet de persoon om iemand naar de mond te praten, iedereen weet ondertussen dat ik mijn eigen visie heb en mijn mening durf te uiten. Love it, or just leave it.

Als laatste opmerking, er wordt meer gepraat over de veulens verkopen, terwijl er nog geen plan is, zoals er al vermeld stond: dat is nu nog niet aan de orde en er stond ook duidelijk dat kandidaat kopers zorgvuldig gescreend zullen worden, dus paarden voor Jan met de Pet? Ik weet niet waar men dat haalt maar dat is absoluut het laatste van wat er bedoeld wordt. Dat dit niet duidelijk is vind ik ook vreemd.
Ik heb ervaring bij de verkoop van mijn Berber kruising dat dit een select publiek is, die geen zuivere PRE, quarter of criollo willen en ook de liefde hebben voor natuurlijke, sterke types met sterk karakter. Er zaten enkele veeartsen maar vooral liefhebbers van dit soort kruisingen tussen, die ook beseften dat er wat aan de hand is om het simpel te zeggen met zuivere rassen en liever dus een gezonde kruising kopen. Dit soort mensen dus.

Zint dit je niet? Ga je niet akkoord? Vind je het plan niets? Dat is helemaal prima! Maar vervuil dit topic dan niet en hou je aub bij wat je wel interesseer
t.


Wil je oprecht mensen interesseren voor je project, dan kan ik je aanbevelen een communicatie deskundige te raadplegen. Zeker 75% van je reacties is nogal boos en aanvallend, niet alleen hier maar in andere topics heb je de zelfde harde houding. Dat jaagt mensen weg of ze worden ook lomper in hun reacties(verklaarbaar).
Werk aan je empathisch vermogen en communicatievaardigheden, dat gaat je helpen je droom te verwezenlijken. Veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:14 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Heel eerlijk, ik vind dat er nogal doorgezaagd wordt over woorden bij de TS en genetica. Wellicht schrijft de TS niet kort en krachtig maar dat een keer benoemen is wel genoeg.

Daarnaast haal ik ook helemaal niet uit de OP dat de TS daar naar op zoek is. Wel naar nuttige tips om zoiets op te zetten.

Ik heb al eens eerder een topic van de TS gezien met aansprekende paarden waar ik vragen heb gesteld over de fokvisie en interessante antwoorden heb gekregen. Wellicht is het handig om dat topic erbij te plaatsen zodat mensen een beter idee kunnen krijgen van de bedoeling.

Voor de rest zijn er zoveel discussies mogelijk over de fokkerij maar het belangrijkste bij een fokker is dat deze een eigen visie heeft. En dat heeft de TS duidelijk en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.



Nee, ze zoekt niet naar feiten over de genetica en dat soort dingen. Maar ze zoekt wel mensen met eenzelfde droom aan te trekken om een gemeenschappelijk plan te maken.
Zulke mensen trek je het beste aan met een vast, duidelijk verhaal. Het moet begrijpelijk zijn (hiervoor is kort en krachtig dus wel belangrijk) en daarnaast moet het waar zijn. Op het moment dat je uitspraken doet die twijfelachtig zijn of gewoon niet kloppen, verlies je juist de mensen die er dus verstand van hebben, en trek je de mensen aan die er zodanig weinig van snappen dat ze foute informatie geloven. Of als het te vaag is, krijg je mensen met een andere interpretatie waardoor die droom niet hetzelfde blijkt te zijn. Ook als het nog maar een idee is en geen plan, moet er wel een duidelijk idee zijn.
Daarom wordt er ook zo over dat genetica verhaaltje doorgezaagd. Als de uitspraken over het genotype (antiek Iberisch paard) of de genetica (antieke genen) niet kloppen, is dat False Advertising. Mensen die daar doorheen prikken of er twijfels over hebben, zal je zo afschrikken. Terwijl deze mensen dus juist zo waardevol kunnen zijn als je op bepaalde kenmerken en genen wil fokken.

Daarnaast zou een geïnteresseerde niet allerlei topics moeten doorlezen om duidelijke informatie bij elkaar te sprokkelen over wat het nu echt allemaal inhoud, en zou diegene vragen moeten kunnen stellen zonder aangevallen te worden. Als er hier best veel onbegrip en twijfel is, en mensen het gevoel hebben dat de antwoorden tegenstrijdig zijn, en de reacties terug aanvallend zijn, dan zal een mogelijk geïnteresseerd persoon dit ook kunnen hebben en het zou jammer zijn als die hierdoor worden afgeschrokken. Mooie paarden zijn het namelijk wel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:21 



 
Profiel   

Ik zou zo'n paard wel willen, maar ik zou hem dan wel als gebruiksdier hebben, dus om te rijden. Maar TS zou het paard alleen aan andere natuurbeheerders verkopen, dus ze zijn niet eens voor de gemiddelde paardenhouder als doelgroep. Puur weideversiering/natuurbeheer. Erg jammer vind ik zelf, het zijn mooie dieren. Precies mijn type en smaak, niet te groot en ook niet klein en slank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:15 



 
Profiel   

ApoCowlypsee schreef
Elisa2 schreef
Heel eerlijk, ik vind dat er nogal doorgezaagd wordt over woorden bij de TS en genetica. Wellicht schrijft de TS niet kort en krachtig maar dat een keer benoemen is wel genoeg.

Daarnaast haal ik ook helemaal niet uit de OP dat de TS daar naar op zoek is. Wel naar nuttige tips om zoiets op te zetten.

Ik heb al eens eerder een topic van de TS gezien met aansprekende paarden waar ik vragen heb gesteld over de fokvisie en interessante antwoorden heb gekregen. Wellicht is het handig om dat topic erbij te plaatsen zodat mensen een beter idee kunnen krijgen van de bedoeling.

Voor de rest zijn er zoveel discussies mogelijk over de fokkerij maar het belangrijkste bij een fokker is dat deze een eigen visie heeft. En dat heeft de TS duidelijk en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.



Nee, ze zoekt niet naar feiten over de genetica en dat soort dingen. Maar ze zoekt wel mensen met eenzelfde droom aan te trekken om een gemeenschappelijk plan te maken.
Zulke mensen trek je het beste aan met een vast, duidelijk verhaal. Het moet begrijpelijk zijn (hiervoor is kort en krachtig dus wel belangrijk) en daarnaast moet het waar zijn. Op het moment dat je uitspraken doet die twijfelachtig zijn of gewoon niet kloppen, verlies je juist de mensen die er dus verstand van hebben, en trek je de mensen aan die er zodanig weinig van snappen dat ze foute informatie geloven. Of als het te vaag is, krijg je mensen met een andere interpretatie waardoor die droom niet hetzelfde blijkt te zijn. Ook als het nog maar een idee is en geen plan, moet er wel een duidelijk idee zijn.
Daarom wordt er ook zo over dat genetica verhaaltje doorgezaagd. Als de uitspraken over het genotype (antiek Iberisch paard) of de genetica (antieke genen) niet kloppen, is dat False Advertising. Mensen die daar doorheen prikken of er twijfels over hebben, zal je zo afschrikken. Terwijl deze mensen dus juist zo waardevol kunnen zijn als je op bepaalde kenmerken en genen wil fokken.

Daarnaast zou een geïnteresseerde niet allerlei topics moeten doorlezen om duidelijke informatie bij elkaar te sprokkelen over wat het nu echt allemaal inhoud, en zou diegene vragen moeten kunnen stellen zonder aangevallen te worden. Als er hier best veel onbegrip en twijfel is, en mensen het gevoel hebben dat de antwoorden tegenstrijdig zijn, en de reacties terug aanvallend zijn, dan zal een mogelijk geïnteresseerd persoon dit ook kunnen hebben en het zou jammer zijn als die hierdoor worden afgeschrokken. Mooie paarden zijn het namelijk wel! :)

OK thx, top, dat is duidelijk, zal het aanpassen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:26 



 
Profiel   

Jorex schreef
Ik zou zo'n paard wel willen, maar ik zou hem dan wel als gebruiksdier hebben, dus om te rijden. Maar TS zou het paard alleen aan andere natuurbeheerders verkopen, dus ze zijn niet eens voor de gemiddelde paardenhouder als doelgroep. Puur weideversiering/natuurbeheer. Erg jammer vind ik zelf, het zijn mooie dieren. Precies mijn type en smaak, niet te groot en ook niet klein en slank.




ik heb niet gezegd puur voor weide beheer ;-), maar een kans om gezond en sterk op te groeien door de grote oppervlakten natuurlijk begrazings gebied. (Dat bepaalt uiteindelijk of je een gezond en sterk paard krijgt en daar heb ik persoonlijk ook ervaring mee.)
Ik schreef :Cfr=>het teveel aan paarden wordt opgeleid en verkocht.
Het doel is net wél een rijpaard.
In het Sorraia genenpool project zijn er veel meningen en smaken, sommige kruisen met konik, wat een sterk paardje is maar niet commercieel. Anderen willen de Sorraia zuiver houden en zetten die in als kinderpony, cfr Portugal:https://www.facebook.com/Cavalos-Sorraia-468057626693424/
De oprichter van Duitsland van het project wil dan weer alleen maar grullo, geen bay dun kleuren en paarden met beetje wit mogen niet meedoen aan het project.
http://www.sorraia.org/Sorraia_Welcome.html
Ik heb gekozen om uit te gaan van goede PRE apta merrie's met oude bloedlijnen want een veulen erft 70% van de eigenschappen van zijn moeder, omdat ik een groter rijpaardje wou dan de Sorraia, met Iberische kenmerken, maar met de authenticiteit, stevigheid van de Sorraia en liefst ook nog de mustang erbij.
De paarden zijn tussen de 1m55 en 1m58 groot, dus beetje zoals de oudere type Iberische paarden. Ze zijn ook niet zo barok, maar eerder krachtig, stevig gebouwd, meer naturel.

Hiervan heb ik foto's geplaatst.
Zal ze nogmaals plaatsen:
https://myalbum.com/album/Vt8rw5mkFxkD
https://myalbum.com/album/tgJfzqSif5Bt

Dus het zijn niet enkel begrazings pony's. Het zijn in feite Spaanse of Portugese paarden met meer natuurlijke uitstraling, op den duur weet ik niet meer hoe ik het mag noemen ;-).
De droom of plan heb ik al uitgelegd, om daarbij nog een mustang te voegen, maar of dat doorgaat zal de toekomst uitwijzen.

Onderstaand voeg ik nog een link waar je kan zien dat ze authentieke Sorraia's berijden (de mijne zijn kruisingen) .
Helaas vind ik deze paardjes in de link iets te weinig massa hebben, daarom de kruising van Spaans met deze voorouder, voor een iets steviger paard.
https://myalbum.com/album/tgJfzqSif5Bt


Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-01-21 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:50 



 
Profiel   

Zonder enige kennis van zaken, zonder enig bedoeling om ooit nog een paard te kopen, wil ik alleen maar schrijven dat ik genoten heb van deze video. Ik vind het prachtige paarden en vanwege dit soort filmpjes kan ik zo genieten van Bokt.
Succes met je project, je dromen en deze paarden. Ik vind ze erg mooi, trots, goed bewegend, en ze komen lief in de omgang over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:52 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Zonder enige kennis van zaken, zonder enig bedoeling om ooit nog een paard te kopen, wil ik alleen maar schrijven dat ik genoten heb van deze video. Ik vind het prachtige paarden en vanwege dit soort filmpjes kan ik zo genieten van Bokt.
Succes met je project, je dromen en deze paarden. Ik vind ze erg mooi, trots, goed bewegend, en ze komen lief in de omgang over.
[ Video ]

Ja, deze zijn echt prachtig, zijn Kigers gekruisd met Lusitano en Sorraia.
Lief is misschien niet juiste woord, er zitten van soorten karakters tussen, ze zijn enorm slim en vragen heel veel ervaring.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het paarden zijn met zeer sterk instinct, waar je moet leren mee omgaan, maar eens ze je hebt, de trouwste en meest bijzondere kameraden zijn.
Het is dus een paardje totaal ongeschikt voor onervaren of bange mensen, ze hebben een heel sterk karakter.
Deze in de link zijn ook ontzettend duur...


Laatst bijgewerkt door Cambiar op 17-01-21 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:58 



 
Profiel   

OK. Ik dacht lief omdat ik een peuter water zag geven en een klein kindje er zo dicht bij zag liggen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 16:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen