Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ik heb een droom: het Antieke barokke Iberische paard

 
Profiel   

pien_2010 schreef
OK. Ik dacht lief omdat ik een peuter water zag geven en een klein kindje er zo dicht bij zag liggen.

Dat zijn inderdaad paardjes die absolute authenticiteit in mensen herkennen en daar ook zo op reageren. Dat kan een voordeel zijn, maar ook een nadeel als ze niet bij de juiste persoon terecht komen.
Ze worden voor verkoop ook eerst goed opgeleid. In Amerika.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:03 



 
Profiel   

Ik kan je erg aanraden om dit analystisch en 'bedrijfskundig' aan te pakken. Als je mogelijke inversteerders en geinteresseerden wilt aantrekken is het fijn om concrete dingen te kunnen laten zien.
Schrijf een businessplan met een (simpele) SWOT en confrontatiematrix om zo problemen te voorzien, doe een marktonderzoek om je doelgroep te vinden (want ja, inversteerders willen wel weten wat zij er uiteindelijk uit kunnen halen (ook liefhebbers)). Regel iemand uit je omgeving die pakkende en makkelijke teksten schrijft en die je social media ook daadwerkelijk naar een hoger niveau kan tillen (alsin een grotere doelgroep), zodat je draagvlak creert.

Een droom en verstand van je 'product' is heel goed, maar alles daaromheen is minstens zo belangrijk. Al helemaal als je inversteerders wilt aantrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:38 



 
Profiel   

JusticeJ schreef
Ik kan je erg aanraden om dit analystisch en 'bedrijfskundig' aan te pakken. Als je mogelijke inversteerders en geinteresseerden wilt aantrekken is het fijn om concrete dingen te kunnen laten zien.
Schrijf een businessplan met een (simpele) SWOT en confrontatiematrix om zo problemen te voorzien, doe een marktonderzoek om je doelgroep te vinden (want ja, inversteerders willen wel weten wat zij er uiteindelijk uit kunnen halen (ook liefhebbers)). Regel iemand uit je omgeving die pakkende en makkelijke teksten schrijft en die je social media ook daadwerkelijk naar een hoger niveau kan tillen (alsin een grotere doelgroep), zodat je draagvlak creert.

Een droom en verstand van je 'product' is heel goed, maar alles daaromheen is minstens zo belangrijk. Al helemaal als je inversteerders wilt aantrekken.


+:)+
Wow, super en concreet verwoord, dankuwel ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 16:02 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Heel eerlijk, ik vind dat er nogal doorgezaagd wordt over woorden bij de TS en genetica. Wellicht schrijft de TS niet kort en krachtig maar dat een keer benoemen is wel genoeg.

Daarnaast haal ik ook helemaal niet uit de OP dat de TS daar naar op zoek is. Wel naar nuttige tips om zoiets op te zetten.

Ik heb al eens eerder een topic van de TS gezien met aansprekende paarden waar ik vragen heb gesteld over de fokvisie en interessante antwoorden heb gekregen. Wellicht is het handig om dat topic erbij te plaatsen zodat mensen een beter idee kunnen krijgen van de bedoeling.

Voor de rest zijn er zoveel discussies mogelijk over de fokkerij maar het belangrijkste bij een fokker is dat deze een eigen visie heeft. En dat heeft de TS duidelijk en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

Hey Elisa, thx voor je complimenten! Mag ik je vragen welk topic je bedoelt?
Ik denk dat je de kruisingen met Berber bedoelt? Die zijn iets groter en iets moderner gebouwd, en hebben ook niet het wildkleur.
Van de Berber kruisingen heb ik nu al een F1 en een F2 generatie.
Vb:vader (de Buckskin, F1) en zoon (de Palomino, F2)
Deze zijn echter geen deel van het Sorraia project en zijn ook niet te koop. Ik ga me nu concentreren op opleren en rijden met de berber kruisingen. Niet meer fokken ;-).

https://myalbum.com/album/3nT7cXWsNZz2

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 16:37 



 
Profiel   

Geen verstand van fokken maar wel fan van de meer natuurlijke (oude type) paarden en dan niet alleen van type IJslander fjord ect. Ik snap je idee om dit terug te willen brengen helemaal. ben heel benieuwd hoe je project verder gaat verlopen. Ik wens je er alle geluk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 17:13 



 

Elisa2 schreef
Heel eerlijk, ik vind dat er nogal doorgezaagd wordt over woorden bij de TS en genetica. Wellicht schrijft de TS niet kort en krachtig maar dat een keer benoemen is wel genoeg.

Daarnaast haal ik ook helemaal niet uit de OP dat de TS daar naar op zoek is. Wel naar nuttige tips om zoiets op te zetten.

Ik heb al eens eerder een topic van de TS gezien met aansprekende paarden waar ik vragen heb gesteld over de fokvisie en interessante antwoorden heb gekregen. Wellicht is het handig om dat topic erbij te plaatsen zodat mensen een beter idee kunnen krijgen van de bedoeling.

Voor de rest zijn er zoveel discussies mogelijk over de fokkerij maar het belangrijkste bij een fokker is dat deze een eigen visie heeft. En dat heeft de TS duidelijk en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Er wordt op doorgezaagd omdat het wel belangrijk is. Je kunt het niet leuk vinden om zo "aangevallen" te worden op je ideeën, maar dit is ook hoe potentiële investeerders gaan reageren. Wat dat betreft is dit topic een goede graadmeter, en iemand die echt interesse heeft om te investeren, gaat je nog veel harder doorzagen als je daar aan komt kloppen om te vragen om geld, want de eerste vraag die vrijwel iedereen zich stelt bij zoiets is: what's in it for me? Was dit haar eigen achtertuinproject, om het even oneerbiedig te zeggen, dan boeit het inderdaad niet hoe ze het verwoordt, maar als je hier mensen bij wilt betrekken, zul je je verhaal op orde moeten hebben.

Mijn initiële vragen waren ook absoluut niet om TS te pesten, die waren juist gesteld vanuit het oogpunt van iemand die er geld in moet gaan steken, en dan was ik nog mild. Nu heb ik dat geld niet liggen, maar als dat wel het geval was geweest, zou ik best geïnteresseerd zijn in een dergelijk project, alleen op het moment dat iemand op "waarom deze paarden en niet een konik/Dülmener/whatever?" reageert met "hoe durf je deze paarden daarmee te vergelijken?" haak ik af, en ik kan je vertellen dat iedere potentiële geldschieter dat doet met zo'n houding.

Verder sluit ik me helemaal bij JusticeJ aan. De kennis, passie en ambitie die je hebt voor dit project zul je moeten vertalen naar een meer bedrijfsmatig model (ook al is het idee een stichting) en een duidelijk verhaal dat mensen aanspreekt, nieuwsgierig maakt en laat zien wat er voor hen in zit als ze hierbij aanhaken. Dat zijn op dit moment de eerste stappen die je moet gaan zetten. :)

Verder - dit klinkt een beetje flauw, maar het is wel serieus - is het misschien een idee om een paar afleveringen Dragon's Den te kijken. Dan zie je meteen waarom het noodzakelijk is om een goed plan van aanpak te hebben liggen en om je communicatie op orde te hebben. Met alleen visie, passie en dromen kom je er simpelweg niet, en dan kun je boos worden op alles en iedereen hier, maar vergeet niet dat Bokt juist een plek is waar je potentiële geïnteresseerden vindt en die jaag je nu tegen jezelf in het harnas door zo vinnig te reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 00:12 



 
Profiel   

Cambiar schreef
Elisa2 schreef
Heel eerlijk, ik vind dat er nogal doorgezaagd wordt over woorden bij de TS en genetica. Wellicht schrijft de TS niet kort en krachtig maar dat een keer benoemen is wel genoeg.

Daarnaast haal ik ook helemaal niet uit de OP dat de TS daar naar op zoek is. Wel naar nuttige tips om zoiets op te zetten.

Ik heb al eens eerder een topic van de TS gezien met aansprekende paarden waar ik vragen heb gesteld over de fokvisie en interessante antwoorden heb gekregen. Wellicht is het handig om dat topic erbij te plaatsen zodat mensen een beter idee kunnen krijgen van de bedoeling.

Voor de rest zijn er zoveel discussies mogelijk over de fokkerij maar het belangrijkste bij een fokker is dat deze een eigen visie heeft. En dat heeft de TS duidelijk en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

Hey Elisa, thx voor je complimenten! Mag ik je vragen welk topic je bedoelt?
Ik denk dat je de kruisingen met Berber bedoelt? Die zijn iets groter en iets moderner gebouwd, en hebben ook niet het wildkleur.
Van de Berber kruisingen heb ik nu al een F1 en een F2 generatie.
Vb:vader (de Buckskin, F1) en zoon (de Palomino, F2)
Deze zijn echter geen deel van het Sorraia project en zijn ook niet te koop. Ik ga me nu concentreren op opleren en rijden met de berber kruisingen. Niet meer fokken ;-).

https://myalbum.com/album/3nT7cXWsNZz2



Ja deze bedoelde ik inderdaad, maar dat was dus een ander fokdoel. O:)

Waar het mij meer om ging was dat je in dat topic goed kon uitleggen wat en waarom je deed qua fokkerij en wat je visie is.

Ik snap wel wat anderen zeggen wbt de presentatie kort en krachtig houden (een pitch) om mensen geinteresseerd te maken.

Justice geeft hele goede tips wbt het concreet maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 09:38 



 
Profiel   

Mkango schreef
Elisa2 schreef
Heel eerlijk, ik vind dat er nogal doorgezaagd wordt over woorden bij de TS en genetica. Wellicht schrijft de TS niet kort en krachtig maar dat een keer benoemen is wel genoeg.

Daarnaast haal ik ook helemaal niet uit de OP dat de TS daar naar op zoek is. Wel naar nuttige tips om zoiets op te zetten.

Ik heb al eens eerder een topic van de TS gezien met aansprekende paarden waar ik vragen heb gesteld over de fokvisie en interessante antwoorden heb gekregen. Wellicht is het handig om dat topic erbij te plaatsen zodat mensen een beter idee kunnen krijgen van de bedoeling.

Voor de rest zijn er zoveel discussies mogelijk over de fokkerij maar het belangrijkste bij een fokker is dat deze een eigen visie heeft. En dat heeft de TS duidelijk en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Er wordt op doorgezaagd omdat het wel belangrijk is. Je kunt het niet leuk vinden om zo "aangevallen" te worden op je ideeën, maar dit is ook hoe potentiële investeerders gaan reageren. Wat dat betreft is dit topic een goede graadmeter, en iemand die echt interesse heeft om te investeren, gaat je nog veel harder doorzagen als je daar aan komt kloppen om te vragen om geld, want de eerste vraag die vrijwel iedereen zich stelt bij zoiets is: what's in it for me? Was dit haar eigen achtertuinproject, om het even oneerbiedig te zeggen, dan boeit het inderdaad niet hoe ze het verwoordt, maar als je hier mensen bij wilt betrekken, zul je je verhaal op orde moeten hebben.

Mijn initiële vragen waren ook absoluut niet om TS te pesten, die waren juist gesteld vanuit het oogpunt van iemand die er geld in moet gaan steken, en dan was ik nog mild. Nu heb ik dat geld niet liggen, maar als dat wel het geval was geweest, zou ik best geïnteresseerd zijn in een dergelijk project, alleen op het moment dat iemand op "waarom deze paarden en niet een konik/Dülmener/whatever?" reageert met "hoe durf je deze paarden daarmee te vergelijken?" haak ik af, en ik kan je vertellen dat iedere potentiële geldschieter dat doet met zo'n houding.

Verder sluit ik me helemaal bij JusticeJ aan. De kennis, passie en ambitie die je hebt voor dit project zul je moeten vertalen naar een meer bedrijfsmatig model (ook al is het idee een stichting) en een duidelijk verhaal dat mensen aanspreekt, nieuwsgierig maakt en laat zien wat er voor hen in zit als ze hierbij aanhaken. Dat zijn op dit moment de eerste stappen die je moet gaan zetten. :)

Verder - dit klinkt een beetje flauw, maar het is wel serieus - is het misschien een idee om een paar afleveringen Dragon's Den te kijken. Dan zie je meteen waarom het noodzakelijk is om een goed plan van aanpak te hebben liggen en om je communicatie op orde te hebben. Met alleen visie, passie en dromen kom je er simpelweg niet, en dan kun je boos worden op alles en iedereen hier, maar vergeet niet dat Bokt juist een plek is waar je potentiële geïnteresseerden vindt en die jaag je nu tegen jezelf in het harnas door zo vinnig te reageren.

Thx!
Ik besef ook dat ik van een idee een plan moet maken, maar ik ben zelf nog aan het speculeren.
Dat heb ik in de openingspost ook duidelijk vermeld.
Ik heb zelf geen idee hoe ik het best aanpak en daarom wou ik even polsen bij paarde mensen, wat ze hierover dachten.
Eigenlijk acht ik de kans zo klein dat ik in feite denk dat dit niet zal lukken. Vandaar deze post om me te oriënteren.
Daarom is er ook nog geen concreet plan en zeker nog geen business model.
Mijn idee is dat ik dit eerder zal kunnen doen met mensen in mijn omgeving en wil me voorbereiden met een degelijk plan, waarvoor ik in dit topic ontzettend interessante handvaten gekregen heb. Lieve mensen, dankuwel ;-)
Ik denk zelf niet dat ik mensen via bokt zal kunnen bereiken omdat ik denk dat als je iemand niet persoonlijk kent, niet in zulk project zal stappen.
Ik heb kennissen in het Sorraia genenpool project die ook de Sorraia willen redden, maar daar loop ik vast, die zien dat niet zitten en hebben hun eigen project. Dat begrijp ik ook, ze hebben ook hun handen al vol met hun eigen kruisingen.
Mijn idee was om ofwel via Portugal met mijn vriend Goncalo iets op te zetten, samen met het Portugese Sorraia stamboek, ofwel met de beheerders van het begrazings project die ook enthusiast zijn voor de 2 paarden die ik nu inzet.
Daarom moet ik me grondig voorbereiden. Ik weet nu beter wat en hoe en zal mijn plan anders opstellen.
Wat ik ook wel super vind aan dit topic, is dat ik besloten heb om niet helemaal terug te gaan naar het primitieve type zoals Gonçalo wil voor in de Faia Brava, maar een meer rijbaarder type zoals de Kiger Mustang. Het is idd een goede opmerking en die sloeg wel binnen, dat hoe dikker de strepen, hoe wilder het karakter.
Ik ga daarom eens informeren bij Kiger Mustang fokkerij Frejes of ze geen merrieveulen kunnen fokken voor mij uit hun prachtige paarden die ze nu lopen hebben. Dan moet ik niet importeren...
https://www.facebook.com/teamkigers/
Dit vind ik zo'n mooie merrie, voor zo'n type wil ik gaan maar dan in het grullo ipv bay dun.
https://www.facebook.com/18625303139136 ... 579158666/
Deze paarden in combi met mijn Sorraia Mustangs gaan denk ik erg leuke, authentieke Iberische paardjes geven, heel fijne buitenrit paarden. Want als er 1 ding is due ik heel fijn vind aan mijn eigen Sorraia Mustangs, is dat ze heel graag in het bos gaan en onverschrokken zijn, echt niet schrikkerig. Dat is voor mij het ideale type en wil graag verder met deze droom, ook al moet ik zelf een merrie aankopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 10:46 



 

Het punt hier is denk ik een beetje dat je eigen idee nog zo speculatief en ver-van-m'n-bed is voor mensen hier, dat het lastig is om je tips te geven die je echt verder op weg kunnen helpen, en ik denk dat daar de scepsis van veel mensen ook vandaan komt. Eén van de tegenstrijdigheden waar ik bijvoorbeeld op doelde, maar niet veel zin had om op in te gaan om half 11 's avonds, was het verkopen of niet. Enerzijds zeg je bijvoorbeeld dat je dit soort paarden betaalbaar wilt maken voor mensen - wat impliceert dat er een aanzienlijk deel te koop is -, daarna zei je ergens dat ze in principe niet voor de verkoop zijn, maar voor begrazing en eventueel overschot wordt verkocht. Wat je daar precies in wilt moet je eerst duidelijk voor jezelf voor ogen hebben met getallen over de capaciteit van het land, hoe je verwacht dat de kudde over een x aantal jaren gaat groeien, of je tussentijds al e.e.a. eruit wilt halen, bijvoorbeeld aan hengsten, of je nog meer aankopen gaat doen voor bloedspreiding etc., want pas dan kunnen mensen je daarin verder helpen. :)

Ik denk dat je jezelf tekort doet als je zegt dat de kans heel klein is dat het allemaal lukt. In het huidige stadium: ja, als je het nu gaat pitchen zullen er niet veel mensen zijn die instappen, maar als je ideeën wat concreter zijn en wat verder gevorderd, denk ik dat hier best wel interesse voor kan zijn en ook gecreëerd kan worden (belangrijk punt ook van JusticeJ: draagvlak kun je ook creëren). Inderdaad, realistisch gezien zul je veel minder mensen met een dikke portemonnee trekken dan wanneer je flashy KWPN'ers zou fokken, maar dat wil niet zeggen dat mensen niet bereid zijn om erin te investeren als er iets tegenover staat. Zoals ik in een eerdere post zei: als ik in een project als dit zou stappen, zou ik dat doen met als doel om er uiteindelijk wel een fijn rijpaard voor mezelf uit te halen binnen een termijn van, pak 'm beet, 7-10 jaar in het geval van een merrie waar ook nog wat veulens mee gefokt worden voor het project, iets korter in het geval van een hengst die eventueel geruind kan worden.

Bovendien gaat het voor een groot deel ook om framing, en dus communicatie. Je bent zelf heel diep in de materie gedoken, en dat is alleen maar prijzenswaardig, maar voor een hoop mensen is het verhaal over specifieke genen dusdanig ingewikkeld dat ze er vraagtekens bij zetten en afhaken, idem voor de term biomechanisch. Die laatste hoor je nu te pas en te onpas gebruikt worden, waardoor het weinigzeggend meer is. Wat mensen wel trekt, zijn dingen als:
-Onverschrokken op buitenrit
-Dichterbij de natuur (sommigen vinden het niks, anderen vinden het fantastisch, een beetje net als bij wolf-hond hybrides)
-Gezond en gehard van lijf en leden
-Rijdbaar
-Groot genoeg om een comfortabel, veelzijdig rijpaard te zijn, klein genoeg om ook 'durable' te zijn
-Fijne gangen
Nu heb ik het allemaal een beetje droogjes onder elkaar neergezet, maar als je/iemand daar een goed verhaal van maakt, met een historisch sausje, en ook duidelijk maakt waarin deze dieren zich onderscheiden zonder teveel in te gaan op de nadelen van andere rassen. :j

En ook de naam is gewoon heel belangrijk. Het klinkt allemaal als muggenzifterij als mensen commentaar hebben op termen als 'barok,' maar die term is inmiddels zo ingeburgerd voor een aantal specifieke rassen met een bepaalde geschiedenis dat mensen daarover vallen. Kritiek zul je altijd houden, maar ik vind 'authentiek Iberisch' best verdedigbaar. :j De paarden die je uit de VS wilt halen vallen daar onder de noemer 'colonial Spanish horse' als ik me niet vergis, dus dat in combinatie met de sorraia's/sorraia kruisingen die je wilt inzetten, maakt dat ik 'authentiek Iberisch' helemaal niet zo'n gekke term vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 12:56 



 
Profiel   

Misschien kun je een HBO Hippische Business opleiding benaderen (Dronten of Velp bijvoorbeeld) en wellicht hun studenten gebruiken om een business plan en marktonderzoek op te stellen. Kwaliteit is vaak gewoon goed maar wel basis, hier kun je dus op voortborduren met mensen uit je omgeving en het scheelt je tijd en geld.

Dit is wel een casus waar HBO instellingen vaak happig op zijn, en het is reclame in het academische veld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 14:31 



 
Profiel   

Weet je waar ik dan vooral over val.....
Mensen hebben een "droom" maar zoeken altijd geld bij een ander.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 15:06 



 
Profiel   

Wohow, Mkango, dankuwel, zo'n mooie tips!
JusticeJ, Xyzutu, Elise en andere mensen, ook heel erg bedankt voor het helpen brainstormen.
Het is een feit, ik wist zelf nog niet welke richting uit.
Probleem is dat het "Sorraia project" zelf (je kan daar wat over terugvinden via Hardy Oelke) liefst zo primitief mogelijk wil, maar als ik goed nadenk, ikzelf liever in speel op een mooi, gezond, authentiek Iberisch paardje en niet op zo primitief mogelijk...
Daarom ben ik ook vandaag veranderd van idee, en zou denk ik een beter idee zijn om een Kiger uit Europa aan te kopen, dat invoeren uit Amerika en al zeker met de corona... Brrrr, lijkt me duur en omslachtig.
Ondertussen antwoord gehad van Frejes. Tot mijn grote verassing zijn haar Kigers afstammelingen van de Kigerhengst Charro, die ik ooit via google tegen gekomen ben en door wie het allemaal begonnen is, bedoel door wie de liefde voor dit ras ontstaan is.
Dit is Charro, aka Geronimo.
https://youtu.be/10w4Z_qaB5k
Hij is heel lang geleden uit het wild geadopteerd.
Frejes heeft een merrie, een dochter van hem, waar ik wild van ben:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3031391360
Heb gevraagd of ik eventueel een veulen kan kopen, en wat de prijs was.
Voor volgend jaar verwachten ze 22 veulens, en zou rond de 8000 euro kosten.
Is natuurlijk veel geld, dus hoe ik dit kan doen, is me nu nog een raadsel, alleen of met anderen, maar ik laat alle info eens bezinken om van dit idee een plan te maken.
Dankuwel voor de moeite die jullie namen om te helpen brainstormen met duidelijke tekst en tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 15:07 



 
Profiel   

ivy_power89 schreef
Weet je waar ik dan vooral over val.....
Mensen hebben een "droom" maar zoeken altijd geld bij een ander.

1 tip: als je over iets valt, is opstaan en doorgaan beste wat je kan doen. Of gewoon negeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 15:17 



 

ivy_power89 schreef
Weet je waar ik dan vooral over val.....
Mensen hebben een "droom" maar zoeken altijd geld bij een ander.
Dat is wel het laatste waar ik over val. :+ Zonder investeerders, aandeelhouders of leningen zouden veel bedrijven niet eens bestaan. Alleen moet er wel een duidelijk plan liggen, duidelijkheid zijn over wat er van investeerders verwacht wordt en wat er voor hen tegenover staat. In dat stadium is de TS nog niet, maar iedere onderneming begint met dit soort ideeën die zich langzaam maar zeker materialiseren tot een concreet plan.

In elk geval fijn dat je toch nog waardevolle tips uit dit topic hebt gehaald, Cambiar!
Overigens zou ik me voor nu richten op een paard van Frejes als ik het zo lees - een paard importeren uit de VS gaat je sowieso meer kosten dan die 8000 euro. Stel dat over een x aantal jaar het project heel succesvol is en er meer investeerders zijn, dan is dat altijd nog een optie. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 15:27 



 
Profiel   

Cambiar schreef
ivy_power89 schreef
Weet je waar ik dan vooral over val.....
Mensen hebben een "droom" maar zoeken altijd geld bij een ander.

1 tip: als je over iets valt, is opstaan en doorgaan beste wat je kan doen. Of gewoon negeren.


Schijnbaar is omgaan met kritiek niet een sterke kant ;)

Jij hebt een droom, er ontstaat hier in eerste instantie een flinke discussie, en daarbij wordt er ook gedacht aan het vinden van de financiën.

En dan bedrijfsmatig geld los krijgen, wat levert het op? Paarden die grazen in een natuur gebied. Welke winsten zullen daar uit voort vloeien, waardoor het interessant is om in te investeren?
Bij banken en andere financiële instelling hoef je met zo'n plan niet aan te kloppen. En de financiering is er toch als opstart, zodat het "project" zichzelf uiteindelijk kan financieren?
Misschien dat maar eens op papier zetten, hoe maak ik winst zodat de kosten en opbrengsten zodanig zijn dat je in ieder geval break even speelt.
Want nu klinkt het als een mooie penny droom

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 15:31 



 
Profiel   

Mkango schreef
ivy_power89 schreef
Weet je waar ik dan vooral over val.....
Mensen hebben een "droom" maar zoeken altijd geld bij een ander.
Dat is wel het laatste waar ik over val. :+ Zonder investeerders, aandeelhouders of leningen zouden veel bedrijven niet eens bestaan. Alleen moet er wel een duidelijk plan liggen, duidelijkheid zijn over wat er van investeerders verwacht wordt en wat er voor hen tegenover staat. In dat stadium is de TS nog niet, maar iedere onderneming begint met dit soort ideeën die zich langzaam maar zeker materialiseren tot een concreet plan.

In elk geval fijn dat je toch nog waardevolle tips uit dit topic hebt gehaald, Cambiar!
Overigens zou ik me voor nu richten op een paard van Frejes als ik het zo lees - een paard importeren uit de VS gaat je sowieso meer kosten dan die 8000 euro. Stel dat over een x aantal jaar het project heel succesvol is en er meer investeerders zijn, dan is dat altijd nog een optie. :)

Ja je hebt gelijk, maar was ondertussen toch al duidelijk dat er nog geen duidelijk plan was, anyway, Ben Toch blij met je berichtje wabt nu begrijp ik beter hoe jij het bedoelt ;).
Ik ben ook niet voor piramide systemen en geld aftroggelen, maar ik heb als voorbeeld de fokster van mijn Berber, zij werkt nu ook op die manier, heeft iemand gevonden en ze doen het nu met 2.
Je moet ook rekenen, dat ik een ultieme kans gekregen heb om begrazing in het grootste natuurproject van Vlaanderen te krijgen, maar daar komt ook enorm veel werk bij kijken.
Mocht ik met iemand, of met meerdere personen dit project samen kunnen doen, zou dat vanzelfsprekend aangenamer zijn.
De beste kans denk ik is richting de beheerders, of mensen in de buurt van het reservaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:22 



 
Profiel   

Als het op termijn dan maar geen 2e oostvaardersplassen gebeuren wordt, dat soort miskleunen vergeten veel mensen niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:48 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat ik zelf erg sceptisch ben, maar om nou bij ieder begrazingsproject de Oostvaardersplassen erbij te halen is een beetje flauw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 17:57 



 
Profiel   

LadyAnna schreef
Als het op termijn dan maar geen 2e oostvaardersplassen gebeuren wordt, dat soort miskleunen vergeten veel mensen niet.

Ik denk dat ik na alle info, deze opmerking best negeer, het is nu eenmaal zo dat je op forums vanalles te verwachten is maar het schiet me in het verkeerde keelgat.
Hoeveel keren is er al niet gesproken over dat het hier niet om koniks gaat? Hoeveel keren is er al niet vermeld dat het teveel aan paarden verkocht wordt? En ondertussen zijn ook al bedragen gevallen waaraan men kan afleiden dat het niet om konik types gaat, maar Sorraia Mustangs zijn, die ingeschreven zijn in het Sorraia mustang stamboek?
Ik had toch gehoopt dat zulje flauwe en niet ter zake doende reactie's gedaan waren, er kwamen eindelijk wat normale gesprekken.

Nog even over die penny droom:
Ik ben zelf al 2 Jaar volop bezig met het project, zeer veel energie en werk in gestopt, heb zelf al 2 prachtige Sorraia Mustangs die vanaf april in begrazing gaan met nog een berber kruising en hopelijk met een of 2 veulens voor volgend jaar.
Gezien de beheerders tevreden waren over de 2 piloot jaren van de begrazing die ik al gedaan heb, krijg ik nu nieuwe grond verworven en een vaste consessie voor in de toekomst: in totaal 15 hectares van de prachtigste landschappen met toekomst op uitbreiding omdat ze niet met Galloway willen werken wegens regeltjes en wetten en mij deze prachtige kans willen geven om met mijn sorraia genenpool project. Omdat men eens iets anders wil dan koniks.
Dit weeral gaan vergelijken met oostvaarders plassen is van de pot gerukt. Er is genoeg uitgelegd om te weten dat het hier om paarden met veel hogere waarde dan koniks gaat en zelfs iemand met het verstand van een garnaal moet toch gaan beseffen dat als er teveel zijn, deze paarden zeker goed in de markt liggen om verkocht te worden en niet te laten kreperen. Ik krijg nu al spontaan aanvragen van mensen, waaronder veeartsen, die het heel goed vinden de manier waarop ik mijn fokproject beheer, voor gezonde, prachtige paarden, dat ik mij niet verder ga inlaten met al het negatieve gedoe want weet dat er een markt is voor wat ik fok.
Er stond in de titel: een droom. Er stond in de beginpost duidelijk dat ik mij nog aan het oriënteren ben, om extra mensen erbij te betrekken in de hoop er nog een mustang merrie bij te krijgen bij het project.
Er is ook al tig keren herhaald dat het plan verdere uitbouw heeft, dus.
.. Kom nu aub niet af met die kul van oostvaarders plassen. Dan mag er voor mij definitief een slot op deze post als het nu nog niet duidelijk is.


Laatst bijgewerkt door Cambiar op 18-01-21 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 19:06 



 
Profiel   

En het stomste van al is, er is duidelijk gezegd dat tijdens de winter de paarden terug op mijn eigendom komen waar ik woon waar ze hooi en bijvoer krijgen. Dus de vergelijking met Oostvaarders plassen slaat echt nergens op en zou fair zijn om die te verwijderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 19:17 



 
Profiel   

Ik ben wel nieuwsgierig naar welke gebieden je zal begrazen TS? Is dat dan in samenwerking met het [VERWIJDERD]? (werk zelf in de natuursector dus professionele interesse :) )



Laatst bijgewerkt door Ymor op 20-01-21 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

naam op verzoek verwijdert


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 19:27 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Ik ben wel nieuwsgierig naar welke gebieden je zal begrazen TS? Is dat dan in samenwerking met het [VERWIJDERD]? (werk zelf in de natuursector dus professionele interesse :) )

De organisatie's en plaatsen zet ik liever niet openbaar, wie interesse heeft in het project die krijgt hiervan meer details.
Je begrijpt denk ik ook wel dat ik hierover geen miserie wil, er is veel jaloezie en er zijn mensen met niet zo'n goede bedoelingen, waardoor ik dit enkel meedeel aan vertrouwens personen. De gebieden die ik gekregen heb, die moet ik ook beheren in ruil, toezicht houden. Het zijn geen openbare wandelgebieden maar goed weggestopt prachtige plekken.
Mijn hengst zou vreemden die hem voeren zo wie zo aanvallen, dus het moest dus wel ontoegankelijk gebied zijn. Daarom hou ik alle info en details over de begrazing voor wie in het project wil stappen.



Laatst bijgewerkt door Ymor op 20-01-21 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

naam op verzoek verwijdert


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 19:33 



 
Profiel   

15 hectare is niet zoveel he, met een kudde van 10 paarden staat dat wel redelijk aan de capaciteit is mijn ervaring, en dan moeten ze er inderdaad niet in de winter op blijven staan.

Verder is het type waar je naar streeft geweldig en ben ik erg benieuwd naar de resultaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 19:55 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Ik ben wel nieuwsgierig naar welke gebieden je zal begrazen TS? Is dat dan in samenwerking met het [VERWIJDERD]? (werk zelf in de natuursector dus professionele interesse :) )

En het is niet [VERWIJDERD] ;)



Laatst bijgewerkt door Ymor op 20-01-21 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

naam op verzoek verwijdert


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 20:21 



 
Profiel   

Azmay schreef
15 hectare is niet zoveel he, met een kudde van 10 paarden staat dat wel redelijk aan de capaciteit is mijn ervaring, en dan moeten ze er inderdaad niet in de winter op blijven staan.

Verder is het type waar je naar streeft geweldig en ben ik erg benieuwd naar de resultaten.

Thx!
De oppervlakte is meer of voldoende voor 3 paarden en 2 veulens.

Denk dat een 15 tot 20 hectares met uitbreiding toch geen drama is. Er stond ook bij dat de paarden in de winter aan huis staan.
De bedoeling is ook dat de veulens verkocht worden om de kosten te dekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 20:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen